BMW M2
- Tim N
Re: BMW M2

19x9 ET25 en 19x10 ET40 met Michelin Pilot Super Sport 245/35/19 265/35/19
19" is een mooie maat met een kleine verlaging.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
@Tim, en Joy, die had ik hierboven ergens in die links ja. De onderste witte is 'n mooi wiel, maar oeh wat vind IK die chromen uitlaten niks .....maar dat geldt voor eigenlijk elke M2.
- RS-Ron
Velgen is net als de kleur van een auto, smaakgebonden. Juist de BMW ///M kan nmm eigenlijk altijd wel een mooie race-velg hebben. Deze witte heeft een heel mooie stance zoals hij er nu bij staat icm deze velgen.. Zonder strepen en met carbon eindstukken op de dempers is ie wel helemaal af. Persoonlijk ben ik niet zo van de gepolijste spaken, kan BMW ze er onder zetten, blijf het net niet helemaal vinden. Maar je zal mij er niet over horen als jij ze er wel onder hebt zitten, blijft een prachtauto die M2 en wees er terecht blij mee.Tim N schreef:
19x9 ET25 en 19x10 ET40 met Michelin Pilot Super Sport 245/35/19 265/35/19
19" is een mooie maat met een kleine verlaging.
Zal niet gebeuren

gr Ron
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joop schreef:Voor het serieuzegebruik is een maatje kleiner inderdaad wel beter...
...helemaal mee eens; vaak ook een heel stuk lichter qua set.
Maar dat is niet iets waar de marketing afdeling bij BMW zich mee bezig houdt heb ik zo het idee.
Jawel, want standaard is namelijk 19" en niet de genoemde 20"
Hoewel 20" wel op een M2 moet kunnen, het kon ook op een Cayman, die daarmee minder bonkerig reed dan een M2 op 19" FWIW
-
- Auto: M3P, 130i
Het standaard 19" M3/4 wiel is geplaatst uit kostenbesparing en niet omdat het een lichtgewicht wiel is. Zie ook het gebruik van andere bestaande M-onderdelen.romo schreef:Joop schreef:Voor het serieuzegebruik is een maatje kleiner inderdaad wel beter...
Maar dat is niet iets waar de marketing afdeling bij BMW zich mee bezig houdt heb ik zo het idee.
Hoewel 20" wel op een M2 moet kunnen, het kon ook op een Cayman, die daarmee minder bonkerig reed dan een M2 op 19" FWIW
Voor een lichtgewicht wiel in een maatje kleiner, Dan hadden ze een setje BBS E88 in 18" kunnen plaatsen. Maar dan heb je lichtgewicht racewiel wat de prijs opdrijft en kwetsbaar is voor stoepranden/daily gebruik.
BMW maakt dus een bewuste keuze om geen kleinere en lichtere wielen te plaatsen.
- Joop
Mistaker the maker... 19" inderdaad...romo schreef:Joop schreef:Voor het serieuzegebruik is een maatje kleiner inderdaad wel beter...

- Joop
Die 18" 513M's moeten ook passen zo te zien op 'oude' beelden. Zilveren velg staat wel beter op wit:

- GTRene
18 voor zo'n auto wel net te klein, 19 staat mooi.
-
Zilvergrijs matte wrap. Ik hou er wel van:

-
Standaard wiel dikke prima maar ben sowieso meer van OEM dan van al die sjonnie velgen en tupperware. 

- Will F.
Mooie wrap, maar nooit een zwart dak (laatst ook op die witte in dit draadje) zo ongelooflijk sjonnie.De zwarte wrap van het bumperdeel vind ik dan wel weer kunnen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kar heeft 2 K km beurt gehad, voelt absoluut sneller, maar niet de katapult van de 1M.
Auto heeft een hele scherpe turn in, maar het is allemaal wel wat gevoelloos, idem met de koppeling waarvan ik een duidelijk aangrijpingspunt mis.
Wie van de hier aanwezige M2 rijders heeft ook het gevoel dat je scheef in de stoel zit? Ik krijg dat idee steeds meer eigenlijk.
Auto heeft een hele scherpe turn in, maar het is allemaal wel wat gevoelloos, idem met de koppeling waarvan ik een duidelijk aangrijpingspunt mis.
Wie van de hier aanwezige M2 rijders heeft ook het gevoel dat je scheef in de stoel zit? Ik krijg dat idee steeds meer eigenlijk.
- MParallel
- Auto: BMW
Die staan erg goed!Joop schreef:Die 18" 513M's moeten ook passen zo te zien op 'oude' beelden. Zilveren velg staat wel beter op wit:
- GTRene
best gaaf, dak kan ook best leuk staan als het bv carbonlook wrap is? lijkt wel zoRobin schreef:Zilvergrijs matte wrap. Ik hou er wel van:

- JP
Geel blauw staat hem ook......

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Die blauwe stickers vloeken alleen met het blauw van de carrosserie.
- GTRene
wat leesvoer voor M2 en RS en amg rijders
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... ntent=html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... ntent=html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
@Romo, nee ik heb niet 't gevoel dat ik scheef zit. Wel dat ik tot gisteren te hoog op de bok zat. Te snel ingesteld, spiegeltjes en wegrijden bij aflevering. Nu zit ik op de laagste stoelstand strak recht, comforabel en communicatiever en ik flikker er in 'n langere bocht hopelijk minder gauw uit:)
Ding is ook gisteren op nat en even alles uit(lagere snelheden/toerentallen) in 2 ook mooi beheerspaar met die supersports. Het gaat wat vloeiender dan de 1M op PS2 wat 'n rotzak was. Mooi chassis hoor.
Power is een geleidelijker vloed van 500Nm, maar hij gaat!
Besturing blijft bij mij het dingetje. ook Sport Plus vaag. Chassis weet er wel meee om te gaan en gewenning.
Ook vind ik de net ingeremde remmerij wat minder fel(wat logisch is met die Pagid geel op de 1M) , alsof je eerst door 'n vaag gebied in 't pedaal moet?
Verder een geweldenaartje. Maar groter en minder hardcore moet zo'n ding zeker niet.
Nu weet ik zelf hoe 114i/116d/320d F30 rijden, maar da's onvergelijkbaar. Ook vraag ik me af hoe 'goed' 'n M235i zou zijn, ik denk zelf nu dat dat het 'm echt niet is, understatement(buiten misschien de motorsound) tov M2 en vooral 1M (compleet verhaal in sportieve zin) . M2 is in comfort in z'n 7e trap een keurige 335d qua gevoel (motor)
Ding is ook gisteren op nat en even alles uit(lagere snelheden/toerentallen) in 2 ook mooi beheerspaar met die supersports. Het gaat wat vloeiender dan de 1M op PS2 wat 'n rotzak was. Mooi chassis hoor.
Power is een geleidelijker vloed van 500Nm, maar hij gaat!
Besturing blijft bij mij het dingetje. ook Sport Plus vaag. Chassis weet er wel meee om te gaan en gewenning.
Ook vind ik de net ingeremde remmerij wat minder fel(wat logisch is met die Pagid geel op de 1M) , alsof je eerst door 'n vaag gebied in 't pedaal moet?
Verder een geweldenaartje. Maar groter en minder hardcore moet zo'n ding zeker niet.
Nu weet ik zelf hoe 114i/116d/320d F30 rijden, maar da's onvergelijkbaar. Ook vraag ik me af hoe 'goed' 'n M235i zou zijn, ik denk zelf nu dat dat het 'm echt niet is, understatement(buiten misschien de motorsound) tov M2 en vooral 1M (compleet verhaal in sportieve zin) . M2 is in comfort in z'n 7e trap een keurige 335d qua gevoel (motor)
- romo
Thanks Robin,
Even wat meer enthousiasme van mijn kant, anders denkt iedereen weer wat raars
-Stuurhuis vind ik waanzinnig lekker scherp, actie=reactie, heerlijk
-Wegligging super strak, gaat beter, rustiger, sneller door zelfde bochten als de 1M
-Toerengeil ondanks een turbo
-Bij normaal rijden een betere actie radius dan de 1M bij een kleinere tankinhoud (toch knap met meer power)
-Remmen bijten erg goed (wel even goed in remmen idd)
-Auto voelt na 2K km inrij beurt absoluut sneller, reactiever aan.
Even wat meer enthousiasme van mijn kant, anders denkt iedereen weer wat raars

-Stuurhuis vind ik waanzinnig lekker scherp, actie=reactie, heerlijk
-Wegligging super strak, gaat beter, rustiger, sneller door zelfde bochten als de 1M
-Toerengeil ondanks een turbo
-Bij normaal rijden een betere actie radius dan de 1M bij een kleinere tankinhoud (toch knap met meer power)
-Remmen bijten erg goed (wel even goed in remmen idd)
-Auto voelt na 2K km inrij beurt absoluut sneller, reactiever aan.
- Macboy
Die reflectoren snap ik nu ook wat meer 

- Bijlagen
-
- image.jpeg (105.58 KiB) 2755 keer bekeken
-
OK Romo...Vanochtend na bezoek bij accountant even de cijfers van me afschudden:)
En een nog opdrogende snelweg afrit van zware regenval met 80 pakken, 85,90, 95, nog meer insturend, kwam geen einde aan de neutraliteit, niks onderstuur, bijna surrealistisch. Bijzonder, want baan was niet droog.
En een nog opdrogende snelweg afrit van zware regenval met 80 pakken, 85,90, 95, nog meer insturend, kwam geen einde aan de neutraliteit, niks onderstuur, bijna surrealistisch. Bijzonder, want baan was niet droog.
- Leen
stil hier .
de mijne is ook binnen , toch weer naar juni ipv october , mooi .
nu maar eens kijken of het wat is
de mijne is ook binnen , toch weer naar juni ipv october , mooi .
nu maar eens kijken of het wat is

- Macboy
Wooow wat een verrassing ?
- Leen
ja, kreeg van de week bericht dat het toch juni werd ( zoals het ook oorspronkelijk bij bestelling was) waarom ? , geen idee . maakt ook niet uit .