Porsche 718 Boxster / Cayman
- tomgtr
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Veel plezier. Ach als je een zo'n geweldig ding moet laten staan omdat het geen 6 cyl geluid is krijgen we allen een saaie oude dag. Maar 4 cyl boxer niks mis mee.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die motor is 'n wonder.
We zullen 't straks wel lezen wat Macboy ervan vindt.
We zullen 't straks wel lezen wat Macboy ervan vindt.
- GTRene
ben benieuwd, ziet er wel mooi uit in die kleur.
-
Hij reageert niet op 'n whatsappje dus ik denk dit:)
- tomgtr
Kom nou Ilja, ik zit zelfs in Dubai met smart te wachten op je review.
- Will F.
Nat pak gehaald, sideways de greppel in, zocht verkoeling denk ik 

- Hielke
Eén ding weet ik alvast wel, moeder de vrouw heeft een deel van het testwerk op zich genomen.

En een scherpe offerte heb ik ook al gezien!

En een scherpe offerte heb ik ook al gezien!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nou, bij deze maak ik dan maar even van de gelegenheid gebruik;
Romo dacht, ik ga wat fun km maken met de M2, ik haal broer op en ik had een GT4 in Borculo zien staan, import, 250km, Wit metallic, Clubsport pakket en PCCB`s d`r op.
Mooi stukje karren, de M2 wisslend op de fl.kker gevend, daar stond die dan, wat een plaatje, machtig mooi. Als nieuw, maar voor €109K ex BTW en BPM kan je ook een nieuwe kopen.
Enfin, door naar Enter en het aldaar gevestigde Porsche Centrum, staat daar ook een GT4, grijs metallic, 6,9K gereden, minder vol dan in Borculo, voor tjakka €149,9 K..........ok dan.
Het obligate verhaal, de koffie, hoe de M2 bevalt, van het een kwam het ander.............wil je de GT$ (Freudiaans, dus ik laat het maar zo
) even proberen?
Ja dat lust Romo wel. Even wat formaliteiten regelen, en instappen maar............
MAN, MAN, MAN...............JAHAAAAAAAAAAAAAA wat een machine
Koppeling als of je door een Duitse bunker moet, geluid jankt de hele buurt aan mekaar en ik begin ook zowat te janken, tjezus..........het koppelen en de bak moet je aan wennen, waarbij ik, maar ook mijn broer de M2 bak veel vriendelijker vonden, maar goed, de M2 is een oude wijven bak vergeleken met een GT4
De 18 voudige stoelen er in, die perfect op maat te maken zijn, incluis bovenbeen verlenging.....alles zit top.
Het onderstel is behoorlijk stug, daar waar de GTS softer en beter als dd te gebruiken was, lijkt me de GT4 echt een weekend speeltje als 3e auto.
Dan het sturen........onwaarschijnlijk veel beter, directer, minder elastiekerig dan de GTS, wat hangt dat ding mooi aan het roer, wat gaat het ding om de hoek, wat een grip, wat een tractie............het is van een geheel andere orde dan de GTS.
Ik zeg eerlijk, als de GTS zo had gestuurd, dan was het ding nooit, nooit weggegaan !!!! Ik kan alleen maar bevestigen dat mijn idee over het GTS sturen geheel correct is geweest na nu gestuurd te hebben in de GT4.
Ook moet je deze auto niet als dd willen gebruiken, maar af en toe uit de garage trekken en knallen.
Auto terug, nog wat koffie om de door emoties droge strot te smeren.............hoe was het? Nou egh egh indrukwekkend..................
Stuurt de nieuwe Boxster/Cayman nu ook zo strak?
Oh, dat moet je gelijk maar even testen dan, daar staat een Boxster S, neem hem maar mee.........
Ok dan !!!!!!!!!!!!
Boxster S, wit, PDK, lederen GT sportstuur met alle functies stuurbediend, 18-voudig instelbare stoelen wederom, het zit als gegoten, en zo niet kan je het wel zo maken.
Oh oh wat loopt dat makkelijk, het gaat waanzinnig makkelijk hard, de PDK, ik zeg het opnieuw, is mijlenver vooruit op de M-DCT,
Softer qua onderstel uiteraard dan de GT4, het sturen is snel, maar wel marginaal trager dan de GT4, maar prachtig gebalanceerd, het leder voelt 1000 keer beter dan het vieze alcantara
Kortom een top kar die zich katachtig laat zetten en veel meer dd potentie heeft.
Het geluid, geen sportuitlaat, vind ik de enige tegenvaller in een verder top product. De 4pitter kan onmogelijk op tegen het gejank van de GT4 danwel GTS, dat doet wel wat afbreuk aan wat voor een sportkar moet doorgaan, moet je hem daarom laten staan? Zeker niet !!
Het is weer een stap verder.
Ik heb genoten vanmiddag, understatement, in de M2 terug, die prachtig rijdt, maar haast te makkelijk in koppelen, een allemansvriend die als GT prima zijn ding doet, maar het woord sport niet echt in de mond mag nemen, de M2 is allang gestopt daar waar Porsche verder gaat ................
Man man man, ik moet dit even cerebraal verwerken.........
Romo dacht, ik ga wat fun km maken met de M2, ik haal broer op en ik had een GT4 in Borculo zien staan, import, 250km, Wit metallic, Clubsport pakket en PCCB`s d`r op.
Mooi stukje karren, de M2 wisslend op de fl.kker gevend, daar stond die dan, wat een plaatje, machtig mooi. Als nieuw, maar voor €109K ex BTW en BPM kan je ook een nieuwe kopen.
Enfin, door naar Enter en het aldaar gevestigde Porsche Centrum, staat daar ook een GT4, grijs metallic, 6,9K gereden, minder vol dan in Borculo, voor tjakka €149,9 K..........ok dan.
Het obligate verhaal, de koffie, hoe de M2 bevalt, van het een kwam het ander.............wil je de GT$ (Freudiaans, dus ik laat het maar zo

