Alleen de versnellingsbak kost je een penalty, de rest niet. Bij Sainz hebben ze die wel moeten vervangen.RS-Ron schreef:Als Max vandaag Räikkönen achter zich houd en vijfde wordt doet ie niets verkeerd. Na Monaco is het nmm zaaks om de auto heel te houden bij de start en uit de muren. Hij moet ook laten zien dat hij met zijn verstand naar de races kijkt, Canada is meer een power-circuit en daar zijn Mercedes en Ferrari erg sterk. Dus punten pakken en uitrijden. Ricciardo is natuurlijk geen pannekoek dus daar moet Max de druk er vol opzetten. RBR wordt niet blij als ze er samen aftetteren tijdens een inhaalactie van Max, hij moet dus slim rijden. Als het droog is ben ik benieuwd hoe Max zijn banden managed, hij is daar altijd erg sterk in, daarmee kan hij wellicht naar voren komen. Nog niets kunnen vinden over de staat van de auto van Ricciardo, die vertelde dat hij na zijn intieme ontmoeting met the wall of champions enigzins hobbelend over de finish kwam........... Ik weet niet of het vervangen van ophangingsdelen een grid-straf betekend ?
Heb er wel zin an vanavond.
Dennis, geniaal !![]()
Gr Ron
F1 seizoen 2016
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Re: F1 seizoen 2016
- Luco
Wouter81 schreef:Nee, totaal geen last van Dennis! Uhhh![]()
![]()
Zit op de tribune nu, kan iemand de verwarming aanzetten? Brrrrrrr!

doe ff een regendansje

- Dennis Cavallino
Sorry, die zaak heb ik verkocht.Wouter81 schreef:Nee, totaal geen last van Dennis! Uhhh![]()
![]()
Zit op de tribune nu, kan iemand de verwarming aanzetten? Brrrrrrr!

Have fun!
- GTRene
@Wouter,
hoelang van te voren kan/moet, je daar al zitten dan?
begint het uitzenden van, om 18.30u NL tijd op het web dacht ik?
hoelang van te voren kan/moet, je daar al zitten dan?
begint het uitzenden van, om 18.30u NL tijd op het web dacht ik?
- Luco
Het is vandaag bewolkt met lichte regen of motregen in Montreal 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Is 6u eerder hier dus F1 duurt nog ff maar het voorprogramma is ook leuk, Formula 1600, Porsche GT3 Cup en Ferrari Challenge. Prima vermaak. 
Nu droog hier maar straks wat regen schijnt. Hoop het! Niet ideaal op de tribune maar goed voor de race.
aanremmen bij de hairpin is nu al moeilijk, laat staan in het nat.
Edit: En as we speak valt de eerste drup op m'n iPhone!

Nu droog hier maar straks wat regen schijnt. Hoop het! Niet ideaal op de tribune maar goed voor de race.

Edit: En as we speak valt de eerste drup op m'n iPhone!
- Dennis Cavallino
Daarom heb ik een Samsung. Waterdicht. 

- Sperdy
Dennis, je beschrijft de hemel op aarde.. (denk niet dat daar veel vrouwen zijn, maar ok)Dennis Cavallino schreef:Meer nog dan bij Jos destijds ben ik steeds 2 weken lang fucking zenuwachtig voor de volgende race. Hebben jullie dat ook?![]()
Twee weken lang alle autosport-nieuwssites lezen.
Twee weken lang 3 weerberichten van verschillende websites in de gaten houden.
Alle verjaardagen en alle ellende zodanig plannen dat je niets mist (Voor een klassiekerrally maakte ik een uitzondering).
Straks weer lekker:
- Eerst 63 keer naar de WC
- Laptop op Sky live stream
- TV op Ziggo
- Tablet op Formule1.com live timing
- Telefoon op GPupdate.net/nl met live updates
Eigenlijk nog 2 extra laptops aanzetten met horizon.tv kanaal 400-nogwat voor de onboard beelden.
Je kunt er maar druk mee zijn.Volgens mij kun je beter in zo'n F1-auto zitten, dan heb je meer rust.
![]()
De formule 1 is geweldig leuk met Max erbij! Max heeft ons sportliefhebbers een cadeau gegeven. We hebben er een sportheld bij in NL. Om de twee weken een geweldig race-weekend met Max in de F1. Echt fantastisch. Dat had ik vroeger helemaal niet, dat zeg ik eerlijk. Nu Max meedoet vind de F1 veel leuker.
(Ik kijk nu ook nagenoeg niet naar de EK. Vind er niets aan zonder NL. Spanning is er gewoon niet. Geen bier, geen kroegen, geen vlaggen. Vind er nix an..)
- Luco
Die vlaggetjes in de straat en maar zuipen en zuipen tijdens een ek en wk, PAUPERSPORT 

- Mari Oh Oh!
Dat dus, eindelijk een jaar rustLuco schreef:PAUPERSPORT

- Luco
whahaha
max piepelt rosberg

- Sperdy
Max = baas
Rosberg = Joker
(
)
Riciardo = bijrol
o ja,
Bottas = verassing toch wel ?

Rosberg = Joker

Riciardo = bijrol

o ja,

Laatst gewijzigd door Sperdy op 12 jun 2016, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Goed gereden. Verder beetje saaie wedstrijd.
Einde was wel mooi
Einde was wel mooi

-
OnlineHielke
Uitstekende prestatie.
Magnifiek verdedigd op Rosberg. Dit doet zijn status als racer alleen maar goed. Aanvallers zullen het mentaal nog moeilijker krijgen om hem succesvol voorbij te rijden.
Vreemd dat de harde banden met de lage temperaturen sneller waren dan de supersofts. Toch een goeie keus geweest misschien want als het was gaan regenen in de laatste ronden dan kon je beter op zacht staan.
Magnifiek verdedigd op Rosberg. Dit doet zijn status als racer alleen maar goed. Aanvallers zullen het mentaal nog moeilijker krijgen om hem succesvol voorbij te rijden.
Vreemd dat de harde banden met de lage temperaturen sneller waren dan de supersofts. Toch een goeie keus geweest misschien want als het was gaan regenen in de laatste ronden dan kon je beter op zacht staan.
- JP
Verstappen heeft Ricciardo in ieder geval niet opgehouden..... 

-
Super saaie race, met een prachtig einde.
Mooi dat Ricciardo nergens te zien was, kan 'ie zn mond ook eens dichthouden.
Mooi dat Ricciardo nergens te zien was, kan 'ie zn mond ook eens dichthouden.
- GTRene
paar saaie stukken maar ook veel leuke gevechten, vooral het laatste deel was mooi en spannend, wie houd het hoofd koel e.d. prachtig ook hoe Max dat deed en Nico net te veel vroeg, hij had nog mazzel dat die 5de werd.
ook leuk het interview met Ricardo op live tv internet
zo goed als geen lach te bekennen en zat wat te mopperen/klagen maar ook over z'n eigen dingen en een kleine sneer naar het team.
ook leuk het interview met Ricardo op live tv internet

- Mari Oh Oh!
Niet gezien, maar idd, ze hebben hem weer de overwinning gekost met die fout bij de pitstopGTRene schreef:paar saaie stukken maar ook veel leuke gevechten, vooral het laatste deel was mooi en spannend, wie houd het hoofd koel e.d. prachtig ook hoe Max dat deed en Nico net te veel vroeg, hij had nog mazzel dat die 5de werd.
ook leuk het interview met Ricardo op live tv internetzo goed als geen lach te bekennen en zat wat te mopperen/klagen maar ook over z'n eigen dingen en een kleine sneer naar het team.

