Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 09 jun 2016, 18:11

Voor of tegen, (lands)veiligheid mag wat kosten. Alleen die JSF dat kost klauwen vol met geld, maar de Politie, daar kan geen taser vanaf. http://nos.nl/artikel/2109949-taser-is- ... nstok.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jun 2016, 18:33

De knuffelaars zijn tegen ieder nieuw toestel, al is ie van papier maché. Negeren die dwazen, er moet weer eens wat nieuws komen. De Rus heeft nog steeds z'n streken.

F35 is een interessant object voor discussie. Als close range dogfighter legt ie het waarschijnlijk tegen een F16 af. Filmpjes van F35's die scherpe bochten trekken kom je dan ook niet tegen. Besluit ie er in zo'n gevecht vandoor te gaan dan staat de piloot opnieuw een nare verrassing te wachten want het toestel heeft zoveel drag dat de topsnelheid bij Mach 1,6 blijft steken. Een F16 zonder externe brandstoftanks haalt Mach 2.0

De F35 moet het van z'n vermeende stealth eigenschappen hebben.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jun 2016, 20:01

Hielke schreef:De knuffelaars zijn tegen ieder nieuw toestel, al is ie van papier maché. Negeren die dwazen, er moet weer eens wat nieuws komen. De Rus heeft nog steeds z'n streken.

F35 is een interessant object voor discussie. Als close range dogfighter legt ie het waarschijnlijk tegen een F16 af. Filmpjes van F35's die scherpe bochten trekken kom je dan ook niet tegen. Besluit ie er in zo'n gevecht vandoor te gaan dan staat de piloot opnieuw een nare verrassing te wachten want het toestel heeft zoveel drag dat de topsnelheid bij Mach 1,6 blijft steken. Een F16 zonder externe brandstoftanks haalt Mach 2.0

De F35 moet het van z'n vermeende stealth eigenschappen hebben.

+1

De JSF-F-35 Lightning II is een zogenaamde 5th generation fighter, mn stealth eigenschappen, internal wapons bay, zonder AB supersonisch kunnen vliegen, low IR profile.

Er is info van Amerikaanse fighter pilots die, laat ik het eufemistisch stellen, nogal teleurgesteld zijn wat een F35 in een dogfight presteert.

NIKS bakt die bak ervan, een F-16 (4th generation, 50 jaar oude technologie)maakt er gehakt van in een dogfight, zoveel negativiteit mag natuurlijk niet al te openbaar, maar het is echt een deceptie.

Heel belangerijk voor een vlieger is de zogenaamde "situational awareness" het op elk moment kunnen overzien waar en hoe het slagveld in elkaar steekt, je bent niet alleen afhankelijk van instrumenten, maar mn ook van visuals, dus een blik rondom de kockpit, de F16 met z`n buble kockpit is welhaast een schoolvoorbeeld van hoe het moet, bijna 360 visual, behoudens het scharnier aan de achterzijde, alleen een F-22 Raptor is nog beter, die heeft een one piece buble kap zonder scharnieren.

De F 35 heeft een kap die achter "dood" loopt, daardoor te weinig SA, daardoor kansloos........

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jun 2016, 20:16

Dat 'n F16 nog 'goed meekomt' wist ik. Dat 'n F35 zo 'slecht' is niet...

Niet meer janken, haal 'n Flanker.:)

Wel 'n prima toestel(voor zover ik die Sim had met de Su 27 erin, dit zijn de nieuwe versies 35/37(F))

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 jun 2016, 20:54

Rusland is zelf al een nieuw speeltje aan het bouwen, de T50. Die zou oa qua prestaties superieur moeten zijn aan de F35.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2016, 21:12

had Amerika er niet veel mee te maken dat het de F35 werd ivm atoombommen en in navo verband oid?

hoe zat het nu met die zweedse? straaljager die toen ook een optie was, ik had gehoopt dat ze eerder voor die zouden gaan, Europees en minder met de oorlogsmachine van Amerika van doen.

Dat de F35 nog steeds zo 'slecht' presteert had ik niet verwacht, best triest.

ow, der waren nog veel meer opties, sommige klinken op papier althans goed :) >>

http://www.nu.nl/politiek/3387149/genoe ... e-jsf.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jun 2016, 21:25

Redelijk ontnuchterend leesvoer, FWIW

http://www.americanthinker.com/articles ... e_f35.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://foreignpolicy.com/2012/04/26/the ... -pentagon/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze is het beste;

https://warisboring.com/test-pilot-admi ... .3ed9klbse" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jun 2016, 22:01

Airbattles is zoooooo 1940. Volstrekt niet relevant lijkt mij.

romo

Bericht door romo » 09 jun 2016, 22:04

Macboy schreef:Airbattles is zoooooo 1940. Volstrekt niet relevant lijkt mij.
Dat zeggen ze ook van "boots on the ground"

De waarheid is ontnuchterend............

Luco

Bericht door Luco » 09 jun 2016, 22:12

nou Romo, ik wil eigenlijk eerst jouw competenties wel eens zien, mag jij je hier wel een mening over vormen :lollerdelol:

romo

Bericht door romo » 09 jun 2016, 22:15

Luco schreef:nou Romo, ik wil eigenlijk eerst jouw competenties wel eens zien, mag jij je hier wel een mening over vormen :lollerdelol:

Ja dat mag ik, jij en ieder ander, want het gaat hier niet over personen.

Luco

Bericht door Luco » 09 jun 2016, 22:17

Het is wel door personen gemaakt :kikker: en jij beweert nu dat deze eigenlijk incompetent zijn.

