Is ook zo. Maar als het gas erop gaat boeit dat niets meer natuurlijk.

In RHD alleen met automaat.Zed240 schreef:Rijdt 'ie nou in een QV met 8HP automaatbak? Dacht dat die alleen met handbak geleverd ging worden?
Zelfde bak als in de F30 LCI en de F10 inderdaad. 8HP50. In de 1-serie en de F30 (pre-LCI) ligt de 8HP45.Hielke schreef:Denk dat het dezelfde ZF bak is die ook door BMW gebruikt wordt.
Dat is de eerste review die ook behoorlijke kanttekeningen plaatst. Voor het overige is het toch overwegend heel positief. Zelfs de DuitsersTommy schreef:De review van pistonheads staat online!
http://www.pistonheads.com/news/ph-driv ... iven/34231" onclick="window.open(this.href);return false;
The shorts, electronica is nog echt italiaans. Destijds had ik met een nieuwe demo al her en der problemen in een 166 2.5V6, ze behouden gelukkig het karakter. ESP kan dus niet uit op alles onder de QV.... Als het dan toch een afschrijfkanon zou moeten worden waar je regelmatig een leenauto voor moet krijgen in verband met problemen, toch liever een Jaguar XE.
Beetje veel zeg maar.frankie schreef:Je mist misschien een beetje historisch besef.
Ik kijk nooit achterom.frankie schreef:Je mist misschien een beetje historisch besef.
Tja, daar vindt ieder zijn eigen ding van, maar ben er in bijna 40 jaar autoliefhebberij nooit echt warm van geworden. Iedere autoliefhebber is nou eenmaal anders.Tom schreef:De Duitse merken hebben ook historie, maar dat van Alfa Romeo gaat een stuk verder terug en vind ik nog net even wat indrukwekkender (qua racerij gebeuren)
Jong geleerd...allen schreef:Kijkt niet achterom, maar ook niet vooruit. M Parallel... Volgens mij is dat nog uit m'n kindertijd!
Mari Oh Oh! schreef:Tja, daar vindt ieder zijn eigen ding van, maar ben er in bijna 40 jaar autoliefhebberij nooit echt warm van geworden. Iedere autoliefhebber is nou eenmaal anders.Tom schreef:De Duitse merken hebben ook historie, maar dat van Alfa Romeo gaat een stuk verder terug en vind ik nog net even wat indrukwekkender (qua racerij gebeuren)
frankie schreef:Mari Oh Oh! schreef:Tja, daar vindt ieder zijn eigen ding van, maar ben er in bijna 40 jaar autoliefhebberij nooit echt warm van geworden. Iedere autoliefhebber is nou eenmaal anders.Tom schreef:De Duitse merken hebben ook historie, maar dat van Alfa Romeo gaat een stuk verder terug en vind ik nog net even wat indrukwekkender (qua racerij gebeuren)
Dat je er niet warm van wordt kan prima toch? Iedereen heeft zijn eigen smaak. Maar dat doet verder niets af aan de historie van Alfa Romeo, die ik net zoals Tom hoger inschaal dan die van de Duitse drie.
Maar goed, ik ben natuurlijk ook niet helemaal objectief, kijk maar naar mijn avatar
Er zijn zoals genoemd meer merken met een leuke historie, maar daar heb je exact 0,0 aan als je een auto koopt. De medewerkers zijn inmiddels met pensioen of overleden, dus koop je effectief iets van een compleet ander bedrijf(wat hooguit half in het verleden leeftMacboy schreef:Historie Alfa is inderdaad geweldig ! Dat mag niemand hier vergeten. En daarom hulde dat Alfa wil concurreren met de Duitsers.
Wat mij betreft zou dus iedereen die een AMG of M of RS overweegt ook deze Alfa moeten overwegen...
... om vervolgens wel zo slim te zijn om daarna een Duitser te kopen. Zo ist nou eenmaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten