Nederland gaat naar de haaien
- GTRene
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Mijn motto is, wie het krijgt mag het houden, dan kost het niksRiceaux schreef:Tsja dat levert ook geld op als je het goed doet en kost je geld als je het niet goed doet.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo'n 40 weken...

JP schreef:Doe je dat ook maar 1 x per jaar ?......en dan weken wachten of je wat terug krijgt.....
-
Zeg ik ook altijd tegen de bank. "Luco Hornsveld zegt gegeven is gegeven."
Word ik uitgelachen en wijzen ze me resoluut de deur uit. Zelfs een bakkie koffie kan er niet vanaf.
En geld terug krijgen na het indienen van m'n aangifte? II heb het nog niet meegemaakt. Nederland is naar de haaien...
Word ik uitgelachen en wijzen ze me resoluut de deur uit. Zelfs een bakkie koffie kan er niet vanaf.
En geld terug krijgen na het indienen van m'n aangifte? II heb het nog niet meegemaakt. Nederland is naar de haaien...
- tomgtr
JP schreef:Doe je dat ook maar 1 x per jaar ?......en dan weken wachten of je wat terug krijgt.....
Wij spreken elk jaar af : sex of kerst vieren.
Laatste 3 jaar hebben we kerst gevierd.......

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- JP
Eerst de gezinsauto dan de Morgan.....zal de volgende wel een singleseater worden......tomgtr schreef:JP schreef:Doe je dat ook maar 1 x per jaar ?......en dan weken wachten of je wat terug krijgt.....
Wij spreken elk jaar af : sex of kerst vieren.
Laatste 3 jaar hebben we kerst gevierd.......

-
Volgens mij was dat een 911. Geen idee wat er komende maand bijkomt natuurlijk... 

- Luco
Een sletje voor het wekelijkse wipje denk ik 

- tomgtr
If life would be that good.... 

- Bert ///M3
Die DUO leningen daar kunnen knappe koppen fors aan verdienen.
Je betaald namelijk niks terug in de tijd dat je studeerde, maar kan wel het geld voor andere dingen gebruiken. Na je studie moet je wel terugbetalen maar de rente die je op dit moment over die leningen betaald is nagenoeg nihil.
Ook weet je dat die schuld bij onvermogen tot terug betalen kwijt gescholden word. Nog slimmere geesten houden zo alles over en betalen niks terug.
Kwestie van een slimme accountant in de arm nemen.
Je betaald namelijk niks terug in de tijd dat je studeerde, maar kan wel het geld voor andere dingen gebruiken. Na je studie moet je wel terugbetalen maar de rente die je op dit moment over die leningen betaald is nagenoeg nihil.
Ook weet je dat die schuld bij onvermogen tot terug betalen kwijt gescholden word. Nog slimmere geesten houden zo alles over en betalen niks terug.
Kwestie van een slimme accountant in de arm nemen.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Maar als je een huis wil kopen dan, neem aan dat dit een geregistreerde schuld is en dat wat lastig is?
- Bert ///M3
Dat is alleen lastig als je het verbrast hebt in een café.Eric Z schreef:Maar als je een huis wil kopen dan, neem aan dat dit een geregistreerde schuld is en dat wat lastig is?
Beetje creatiever denken.
In de meest simpele vorm.
Stel jij studeert 4 jaar en leent 1000 euro per maand, heb je dus 48.000 euro geleend. Als je daarnaast nog een bijbaantje had en die 1000 euro dus wegzet heb je na je studie dus 48.000 euro aan kapitaal waar je op dit moment 0,89% rente over betaald.
Nu koop jij na je studie een huis ala 200.000 euro.
De bank geeft je minder hypotheek omdat je een studielening open hebt staan. Maar als je dat geld nog hebt dan kan je het dus eenvoudig in een huis steken.
Dat heeft als voordeel dat je hypotheek maar 76% van de waarde van het pand is, en dus betaal je waarschijnlijk iets minder rente. Daarnaast is de overige 24% gefinancierd met een lening tegen op dit moment 0,89% waar totaal geen onderpand tegenover staat.
Het enige probleempje heb je tijdens je studie als je over de minimale voet voor vermogensbelasting heen komt. Maar daar is via via ook wel een mouw aan te passen. Even kwijt maken via een eigen bedrijf bijvoorbeeld of via een andere investeringstruuc. Als je dit heel handig doet kan je het geld van die lening zelfs al terug verdient hebben voor je studie klaar is.
Op het moment dat jij geld leent voor een studie betaal je achteraf een hele lage rente, zonder dat er ook maar iets van onderpand tegenover staat en dat er ook maar enige controle is op wat jij met je geld uitvreet. Daar zijn wel leuke dingen mee te doen

