DF King of track (met een gekochte E30 die je kunt winnen) !
- Macboy
DF King of track (met een gekochte E30 die je kunt winnen) !
Klik hier voor info!
Je hoeft dus niet met je eigen auto te rijden (kan wel erbij zie planning)
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=5277
Je hoeft dus niet met je eigen auto te rijden (kan wel erbij zie planning)
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=5277
- Macboy
Goeie smoes
Maar ik vind het idee echt leuk. Je hoort veel verhalen over mensen, Andre is snel. Ik ben sneller, zus en zo. Maar hoe vaak krijg je de kans om onder gelijke omstandigheden iets te laten zien?
Eigenlijk nooit. Daarom lijkt het mij super
En dat ik die auto ook nog zou kunnen winnen is helemaal vet

Maar ik vind het idee echt leuk. Je hoort veel verhalen over mensen, Andre is snel. Ik ben sneller, zus en zo. Maar hoe vaak krijg je de kans om onder gelijke omstandigheden iets te laten zien?
Eigenlijk nooit. Daarom lijkt het mij super

- Pescatore
- Knot
Niet om te trappen ofzo hoor, maar ik vind dat je op een echt circuit als Zandvoort/Assen/Spa meer ballen moet hebben om echt een nette tijd te zetten ipv een kikkerbaantje...Macboy schreef: Maar ik vind het idee echt leuk. Je hoort veel verhalen over mensen, Andre is snel. Ik ben sneller, zus en zo. Maar hoe vaak krijg je de kans om onder gelijke omstandigheden iets te laten zien?
Eigenlijk nooit. Daarom lijkt het mij superEn dat ik die auto ook nog zou kunnen winnen is helemaal vet
- RobS
Op zo'n klein baantje speelt vermogen eigenlijk geen rol meer, het komt dus veel meer aan op stuurmanskunsten. Veel eerlijker dusKnot schreef:Niet om te trappen ofzo hoor, maar ik vind dat je op een echt circuit als Zandvoort/Assen/Spa meer ballen moet hebben om echt een nette tijd te zetten ipv een kikkerbaantje...Macboy schreef: Maar ik vind het idee echt leuk. Je hoort veel verhalen over mensen, Andre is snel. Ik ben sneller, zus en zo. Maar hoe vaak krijg je de kans om onder gelijke omstandigheden iets te laten zien?
Eigenlijk nooit. Daarom lijkt het mij superEn dat ik die auto ook nog zou kunnen winnen is helemaal vet

- Bert ///M3
- Michel P
En dan wachten tot de eerste held de auto en mogelijk zichzelf afschrijft........omdat die toptijd wil klokken en als een ware kamikaze de baan rond gaat.Knot schreef:Niet om te trappen ofzo hoor, maar ik vind dat je op een echt circuit als Zandvoort/Assen/Spa meer ballen moet hebben om echt een nette tijd te zetten ipv een kikkerbaantje...Macboy schreef: Maar ik vind het idee echt leuk. Je hoort veel verhalen over mensen, Andre is snel. Ik ben sneller, zus en zo. Maar hoe vaak krijg je de kans om onder gelijke omstandigheden iets te laten zien?
Factor, pret en beheersing zoals Mex aangeeft moeten het juist leuk maken.
Michel
- Peter Tunissen
Vergeten jullie ook het prijskaartje niet?
Spa is fantastisch, daar is iedereen het wel over eens en misschien zijn we stiekem achter de schermen wel aan het bekijken hoe het mogelijk zou zijn om daar eens een dag te gaan rijden, maar het is ook bjina 10 keer zo duur om af te huren als dit circuit.
Spa-Francorchamps afhuren op een zondag;
E30 kopen;
Tjidwaarneming regelen:
Heb de precieze bedragen niet bij de hand, maar ik denk dat je dan een heel aardig eind over de €20.000 heen gaat.
Dus als alle 12 deelnemers het leuk vinden om €2000 voor een kans op een E30 te betalen dan is het wat mij betreft prima, ik vind Spa ook leuker dan zo'n klein baantje, maar niet 10x zo leuk.
Spa is fantastisch, daar is iedereen het wel over eens en misschien zijn we stiekem achter de schermen wel aan het bekijken hoe het mogelijk zou zijn om daar eens een dag te gaan rijden, maar het is ook bjina 10 keer zo duur om af te huren als dit circuit.
E30 kopen;
Tjidwaarneming regelen:
Heb de precieze bedragen niet bij de hand, maar ik denk dat je dan een heel aardig eind over de €20.000 heen gaat.
Dus als alle 12 deelnemers het leuk vinden om €2000 voor een kans op een E30 te betalen dan is het wat mij betreft prima, ik vind Spa ook leuker dan zo'n klein baantje, maar niet 10x zo leuk.