- RS-Ron
Briljante reactie van Max op de call van het team om Ricciardo niet op te houden........ "Ik kon Lewis en Seb. niet bijhouden dus ben maar een beetje banden en brandstof gaan sparen........ Na de call van het team ben ik gas gaan geven, toen was ophouden geen issue meer."
Rosberg complimenteerde Max trouwens wel met zijn defensieve skills, siert hem wel (een beetje)
Ben trouwens wel benieuwd wanneer Roberg een keer niet van het cicuit af gaat sturen om beide teamauto's heel te houden. Hij staat voor op punten, nu weer voorwielen tegen elkaar, ik kan me voorstellen dat ie een scherp puntje aan zijn voorvleugel laat slijpen en de achterband van Hamilton de komende drie races even aantikt...
Gr Ron
Rosberg complimenteerde Max trouwens wel met zijn defensieve skills, siert hem wel (een beetje)
Ben trouwens wel benieuwd wanneer Roberg een keer niet van het cicuit af gaat sturen om beide teamauto's heel te houden. Hij staat voor op punten, nu weer voorwielen tegen elkaar, ik kan me voorstellen dat ie een scherp puntje aan zijn voorvleugel laat slijpen en de achterband van Hamilton de komende drie races even aantikt...
Gr Ron
- Mari Oh Oh!
Correctie, Rosberg is Britney:Sperdy schreef:Max = baas![]()
Rosberg = Joker(
)
Riciardo = bijrol
o ja,
Het hoe en waarom is op internet wel te vinden

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
RS-Ron schreef:Als Max vandaag Räikkönen achter zich houd en vijfde wordt doet ie niets verkeerd. Na Monaco is het nmm zaaks om de auto heel te houden bij de start en uit de muren. Hij moet ook laten zien dat hij met zijn verstand naar de races kijkt, Canada is meer een power-circuit en daar zijn Mercedes en Ferrari erg sterk. Dus punten pakken en uitrijden. Ricciardo is natuurlijk geen pannekoek dus daar moet Max de druk er vol opzetten. RBR wordt niet blij als ze er samen aftetteren tijdens een inhaalactie van Max, hij moet dus slim rijden. Als het droog is ben ik benieuwd hoe Max zijn banden managed, hij is daar altijd erg sterk in, daarmee kan hij wellicht naar voren komen. Nog niets kunnen vinden over de staat van de auto van Ricciardo, die vertelde dat hij na zijn intieme ontmoeting met the wall of champions enigzins hobbelend over de finish kwam........... Ik weet niet of het vervangen van ophangingsdelen een grid-straf betekend ?
Heb er wel zin an vanavond.
Dennis, geniaal !![]()
Gr Ron
Ron Dennis, ja die heeft er idd wel verstand van