Ja dat lust Romo wel. Even wat formaliteiten regelen, en instappen maar............
MAN, MAN, MAN...............JAHAAAAAAAAAAAAAA wat een machine
Koppeling als of je door een Duitse bunker moet, geluid jankt de hele buurt aan mekaar en ik begin ook zowat te janken, tjezus..........het koppelen en de bak moet je aan wennen, waarbij ik, maar ook mijn broer de M2 bak veel vriendelijker vonden, maar goed, de M2 is een oude wijven bak vergeleken met een GT4

De 18 voudige stoelen er in, die perfect op maat te maken zijn, incluis bovenbeen verlenging.....alles zit top.
Het onderstel is behoorlijk stug, daar waar de GTS softer en beter als dd te gebruiken was, lijkt me de GT4 echt een weekend speeltje als 3e auto.
Dan het sturen........onwaarschijnlijk veel beter, directer, minder elastiekerig dan de GTS, wat hangt dat ding mooi aan het roer, wat gaat het ding om de hoek, wat een grip, wat een tractie............het is van een geheel andere orde dan de GTS.
Ik zeg eerlijk, als de GTS zo had gestuurd, dan was het ding nooit, nooit weggegaan !!!! Ik kan alleen maar bevestigen dat mijn idee over het GTS sturen geheel correct is geweest na nu gestuurd te hebben in de GT4.
Ook moet je deze auto niet als dd willen gebruiken, maar af en toe uit de garage trekken en knallen.
Auto terug, nog wat koffie om de door emoties droge strot te smeren.............hoe was het? Nou egh egh indrukwekkend..................
Stuurt de nieuwe Boxster/Cayman nu ook zo strak?
Oh, dat moet je gelijk maar even testen dan, daar staat een Boxster S, neem hem maar mee.........
Ok dan !!!!!!!!!!!!
Boxster S, wit, PDK, lederen GT sportstuur met alle functies stuurbediend, 18-voudig instelbare stoelen wederom, het zit als gegoten, en zo niet kan je het wel zo maken.
Oh oh wat loopt dat makkelijk, het gaat waanzinnig makkelijk hard, de PDK, ik zeg het opnieuw, is mijlenver vooruit op de M-DCT,
Softer qua onderstel uiteraard dan de GT4, het sturen is snel, maar wel marginaal trager dan de GT4, maar prachtig gebalanceerd, het leder voelt 1000 keer beter dan het vieze alcantara
Kortom een top kar die zich katachtig laat zetten en veel meer dd potentie heeft.
Het geluid, geen sportuitlaat, vind ik de enige tegenvaller in een verder top product. De 4pitter kan onmogelijk op tegen het gejank van de GT4 danwel GTS, dat doet wel wat afbreuk aan wat voor een sportkar moet doorgaan, moet je hem daarom laten staan? Zeker niet !!
Het is weer een stap verder.
Ik heb genoten vanmiddag, understatement, in de M2 terug, die prachtig rijdt, maar haast te makkelijk in koppelen, een allemansvriend die als GT prima zijn ding doet, maar het woord sport niet echt in de mond mag nemen, de M2 is allang gestopt daar waar Porsche verder gaat ................
Man man man, ik moet dit even cerebraal verwerken.........
- GTRene
mooi verhaal, mooie ervaring, zo'n GT4 is dus echt wel van een andere 'orde' dan de 'gewone' cayman of GTS
en schijnbaar ook wat sportiever dan een M2
klinkt goed, kan die nog even op het wensenlijstje blijven staan voor het geval die ooit eens onder de 50k komt
en schijnbaar ook wat sportiever dan een M2

klinkt goed, kan die nog even op het wensenlijstje blijven staan voor het geval die ooit eens onder de 50k komt

