De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De EU

Bericht door romo » 01 jun 2016, 12:32

tomgtr schreef:Gezien wat er gebeurd is met a) de onderwaardering van gulden vs D mark tegen Euro en de waarde vermindering door zuidelijke landen en quantitive easing lijkt het me redelijk veilig aan te nemen dat de gulden dan veel sterker zou zijn dan de euro nu. Dat zou import goedkoop maken maar we zouden als land geen bloembol meer verkopen omdat we te duur zijn.

In het Gulden tijdperk, toentertijd gekoppeld aan de DM, waren beide de sterke (dus dure) munten binnen Europa, onze export heeft er niet onder geleden, die was sterker dan ooit.

Logisch als je unieke en kwalitatief uitstekende producten hebt, die niemand anders kan leveren.

Zie ook de Zwitsers, met hun heel erg dure Fr, maar die Seadwellers en Daytona`s verkopen anders heel best :lol:

Kortom, niet veel nieuws onder de zon.

De € als eenheidsmunt heeft ook een belangrijk, zo niet het belangrijkste monetaire instrument, zijnde re- en devaluatie onmogelijk gemaakt. Dat wordt door vele economen van naam en faam als een van de oorzaken van de problemen genoemd tussen de noordelijke EU en de Zuidelijke EU.

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2016, 12:46

ik zou me eerder druk maken over de import van asielzoekers. De export van asielzoeker dat zou boven aan de lijst moeten staan.

Dit kost de hardwerkende burger zoveel geld. Status houders die in de bijstand zitten en recht hebben op pensioen en nooit een slag hebben gewerkt en dat ook niet gaan doen. Wij zijn met ze allen makke schapen die financieel afgeslacht worden om dit feestje van de EU te betalen. En dan heb ik het nog niet eens over Griekenland.

Uit de euro en grenzen dicht. En niet meer strooien met geld! Geen asiel opnames meer. En wat hier zit integreren en taal leren. Doe je doet niet wegwezen. Asielzoeker of status houder die crimele activiteiten uithalen meteen het land uit. Het pappen en nathouden moet maar eens over zijn.

350 Z

Bericht door 350 Z » 01 jun 2016, 13:22

Eens

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2016, 13:54

tomgtr schreef:Gezien wat er gebeurd is met a) de onderwaardering van gulden vs D mark tegen Euro en b) de waarde vermindering door zuidelijke landen en quantitive easing lijkt het me redelijk veilig aan te nemen dat de gulden dan veel sterker zou zijn dan de euro nu. Dat zou import goedkoop maken maar we zouden als land geen bloembol meer verkopen omdat we te duur zijn.
Als je op dit moment uit de euro stapt dan heb je in feite niks meer met de oude gulden van doen. Je krijgt een nieuwe gulden met een nieuwe waardering, mogelijk zelfs 1:1 aan de euro.

Of je geen bloemkool meer verkoopt, kwestie van competetatief prijzen. De tuinder vangt minder voor zijn bloemkool maar daarin tegen zijn import producten ook goedkoper.

Ben wel met je eens dat de meest logische uitkomst een gulden is die stijgt tov de euro. Stijgende gulden heeft ook weer zijn voordeel, ook tegen de USD. Bijvoorbeeld relatief goedkopere energie kosten ivm commodities die in USD verhandeld worden.

Verder is een stijgende munt ook interessant voor buitenlandse investeerders.

Het heeft dus zowel voor en tegens. Maar zoals al eerder gezegd, landen met een free float currency gaan ook niet zomaar ter ziele.

alt

Bericht door alt » 01 jun 2016, 18:52

Ik wil graag ook even reageren over opvoeden in de 21ste eeuw.
Als ik kattekwaad uihaalde kreeg van de buurman een draai om mijn oren & sprak hij mij ouders aan.
Zeg nu eens iets tegen kinderen, heb gelijk problemen de ouders.
De kindertjes zijn van hun & zijn heilig, zoiets als mohammed voor een mohammedaan.
Nu krijg ik sterk het idee dat men nu kinderen neemt, vroeger kreeg men kinderen.
Vroeger, dus duizenden jaren geleden tot de 19e eeuw werden kinderen als kleine volwassenen behandeld.

Ik speelde alleen of met vriendjes.ging alleen op de fiets naar school., naar het zwembad, niet met papa & mama.

Ik medelijden met deze generatie kinderen die gepamperd worden & in hun ontwikkeling worden geremd.
Altijd je papa & mama die je in de gaten houden, om je zogenaamd een goede opvoeding te geven.

Gelukkig kan men weinig aan kinderen verpesten, als zij volwassen zijn zien de meeste de fouten in hun opvoeding & passen deze toe in hun eigen opvoeding van toekomstige kinderen.

Andre

Bericht door Andre » 03 jun 2016, 13:00

’Regeringen moeten nu ingrijpen’

http://www.telegraaf.nl/e/25924624" onclick="window.open(this.href);return false;

En in Düsseldorf ging het allemaal net goed waren grote aanslagen in de voorbereiding. Ze waren via asiel procedure binnen gekomen.

Op vakantie gaan en bezoeken van steden word zo langzamerhand Russisch roulette!

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2016, 15:55

gratis tip:
Niet op vakantie gaan :zwijntje:

Andre

Bericht door Andre » 06 jun 2016, 21:21

https://ejbron.wordpress.com/2016/06/06 ... s-gestopt/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2016, 00:05

grenzen verstevigen en geld naar Turkije stop zetten oid, neem aan dat DLD ook wel wat troef kaarten heeft?
bv Merkel naar Turkije sturen, mogen ze houden :tooth:

Andre

Bericht door Andre » 08 jun 2016, 01:33

http://nieuws.tpo.nl/2016/06/07/migrant ... taal-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;

350 Z

Bericht door 350 Z » 08 jun 2016, 09:24

Ik wist niet dat chirurgen, artsen en apothekers zo crimineel waren.