- RobS
Gewoon geen E30, maar zelf vrij rijden in verschillende sessies, in eigen autos.Peter Tunissen schreef:Vergeten jullie ook het prijskaartje niet?
E30 kopen;
Tjidwaarneming regelen:
- Peter Tunissen
Snap ik, maar dat zijn op Spa ook de kosten niet meer. 
Ik heb ooit een offerte voor de enig nog open zondag (dit jaar) voor de Nürburgring (GP Strecke) gevraagd, dat was incl. verzekering, een aanspreekpunt ter plaatse en de verplichte ambulance meer dan €20.000 excl. BTW.
Spa is niet veel goedkoper, Zandvoort en Assen zullen iets minder dan de helft daarvan kosten en Zolder is nog net even wat goedkoper dan die twee, maar een circuit huren is gewoon vreselijk duur.
En dat zie je ook overal terug, de eerste keer dat ik bij een Eran dag op Zolder was, betaalde je nog €200 per dag incl. instructie, tegenwoordig is dat €350 excl. instructie.
Circuits krijgen steeds meer beperkende maatregelen opgelegd, mogen minder lang open zijn, geluidsnormen worden aangescherpt vanwege jengelende buurtgenoten en wij zijn degene die de rekening gepresenteerd krijgen omdat alle dagen simpelweg duurder worden om zo'n circuit toch dezelfde omzet te laten draaien.
Over een paar jaar zijn we zover dat we naar Engeland moeten om daar een trackday te rijden, want dan kan het hier in de Benelux of Duitsland niet meer of is het zo duur dat een vakantie naar Engeland erbij makkelijk uit kan.

Ik heb ooit een offerte voor de enig nog open zondag (dit jaar) voor de Nürburgring (GP Strecke) gevraagd, dat was incl. verzekering, een aanspreekpunt ter plaatse en de verplichte ambulance meer dan €20.000 excl. BTW.
Spa is niet veel goedkoper, Zandvoort en Assen zullen iets minder dan de helft daarvan kosten en Zolder is nog net even wat goedkoper dan die twee, maar een circuit huren is gewoon vreselijk duur.
En dat zie je ook overal terug, de eerste keer dat ik bij een Eran dag op Zolder was, betaalde je nog €200 per dag incl. instructie, tegenwoordig is dat €350 excl. instructie.
Circuits krijgen steeds meer beperkende maatregelen opgelegd, mogen minder lang open zijn, geluidsnormen worden aangescherpt vanwege jengelende buurtgenoten en wij zijn degene die de rekening gepresenteerd krijgen omdat alle dagen simpelweg duurder worden om zo'n circuit toch dezelfde omzet te laten draaien.
Over een paar jaar zijn we zover dat we naar Engeland moeten om daar een trackday te rijden, want dan kan het hier in de Benelux of Duitsland niet meer of is het zo duur dat een vakantie naar Engeland erbij makkelijk uit kan.

- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb nog niet gelezen dat iemand zich sneller vind. Dat is ook weer een manco in deze. Er zijn genoeg mensen die regelmatig op het circuit te vinden zijn waardoor iemand als ik bij de start al kansloos isMacboy schreef: Maar ik vind het idee echt leuk. Je hoort veel verhalen over mensen, Andre is snel. Ik ben sneller, zus en zo. Maar hoe vaak krijg je de kans om onder gelijke omstandigheden iets te laten zien?

Pluspunt vind ik de prijs en het feit dat je niet in je eigen auto hoeft te rijden (omdat ie eigenlijk toch minder geschikt is enz.). Voor dat geld rij je bijvoorbeeld ook Papenburg maar kun je geen E30 winnen

Zeker mooi initiatief maar ik ben dan ook op vakantie

- Maik
Jammer dat er dan zoveel mensen op vakantie zijn... maar dat maakt mijn eigen kansen op de E30 alleen maar groter
Peter, Zandvoort afhuren hoeft volgens mij niet zo heel duur te zijn. Vorig jaar met Lotus on Track nog een circuitdag gedaan van 9.00 tot 17.00, en daar met 45 auto's 165euro voor betaald. Hoe ze het doen weet ik niet, maar er moeten dus wel maniertjes zijn om het wat goedkoper te regelen? Misschien de juiste connecties hebben
2uur Zandvoort schijnt trouwens 2400euro te kosten. Dat is met een mannetje of 30 ook nog wel op te brengen voor 2 intensieve uren lol
Maar back on topic: weinig ECHTE rijders hier zeg :idea:
[/stook modus]

