Rijklaar is 1395kg en is nu zeker niet lichter dan origineel - ik heb nog 25 kg extra geluid isolatie erop van de tijd dat de auto nog mij daily was - kofferbak, deuren en dak. En ik had vorige maand wat problemen met de interne wastegate dus 3-port solenoid is wat teruggeschroefd voor 1 psi minder boost, dus vermogen is 280 pk krukas op 7000 toeren.
Ramshoek op Assen vind ik vergelijkbaar met de eerste bocht na Vlugplatz op Nurburgring, ik weet dat ik kan nog 20-30 km/h harder doorheen maar de risico daardoor stijgt exponentieel. En mijn hobby is al duur genoeg

Ik denk dat betere rempunten op bochten 1 en 6 op TT kunnen voor veel meer tijdwinst zorgen.
Wat betreft Zandvoort ik heb gisteren echt geprobeerd op die extra seconden te pakken maar helaas. Klein beetje hogere bocht snelheden en ik begin tractie te verliezen. Met huidige gewicht en setup de enige manier om onder 2:10 te komen is om de auto iets minder stabiel te maken zodat ik makkelijker overstuur kan krijgen bij insturen. Ik doe het nu met trail braking op bochten 3, 9 en 10 maar het lukt mij nooit om in een ronde op alle 3 bochten goed te krijgen

maar aan de andere kant als ik gewoon lichter ben en dus sneller op de rechte stukken kan ik ook gewoon 5 seconden op Zandvoort pakken
Dat was mijn beste ronde gisteren, toevallig de ronde toen ik de vogel doodreed, en ook niet echt zo optimaal als je ziet hoe ik onvoldoende voor AudiS rem... TrackAddict laat je zien wat de verwachte ronde tijd is na elke meetpunt en zo kan je snel zien of goed bezig bent in een ronde.
(dat blijkt eigenlijk slechte invloed te hebben bij mij omdat het is de redenen geweest dat ik een aantal keer te laat heb geremd en goede ronde heb verpest op Zandvoort en Assen, denkend dat ik alles uit de allerlaatste bocht moet hallen)
In ieder geval wat ik merkte gisteren is dat ik maakt de meeste fouten in de eerste 2 bochten, ik ben gewoon niet genoeg geconcentreerd na de laatste ronde en ik neem Tarzan en Gerlach iets te luchtjes.