Dus ik zie graag je diploma vliegtuigtechnologie van de universiteit tegemoet, dan zal ik die aan de ballotagecommissie voorleggen, en bij goedkeuring mag je er wat over zeggen :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jun 2016, 22:19

Dat dachten de Amerikanen in 1965 in Vietnam ook toen ze de F4 Phantoms zonder boordgeschut en alleen met raketten op de Migs afstuurden. De sparrows en sidewinders gingen vaak hun eigen weg, en dan kun je met een mig in de buurt behoorlijk het bokje zijn.

Nadien hebben de yanks hun hele opleidingssysteem op de schop gegooid en fighters gebouwd die juist in het ouwerwetse doghfighten met kanonnen heel goed waren. F14's, F15's en de Ferrari onder de fighters, de F16.

Misschien dat ze 50 jaar na dato zoveel vertrouwen in hun BVR (Beyond Visual Range) capabilities hebben gekregen dat het nu wel kan.

romo

Bericht door romo » 09 jun 2016, 22:25

Als het klassieke BFM door een fighter technisch niet meer uitgevoerd kan worden, waarom noemen ze dat ding dan een "F" 35?

Het is een herhaling van zetten die vergelijkbaar zijn idd met de jaren 60, daar dacht men ook dat het allemaal technisch wel kon, hoe fout was die gedachte, hoe groot de afstraffing.

En als die techniek niet meer werkt, door wat voor oorzaak dan ook, dan kan je beter een low tech
Rus vliegen, die doen het altijd, net als een AK 47.

romo

Bericht door romo » 09 jun 2016, 22:32

Een F-22 Raptor, die kan het, maar onbetaalbaar en zo veel top secret tech dat zelf Israel die hem ook willen, niet krijgen.

Het is naar mijn beste weten het enige US militair product dat niet mag worden geëxporteerd.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2016, 01:08

hm, niet echt goede verhalen over die F35, best raar (en ook weer niet) dat Amerika de EU slechte vliegtuigen aansmeert :ongeveer als: en zelf een schijnbaar zeer goede heeft, zoals die speciale F22

je zou er bijna wat van gaan denken...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jun 2016, 09:32

Google nog ff...

Robin

Bericht door Robin » 10 jun 2016, 09:42

René, mede door 'de Rothschilds, Illuminati/Vrijmetselarij' hebben 'wij hier in het vrije westen' de leefwijze van nu incl hypotheken/koopkracht /CAO /vakanties en noem maar op. Dit hadden we niet gehad denk ik als we types als Hitler(Godwin vóór de koffie!) , Stalin, Mao, Castro, Ahmedinejad en die clown van 'n Noord Koreaan hier als heersers zouden hebben, denk je ook niet?

:coffee:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jun 2016, 13:31

Jij zegt het en ik dacht het.........dogfight`s zullen nog op 1 hand te tellen zijn en die gasten zitten eerder verder van elkaar als dichterbij......
Ik ben echter ook niet onder de indruk van dat ding als ik de verhalen zo lees.......

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jun 2016, 13:36

Hielke schreef:
Dat dachten de Amerikanen in 1965 in Vietnam ook toen ze de F4 Phantoms zonder boordgeschut en alleen met raketten op de Migs afstuurden. De sparrows en sidewinders gingen vaak hun eigen weg, en dan kun je met een mig in de buurt behoorlijk het bokje zijn.

Nadien hebben de yanks hun hele opleidingssysteem op de schop gegooid en fighters gebouwd die juist in het ouwerwetse doghfighten met kanonnen heel goed waren. F14's, F15's en de Ferrari onder de fighters, de F16.

Misschien dat ze 50 jaar na dato zoveel vertrouwen in hun BVR (Beyond Visual Range) capabilities hebben gekregen dat het nu wel kan.
Ehhh het zat iets anders.
Tijdens de Vietnam oorlog werden de Amerikanen uit de lucht geschoten omdat ze helemaal geen opleiding hadden die voorzag in luchtgevechten.
Daar kwamen ze na een gegeven tijd achter en toen zijn ze zich gaan toeleggen op de zogenaamde dogfights en daar is uiteindelijk Top-Gun (niet de film) uit ontstaan........

Robin

Bericht door Robin » 10 jun 2016, 15:47

http://www.nu.nl/geldzaken/4275853/hoge ... -goed.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot zover die fijne rechterlijke macht...

:coffee:

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2016, 15:58

de jaren dat die man meer rendement had dan 4% "vergeet" die voor het gemak even :roll:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 jun 2016, 16:33

De hoeveelheid geld die hij daarmee aan samenleving heeft bijgedragen vergeet jij even. Ik heb de afgelopen jaren heel Rotterdam Zuid van nieuwe sportschoenen voorzien, maar of ik daar nou echt blij van word....
Laatst gewijzigd door tomgtr op 10 jun 2016, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 10 jun 2016, 17:08

de Ford Focus RS is een kutwagen en op DF dagen rijden alleen maar koekwauzen in huur BMW's. Maken jullie je druk om iets onzinnigs als dr JSF en hoeveel mensen je wel niet hebt voorzien van sportschoenen? Waar gaat dat heen met de wereld...

Luco

Bericht door Luco » 10 jun 2016, 17:56

tomgtr schreef:De hoeveelheid geld die hij daarmee aan samenleving heeft bijgedragen vergeet jij even. Ik heb de afgelopen jaren heel Rotterdam Zuid van nieuwe sportschoenen voorzien, maar of ik daar nou echt blij van word....
Iedereen betaald belasting (de werkenden dan he) soms heb je voordeel en soms nadeel.

Plaats reactie