Mooi om te zien, spannend, die Rosberg kwam toch akelig snel dichterbij, maar dichterbij is er nog niet voorbij......knap, erg knap!
Mooi commentaar op RTL Deutschland, waar de verdedigende acties van Verstappen alle lof kregen!
- Dennis Cavallino
Daniel en Max zijn zowel in 2017 als erna teammates! Dat bevestigde Horner zojuist.
Max heeft vandaag laten zien dat Rosberg geen wereldkampioen kán zijn.
Knap van Hamilton om zolang op die banden te blijven rijden. Ze waren echt op, maar dan toch nog gewoon strakke rondetijden neerzetten tot het eind.
Ik heb ergens nog een stille hoop dat Bottas' auto zonder brandstof is komen stil te vallen. Hij gaf zelf als smoes op dat hij zich vergiste in het parc fermé, maar ik hoop eerlijk gezegd dat dat een smoes was. Dan zou Max toch weer wat extra punten pakken.
Red Bull heeft niet zo heel veel achterstand op Ferrari. Is nog prima te doen om 2e te worden. En eerlijk gezegd denk ik dat zowel Ferrari als Red Bull nog wel wat punten in gaan lopen op Mercedes. Zo sterk is Mercedes niet. En Ferrari gaf vandaag zelf toe dat ze fout zaten met de strategie. Over Williams maak ik mij weinig zorgen. Prima gereden van Bottas, maar de rest van het seizoen verwacht ik ze niet zover vooraan.
Gelukkig maar een weekje wachten op de volgende race. En het wordt kurkdroog en 34 graden, dus dan hoef ik even geen weerberichten in de gaten te houden....
Echt een heel gaaf circuit hoor. Is dit een voorspellend filmpje (qua voiceover vooral:) https://www.bakucitycircuit.com/media/video
Max heeft vandaag laten zien dat Rosberg geen wereldkampioen kán zijn.
Knap van Hamilton om zolang op die banden te blijven rijden. Ze waren echt op, maar dan toch nog gewoon strakke rondetijden neerzetten tot het eind.
Ik heb ergens nog een stille hoop dat Bottas' auto zonder brandstof is komen stil te vallen. Hij gaf zelf als smoes op dat hij zich vergiste in het parc fermé, maar ik hoop eerlijk gezegd dat dat een smoes was. Dan zou Max toch weer wat extra punten pakken.
Red Bull heeft niet zo heel veel achterstand op Ferrari. Is nog prima te doen om 2e te worden. En eerlijk gezegd denk ik dat zowel Ferrari als Red Bull nog wel wat punten in gaan lopen op Mercedes. Zo sterk is Mercedes niet. En Ferrari gaf vandaag zelf toe dat ze fout zaten met de strategie. Over Williams maak ik mij weinig zorgen. Prima gereden van Bottas, maar de rest van het seizoen verwacht ik ze niet zover vooraan.
Gelukkig maar een weekje wachten op de volgende race. En het wordt kurkdroog en 34 graden, dus dan hoef ik even geen weerberichten in de gaten te houden....
Echt een heel gaaf circuit hoor. Is dit een voorspellend filmpje (qua voiceover vooral:) https://www.bakucitycircuit.com/media/video
- Mari Oh Oh!
Ik denk ook een smoes(het team zei ook al, slow outlap!), maar ik dank dat hij hem uit heeft gezet om de 1,5(toch?) liter over te houden die in de tank moet zitten voor analyse. Maar mocht blijken dat hij er net 1,5 in heeft zitten, dan vind ik dat ze het moeten behandelen alsof hij in de outlap stil is gevallen. Dus wel genoeg benzine, maar niet binnengekomen.Dennis Cavallino schreef: Ik heb ergens nog een stille hoop dat Bottas' auto zonder brandstof is komen stil te vallen. Hij gaf zelf als smoes op dat hij zich vergiste in het parc fermé, maar ik hoop eerlijk gezegd dat dat een smoes was. Dan zou Max toch weer wat extra punten pakken
-
Vettel; I Always defend what we do. (als het gaat om teamkeuzes)
Neem er een voorbeeld aan Ricciardo!

T feit dat ie op een klote tijdstip nieuwe banden moest komt door zijn eigen tyre lock up.
Het feit dat 'ie geen clean air had, was omdat 'ie niet snel genoeg was om er voorbij te komen.
Misschien moet 'ie toch eens achter zijn oren gaan kriebelen. 3 keer op rij is Verstappen sneller bij de kwalificatie, behalve in de allerlaatste ronde. Volgens mij kan hij alleen in 'schone' lucht een snelle ronde creëren. Uiteindelijk rijdt Verstappen gewoon betere races tot nu toe. Constanter, beter verdedigen.
'Verstappen hield me op' Wat een bullshit, ga er dan voorbij. Als Vettel er zat en hem ophield had 'ie niks kunnen zeggen. En waar was hij met verdedigen? Hij heeft Bottas er te makkelijk voorbij laten gaan door -alweer- een racefout. Waar was Bottas geweest als hij beter had gereden? Bottas had nog veel meer benzine moeten verbruiken zolang hij achter hem zat. Sterker nog, eigenlijk is het de fout van Ricciardo dat Max niet op het podium stond!
Bottas; Goed gedaan. Dat iedereen hem nu dit niet gunt is zo jammer. Ik zie het net als Verstappen in Spanje, goed gedaan, betere strategie. Verdiend jonge!

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Probeert Max hier nu op 0.39 een glimlach te onderdrukken?