Boeken over racetechnieken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
itsmario

Boeken over racetechnieken

Bericht door itsmario » 16 jun 2016, 21:44

freak-modus aan, ik ben op zoek naar een goed boek over racetechnieken, er zijn natuurlijk verschillende soorten disciplines en verdiepingen, ik zoek iets puur voor de rij-technieken die je als coureur beheerst voor het rondjes racen op een normaal asfalt circuit, time attack en wedstrijden, erg belangrijk gedrag en afstelling van de auto, tips over bandentemp en druk, onderstel, stabi stangen, camber caster, etc etc, gewoon de basis

Ik kom tot nu toe telkens op dit boek, zijn verschillende delen maar ik zou dan deze kiezen:
The Ultimate Speed Secrets
https://speedsecrets.com/books/" onclick="window.open(this.href);return false;

iemand nog suggesties? (basics zoals je leert met een race licentie is dan niet diepgaand genoeg)

Dennis Cavallino

Re: Boeken over racetechnieken

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jun 2016, 22:25

Alle Speed Secrets boeken zijn aan te raden. Aardige vent ook die Ross Bentley. Tegenwoordig volg ik ook zijn Speed Secrets facebookpagina. Maar zijn boeken houden je wat langer zoet. Goed, duidelijk en helder opgeschreven zodat je het ook echt kunt onthouden en begrijpen. Ik weet nog precies wat ik 15 jaar geleden las. Bijna woord voor woord.

itsmario

Bericht door itsmario » 17 jun 2016, 11:59

thx leuk om te horen! boek ultimate speed secrets (nieuwste versie waarin alles in de breedte beschreven wordt) is besteld
als jullie een smurfblauwe e36 ergens dit jaar eerste op dnrt tour zien worden weet je waardoor het komt :bignews: :blink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jun 2016, 09:57

Ik zocht net even iets op over de onderdruk die bij de achterruit van de E36 M3 ontstaat waar ik afgelopen 2 dagen in reed. En ik kwam bij onderstaande website uit. Erg goed geschreven en veel duidelijke illustraties erbij.

http://www.buildyourownracecar.com/

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jun 2016, 12:54

http://www.sneed4speed.com/e36-bmw-wind ... -splitter/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar heb je windtunnel data voor een E36 M3.

alt

Bericht door alt » 19 jun 2016, 11:38

Ik toen net mijn rijbewijs(1965) had, een boek gekocht geschreven door een Zweedse rallyrijder..
Ik dacht dat de man Carlson heette.
Zijn zuster trouwde met Stirling Mos, als ik het goed heb.

Ik heb er 2 dingen uit onthouden.
Hoe weet je of je geschikt bent om te gaan rallyrijden.

Ten eerste , je rijdt met 50 naar een betonnen muur, remt , als dan meer dan 1 cm vanaf staat ben je ongeschikt.
Ten tweede, je rijdt met 50 tussen 2 paaltjes door met aan weerskanten 1 cm ruimte.
Ten derde, op een weg die net zo breed is als je lengte van je auto met 70 km een 360 ° slip te maken.

Ik heb het nooit geprobeerd.
Dit iets heel anders als data vergelijken.

itsmario

Bericht door itsmario » 20 jun 2016, 16:53

wohoo dat lijken me toch wel heftige testjes om te proberen :lol:

Plaats reactie