
Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
lol, verwarrend na dat GT3 plaatje, maar doel op de 911 R als low profile GT3 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Porsche Marketing schreef:Porsche has revealed details of a brand new, limited edition 911 which will be so exclusive that just zero examples will be made.
‘After the success of the 911R we realised there is great interest every time we announce a new limited production car,’ explained limited editions manager Lemmi-Ted Edichons-Managcher. ‘So that’s what we are doing. We are announcing the new 911X. And then we are going to give all the money we would have spent developing it to selected existing customers since it’s what they would have made on flipping it anyway.’
‘We had a lot of complaints about the 911R that few people could buy one,’ Edichons-Managcher continued. ‘The 911X solves that problem since no one can buy one, and some people you’ve never met still get richer. Everybody wins! Except people who like driving Porsches.’
As a final part of the 911X project, a single development car with a manual gearbox and a nose that bobs up and down a lot will be constructed and then given to car journalists so they can have a big wank over it.

- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
wat loopt dat lekker makkelijk



-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
911R, uitgekleed ding zonder PDK, achterspoiler en richtingaanwijzers. 
Oh ja, die motor gvd allerjesest.

Oh ja, die motor gvd allerjesest.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Dat maakt toch wel goed duidelijk waarom een 4-cilinder echt compleet niks is vergeleken hiermee....
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Precies! En die emotie raakt je nog meer in een open auto.Macboy schreef:Dat maakt toch wel goed duidelijk waarom een 4-cilinder echt compleet niks is vergeleken hiermee....
Vanmorgen kwam ik achter een 911 Turbo S. Allemachtig, wat een lekkere kont! Zag overigens 2x ovale uitlaten itt 2x2 rechthoekjes. Is dat nieuw?
edit: google'nd op 991 Turbo S oval exhaust, krijg je dit:

Exact wat ik zag.


-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Dat is dan ook niet helemaal standaard
Dat zal een setje zijn tussen de € 7.500 en € 12.500, denk ik 


- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Akrapovic uitlaten.
Maar ziet er wel gaaf uit inderdaad. 


- RS-Ron
- Berichten: 3836
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Is misschien al ter sprake gekomen, kon het niet vinden. Kan je de 911 GT3 RS niet gewoon bestellen bij Porsche zonder de grote achterspoiler ? Die zit er niet voor de sier, maar zou je tegen meerprijs de achterklep van een 911 R niet kunnen laten monteren ?
Niet dat het ooit gaat gebeuren, maar een RS zonder de achtervleugel met PDK zou voor mij de ultieme auto voor erbij zijn.
Gr Ron

Gr Ron
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Af fabriek zeker niet. After market natuurlijk wel.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Ik hou van Elfers mét een (doelbewuste) achterspoiler, zonder vond ik 't vaak 'n ei.
Voorbeeld de avatar van FaF. Da's gewoonweg esthetisch vreselijk imho. Imho...
Voorbeeld de avatar van FaF. Da's gewoonweg esthetisch vreselijk imho. Imho...
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Auto`s inhalen op een tweebaans weg met meer dan 300 vind ik eigenlijk een beetje DOM..........
Tijdens de runs die we met DF in Duitsland hebben gedaan hadden wij volgens mij speciaal 3 baans wegen daar voor uitgekozen.
Die gasten van dat filmpje hadden daar wel even over na mogen denken.
Tijdens de runs die we met DF in Duitsland hebben gedaan hadden wij volgens mij speciaal 3 baans wegen daar voor uitgekozen.
Die gasten van dat filmpje hadden daar wel even over na mogen denken.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Precies wat ik ook dacht toen ik zat te kijken.
Op een TWEEbaans snelweg???
Gave auto verder, maar die Catchpole is a few sandwiches short of a picknick.
Op een TWEEbaans snelweg???

Gave auto verder, maar die Catchpole is a few sandwiches short of a picknick.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Iemand nog sarcasme meters te koop ?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Misschien leuk voor de Porsche-fanaten onder ons..
http://nieuws.porsche.nl/nu-al-historis ... p-18-juni/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nieuws.porsche.nl/nu-al-historis ... p-18-juni/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu al historisch: eerste Porsche Classic Day op 18 juni
Op zaterdag 18 juni verzorgt Pon Porsche Import de eerste Porsche Classic Day. Op de Pon-campus in Leusden krijgen eigenaren en fans alle kans om zich onder te dompelen in de historie van het merk Porsche. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld genieten van een Concours d’élégance en van de finish van de Porsche Classic Challenge met ruim honderd klassieke Porsches. Daarnaast is er aandacht voor ‘40 jaar Transaxle’ en is de start van de 24 Uur van Le Mans live te volgen. De toegang tot de Porsche Classic Day is gratis.
Bij de eerste Porsche Classic Day in Leusden staat één ding centraal: genieten van klassieke Porsches. Dat begint met het Concours d’élégance dat in samenwerking met de officiële Nederlandse Porsche Clubs wordt georganiseerd. Niemand minder dan Porsche designer Harm Lagaaij is voorzitter van de jury. Bij dit concours zijn vele klassiekers en youngtimers van het merk te bewonderen. De winnaar van het concours wordt tijdens het evenement bekend gemaakt.
Finish Porsche Classic Challenge
De Porsche Classic Day staat ook in het teken van actie. De Pon-campus is op 18 juni namelijk ook het passende decor voor de aankomst van de Porsche Classic Challenge, een rally voor klassieke Porsches die drie dagen eerder start bij de Porsche fabriek in Leipzig. Bezoekers van de Porsche Classic Day kunnen de aankomst van maar liefst ruim honderd klassieke, veelal luchtgekoelde Porsches live meemaken - een feest voor alle zintuigen.
40 jaar Transaxle
In 1976 kwam de Porsche 924 op de markt, de eerste Porsche die werd geconstrueerd volgens het transaxle-principe: motor voorin een aandrijving en versnellingsbak achterin. Ook de 944 en de 968, de opvolgers van de 924 en de 928 met zijn achtcilinder motor, maakten gebruik van deze opzet die voor een optimale gewichtsverdeling en daarmee voor een uitgebalanceerd en dynamisch weggedrag zorgt. Ter ere van het Porsche transaxle jubileum is er op de Porsche Classic Day een speciale expositie van deze modellen.
Beeld, geluid en meer
De Porsche Classic Day heeft nog meer bijzondere ingrediënten. Zo is er een bioscoop waar historische films en documentaires over Porsche worden vertoond. Ook is vanaf 15.00 uur de start van de 24 Uur van Le Mans live te volgen. Porsche haalde bij deze legendarische 24-uursrace vorig jaar een 1-2-overwinning en gaat dit jaar voor een herhaling van dat klinkende resultaat. Ook zijn de officiële Nederlandse Porsche Clubs vertegenwoordigd. Bij de Porsche Driver’s Selection Shop is officiële Porsche merchandise verkrijgbaar en de Porsche markt is de plek voor Porsche memorabilia.
Gratis toegang
De Porsche Collectors Day op 18 juni in Leusden is gratis toegankelijk voor alle Porsche fans. Porsche rijders kunnen hun auto parkeren op het evenementterrein. Hiervoor is inschrijving noodzakelijk. Bovendien is het aantal plaatsen beperkt - parkeerplaatsen worden toegekend op volgorde van inschrijving. Liefhebbers die niet met een Porsche komen, kunnen gratis parkeren in de onmiddellijke omgeving. Zij kunnen kosteloos gebruik maken van shuttles die pendelen tussen de parkeer- en evenementlocatie.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Sorry, ik vat hem even niet.........Macboy schreef:Iemand nog sarcasme meters te koop ?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Deze Corvette op de DF dag was jij toch ? Dit was in elk geval gewoon op de A31 met 2-banen.
Dacht sarcastische post van jou, maar ik haal anders die meter wel voor mezelf...
Dacht sarcastische post van jou, maar ik haal anders die meter wel voor mezelf...
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Dat was ik niet maar iemand van het Amerikaanse consulaat.
Maar buiten dat, was dit afgesproken en wist de jongen dat die Corvette er aan kwam.
Enkele jaren geleden was er een testrijder van Mercedes en die passeerde op een tweebaansweg een moeder en kind met 300 plus in en dat mens hing haar auto ten gevolge van die inhaal actie in de bomen.
Beide mensen zijn toen om het leven gekomen en dat is toen ook een behoorlijke rel geworden.....
De testrijder is toen ook doorgereden.
Zal best nog wel iets op internet van te vinden zijn.....
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -girl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grtz, Hanz06
Maar buiten dat, was dit afgesproken en wist de jongen dat die Corvette er aan kwam.
Enkele jaren geleden was er een testrijder van Mercedes en die passeerde op een tweebaansweg een moeder en kind met 300 plus in en dat mens hing haar auto ten gevolge van die inhaal actie in de bomen.
Beide mensen zijn toen om het leven gekomen en dat is toen ook een behoorlijke rel geworden.....
De testrijder is toen ook doorgereden.
Zal best nog wel iets op internet van te vinden zijn.....
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -girl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grtz, Hanz06
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Spoiler van de GT3 RS is wel heel erg extreem. Bizar dat dat ding straatlegaal is.
Een stuk beschaafder:
Een stuk beschaafder:
- Bijlagen
-
- image.jpeg (447.75 KiB) 2009 keer bekeken
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Die mag in het GT3 draadje. Maar eigenlijk ook wel in elk draadje 
Hans je hebt verder natuurlijk gelijk. Je mag in Duitsland ook niet zomaar 300. Je mag alleen onbeperkt hard als daar gelegenheid toe is. Bij problemen boven de 160km/h ligt de bewijslast voor aansprakelijkheid volgens mij al bij diegene. Ook verzekeringstechnisch heb je dan een probleem. Dus "ongelimiteerd hard" moet absoluut genuanceerd worden. Veiligheid boven alles.
Dat gezegd hebbende vraag ik me wel af wat nu onveiliger is op de weg: piloten die hard rijden of mensen die schrikken van een hardrijder.

Hans je hebt verder natuurlijk gelijk. Je mag in Duitsland ook niet zomaar 300. Je mag alleen onbeperkt hard als daar gelegenheid toe is. Bij problemen boven de 160km/h ligt de bewijslast voor aansprakelijkheid volgens mij al bij diegene. Ook verzekeringstechnisch heb je dan een probleem. Dus "ongelimiteerd hard" moet absoluut genuanceerd worden. Veiligheid boven alles.
Dat gezegd hebbende vraag ik me wel af wat nu onveiliger is op de weg: piloten die hard rijden of mensen die schrikken van een hardrijder.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
Het één is 't gevolg van 't ander?Macboy schreef: Dat gezegd hebbende vraag ik me wel af wat nu onveiliger is op de weg: piloten die hard rijden of mensen die schrikken van een hardrijder.
Hoezeer ik ook wel eens van 'n beetje snelwegknallen houd(op momenten) zie ik 't risico van Catchpole(what's in a name?) ook, nog meer die rappers met hun RS6 en M135iX...
Ik reed jaren terug altijd 'n wedstrijd met mezelf , Heerenveen Freiburg, 5,5 uur incl tanken. Alleen in de auto. ging gewoon idioot al met de E46 M3 toen>12/13 jaar terug. Vermoeiend en riscovol. Klaar mee. Eventjes pieken(heb de 1M 2x(!) in 3.5 jaar bezit op top gehad, was niet zo boeiend meer...)
Wil niet de moraalridder uithangen overigens. Ben ik niet! Ben nog wel 'n knaller soms.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 911 type 991.2 Carrera, Turbo, Targa, etc
In Duitsland, waar het kan, knallen uiteraard.............
Voor de rest, go with the flow.........
Zeer herkenbaar verhaal Robin, ik schat in echter dat Ilija vaker op top heeft gereden in mijn karren dan ik zelf

Voor de rest, go with the flow.........
Zeer herkenbaar verhaal Robin, ik schat in echter dat Ilija vaker op top heeft gereden in mijn karren dan ik zelf


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten