Agressie in het verkeer: Nu een toppunt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tristan

Agressie in het verkeer: Nu een toppunt

Bericht door Tristan » 14 jun 2007, 19:20

Was vanmiddag in R'dam op de A16. Komt er een Astra Station aangereden die nog net ff de afslag wou pakken. Lukte net niet en ging toen achter me plakken. Bij de volgende afslag A15 naar Zuidplein wil hij weer invoegen, maar vergat even dat ik al op de afslag zat en drukte zijn auto bijna in mijn portier. Hij helemaal pissig en gaat op de Vaanweg de hele tijd achter me bumper plakken. Eenmaal bij het stopicht stap 1 persoon uit (waren met z'n tweeen) en wil mijn deur opentrekken. Lukte uiteraard niet en toen begon hij te beuken op mijn ruit. Toen was het groen en toen reed ik weg en hij ging meteen in de achtervolging om me van de weg te drukken. Zag maar 1 uitweg en dat was volgas van hem wegrijden. Reed op een gegeven moment 100+ waar je maar 50 mocht. Uiteindelijk heb ik 'm kunnen lossen.

Nu maar hopen dat er geen flitser stond.

Dit is dus weer een toppunt van agressie in het verkeer.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 14 jun 2007, 19:26

damn

Roman

Bericht door Roman » 14 jun 2007, 19:26

Je portier proberen open doen? Op je raam beuken?

Knap dat je je ingehouden hebt. Ik had een rooie waas voor m'n ogen gekregen en dat mannetje had met zijn hoofd door z'n eigen raam heen gegaan.

Slaat echt volstrekt nergens op wat hij wou doen.

En ik weet het, agressie los je niet op met meer agressie, maar als zoiets gebeurt dan knapt er wat.

Je had kenteken moeten noteren en posten, viel misschien nog wel wat mee te doen?

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 19:35

scary zoiets, vaak maken ze zelf grote domme fouten en letten niet op, kom jij der langs en ze schrikken en dan worden ze woest op jou haha idioten...klote voor je, dan wou je wel dat je een oude outo had met een bull bar lekker rammen :twisted:

Paul

Bericht door Paul » 14 jun 2007, 19:35

Uitstappen en zijn tanden eruit beuken, vandaar dat mn trouwe vriend de 60 cm maglight heerlijk naast mijn stoel ligt.....

Tom

Bericht door Tom » 14 jun 2007, 19:38

Damn man :(
Wat een gekken heb je toch.

Ik ben maar een mager mannetje en bij voorbaat kansloos
blij dat m'n deuren automatisch op slot gaan.

Tristan

Bericht door Tristan » 14 jun 2007, 19:39

Wel leuk uitstappen, maar ze waren met z'n tweeen. En je weet nooit waar toe ze in staat zijn. Ga liever voor mijn eigen veiligheid.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 jun 2007, 19:44

Inderdaad, als je iemands schedel inslaat omdat je achterna werd gezeten en op je raam werd gebeukt, dan valt dat redelijk buiten proportioneel geweld.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 19:46

Tristan schreef:Wel leuk uitstappen, maar ze waren met z'n tweeen. En je weet nooit waar toe ze in staat zijn. Ga liever voor mijn eigen veiligheid.
groot gelijk, beter zo als het kan dan een mes tussen je ribben, of je moet Steven Segal heten :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 19:46

Wat dacht je dat hiervan 2 dagen terug? Gebeurde recht voor mijn kantoor. Zag het alleen pas toen ik een ferrari volgas weg hoorde vlammen (die vent had haast om naar het ziekenhuis te komen denk :roll: ) Ik haal geen gekke dingen meer uit tegenwoordig....

maar of het met agressie te maken heeft.....denk het niet. Kerel doet geen aangifte, dus zal wel iets met het onderwereldje te maken hebben :roll:

Ferrari-rijder neergestoken
AMSTERDAM - Een 39-jarige man in een Ferrari is na een verkeersruzie bij Breda op een snelweg neergestoken.

