Macboy schreef:Nee das volkomen logisch en daar is niks hypocriet aan. In vrijwel alle sporten geldt dat het competitieve element pas interessant wordt als er een landgenoot meedoet. Dat is gewoon dat nationalisme wat we allemaal hebben.
Het EK is toch ook stukken minder interessant voor de meesten nu Nederland niet meer meedoet ?
Ik vind dat jammer, succes-fans. Het is 'mijn' sport en daar heb ik liever geen(/niet wéér) draaideur-enthousiasten
En toen broekie-Vettel zijn eerste race won, in de TR, in de regen, op Monza, heb ik óók een traantje weggepinkt. Voor mij is het een minimale leuke extra dat Max een Nederlander is. Het gaat om de prestatie, die is zo buitenaards voor iemand van zijn leeftijd. Dat is geweldig, niet zijn land(en het is eigenlijk een Belg he?).
En daarom antwoord ik ook steevast nee als men vraagt of ik óók met het EK geen voetbal volg. Ik heb er een hekel aan en ga dan niet met EK zitten schaapjuichen om een sport die mij niet boeit. Doe ik toch ook niet voor Hockey of zwemmen? Sterker nog, ik vind het geweldig dat 'wij'niet meedoen. Word ik ook niet lastig gevallen door die andere spontaan-voetbal-fans. Het werkt dus beide kanten op