Peter, Zandvoort afhuren hoeft volgens mij niet zo heel duur te zijn. Vorig jaar met Lotus on Track nog een circuitdag gedaan van 9.00 tot 17.00, en daar met 45 auto's 165euro voor betaald. Hoe ze het doen weet ik niet, maar er moeten dus wel maniertjes zijn om het wat goedkoper te regelen? Misschien de juiste connecties hebben

2uur Zandvoort schijnt trouwens 2400euro te kosten. Dat is met een mannetje of 30 ook nog wel op te brengen voor 2 intensieve uren lol

Maar back on topic: weinig ECHTE rijders hier zeg :idea:

[/stook modus]
- Peter Tunissen
Een zondag of een doordeweekse dag?Maik schreef:Peter, Zandvoort afhuren hoeft volgens mij niet zo heel duur te zijn. Vorig jaar met Lotus on Track nog een circuitdag gedaan van 9.00 tot 17.00, en daar met 45 auto's 165euro voor betaald. Hoe ze het doen weet ik niet, maar er moeten dus wel maniertjes zijn om het wat goedkoper te regelen? Misschien de juiste connecties hebben![]()
Dat scheelt vaak ook nog een hoop namelijk.
- Macboy
- Bert ///M3
Tsja ik ben op die datum wel thuis maar heb gewoon even de centen niet. Is niet alleen die 200 euro, maar ook nog even heen en weer enz. ver weg dus zal ook wel een hotel bij komen. Voornamelijk omdat er hier ook een aantal feesten gaande zijn die ik niet wil missen en ik ook nog eens mijn eigen tracktoy opbouwen moet waar de nodige centen in zitten aan gordels rolkooien etc.
Dus hoe leuk het initiatief ook, belang bij de E30 heb ik op zich niet, die zou dan meteen in de verkoop gaan (niet dat ik zou winnen maar gaat even om het idee
) en dat vind ik ook lullig, het is leuker als iemand hem wint en er ook daadwerkelijk mee rijden gaat. En wat vrij rijden betreft dat ga ik pas weer doen als mijn tracktoy af is of in elk geval in de staat om te racen. En dat duurt nog wel even
Misschien dat ik op de dag zelf nog even heen en weer sjees om te kijken maar dat is het dan wel.
Dus hoe leuk het initiatief ook, belang bij de E30 heb ik op zich niet, die zou dan meteen in de verkoop gaan (niet dat ik zou winnen maar gaat even om het idee

Misschien dat ik op de dag zelf nog even heen en weer sjees om te kijken maar dat is het dan wel.
-
- Bert ///M3
- Joy
-
- Jeroen Bosman
Het is zeker een leuk evenement, maar als je auto er niet geschikt voor is, is het evenement minder interessant. Ik weet niet hoeveel getimede rondes ieder krijgt, maar de indeling doet vermoeden dat het maar 1 ronde is. Dus effectief 3 rondes totaal in de E30, als je het vanuit dat perspectief ziet, is €200 vrij fors.
Waarbij ik niet zeg dat het te duur is, maar voor mij niet interessant.
Waarbij ik niet zeg dat het te duur is, maar voor mij niet interessant.
-
Jammer dat er zoveel kritische opmerkingen zijn
Ik vind het een heel leuk initiatief waarbij je de E30 als bonus moet zien.
Wat is er nou leuker dan de hele dag met allemaal bekenden en autoliefhebbers te zijn en dan ook nog de hele middag op het circuit te kunnen rijden?????
Natuurlijk is het zo dat de ene auto meer geschikt is dan de andere maar (zoals elmar schrijft) IEDERE auto kan op het circuit en geloof me in IEDERE auto heb je FUN!!
Helaas ben ik verhinderd die dag anders was ik er zeker geweest.
En een E30 heb ik al.

Ik vind het een heel leuk initiatief waarbij je de E30 als bonus moet zien.
Wat is er nou leuker dan de hele dag met allemaal bekenden en autoliefhebbers te zijn en dan ook nog de hele middag op het circuit te kunnen rijden?????
Natuurlijk is het zo dat de ene auto meer geschikt is dan de andere maar (zoals elmar schrijft) IEDERE auto kan op het circuit en geloof me in IEDERE auto heb je FUN!!
Helaas ben ik verhinderd die dag anders was ik er zeker geweest.
En een E30 heb ik al.

- Jeroen Bosman