Hij verkeert niet in levensgevaar, meldt de politie. De man in de Ferrari met Belgisch kenteken kreeg op de A27 richting het zuiden ruzie met een andere automobilist. Beiden namen de afrit Breda Noord naar de Tilburgseweg. Aan het einde van de afrit kwam de belager uit zijn auto, stapte op de 39-jarige af, deed zijn portier open en stak de man neer. Het slachtoffer wist zelf het ziekenhuis te bereiken.

De belager was er vandoor gegaan en veroorzaakte tijdens zijn vlucht een aanrijding. De 39-jarige wilde geen aangifte doen, wat het onderzoek bemoeilijkt, aldus de politie

RVV

Bericht door RVV » 14 jun 2007, 20:21

Als iemand uitstapt stap ik ook snel uit, want als je in de auto blijft zitten ben je kansloos.

Maar ik loop ook direct naar die persoon toe, en geef aan dat er sprake is van enn vergissing oid. Of ik neem de fout op me.. meestal binden ze dan heel snel in.. gaan ze toch door.. tja en ze willen slaan ofzo.. weet niet wat ik dan zal doen ?

Overigens stap ik ook vrij vlot uit hoor... vooral als ze mij laten schrikken..

paar weekjes terug nog,.. zie een kerel in een vertegenwoordigers megane 30 rijden waar je 50 mag.. ik zeg tegen me vrouw,,, kijk daar heb je weer zo'n klojo die alleen maar opzich zelf let en niet op het andere verkeer... snel er voorbij.. en ja hoor op hetzelfde moment dat ik inhaal (met 40 ofzo) slaat ie zonder te kijken en zijn richting te gebruiken linksaf een pad in.

Vol in de ankers, insturen en op een haar een dikke klap met de M3 vermeden...

Maar woest dat ik was,, ik stap mijn auto uit met rasse schreden naar die vent toe...

vertegenwoordigerstypje.. mid 50... kalend..snorretje ...draait zijn raampje open.. kijkt me aan alsof de bliksem hem gaat treffen.... en ik... hou mijn stem in en zeg.. meneer ziet u deze dingen.. wijs naar zijn spiegels... weet u wat dit voor een dingen zijn ? Of heeft ie u er nog nooit van gehoord.. ondertussen was ie lijkbleek... ik zeg die dingen (nog steeds op de spiegels wijsend) daar heeft u vast ongelovelijk veel op u flikker voor gehad van uw rijinstructeur.. omdat u ze nooit wilde gebruiken zeker..

een bibberende stem... en er kwam een hele kleine sorry uit..

Ik steek me hand uit.. hij ook schud hem en zeg een fijne dag nog gewenst :mrgreen:

Vol ongeloof keek ie me aan...

Ik schrikken hé.. hij stotterend ja.. Nou u liet mij dus net ook zo schrikken.

prettige dag

en ben weer ingestapt om verder te rijden.

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 14 jun 2007, 20:29

als je uitstapt moet je idd snel zijn, als ze naast je staan kun je beter wegrijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 20:30

ja zo kan het ook, je moet ze lezen en of voor zijn, en of snel zien en kanen inschatten, maar als ze agressief op jou af komen en ze zijn met meerdere is het advies...gassen :lol:

Hoor wel eens dat bij mooie meiden(bij 2 exen van mij ook al) de portieren wel eens los zijn getrokken omdat die mannen hun wel zagen zitten! je schrikt je rot toch!! idioten, ik zeg altijd opeletten en deuren anders op lock :idea:
Anyway..het wordt er niet echt beter op, met al dat getres en al die regeltjes en klunzen die alleen maar aan zichzelf denken.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 jun 2007, 20:31

Daar moet je ook mee oppassen Rico. Foutje kan gebeuren maar als jij op zo'n denigrerend toontje naar mij toe zou komen kan je dat ook terug krijgen.

Ik steek meestal gewoon even mijn hand op als ik zelf iets verkeerd doe en klaar.

Joop

Bericht door Joop » 14 jun 2007, 21:42

Tristan schreef:Wel leuk uitstappen, maar ze waren met z'n tweeen. En je weet nooit waar toe ze in staat zijn. Ga liever voor mijn eigen veiligheid.
Heb dit ook al een aantal keer meegemaakt, maar als jezelf van mening bent dat je niets verkeerd doet of gedaan hebt, lijkt me dit de meest voordehand liggende oplossing. Laat ze lekker het heen en weer krijgen. :!:

Joop

Bericht door Joop » 14 jun 2007, 21:42

Bert ///M3 schreef:Daar moet je ook mee oppassen Rico. Foutje kan gebeuren maar als jij op zo'n denigrerend toontje naar mij toe zou komen kan je dat ook terug krijgen.

Ik steek meestal gewoon even mijn hand op als ik zelf iets verkeerd doe en klaar.
'k Zwaai meestal eventjes :lol: (met big smile natuurlijk) :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 14 jun 2007, 21:58

Allemaal niks joh dit.

Probeer het zelf zoveel mogelijk te vermijden dit soort zaken maar als het moet moet het zeg maar. Altijd laf met 2 man een grote bek maar alleen waarschijnlijk een muurbloempje.

N.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 14 jun 2007, 22:31

Wat een trietse lui zeg Tristan!
Je hebt gelijk dat je eieren voor je geld koos en er vandoor ging.
Tegen jou maken ze op dat gebied toch geen schijn van kans :mrgreen:

Ben blij dat ik niet meer in de spitstijden in de auto hoef te zitten, dat scheelt al een hoop onrust.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 14 jun 2007, 22:58

gewoon altijd een ijzere staaf naast je stoel en gelijk beuken ermee :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 14 jun 2007, 23:45

Zowiezo was ik niet uitgestapt, want je weet nooit of ze wapen oid hebben. Zulke figuren waren het namelijk. En als je gaat rammen, dan heb je ca. 10 getuigen die zien dat 'jij' aan het rammen bent, en ben je later zelf ook nog de klos.

Nee, ik ben lekker weggereden. Ga volgende week aangifte doen (vandaag was niet mogelijk, te druk.... :? ) Mocht ik geflitst zijn, heb ik iig een goed verhaal bij de politie neergelegd. Denk dat hun ook wel snappen dat je niet voor de gein 100+ gaat rijden waar je 50 mag.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 jun 2007, 23:48

sven deutschmann schreef:gewoon altijd een ijzere staaf naast je stoel en gelijk beuken ermee :wink:
Nee, dat mag dan weer niet, dat wordt gezien als wapen. Als je er dan een sleutel aan bevestigd, dan geldt het als sleutelhanger en mag het wel.....hoezo krom systeem.....

Maar wel weer een erg trieste zaak Tristan. Hij was degene die fout was, en doordat hij er zelf niet voorbij kwam moest hij dat maar even op jou afreageren? Is toch wel echt het toppunt. Je ziet het echter steeds vaker helaas. Gelukkig is het goed afgelopen. En ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd als jij nu hebt gedaan.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 jun 2007, 23:53

Verstandig dat je weg gereden bent, hier moet je altijd boven staan, dan leef je langer...

Tom

Bericht door Tom » 14 jun 2007, 23:57

Misschien de volgende keer gewoon je telefoon pakken en tegen je oor houden? Volgens mij schrikt dat ook wel af.
(niet dat je daar op zo'n moment aan denkt, maar schiet mij even te binnen)

Rebel

Bericht door Rebel » 15 jun 2007, 01:02

Gewoon een foto van je schoonmoeder tegen het raam houden als hij aan je deur staat....

Shakes

Bericht door Shakes » 15 jun 2007, 06:44

Robs schoonmoeder :wink:

Plaats reactie