- dvh
Mooi Robert 
Sparen voor een GT4 dan maar als ik het zo lees.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb getwijfeld of ik alsnog voor de 981 GT4 moet gaan, maar heb definitief besloten te wachten op een 718 GTS Cayman dan wel GT4 (verwacht 2018, naar ik begreep)dvh schreef:Mooi Robert
Waarbij ik het sturen nogmaals wil testen, zoals ik het vanmiddag heb ervaren voor zowel GT4 als 718 Boxster S, is het sturen / stuurgevoel veel beter dan de GTS, het kleinere en lederen stuur helpt ook nog mee.
- Macboy
Re: Porsche 718 Boxster / Caymann
Wat een geweldig verslag Romo met een prachtige quote aan het einde. En dat voor iemand die na jaren BMW rijden een uitstapje in een Porsche heeft gemaakt maar toch weer terug is gekeerd maar zijn roots. Mooi.romo schreef:de M2 is allang gestopt daar waar Porsche verder gaat .....
De brug naar mijn bevindingen kon niet treffender. Je hebt sportieve autos en je hebt sportwagens. De 718 valt absoluut in de laatste categorie. Geen twijfel over mogelijk. Dit is het gewoon voor mij. Een 4-cilinder turbo cabrio met lage massa en middenmotor. Niets meer aan doen ?
Laat ik voorop stellen dat het sturen niet door mij was verzocht. Het was ook zeker niet als proefrit bedoeld. Maar de verkopers bij Porsche snappen waar het om gaat: niet lullen maar rijden. Heb open en eerlijk verteld dat ik aan het kijken ben of het financieel haalbaar is. Niet lullen maar rijden. Ja maar ik wil eerst de bedragen zien voordat ik erin ga rijden. Niet lullen maar rijden. Op gegeven moment weet je dus ook niet meer hoe je nee moet zeggen. Dat is een beetje de Porsche filosofie. Als je hem nu niet kan betalen, misschien in de toekomst wel en dan staan wij voor je klaar. Dan heb je al iets om van te dromen.
In Leusden afgelopen donderdag kennisgemaakt met - de hier mogelijk bekende - David Kamermans. Die vertelde me dat de meeste demo's de 718 S zouden zijn. Als ik zou willen rijden in de gewone 718 dan moest dat voor 24 mei. Ja toen kon ik geen nee meer zeggen en daarom vanmorgen 2 uur de beschikking gehad over de auto. Heb mijn vriendin mee genomen. Zoals gezegd, het was een andere soort proefrit. Beetje vriendin kennis laten maken met het merk Porsche en samen ervaren of open rijdem - wat ik al wel dacht te weten - wel écht iets voor mij zou zijn. En dat was natuurlijk ook zo zou na afloop blijken.
Het ging vandaag dus meer om merkbeleving dan om het testen van een auto. Porsche. Kom op. Mijn droom. En dat voor velen met mij ! Onwerkelijk weer dit. Porsche bouwt geweldige sportwagens dus voor mij was die proefrit niet nodig om dat bevestigd te krijgen. Daarom kon ik vandaag op een andere manier naar de auto kijken en ook beleven. Ook de handbak hoef ik niet te proberen: die zal wel gewoon top zijn Porsche kennende. Het ging mij er vooral om welk gevoel de auto ons zou geven en hoe wij het open rijden zouden ervaren.
Toen snel de sleutels geregeld, dak open en rijden maar. Porsche heeft een geweldig programma voor dit soort testritten op poten gezet. Je leent de auto ongeveer 2 uur en - als je wil - kan je dan een door hun vooruit gestippelde route rijden, met onderweg een tussenstop bij een restaurant waar je koffie en een lunch aangeboden krijgt en een mooi boek. Dat klonk niet verkeerd. Ik vroeg nog of ik makkelijk van de route af kon gaan en of de navi dan de route ging herberekenen. Dat was het geval. Later zou blijken dat dit niet nodig was, want wat een leuke route staat erin voorgeprogrammeerd !
Ik heb vaker doelloos rondgereden in mijn leven. Bij een testrit is het altijd even opletten welke kant je opgaat en welke wegen je gaat kiezen. In je eigen stad weet je het altijd wel, maar daarbuiten is het vaak even zoeken. De verbazing was dan ook groot hoe mooi de vooraf gekozen route was en hoe prettig het rijden was. Veel relaxter dan zelf de route uitstippelen. Je kunt je namelijk echt concentreren op het rijden en hoeft dan niet op de route te letten. Overigens was de route geweldig, met echt álle soorten wegen. Aan elkaar geknoopte rotondes waar je kan knallen, remmen, knallen, lekkere stukjes snelweg, flinke stukken binnendoor en vooral echt de mooiste landweggetjes binnendoor in de driehoek Leusden - A30 - Nijkerk.
En hoe is de auto bevallen ? Allereerst de zit. En ik herhaal maar even wat ik hierboven zei: je hebt sportieve wagens en je hebt sportwagens. Dat laatste voel je meteen. Als je erin gaat zitten merk je gewoon dat dit van een andere orde is. Deze auto had overigens de Plus stoelen. Kosten maar €486 meer en zitten geweldig dus altijd nemen. Maar, als je wat dikker bent zoals ik, dan doen de standaard stoelen er niet voor onder. Sterker nog, die zitten bij de bovenbenen juist beter. Als je wat strakker lichamelijk gevormd bent is dat anders. Kortom voor mij geen Plus stoelen tenzij ik voor het leder ga. Voordeel van standaard stoelen is namelijk standaard alcantara terwijl je daar niks voor hoeft te betalen. Zie mijn laatste alinea op dit punt. Maar welke stoelen je ook kiest: wat een geweldige lage zit ! Kont helemaal op de bodem en benen recht naar voren. Een kart gevoel. Dat is ook het enige waar ik de auto mee kan vergelijken. Meteen de PDK in de manuele stand gezet en rustig beginnen te rijden.
Wat meteen opvalt is dat de PDK mijlen maar dan ook mijlenver vooruit loopt op de DCT. Die laatste mag nog niet eens in de schaduw staan van de PDK. Schakelen zoals het moet. Je wenst niet meer reactie snelheid. Gewoon helemaal top. Bij het opschakelen, bij het terugschakelen. Bij het langzaam rijden. Bij het hard rijden. Gewoon altijd. DCT voelt als een stukje techniek uit de middeleeuwen. Heb het al eens geroepen, maar blijf daar bij. PDK is wel een top systeem naar mijn bescheiden mening.
Tijdens het knallen merk ik ook dat ik het leuker vind om het pookje te gebruiken +/- dan de flippers aan het stuur. En eigenlijk wist ik het na een paar kilometer al: hoe goed de PDK ook is, maar in deze auto hoort gewoon een handbak. Dan heb je gewoon zoveel meer beleving. Lekker zelf roeren en koppelen. Bovendien met een turbo motor met veel koppel onderin kan je schakellui - en zuiniger - rijden. Ik heb echt grote voorkeur voor de handbak. Die op de non S ook nog eens standaard is. PDK kost bij de gewone 718 namelijk €595. Dat is wel weinig geld voor een stukje toptechniek. Soms is de automaat stand gewoon lekker makkelijk. Dus heb de PDK niet volledig afgeschreven: gewoon omdat ie zo goed is. En met sportuitlaat zou het wel een topcombo zijn. Maar een handbak is het toch wel écht. The real deal. En meteen zeer exclusief.
Dan het geluid. Al bij het starten denk je: wat een diepe zware bas brom ! Dat is toch geen 4-cilinder ? Op filmpjes hoor je het allemaal niet. Je moet hem in het echt horen om het te gaan waarderen. Hij klinkt zwaar en laag en ruig en diep en donker. Absoluut de best klinkende 4-cilinder in mijn ogen. Je zou ook zweren dat het een 6-cilinder was, maar dan niet van Porsche. Dat is dus tegelijk een compliment als een tekortkoming. Want hij heeft niet die geniale metallische sneer die de 6-cilinder had. En dat is heel erg jammer. Maar qua beleving en sport gevoel - en als je niet beter zou weten - is dit gewoon een gewéldig klinkende motor.
Zou je dus de auto moeten laten staan om zijn geluid ? Nee hij klinkt nog steeds als een 6-cilinder, maar dan niet van Porsche. Dat is denk ik de meest begrijpelijke conclusie die ik eraan kan geven om het begrijpelijk te maken. Er moet dus gewoon een knop om in je hoofd. Maar ik kan goed begrijpen dat sommige mensen iets zullen gaan missen. Maar tegen iedereen die het - zonder de vergelijking met de 6 cilinder te maken - niks vindt: noem mij een andere 4-cilinder auto die dieper, zwaarder, sonoirder en prutteliger dan deze klinkt ? Ik ken ze niet.
De versie die ik heb gereden was met de gewone uitlaat gelukkig. Als je een budget-Porker moet samenstellen moet je nu eenmaal opties laten vallen. En dan is het rijden met een sportuitlaat vaak een slecht idee. Dus ik was blij dat het standaard geluid zo goed was. Nu maar nooit een met sportuitlaat uitproberen. Heb hieronder 2 fragmenten met geluid. Let op: in het echt is het geluid veel volwassener dan zo via de speakers. Hou daar rekening mee bij het beoordelen.
Dan het windgeruis: ik zou de 718 volgens mij het hele jaar open kunnen rijden. Met 140 op de snelweg met de kap open kan je gewoon normaal met elkaar praten. Haren wapperen wat, maar wat een beleving ! Dit is gewoon het pure rijden ! Ik zou dus altijd voor de Boxster gaan als het kan. Wat dat betreft "jammer" dat de Cayman nu goedkoper is dan de Boxster, maar verwacht in de lease geen wezenlijke verschillen. Maar cabrio rijden is absoluut iets voor mij. Je bent een met de natuur en de beleving is veel puurder dan met dichte kap. Wel even de kap dicht gehad, mijn god wat gaat dat snel, en dan is ie ook echt fluisterstil. Maar open rijden is mijn motto.
Wat wegligging betreft had de auto PASM. Allemaal onzin. Spielerei. Je hebt er geen drol aan. Niet echt super merkbare verschillen wat mij betreft. Misschien lag dat aan de 20" eronder. Ik weet zeker dat de meeste Porsche eigenaren nog nooit aan die knoppen hebben gezeten. Je hebt meestal toch één fijne stand. Die je bijna altijd gebruikt. Dat zeg ik niet vanuit budgettair oogpunt, maar vanuit een verwend rijder oogpunt. We willen namelijk altijd meer en meer maar wat hebben we echt nodig ? Moet ik nou serieus naar mijn werk in comfort stand en dan op het circuit in sportstand ? Gebruiken wij zo onze auto ? Ik in elk geval niet. Doe mij maar gewoon ALTIJD GOED. Bij BMW vond ik dat adaptieve onderstel ook echt onzin. Poor man's Porsche is absoluut mijn Porsche.
