CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes
-
OnlineMartijn_bmw
Re: CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes
De leasemaatschappij mag hem niet zomaar op jou naam zetten.
Maar niet invullen dan komt er gewoon een herhaalverzoek van CJIB en als je blijft ontwijken zal de politie/cjib berijder gegevens opvragen om zelf te gaan benaderen en die moeten dan afgegeven worden door LM.
Maar niet invullen dan komt er gewoon een herhaalverzoek van CJIB en als je blijft ontwijken zal de politie/cjib berijder gegevens opvragen om zelf te gaan benaderen en die moeten dan afgegeven worden door LM.
- Tristan
Maar dan kunnen ze nog steeds niet bewijzen dat hij daadwerkelijk reed. Dus niet invullen!
- frankie
Is de bewijslast in Nederland juist niet omgekeerd?
- Tristan
Auto staat niet op zijn naam. Dus is aan de CJIB om te bewijzen dat hij wel reed. Indien hij de kentekenhouder was, dan heeft niet invullen geen zin want dan wordt de kentekenhouder verantwoordelijk gehouden en geregistreerd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat is ook mijn gedachte inderdaad. Dat de kentekenhouder uiteindelijk het kruisje achter zijn naam krijgt had ik inmiddels ook gevonden, dat is in dit geval dus een bedrijf en geen persoon.Tristan schreef:Auto staat niet op zijn naam. Dus is aan de CJIB om te bewijzen dat hij wel reed. Indien hij de kentekenhouder was, dan heeft niet invullen geen zin want dan wordt de kentekenhouder verantwoordelijk gehouden en geregistreerd.
Uiteraard vind ik het ook niet netjes om gewoon maar niet te reageren en de leasemij op te zadelen met de vervolg correspondentie/telefoontjes van het CJIB/justitie om de bestuurder te achterhalen.
Dus ben wat dat betreft wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.
Ik zal tevens eens voorzicht vragen of mijn moeder er wellicht op zitten te wachten, die rijdt niet zoveel en al zeker niet zo vaak te hard als ik

-
http://www.mobilityreporter.nl/benchmar ... seauto-nu/" onclick="window.open(this.href);return false;Richardt. schreef:Na dik 10 jaar mijn rijbewijs te hebben is het nu een keer raak. Gecorrigeerd 112 km/u waar 80 km/u was toegestaan en dus een strafbeschikking in de bus.
De auto is van de leasemij en die heeft mij de strafbeschikking en een verzetsformulier per mail toegestuurd., met het verzoek de stukken in te vullen. Natuurlijk moet er betaald worden, maar klakkeloos invullen voelt niet goed.
339eu (incl 9eu administratiekosten) zijn vervelend en zou ik wel van af willen natuurlijk, het spreekwoordelijke kruisje achter mijn naam vind ik eigenlijk minstens zo vervelend.
Iemand ervaring/tips over hoe nu verder?
Wat op te vragen? Rekening houden met welke termijnen? etcetera
Heb al even op flitsservice.nl gekeken, maar daar staat zoveel info dat het erg lastig is om de informatie specifiek te maken voor mijn situatie
Wellicht dat dit je kan helpen?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zou de gebruiker dan niet gewoon opgegeven worden? Al dan niet door de leasemij? Bewijzen kunnen ze het niet maar als je je van de domme houdt krijgt de kentekenhouder de registratie. Ik kan me maar zo voorstellen dat bedrijven daar niet op zitten te wachten en de gebruiker dan maar naar voren schuiven. Is ook het meest aannemelijk.quote="Tristan"]Auto staat niet op zijn naam. Dus is aan de CJIB om te bewijzen dat hij wel reed. Indien hij de kentekenhouder was, dan heeft niet invullen geen zin want dan wordt de kentekenhouder verantwoordelijk gehouden en geregistreerd.[/quote]
- Hans
Betalen en die brief weg gooien, het valt onder strafrecht dus OM zal moeten bewijzen wie er reed, door voor de officier van justitie de bestuurder op een presenteerblaadje aan te bieden is wel heel gemakkelijk. Als hij het echt wil weten moet ie er maar moeite voor doen. Gewoon blijven ontkennen.
- Bert ///M3
Normaal is het zo dat betalen gelijk staat aan een schuldbekentenis.
Alleen is dit een beetje en apart verhaal, 30+ is een strafbaar feit maar ik weet niet of ze daar een bedrijf voor aan sprakelijk kunnen stellen, je zou toch zeggen dat ze minimal de bestuurder moeten hebben. Ik weet niet of een leasemaatschappij dus alsnog jou naam opgeven kan.
Alleen is dit een beetje en apart verhaal, 30+ is een strafbaar feit maar ik weet niet of ze daar een bedrijf voor aan sprakelijk kunnen stellen, je zou toch zeggen dat ze minimal de bestuurder moeten hebben. Ik weet niet of een leasemaatschappij dus alsnog jou naam opgeven kan.
- Martijn M
Ring Amsterdam, 87 waar 80 toegestaan, om half 6 's ochtends. €35 + €9.
En een rood licht a €239 + €9. Was 's avonds laat op een stuk waar wegwerkzaamheden was in Eindhoven, oranje licht van stoplicht deed t niet en poef toen was 't opeens rood.
En een rood licht a €239 + €9. Was 's avonds laat op een stuk waar wegwerkzaamheden was in Eindhoven, oranje licht van stoplicht deed t niet en poef toen was 't opeens rood.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Macboy bij dit soort zaken.
- MarkS
Leasemaatschappij geeft altijd de naam van de berijder door. Dat is 3 jaar geleden al veranderd.Bert ///M3 schreef:Normaal is het zo dat betalen gelijk staat aan een schuldbekentenis.
- Macboy
+1sitechris schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Macboy bij dit soort zaken.
- MarkS
Die is veel te druk met het uitzoeken van de juiste kleur gordels voor z'n 718 Boxstersitechris schreef:Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Macboy bij dit soort zaken.
om hier nog inhoudelijk op in te gaan ...