- Riceaux
Ben benieuwd met wat voor baan je direct een salaris verdient waarmee je een hypotheek van 3 ton kan krijgen, aangezien de schuld van in dit geval 48000 euro dubbel van je maximale hypotheek af gaat. Ik snap je theorie hoor en er zijn nog wel meer manieren om geld te verdienen aan de lening die je kan afsluiten. Doe ik zelf ook.
- frankie
Die DUO lening staat toch helemaal niet geregistreerd bij het BKR? En officieel moet je het bij een hypotheekaanvraag natuurlijk wel opgeven, maar dat zal best door een groot deel "vergeten" worden....
- tomgtr
Komop, student moeten n@@ken, zuipen en vakantie vieren. Als je echt je maximale studie lening neemt om dat op de bank te zetten ben je wel de sufste student accounting ter wereld. Dan wordt later je midlife crisis wel heel erg duur als je die schade in moet halen!
- Bert ///M3
Dit is gewoon een voorbeeld om te laten zien wat er zoal mogelijk is als je even buiten de mainstream denkt (studeren -> baan -> huisje)
De crux zit hem er gewoon in dat het kapitaal is waar je op dit moment nagenoeg niks voor betaald en waar geen onderpand aan vast zit. Jij kan echt nergens anders even 48.000 lenen op die voorwaarden of je betaald 10 keer de rente.
Je kan nog wel 1001 manieren verzinnen waarmee je er een voordeel uit kunt halen. Als je met een paar studenten samenspant zou het zelfs nog makkelijker zijn. En hou je simpelweg nog meer geld over voor zuipen en n@@ken
De crux zit hem er gewoon in dat het kapitaal is waar je op dit moment nagenoeg niks voor betaald en waar geen onderpand aan vast zit. Jij kan echt nergens anders even 48.000 lenen op die voorwaarden of je betaald 10 keer de rente.
Je kan nog wel 1001 manieren verzinnen waarmee je er een voordeel uit kunt halen. Als je met een paar studenten samenspant zou het zelfs nog makkelijker zijn. En hou je simpelweg nog meer geld over voor zuipen en n@@ken

- Riceaux
Klopt helemaal hoor Bert. En de schuld staat inderdaad niet geregistreerd bij het BKR, maar moet je wel melden bij de hypotheekaanvraag. Toen ik de voorwaarden voor die lening had gelezen heb ik 'm direct op max gezet. Nu even niet aan de studie, maar per september gaat ie gewoon weer volledig op max. Beetje er mee beleggen en kan m'n hobby's en vakanties er prima mee financieren zonder vermogensverlies. Helemaal met mijn ziekte geschiedenis maak ik me niet druk om de DUO lening. Gewoon niet trouwen en zorgen dat al m'n geld weg is voor ik dood ben. 

- tomgtr
Rico, please!!!!!! Hoop je nog heel lang onder ons te hebben!!!
- Riceaux
Ja ik hoop ook nog heel lang te leven hoor. Laatste prognose is nog 30 jaar vanaf nu. Dus jullie hebben nog wel even last van me.
Maar had toevallig laatst een gesprek met een hypotheekadviseur en hypotheek krijgen met mijn aandoening wordt erg lastig. Helemaal omdat ik eigenlijk niet fulltime in loondienst wil. Dus de hypotheek moet op naam van m'n vriendin, verder geen punt, maar mijn DUO-schuld maakt dan niks uit. 

- tomgtr
That's more like it!!! 

-
Ik vermoed dat bij jou het grootste probleem de levensverzekering is die verplicht wordt bij aanvraag?Riceaux schreef:Ja ik hoop ook nog heel lang te leven hoor. Laatste prognose is nog 30 jaar vanaf nu. Dus jullie hebben nog wel even last van me.Maar had toevallig laatst een gesprek met een hypotheekadviseur en hypotheek krijgen met mijn aandoening wordt erg lastig. Helemaal omdat ik eigenlijk niet fulltime in loondienst wil. Dus de hypotheek moet op naam van m'n vriendin, verder geen punt, maar mijn DUO-schuld maakt dan niks uit.
Lijkt me balen/lastig. Daar heb jij dan weer niet om gevraagd.....
- Riceaux
Ach ik maak me er niet zo druk om. Vriendin moet nog een paar jaar naar de universiteit, is daarna ook klaar. Heeft waarschijnlijk binnen de kortste keren een baan. Huis op haar naam, auto's op mijn naam. 

- GTRene
- Maus335i
WTF leeft dit topic nog steeds?