Andre

Bericht door Andre » 08 jun 2016, 11:06

Ja neeli Smit kroes zei inderdaad dat die mensen hier heen kwamen:)

Hoe lezen dat soort mensen deze artikelen vraag ik mij wel eens af.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jun 2016, 11:22

ik denk met een plaat voor de kop, of liegen dat het ze gedrukt staat,
omdat bv van hogerhand, ze door niet gekozen EU leiders geïnstrueerd worden en het 'gewone' volk dom willen houden? who knows.
Goebbels Joseph: Deze politicus en spindoctor van Adolph Hitler zei:
“Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, zal de bevolking die gaan geloven.”
Hitler Adolf: Deze machtswellusteling zei:
“Hoe groter de leugen, des te meer mensen het geloven”
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jackson H Robert: Deze rechtsgeleerde zei:
“Het is niet de functie van de overheid om de bevolking te corrigeren, maar de taak van de bevolking om de overheid te corrigeren!”
Orwell George: Deze schrijver zei:
“In tijden van universeel bedrog, wordt het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad”

staan wel wat leuke tussen

https://worldthechanges.wordpress.com/citaten/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2016, 12:16

http://joostniemoller.nl/2016/06/machti ... sche-plan/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jun 2016, 12:56

René sommige van je links vind ik bij 't anarchistische af, neem me niet kwalijk. Ook bepaalde quotes gaan nergens over maar (alhoewel ik ook quotes gebruik van Churchill, Nietzsche etc die allang dood zijn) bepaalde zienswijzes van dooie staatslieden passen niet meer in het hier en nu, anderen weer wel.

De VS heeft eigenlijk alles bedacht zodat wij hier de MO volksvershuizing voor onze kiezen krijgen.
Dat ligt niet aan Juncker/Merkel en EU overheden die makkelijk ja op alles zeggen? Vind je 't zelf niet een beetje allemaal te ver gezocht?

Nou ik ga weer back to the future doei!

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jun 2016, 14:27

Maar...
Bijlagen
image.gif
image.gif (3.18 KiB) 1322 keer bekeken

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2016, 20:58

Robin schreef:René sommige van je links vind ik bij 't anarchistische af, neem me niet kwalijk. Ook bepaalde quotes gaan nergens over maar (alhoewel ik ook quotes gebruik van Churchill, Nietzsche etc die allang dood zijn) bepaalde zienswijzes van dooie staatslieden passen niet meer in het hier en nu, anderen weer wel.

De VS heeft eigenlijk alles bedacht zodat wij hier de MO volksvershuizing voor onze kiezen krijgen.
Dat ligt niet aan Juncker/Merkel en EU overheden die makkelijk ja op alles zeggen? Vind je 't zelf niet een beetje allemaal te ver gezocht?

Nou ik ga weer back to the future doei!
:lol: die links vind ik meer tegeltjes wijsheid, om bv even over te denken en of bv om te zetten in huidige tijd, dus open staan voor, breder kijken dan met oogkleppen op enz, gewoon leuke denkertjes, niks persoonlijks, je kan er mee doen wat iedere lezer wil of wil zien of leest ;-)

de VS ? lol, wat lees je lekker kort door de bocht :mrgreen: dat denk jij er dus van, ik niet, I'm openminded, linkjes of verhalen van een ander hoeven niks met mij te maken te hebben, just info wat bij de grote emmer in gaat om te mixen en of er bij te nemen en of wat jij/mensen er in lezen.

ik zeg bv groen en een ander zegt rood, the mind can do silly things with you :TV kijken:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 10 jun 2016, 21:27

In de citaten link van René staat er bijvoorbeeld een van JFK. Ik dacht, weliswaar met mijn geringe verstand, dat kan hij (JFK) nooit gezegd hebben.

Dit illustreert wat ik bedoel:

https://www.quora.com/Did-JFK-really-sa ... in-the-USA" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2016, 21:33

Je kan met wat handigheid van alles op de 'tegeltjes' zetten of net wat aanpassen, soms kan bv 1 woord oid al voldoende zijn om een zin uit z'n context te halen :D

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 10 jun 2016, 22:05

GTRene schreef:Je kan met wat handigheid van alles op de 'tegeltjes' zetten of net wat aanpassen, soms kan bv 1 woord oid al voldoende zijn om een zin uit z'n context te halen :D

Precies! :thumbup:

Internet staat er vol mee!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jun 2016, 12:30

Sommige dingen zijn zó en andere dingen zijn weer anders, René.

Naar de disco vroeger?
Te voet met de bus en heen terug.

Zo deden wij dat!

WJ

Bericht door WJ » 11 jun 2016, 23:48

Word het misschien niet eens tijd dat er met scherp geschoten gaat worden op Hooligans?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 jun 2016, 00:54

30 gewonden, waarvan 1 kritiek in het ziekenhuis.
Dat klinkt alsof de wapenstok prima voldoet.

WJ

Bericht door WJ » 12 jun 2016, 08:34

Die gewonden zijn grotendeels gevallen door de supporters zelf. Of denk je dat de politie o.a iemand tegen het hoofd hebben staan schoppen?

JP

Bericht door JP » 12 jun 2016, 09:59

De franse politie is de laatste weken al flink aangevallen. Die zullen niet zo hardhandig op die hooligans gaan inslaan. Heb je die 2 groepen tegen je. Daarbij.....als de hooligans mekaar zo onderling opruimen. Niets mis mee, toch ?

Plaats reactie