Yatour, Grom of ander alternatief voor muziek streamen?
- Riceaux
Yatour, Grom of ander alternatief voor muziek streamen?
Wie heeft er ervaring met 1 van de in de titel genoemde devices? Gaat om de varianten met bluetooth die de cd-wisselaar vervangen in een BMW E46. Speel graag m'n eigen muziek af in de auto en de CD-wisselaar die er in zit is stuk volgens mij.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Yatour, Grom of ander alternatief voor muziek streamen?
Dension heb je ook nog. Die schijnt ook prima interfaces te maken. Kan je aansluiten op de stekker van de cd wisselaar.
- EricYellow
Ik heb al een aantal keer een yatour en dension ingebouwd.
Werkt op zich perfect, alleen kan het gebeuren dat er een volumeverschil is tussen de yatour/dension en de andere ingangsbronnen zoals de radio.
Werkt op zich perfect, alleen kan het gebeuren dat er een volumeverschil is tussen de yatour/dension en de andere ingangsbronnen zoals de radio.
- daNpy
Dat is bij de AUX ingang (E91) ook helaas.EricYellow schreef:Ik heb al een aantal keer een yatour en dension ingebouwd.
- Riceaux
Dension is alleen wel een stukje duurder dan de andere merken. Dan kan ik net zo goed direct een Dynavin erin zetten.matthyssie schreef:Dension heb je ook nog. Die schijnt ook prima interfaces te maken. Kan je aansluiten op de stekker van de cd wisselaar.

@Eric: Is er nog een duidelijk verschil tussen Yatour en Dension? Ik heb het idee dat het een beetje hetzelfde is, alleen dat Dension duidelijk meer geld er voor vraagt.
- Tom V
Ik houd het hier een beetje in de gaten want ben ook op zoek naar een betere oplossing. Met de 4:3 navi heb ik een vervelend systeem om te voorzien van een aux ingang dus momenteel gaat het via cassette-aux. 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik heb voor de X3 deze besteld :
http://www.navishop.nl/dension-gw33bm4- ... p-623.html
Zit er alleen aan te denken om hem weer weg te doen, zit wel ingebouwd, maar gebruik hem zo goed als niet.
Had ook een Dension in mijn vorige auto en dit beviel prima.
De 300-serie is net even wat uitgebreider als de 100 serie.
Zo kun je hier ook gewoon een USB-stick insteken en zit er een AUX aansluiting op.
En zoals gezegd, systeem is plug-and-play.
http://www.navishop.nl/dension-gw33bm4- ... p-623.html
Zit er alleen aan te denken om hem weer weg te doen, zit wel ingebouwd, maar gebruik hem zo goed als niet.
Had ook een Dension in mijn vorige auto en dit beviel prima.
De 300-serie is net even wat uitgebreider als de 100 serie.
Zo kun je hier ook gewoon een USB-stick insteken en zit er een AUX aansluiting op.
En zoals gezegd, systeem is plug-and-play.
- Riceaux
Ook bluetooth streaming Eric? Wil 'm monteren op de plek van de CD-wisselaar, dus in de kofferbak. Hou de middenconsole liever clean en draadvrij.
- Vlokmans
Zal inderdaad ook een beetje liggen aan de audio/auto waar je het op aan wil sluiten. In de M3 heb ik een Dension 300 op een originele CD43, en dat voldoet eigenlijk prima. Ben het met je eens dat het een hoop geld is voor wat je krijgt. Voor de Elfer overweeg ik Yatour, omdat dat in feite hetzelfde doet, maar de helft kost van een Dension.
Het lijkt me ook relevant wat je het beste/mooiste kunt wegwerken. Bij de Dension hou je twee stekkertjes over waar je je apparaat in kan pluggen, en het "kastje" zit weggewerkt achter het dashboard. Bij de Yatour hou je een iets groter apparaatje over waar je sticks, kaartjes en telefoons in kan pluggen.
Het lijkt me ook relevant wat je het beste/mooiste kunt wegwerken. Bij de Dension hou je twee stekkertjes over waar je je apparaat in kan pluggen, en het "kastje" zit weggewerkt achter het dashboard. Bij de Yatour hou je een iets groter apparaatje over waar je sticks, kaartjes en telefoons in kan pluggen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Nope, geen bluetooth streaming.
Over wegbouwen op de plek van de wisselaar......
Je weet dat het apparaatje niet groter is als een pakje cigaretten ?
Oftewel, bij mij zit deze gewoon achter het dashboard ingebouwd.
Vervolgens de kabels (aansluitingen voor AUX, iPod, USB) in je handschoenenkastje uit laten komen en klaar is klara.
Over wegbouwen op de plek van de wisselaar......
Je weet dat het apparaatje niet groter is als een pakje cigaretten ?
Oftewel, bij mij zit deze gewoon achter het dashboard ingebouwd.
Vervolgens de kabels (aansluitingen voor AUX, iPod, USB) in je handschoenenkastje uit laten komen en klaar is klara.
- Vlokmans
Klopt, mijn Dension ook. Maar de Yatour heeft geloof ik ook een Micro SD slot, en ik was nog niet zo ver dat ik daar een stekkertje/kabeltje voor had. Dus de business end van de Yatour moet in het zicht/bereikbaar zijn als je Micro SD wil gebruiken.
- Riceaux
Ik weet het Eric. Maar wil gewoon m'n iPhone draadloos kunnen verbinden zodat ik Spotify en Podcasts kan streamen. 

