Marc Sierra stelt zich voor
- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Marc Sierra stelt zich voor
Zoals mijn forumnaam al doet vermoeden is mijn naam Marc en ben ik liefhebber van de Ford Sierra. Ik ben nu 36 en op mijn 20e was mijn eerste auto dan ook een Sierra. Die heb ik destijds van mijn ouders overgenomen. Helaas was hij toen al een beetje roestig waardoor ik er maar een jaartje mee heb kunnen rijden. Op mijn 21e heb ik dus Sierra nummer 2 gekocht, welke nu nog steeds in mijn bezit is. Ook ben ik nog steeds eigenaar van Sierra nummer 4 en 5.
Sierra nummer 3 heb ik ooit gekocht als tijdelijk vervoer toen de distributieketting van nummer 2 versprongen was. Het gevolg daarvan was dat er 6 uitlaatkleppen op de zuigers stonden en ik de motor gedeeltelijk gereviseerd heb. Nadat nummer 2 weer gerepareerd was heb ik samen met een collega nog zo'n 2 jaar gedrift met Sierra nummer 3. Aangezien we daarna stopten met driften is die Sierra verkocht en heb ik Sierra nummer 4 gekocht. Zo'n anderhalf jaar geleden bleek de Sierra die ik sinds 2001 heb toch wel slecht te worden wat betreft de carrosserie. Om die reden heb ik Sierra nummer 5 gekocht, met als doel alles van de andere auto over te bouwen. Dit is alleen nog niet klaar, de nieuwe Sierra is wel helemaal gestript maar ik ben nog niet begonnen met overbouwen.
De reden dat ik mij hier aangemeld heb is dat ik de afgelopen jaren een paar keer de Nordschleife en de Nurburgring GP baan op ben geweest. Vooral het GP circuit vind ik toch wel erg verslavend, het is alleen jammer dat die baan bijna nooit een hele dag open is. Daarom zit ik te denken om in de toekomst eens met een andere (echte) circuitdag mee te doen.
Sierra nummer 3 heb ik ooit gekocht als tijdelijk vervoer toen de distributieketting van nummer 2 versprongen was. Het gevolg daarvan was dat er 6 uitlaatkleppen op de zuigers stonden en ik de motor gedeeltelijk gereviseerd heb. Nadat nummer 2 weer gerepareerd was heb ik samen met een collega nog zo'n 2 jaar gedrift met Sierra nummer 3. Aangezien we daarna stopten met driften is die Sierra verkocht en heb ik Sierra nummer 4 gekocht. Zo'n anderhalf jaar geleden bleek de Sierra die ik sinds 2001 heb toch wel slecht te worden wat betreft de carrosserie. Om die reden heb ik Sierra nummer 5 gekocht, met als doel alles van de andere auto over te bouwen. Dit is alleen nog niet klaar, de nieuwe Sierra is wel helemaal gestript maar ik ben nog niet begonnen met overbouwen.
De reden dat ik mij hier aangemeld heb is dat ik de afgelopen jaren een paar keer de Nordschleife en de Nurburgring GP baan op ben geweest. Vooral het GP circuit vind ik toch wel erg verslavend, het is alleen jammer dat die baan bijna nooit een hele dag open is. Daarom zit ik te denken om in de toekomst eens met een andere (echte) circuitdag mee te doen.
- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Welkom. Hoop Fordjes zeg.
We zijn natuurlijk erg benieuwd naar fotomateriaal!
We zijn natuurlijk erg benieuwd naar fotomateriaal!
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Marc Sierra stelt zich voor
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Bij deze wat fotootjes en meer gegevens over de Sierra's.
De eerste, die ik een jaartje gehad heb, een 2.0 CL van 1987 met 100 pk.

Toen ik hem van mijn ouders overnam was hij helemaal standaard, maar zo is hij niet lang gebleven. Op de foto zittten er Cosworth velgen en een Cosworth achterspoiler op. Ook had ik er een verlagingssetje op zitten.
Toen deze weg ging heb ik de velgen, spoiler en verlagingsset overgezet op de nieuwe, een 2.0i CL van 1991 met 120 pk.

Daarna ben ik eigenlijk nooit meer gestopt met aanpassen van de auto. Nu zitten zo'n beetje alle opties die ooit op een Sierra geleverd zijn er op. De motor heb ik op een gegeven moment omgewisseld voor een 2.9 12v V6 met 145 pk. Maar een tijdje later is ook dat blok vervangen door een 2.9 24v met 195 pk. Dit is zoals hij er tegenwoordig bij staat, met ruim 400.000 km op de teller.

Toen bij de 2.9 24v de distributie versprongen was heb ik een 2.0i GT van 1992 gekocht om tijdelijk mee te rijden. Toen de V6 weer gerepareerd was was de koppakking van de GT lek. Ik heb toen samen met een collega er een 2.9 12v in gelegd waarmee we zijn gaan driften.
Toen de drift auto verkocht is heb ik daarna een Sierra Cosworth 4x4 gekocht waarmee ik ondertussen een paar keer mee naar de Nurburgring geweest ben.

En dan als laatste is er een 2.0i Azur automaat, die ik gekocht heb om de 2.9 24v naar toe over te bouwen. Toen ik hem kocht was hij zo:

En nu staat hij er zo bij:

De eerste, die ik een jaartje gehad heb, een 2.0 CL van 1987 met 100 pk.
Toen ik hem van mijn ouders overnam was hij helemaal standaard, maar zo is hij niet lang gebleven. Op de foto zittten er Cosworth velgen en een Cosworth achterspoiler op. Ook had ik er een verlagingssetje op zitten.
Toen deze weg ging heb ik de velgen, spoiler en verlagingsset overgezet op de nieuwe, een 2.0i CL van 1991 met 120 pk.
Daarna ben ik eigenlijk nooit meer gestopt met aanpassen van de auto. Nu zitten zo'n beetje alle opties die ooit op een Sierra geleverd zijn er op. De motor heb ik op een gegeven moment omgewisseld voor een 2.9 12v V6 met 145 pk. Maar een tijdje later is ook dat blok vervangen door een 2.9 24v met 195 pk. Dit is zoals hij er tegenwoordig bij staat, met ruim 400.000 km op de teller.
Toen bij de 2.9 24v de distributie versprongen was heb ik een 2.0i GT van 1992 gekocht om tijdelijk mee te rijden. Toen de V6 weer gerepareerd was was de koppakking van de GT lek. Ik heb toen samen met een collega er een 2.9 12v in gelegd waarmee we zijn gaan driften.
Toen de drift auto verkocht is heb ik daarna een Sierra Cosworth 4x4 gekocht waarmee ik ondertussen een paar keer mee naar de Nurburgring geweest ben.
En dan als laatste is er een 2.0i Azur automaat, die ik gekocht heb om de 2.9 24v naar toe over te bouwen. Toen ik hem kocht was hij zo:
En nu staat hij er zo bij:
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Dat zijn nog knappe sierra's ook! Welkom hier. 

- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Welkom.
In een Sierra GT mijn eerste licentie cursus gedaan. Tweede prijs mee in de slalom competitie in die cursus gehaald tussen alle E30's en porkers en wat ook meer....

In een Sierra GT mijn eerste licentie cursus gedaan. Tweede prijs mee in de slalom competitie in die cursus gehaald tussen alle E30's en porkers en wat ook meer....

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Ha, die Marc Sierra;
Mooie geschiedenis. Heb zelf van huis uit nog steeds een soft spot voor Ford en dan met name de RDW's. Grappig dat al je Sierra's sedans waren. Mag ze nog steeds graag zien; lekker stealth met een erg leuk weggedrag.
Mooie geschiedenis. Heb zelf van huis uit nog steeds een soft spot voor Ford en dan met name de RDW's. Grappig dat al je Sierra's sedans waren. Mag ze nog steeds graag zien; lekker stealth met een erg leuk weggedrag.
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Marc Sierra stelt zich voor
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Marc Sierra stelt zich voor
welkom, een echte Siera man zo te lezen
ook nog ooit 1 gehad, een zwarte siera cosworth.
deze, foto helaas slecht...destijds geen digitale camera,
dus maar gokken of de foto was gelukt...niet dus

ook nog ooit 1 gehad, een zwarte siera cosworth.
deze, foto helaas slecht...destijds geen digitale camera,
dus maar gokken of de foto was gelukt...niet dus

- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Bedankt allemaal!
Een van de redenen dat ik altijd Sierra gereden heb is dat deze rwd zijn. Ford is daarna helaas gestopt met rwd's bouwen, afgezien van de Scorpio maar die vind ik te groot. Tegenwoordig moet ik weer veel kilometers maken voor mijn werk en om die reden rijdt ik nu voor dagelijks gebruik een BMW 320d van 2006. Ik wilde namelijk toch rwd blijven rijden en voor mij is de 3-serie toch altijd een beetje vergelijkbaar geweest met de Sierra, nog vanuit de tijd toen de Cosworth en de M3 (e30) concurrenten waren van elkaar.
Ik zal in 'mijn auto' nog wel een draadje beginnen over de Sierra.

Een van de redenen dat ik altijd Sierra gereden heb is dat deze rwd zijn. Ford is daarna helaas gestopt met rwd's bouwen, afgezien van de Scorpio maar die vind ik te groot. Tegenwoordig moet ik weer veel kilometers maken voor mijn werk en om die reden rijdt ik nu voor dagelijks gebruik een BMW 320d van 2006. Ik wilde namelijk toch rwd blijven rijden en voor mij is de 3-serie toch altijd een beetje vergelijkbaar geweest met de Sierra, nog vanuit de tijd toen de Cosworth en de M3 (e30) concurrenten waren van elkaar.
Ik zal in 'mijn auto' nog wel een draadje beginnen over de Sierra.

- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
Re: Marc Sierra stelt zich voor
tijdens het lezen.. okey, 5 sierra's.. maar wanneer komen de echte?! 
gelukkig toch nog een sapphire!
geen 2deurs/2wd cossie in het lijstje? (of de RS500?)
leuke merk/type vastheid!

gelukkig toch nog een sapphire!
geen 2deurs/2wd cossie in het lijstje? (of de RS500?)
leuke merk/type vastheid!
- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Marc Sierra stelt zich voor
Het zijn allemaal Sapphires, dat was namelijk in Engeland de benaming van de sedan.
Maar je bedoelt waarschijnlijk een Sapphire Cosworth (=sedan Cosworth). De 3 deurs met vleugel vind ik op zich wel gaaf, maar vind de sedan toch mooier en vind het ook altijd leuk dat hij er niet zo opvallend uitziet.
Een RS500 is natuurlijk helemaal uniek. Maar die zijn niet te betalen en ook nog eens alleen maar rechtsgestuurd.

Een RS500 is natuurlijk helemaal uniek. Maar die zijn niet te betalen en ook nog eens alleen maar rechtsgestuurd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten