Focus RS 2015

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Re: Focus RS 2015

Bericht door sitechris » 12 jun 2016, 09:33

Macboy schreef:Je ziet dat zoiets gebouwd wordt voor de mainstream. Niks mis mee, maar maak bij de ontwikkeling dan inderdaad zoiets mogelijk. Kleine moeite tijdens productie. Achteraf lastig verhaal blijkbaar. Ben benieuwd wat Ford hierover te melden heeft. Misschien samen actie ondernemen.
Wat wil je doen dan? Ford gaat echt niets voor je betekenen als het gaat om aftermarket modificaties. Je krijgt een nietszeggend antwoord terug en daarmee is voor Ford de zaak afgedaan.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 jun 2016, 09:34

Genoeg mogelijkheden voor dwaling toch ?
dvh schreef:Wanneer ik het RS / M2 / En voorheen het Cayman draadje doorlees dan lees ik op een enkeling na alleen maar negatieve dingen.. En dan vooral bij de eigenaren. Kunnen ze ook niets aan doen. Het is wat het is. Maar het is wel opvallend. Alsof er geen enkele goede auto meer uitgebracht wordt. Is dat ook zo?
Nee dat is niet zo.

Er wordt hier kritiek op autos geleverd omdat mensen er verstand van hebben en omdat het natuurlijk leuk is om die ervaringen hier te delen.

Ik erger me dan juist weer aan posts van mensen zoals jij die de negativiteit onnodig benadrukken. Die lezen alleen wat ze willen lezen. Net zoals dat geneuzel dat Romo ontevreden was over zijn Porsche. Dat is dus gewoon onzin. Die man was er juist lyrisch over.

Denk je nou serieus dat een Focus RS een kut auto is omdat Andre geen diff kan monteren ? Je kan dat soort posts toch wel in het juiste perspectief plaatsen ? De meeste rijders zouden het juist een briljante auto vinden.

JP

Bericht door JP » 12 jun 2016, 09:52

Met zo'n ingreep van een ander diff, ben je bij Ford dan ook meteen klaar met je garantie?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jun 2016, 09:58

Andre schreef:Zie je het voor je dat Andreas peuninger van Porsche een goedkeuring afgeeft om een GT3 RS met kerkbanken af te leveren.
:lollerdelol:

Gvd man.

Even doorbijten komt allemaal goed!
Je hebt toch persoonlijk contact met engineer David Put in Lommel. Wat zegt hij?

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2016, 10:04

Macboy schreef:Genoeg mogelijkheden voor dwaling toch ?
dvh schreef:Wanneer ik het RS / M2 / En voorheen het Cayman draadje doorlees dan lees ik op een enkeling na alleen maar negatieve dingen.. En dan vooral bij de eigenaren. Kunnen ze ook niets aan doen. Het is wat het is. Maar het is wel opvallend. Alsof er geen enkele goede auto meer uitgebracht wordt. Is dat ook zo?
Nee dat is niet zo.

Er wordt hier kritiek op autos geleverd omdat mensen er verstand van hebben en omdat het natuurlijk leuk is om die ervaringen hier te delen.

Ik erger me dan juist weer aan posts van mensen zoals jij die de negativiteit onnodig benadrukken. Die lezen alleen wat ze willen lezen. Net zoals dat geneuzel dat Romo ontevreden was over zijn Porsche. Dat is dus gewoon onzin. Die man was er juist lyrisch over.

Denk je nou serieus dat een Focus RS een kut auto is omdat Andre geen diff kan monteren ? Je kan dat soort posts toch wel in het juiste perspectief plaatsen ? De meeste rijders zouden het juist een briljante auto vinden.
Ik plaats 't in perspectief. André vond de basis RS kut. Romo was lyrisch over de Cayman en daarom na nog geen jaar de deur uit.

Tuurlijk bestaat er mainstream doh, dat is 90%, maar 'n RS is 'n RS.

@David, een M2 is prima, maar buiten 't kabaal van mijn uitlaat en SUPERSTRAK weggedrag, wel even minder hardcore en minder betrokken dan 1M hoor. Ik klaag niet, maar het is inderdaad wat je gewend bent.
Sterker in comfort in z'n '7' op 'n vlakke snelweg is 't ding net zo geruisloos of beter dan 'n 1994 E32(?) 740i lol.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jun 2016, 10:28

Niet dat ik het draadje wil kapen...........even in antwoord op de post van David

Maar perfecte auto`s bestaan niet, zover is intussen duidelijk mocht je dat nog willen geloven.

