Na al wat eerder de 240 mm remschijven voor vervangen te hebben door 260 mm schijven met bijpassen klauwen (waar ik helaas geen foto's van heb), vond ik dat het tijd werd om ook de remtrommels achter te gaan vervangen voor schijven. Vandaar dat de auto de lucht inging.
Daarna de uitlaat, beugels van de trekhaak en de schokdempers eraf gehaald.
De bedoeling is namelijk om plaats te gaan maken hiervoor:
De achteras van een Scorpio Cosworth, met sperdifferentieel, 18 mm stabilisatorstang en dus een achteras die geschikt is voor schijfremmen.
De achteras eronder, maar nu met Sierra Cosworth schokdempers aangezien originele dempers niet meer passen. Ook zitten de Scorpio naven met 5 draadeinden er nog steeds op.
Helaas zitten er geen gaten in de Scorpio naven waar je een dopsleutel doorheen kunt steken zoals een Sierra wel heeft. Daardoor moet je eerst de naaf eraf halen voordat je het lagerhuis van de draagarm af kunt halen.
Een foto van het 7.5" sperdifferentieel, wat een flink stuk groter is dan het 7" diff dat er eerst onder zat. Daardoor passen de beugels van de trekhaak niet meer, daarom moest daar een hoekje uitgezaagd worden.
De 18 mm stabilisatorstang, hij zit alleen nog niet vast aan het chassis.
Aan de linkerkant heb ik de Scorpio naaf verwisseld voor eentje van een Sierra. Tegelijkertijd heb ik het lagerhuis ook verwisseld, aangezien ik 253 mm schijven erop ging zetten en geen 273mm.
Nu ook aan de rechterkant de Sierra naaf erop, en aan beide kanten de 253 mm schijven erop, samen met de remzadels.
Op alle Scorpio's zit standaard ABS, dus op de achteras zitten ook de sensoren voor het ABS. Die wilde ik niet zomaar afknippen. Maar mijn auto bleek jammer genoeg de gaten voor de sensoren in de bodem niet te hebben.
Nu ook aan beide kanten de remklauwen gemonteerd.
En de uitlaat er ook weer onder.
Aangezien de gaten voor de ABS sensoren er niet zaten heb ik die zelf maar gemaakt.
Daarna kon de auto weer terug op zn wielen.
Het camber van de achterwielen was door de Scorpio as alleen wel erg negatief geworden.
Dus heb ik een aantal ringetjes tussen het lagerhuis en de draagarm gestopt, zodat het camber weer een beetje normaal was.