- Tom V
Ik heb van de week bij Motrade een bluetooth GROM besteld en snel binnengekregen. Gisteren even aangesloten en dat werkt prima. Aux verbond snel, streamt zoals verwacht en stuurbediening werkt incl Siri. Ik ga na het weekend de kabels etc netjes wegwerken (heb er een aux, usb en microfoon bij) maar muziek streamen kan nu in ieder geval gewoon.
Wel lijkt het er op dat de aux en usb erg kort zijn, die gaan de middenconsole niet redden. Daar zal ik waarschijnlijk wel een verlengkabel voor nodig hebben.
Tot nu toe aanrader, halverwege volgende week wat meer info als dat gewenst is.
Wel lijkt het er op dat de aux en usb erg kort zijn, die gaan de middenconsole niet redden. Daar zal ik waarschijnlijk wel een verlengkabel voor nodig hebben.
Tot nu toe aanrader, halverwege volgende week wat meer info als dat gewenst is.
- Riceaux
Kwam toevallig in een kast thuis nog een casettebandje met aux aansluiting tegen, dus gebruik die nu tot de zomer, dan komt er een Dynavin in. Is 'maar' 4 x zo duur als een Yatour of Grom en je kan er veel meer mee. 

- Tom V
Ik heb ook lang nagedacht over de Dynavin maar heb besloten om het niet te doen. Ik vind 'm matig werken, het scherm is slecht leesbaar in de zon en het bied me niets extra ten opzichte van de huidige oplossing. Ik wil muziek streamen (Spotify en internet radio), bellen, aux aansluiting hebben, stuurbediening werkend hebben en navigeren in de auto en dat kan ik nu. Ik zie niets wat de Dynavin me verder kan brengen.
- MartijnGizmo
Geen BMW-ervaring, maar ik heb sinds kort een GROM MST4 in de Volvo zitten. Heb hem bedraad aangesloten (kabel/houder zat er toch al in om op te laden), en doet wat ie belooft: stuurbediening werkt, klinkt prima en songtitel verschijnt in het radiodisplay.
- Vliet
Ik heb in de E39 de CD wisselaar vervangen voor een CP600BMW. Die functioneert alsof het een wisselaar is. Ik heb een 8gig geheugenkaart erin zitten daarop 6 mapjes aangemaakt (CD1 t/m 6) en daarin al mn muziek gesmeten. Werkt perfect bij mij.
Bij deze de foto's van het apparaatje en hoe het zichtbaar is in de auto:
Het apparaatje:

In het scherm (Titel, album en artiest)

Bij deze de foto's van het apparaatje en hoe het zichtbaar is in de auto:
Het apparaatje:
In het scherm (Titel, album en artiest)
- Tom V
Inmiddels na een paar dagen gebruik bevalt het nog erg goed. Verbinding is betrouwbaar gebleken, stuurbediening werkt en werkt ook samen met de voicecontrol knop op het stuur. Dan heb je ineens Siri in een 16 jaar oude auto, wat een rijkdom. Mensen bellen, Flitsmeister openen, smsje sturen, welke muziek dan ook laten spelen, allemaal handsfree. Dat werkt wel tof.

-
- Auto: eBike
Heb in mijn auto(e46) een Dension getaway Lite Blue. Werkt goed, inclusief stuurbediening met switchen van nummers en telefoon opnemen/ophangen.
Vorige eigenaar heeft deze ingebouwd, dus weet de prijs zo niet van het totaalplaatje, maar het bevalt goed.
Laatst een keer werd de dension niet meer herkent, en zei de radio 'NO CD'. Alle kabels even losgehad en weer aangesloten, en sindsdien weer perfect.
Vorige eigenaar heeft deze ingebouwd, dus weet de prijs zo niet van het totaalplaatje, maar het bevalt goed.
Laatst een keer werd de dension niet meer herkent, en zei de radio 'NO CD'. Alle kabels even losgehad en weer aangesloten, en sindsdien weer perfect.