RS, Cayman, M2, de karren zijn voor NORMAAL dagelijks gebruik veel te goed (lees; klinisch dood, levenloos) geworden, je moet echt het uiterste (volstrekt onverantwoord op de normale weg) d`r uit halen om DF te ervaren.

Is dat verwend? Nee
Is dat kritisch? Ja, maar niet te verwarren met "zeurpieten"

Deze karren moet ik wellicht niet meer als dd rijden, maar even pakken als je los wil. Vervolgens doe je je woon-werk verkeer gewoon in een KIA............en ja, dan mis ik de Cayman als weekend toy.

dvh

Bericht door dvh » 12 jun 2016, 11:06

Nee dat is niet zo.

Ervaringen delen doen dus de eigenaren. En die zijn niet positief.

Ik vind Romo een beste kerel (zover ik hem via het forum ken) maar zijn Porsche verhalen kwamen op mij, en ik denk vele andere, niet positief over. En lyrisch? Sorry. Wellicht irl. Maar op dit forum waar mensen ervaringen uitwisselen, die ik dan weer lees, kwam dat absoluut niet zo over.

En dat 'mensen zoals jij' negatief zijn. Whatever. Jij leest alleen wat jij wil lezen , ofzo (die pik ik dan ook even van je)
Ik denk helemaal niks. Ik geef alleen aan dat 'mensen die er verstand van hebben' en erin gereden hebben niet enthousiast zijn. Wellicht lees ik het verkeerd. Maar als ik Robin zijn M2 verhalen/ervaringen lees dan lees ik een ervaring van iemand die blij en enthousiast lijkt te zijn met zijn nieuwe auto. Dat mis ik soms een beetje bij andere.

En let wel... Boeie! Isniemijnauto... Dat moet iedereen lekker zelf weten en doen. Maar het valt mij, en wellicht ook andere op. Maakt het verhaal niet minder waar. Als het zo is , dan is dat zo. Vandaar mijn vraag; ' worden er nog wel goede/leuke auto's gemaakt' voor 'mensen die er verstand van hebben'.
RS, Cayman, M2, de karren zijn voor NORMAAL dagelijks gebruik veel te goed (lees; klinisch dood, levenloos) geworden, je moet echt het uiterste (volstrekt onverantwoord op de normale weg) d`r uit halen om DF te ervaren.

Is dat verwend? Nee
Ik weer niet of verwend de juiste term is. Maar als je geen fun kan halen uit een cayman/M2 als dagelijkse auto. En net zo lief een kia rijdt als daily. Dan mist er toch iets op autoliefhebberij vlak lijkt me. Het hoeft toch niet altijd 100% hardcore te zijn om gewoon simpelweg te kunnen genieten van een auto. Lijkt mij?

Ik snap het rationele van een kia (als voorbeeld) prima. Maar als ik dan de mogelijkheid had dan genoot ik toch liever van een Cayman in de file dan van een Kia

:coffee:
Laatst gewijzigd door dvh op 12 jun 2016, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 12 jun 2016, 11:10

Cayman gt4 zelfde verhaal

Super auto maar overbrenging is veel te lang. Zelfs journalisten klagen erover.

Dan vraag ik mij dus af. Wat voor achterlijke garnaal van de ontwikkeling die die auto test en dat zelf niet ontdekt.

Wat voor mensen gebruiken ze daarvoor?

RVV

Bericht door RVV » 12 jun 2016, 11:26

dvh schreef:Wanneer ik het RS / M2 / En voorheen het Cayman draadje doorlees dan lees ik op een enkeling na alleen maar negatieve dingen.. En dan vooral bij de eigenaren. Kunnen ze ook niets aan doen. Het is wat het is. Maar het is wel opvallend. Alsof er geen enkele goede auto meer uitgebracht wordt.
Is dat ook zo? Of zijn de eigenaren een beetje verwend ? Of zijn het gewoon ouwe zeurpieten geworden.. :coffee:

Of worden er gewoon verkeerde auto's aangeschaft. Want RS staat inderdaad voor rally sport. Maar een echte rally sport auto is toch wat anders dan een Ford RS. Denk ook niet dat het de insteek van Ford was om een roadlegal rallywagen te maken voor de mainstream.
Auto's worden aangeschaft zonder er van te voren in proef te rijden dan krijg je dit geklooi.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jun 2016, 11:36

dvh schreef:
Nee dat is niet zo.