Als er twee (betaalbare) merken zijn die een top onderstel kunnen bouwen dan is dat BMW M divisie en Porsche. Ik vertrouw op hun kunde en vertrouw op hun standaard sport onderstel die voor mij onder alle omstandigheden top zal presteren. Hoef ik me geen zorgen te maken om die knopjes en spielerei maar kan ik gewoon lekker rijden. Daarmee €1500 in zak gestoken en eigenlijk ook €4500 want als je PASM kiest moet je ook sport chrono etc. Wat ik wel oprecht jammer vind is het missen van sport chrono vanwege dat mooie tellertje op je dash maar dat is me geen €1700 waard. En nogmaals: die moet je welhaast in combinatie met die andere leuke opties kiezen. Nou kan ik alles recht lullen wat krom is. Blijft natuurlijk gewoon een centenkwestie.
De auto stuurt verder zeer direct, als een kart. Er zat stuurbekrachtiging plus op en dat filtert toch wat van de intensiteit weg. Dat moet ik ook niet hebben. Alsof ik de auto niet kan parkeren zonder. De auto voelt zeer agiel en stabiel aan. Op een rotonde moet je rond 55km/h halen voordat de banden beginnen te piepen. Je zit dan op een behoorlijk hoog G gehalte. Ongehoord hoge bochtsnelheden met ontzagwekkend veilig en rustig gevoel.
Vooral is opvallend dat de auto bij élke snelheid een mooie beleving geeft. De magie van de lage zit en het sturen en de wind in je haar geeft je bij elke stuurbeweging en elke snelheid plezier. Je hoeft dus niet hard te gaan om toch een intense beleving te hebben. Lastig uit te leggen, maar de auto is rustgevend sportief. Je bent heerlijk aan het knallen en tegelijk heerlijk aan het ontspannen. Bij BMW ontspan je meer met rustig rijden en met knallen moet je echt opletten. Hier gaat dat anders. Mooi he die merkbeleving !
Verder ben ik qua opties en mogelijkheden ook tot meer inzichten gekomen. Zo is het lelijke 19" wiel van de Boxster S uit de folder in het echt een juweel. Hulde aan real time autos bekijken. Ik weet nu ongeveer wat ik wil maar ik weet niet wat vanuit de lease mogelijk is. Daarom heb ik een budget versie samengesteld waarvan ik denk dat hij dan alles heeft wat ik er per se op zou willen hebben. Helaas geen Porsche logos in de hoofdsteunen (kan niet met standaard stoelen). Maar dan heb je dus wel alcantara op de middenbaan van de stoelen en dan het GT-alcantara stuur en pook. Omdat Porsche logo in de hoofdsteunen niet kan heb ik de alcantara armsteun erbij genomen met daarop het Porsche logo. It's all about the logos natuurlijk.
Maar verder echt een top auto voor een top prijs. Als je ziet voor welke bedragen de 718 de deur uit gaan en hoe de dealer hem aanvankelijk had samengesteld in budget uitvoering dan schrik je hoe simpel en doeltreffend de Macboy-editie er nog €9500 vanaf heeft kunnen lullen. Oprecht meen ik dat je in essentie meer écht niet nodig hebt.
Als de leaseprijzen bevallen van deze versie, kunnen we zien of we ergens veranderingen kunnen aanbrengen dan wel toevoegingen kunnen doen. Heb namelijk ook een Budget Plus, medium en high offerte laten maken. Maar dat is dan een luxe. Dit is voor Porsche begrippen essentieel. Althans voor mij en de merkbeleving zoals ik hem ervaar.
Dank voor het lezen en jullie weten het: volgende week de Renault Talisman

- Bijlagen
-
- image.png (154.99 KiB) 2120 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Macboy op 22 mei 2016, 03:37, 3 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Oh ja: toen ik in de 1-serie stapte voelde ik me net een busschauffeur ... wat een verschil. Alsof je in een SUV stapt met luchtvering.
- Riceaux
David Joost bedoel je?In Leusden afgelopen donderdag kennisgemaakt met - de hier mogelijk bekende - David Kamermans.
Leuk verhaal, hoop voor je dat de leaseprijzen meevallen!

- MarkS
Optie 457 Rijstrook wisselhulp 

- Tommy
Ej SWA, help je wel baantje opzij jonge!
- Hielke
Mooi verslag, schitterende auto. Tis zo makkelijk eigenlijk.
-
Prachtige verhalen. Rijderswagens pur sang met een prijskaartje. Alleen niet zo geschikt bij mij als daily.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Spaarvarkentje omkieperen en kopen die hap. Ik zou zelf altijd gaan voor de sportuitlaat. DIe kun je ook uitzetten, maar in een aantal gevallen is meer altijd beter 

- GTRene
Mooi verhaal, klinkt opzich wel aardig, lijkt alleen niet rev happy te zijn, magoed boxer klinkt toch anders
niet verkeerd, leuke auto en de prijs zo je hem samen stelde ook leuk.

- Macboy
Lane departure warning. Vanwege het zeer beperkte zicht rondom met gesloten kap, het feit dat mijn vriendin er ook in zal gaan rijden en dat ik een zeer negatieve ervaring heb uit het verleden is deze optie voor mij een must, in elk geval bij deze auto.MarkS schreef:Optie 457 Rijstrook wisselhulp
-
Mwoah, nu je dat weer zegt heb ik ook 't beeld van 'n GTT achtig ding weer voor ogen terwijl ik 't gisteren mee vond vallenRiceaux schreef:David Joost bedoel je?In Leusden afgelopen donderdag kennisgemaakt met - de hier mogelijk bekende - David Kamermans.
Leuk verhaal, hoop voor je dat de leaseprijzen meevallen!Heb de filmpjes alleen beluisterd zonder beeld en het klinkt echt als een Japanse spoilerbak, no offence.

Tja, het zou wel mijn bottleneck zijn. Ik hoor denk ik bij die 'sommigen' die daar dan wat moeite mee hebben bij zo een fantastisch apparaat. Niks is flawless, maar het komt in de buurt.

-
Leuke combo, rood met zwarte wielen.
Hoor je zijn beleving, denk ik ook dat de limits van Boxster/Cayman zo ver weg liggen dat de speelbaarheid van een FR layout(zoals BMW M) mij meer gaan bevallen op den duur, hoe snaarstrak een Boxster etc ook rijdt. Z'n final verdict is niet mals. Maar ieder z'n beleving.
Hoor je zijn beleving, denk ik ook dat de limits van Boxster/Cayman zo ver weg liggen dat de speelbaarheid van een FR layout(zoals BMW M) mij meer gaan bevallen op den duur, hoe snaarstrak een Boxster etc ook rijdt. Z'n final verdict is niet mals. Maar ieder z'n beleving.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooie verhalen hier boven. Jullie houden de Porsche centra wel bezig