Ervaringen delen doen dus de eigenaren. En die zijn niet positief.

Ik vind Romo een beste kerel (zover ik hem via het forum ken) maar zijn Porsche verhalen kwamen op mij, en ik denk vele andere, niet positief over. En lyrisch? Sorry. Wellicht irl. Maar op dit forum waar mensen ervaringen uitwisselen, die ik dan weer lees, kwam dat absoluut niet zo over.

En dat 'mensen zoals jij' negatief zijn. Whatever. Jij leest alleen wat jij wil lezen , ofzo (die pik ik dan ook even van je)
Ik denk helemaal niks. Ik geef alleen aan dat 'mensen die er verstand van hebben' en erin gereden hebben niet enthousiast zijn. Wellicht lees ik het verkeerd. Maar als ik Robin zijn M2 verhalen/ervaringen lees dan lees ik een ervaring van iemand die blij en enthousiast lijkt te zijn met zijn nieuwe auto. Dat mis ik soms een beetje bij andere.

En let wel... Boeie! Isniemijnauto... Dat moet iedereen lekker zelf weten en doen. Maar het valt mij, en wellicht ook andere op. Maakt het verhaal niet minder waar. Als het zo is , dan is dat zo. Vandaar mijn vraag; ' worden er nog wel goede/leuke auto's gemaakt' voor 'mensen die er verstand van hebben'.

Is dat verwend? Nee
Ik weer niet of verwend de juiste term is. Maar als je geen fun kan halen uit een cayman/M2 als dagelijkse auto. En net zo lief een kia rijdt als daily. Dan mist er toch iets op autoliefhebberij vlak lijkt me. Het hoeft toch niet altijd 100% hardcore te zijn om gewoon simpelweg te kunnen genieten van een auto. Lijkt mij?

Ik snap het rationele van een kia (als voorbeeld) prima. Maar als ik dan de mogelijkheid had dan genoot ik toch liever van een Cayman in de file dan van een Kia

:coffee:

Ik heb altijd gezegd dat ik de GTS een prachtige kar vond, dat vind ik nog steeds !
Dat ik er niet goed in zat en het sturen niks vond laat onverlet dat ik er wel en nog steeds enthousiast over was en ben. Zo enthousiast dat ik vast nog een keer weer een koop, waarbij de 718 duidelijk anders stuurt bij mijn laatste ervaring.

Dan over normaal dd; het is gewoon saai rijden in een RS, M2,GTS, GT4 als je met de stroom mee rijdt, beetje go with the flow, dan zijn deze karren qua beleving geen haar beter dan een KIA.........woon werk verkeer en zo.
TOP karren zijn het, maar alleen als je ook je ze de ruimte kan geven om daar te excelleren, waar ze voor gemaakt zijn, en dat is niet dd. Sterker dat is saaier, een kar die je moet trappen om er gang in te krijgen kan dan, hoe raar het ook klinkt, meer beleving geven.
Uiteraard kan ik er wel van genieten, maar het gehypte idee dat het als dd zoveel meer en beter is dat vind ik de waarheid geweld aan doen. Stilstaan in een file is in geen enkele auto leuk, en als je dan liever in een Cayman doet, das prima, maar die status laat ik liever aan mij voorbij gaan.

romo

Bericht door romo » 12 jun 2016, 11:37

RVV schreef:
dvh schreef:Wanneer ik het RS / M2 / En voorheen het Cayman draadje doorlees dan lees ik op een enkeling na alleen maar negatieve dingen.. En dan vooral bij de eigenaren. Kunnen ze ook niets aan doen. Het is wat het is. Maar het is wel opvallend. Alsof er geen enkele goede auto meer uitgebracht wordt.
Is dat ook zo? Of zijn de eigenaren een beetje verwend ? Of zijn het gewoon ouwe zeurpieten geworden.. :coffee:

Of worden er gewoon verkeerde auto's aangeschaft. Want RS staat inderdaad voor rally sport. Maar een echte rally sport auto is toch wat anders dan een Ford RS. Denk ook niet dat het de insteek van Ford was om een roadlegal rallywagen te maken voor de mainstream.
Auto's worden aangeschaft zonder er van te voren in proef te rijden dan krijg je dit geklooi.
Maakt geen zak uit, al deze karren hebben dat.

Ik herhaal het nogmaals; te goed voor normaal rijgedrag.

dvh

Bericht door dvh » 12 jun 2016, 11:40

Fair enough Robert :)
ieder het zijne. Kijk uit naar het volgende avontuur. Want ondanks wat macboy beweerd geniet ik altijd wel van de DF-story's.
En een beetje olie op 't vuur kan soms geen kwaad :angel:

romo

Bericht door romo » 12 jun 2016, 11:46

dvh schreef:Fair enough Robert :)
ieder het zijne. Kijk uit naar het volgende avontuur. Want ondanks wat macboy beweerd geniet ik altijd wel van de DF-story's.
En een beetje olie op 't vuur kan soms geen kwaad :angel:

Niks mis mee !

Ik zal je zeggen, ik mis het gejank van de GTS, de brute en fantastisch reagerende PDK bak, de remmen,man man.

Als ik nu ziet hoe goor de remstof al weer op de M2 velgen geplakt zit, dan weet je weer wat je mist :lol:

Je weet pas wat je mist, als ze d`r niet is....................... :tooth:

The older we get, the better we were.........................

ErikS

Bericht door ErikS » 12 jun 2016, 11:51

Ik vond je enthousiaster over je tijdelijke 116, dan over je m2. Ergonomie, alles klopt.... en nu denk je dat je scheef zit.......

Ik snap David ook wel 'n beetje.

romo

Bericht door romo » 12 jun 2016, 11:54

ErikS schreef:Ik vond je enthousiaster over je tijdelijke 116, dan over je m2. Ergonomie, alles klopt.... en nu denk je dat je scheef zit.......

Ik snap David ook wel 'n beetje.

Dat denk ik idd, daarom ook feedback gevraagd.

Ik snap iedereen :lol:

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2016, 11:55

Ik mis de besturing van de 1M, en zeer zeker NIET het koppelingspedaal(in file drama). DCT= geweldig en supersnel in sport/sportplus. Zelf flipperen gewoon hartskikke leuk. En dat je wat 'meer auto' hebt qua gadgets/comfort, mwoah ik wen daar wel aan. Al is de M2 in dagelijks veel minder hardcore dan 1M, hij is wel doeltreffender EN als je de weg(B weg ook) vrij hebt vind ik 't nu al een geweldenaar qua strakheid/power en remmen.

Maar als er 'n CS achtig iets komt doe ik mee. Maar ik 'mis' de 1M niet in die zin. Maar het is een topkar de 1M, meer racy, meer betrokken.
Je merkt in de M2 qua onderstel dat dit niet zomaar BMW is, dit doet mee met die andere merken. Powerwise(zal wel aan uitlaat liggen) vind ik 'm genoeg, maar mag altijd sneller(ben nog niet voluit gegaan natuurlijk). Denk al aan 'catless' downpipe ofzo. Ik vind helemaal mooi.

:df:

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2016, 11:58

Verrek, wat doe ik hier nog te leuteren, heb al bijna 3 dagen niet gereden. Uit dat hok met dat ding.

Gegroet! :D

ErikS

Bericht door ErikS » 12 jun 2016, 12:02

Ja, maar jouw verhalen zijn overwegend enthousiast. Bij de andere overheerst de negativiteit soms gewoon teveel, ookal mogen de minpunten gewoon genoemd worden.
Ik ben ook gewoon enthousiast over mijn golf. Binnen mijn budget kwa nieuwprijs gewoon een top aanbieding. Dsg geen DF? Voor mij wel in een daily. Dat ding heeft ook niks te zoeken op een circuit. Sturen? Ja, het stuurt. Maar geef je flink gas schuif je ook gewoon lekker weg over de voorwielen. Moet ik dan een sper monteren? Neh......

En natuurlijk heeft 'n M of RS een hoger verwachtingspatroon waar te maken. Maar ik denk juist dat de 'instap' tegenwoordig gewoon al heel veel beter is.

Andre

Bericht door Andre » 12 jun 2016, 12:04

Perfecte auto bestaat niet. Je moet altijd wel wat aanpassen.

Ik maak er ook geen probleem van om zwarte nieren te monteren of bijv andere stoelen of ander onderstel etc.
Dat zijn namelijk persoonlijke zaken.

Maar zaken zoals een te lange overbrenging is een zaak die iedereen aangaat en dus niet even makkelijk te vervangen is. En daar ligt bij mij het kritieke punt.

Maar als je M, GTS, CSL, GT, uitvoeringen besteld dan neem ik aan dat je geen remsperren wilt stop die maar in standaard uitvoeringen.

Wel dik poen vragen voor die uitvoeringen en dan zo afleveren. Ik vind dat gewoon niet kunnen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 jun 2016, 12:08

Andre schreef:Cayman gt4 zelfde verhaal

Super auto maar overbrenging is veel te lang. Zelfs journalisten klagen erover.

Dan vraag ik mij dus af. Wat voor achterlijke garnaal van de ontwikkeling die die auto test en dat zelf niet ontdekt.

Wat voor mensen gebruiken ze daarvoor?
Ik heb het gevraagd aan de verantwoordelijke ingenieur bij de Boxster Spyder met hetzelfde probleem: die moest met een vertrokken gezicht toegeven dat het omwille van emissies en de door de marketingboys opgelegde 0-100-tijd was...

Andre

Bericht door Andre » 12 jun 2016, 12:13

Een golf R of Audi RS uitvoeringen gewoon de hoofdprijs vragen. Dan keihard die dingen met elektronische remsperren afleveren. Te triest voor woorden.

En dan die auto s introduceren op een circuit. Wat een idioten.

De remblokken van de rs3 waren na een rit in de Alpen al kaal bij 5000 km nooit op circuit geweest!

Een kennis was met ze rs3 op circuit geweest 1 middag blokken weg door die remsperren. Remmerij staat bijna in de brand.

Dan mag je mij een zeur noemen. Maar ik vind het ronduit absurd.

En een quaife diff kost de fabrikant nog geen meerprijs van 500 euro.

En als ik nu 75k of 75.5k voor een rs3 betaal maakt dan ook niks meer uit. Maak het gewoon in orde hoe het hoort. Het is een mooie rappe family auto. Maar introduceer zo n ding aub nooit weer op een circuit, want een circuit en een RS model mag je niet in 1 zin noemen!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jun 2016, 13:04

Bij mijn Golf 7 (!) GTI kon ik zelfs kiezen: een electronisch remsper (gewone GTI) of echt sper (GTI performance). Heb uiteraard de laatste. Best vreemd dat deze optie er bij een Golf wel is maar bij duurdere sportauto's niet.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 12 jun 2016, 13:28

Bij voorwielaandrijvers van 230 pk en hoger is een sper bittere noodzakelijk om het vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen. Ik mis het sper nu ook op mijn GTD (240 pk).

Peric

Bericht door Peric » 12 jun 2016, 13:45

Heheh.... :) Wat denken jullie hoeveel mensen daadwerkelijk een GTS, M2 of whatever zullen gebruiken waarvoor ze eigenlijk 'gemaakt' zijn? Het is toch allemaal marketing. 'Kijk allemaal 's wat voor superauto we nu weer voor jullie in elkaar geschroefd hebben!' (maar ze hopen stiekem dat je het niet uit gaat proberen)
Die ene of twee klanten die gaan klagen dat het niet doet wat ze beloven nemen ze maar voor lief.

Ik snap jou niet hoor André. Je geeft elke keer klauwen met geld uit aan nieuwe auto's om ze vervolgens weer te gaan verbouwen zodat het naar je zin is.
Heb het al vaker geroepen, laat gewoon een auto bouwen die helemaal naar je zin is en je bent klaar. Een basis die je mooi vind en licht genoeg is, dikke motor er voor laten bouwen en een mechanisch 4x4 er onder. Dan heb je wat je wilt.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2016, 14:42

Dacht dat ie dat heeft gedaan bij de e30 M3 :D

ik vind het niet echt klagen, meer de persoonlijke punten voor verbetering benoemen, dat vind ik juist mooi om te lezen, niet al dat ow wat mooi en prachtig alleen maar, maar ook bv de punten voor verbetering wat de eigenaar er van vind benoemen.

dat je die dan ook aanpakt vind ik alleen maar :thumbup:

helemaal zelf iets ideaals laten bouwen is natuurlijk ook superb

Plaats reactie