BMW 325i E36 tracktool

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

BMW 325i E36 tracktool

Bericht door Steven N. » 10 mei 2016, 22:39

Hierbij bied ik mijn BMW E36 325i coupe te koop aan. Deze BMW heb ik nu bijna 9 jaar in bezit en hem omgebouwd tot tracktool voor diverse circuitdagen. Afgelopen twee jaar weinig tijd voor de auto gehad en dat vind ik zonde van de goed gebouwde wagen. Zou graag zien dat een andere liefhebber er plezier van heeft op het circuit.

In de basis gaat het om een E36 uit 1992 met de M50 Vanos motor. Deze heeft 194.486km gedraaid en altijd zijn onderhoud gehad. Op de airbox na is deze volledig standaard. De vanos is gereviseerd, alle bobines en bougies zijn vervangen en loopt al jaren zonder een kik te geven.
Auto komt oorspronkelijk uit Belgie en geleverd in de kleur Lagunen Grün met af fabriek een M-pakket.

Een map vol facturen bij de auto, alles is gearchiveerd van de afgelopen 9 jaar. Altijd in onderhoud geweest bij Offenga te Franeker.
- 2 sets 17" BMW Motorsport wielen, eenmaal met straatbanden aan vervanging toe en eenmaal met Toyo R888 semislicks
- Simota carbon airbox
- M3 voorremmen
- M3 topmounts
- M3 sper-differentieel
- Wiechers veerpootbrug
- AST Sportline 2 onderstel, hoogte en hardheid instelbaar (click systeem)
- Draadeind wielbouten
- H&R spoorverbreders
- QSP deepdish stuur
- Sparco Corsa bestuurder- en replica Sparco Evo bijrijderstoel (incl. 1 set QSP 5 punt gordels)
- Volledig gestript interieur
- Alu deurpanelen, nog niet gemonteerd
- GT achterspoiler, nog niet gespoten en gemonteerd
- Wiechers rolkooi gebruikt met kruis en flank bescherming, nog niet gemonteerd
- Schuifdaksysteem verwijderd voor montage van de rolkooi
- Airco verwijderd
- Alle onderstelrubber Meyle 'heavyduty'
- Subframe achter versterkt
- Passende autohoes

Verder nog wat originele onderdelen erbij zoals mistlampen, extra grill, luchtfilter enz. Voor de netheid zou hij motorisch een kleine beurt nodig hebben en even fris uitgelijnd moeten worden.
Auto staat momenteel geschorst, maar is gewoon met kenteken te rijden voor bijvoorbeeld rijden naar een trackday of Nürburgring.

Bel voor info of kom langs (vóór 17:00 per Whatsapp, daarna ook telefonisch 06-51719161 of stevennauta @ hotmail.com)

Prijs €5.850,-
Via DF natuurlijk altijd een mooie prijs te maken!

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hitz
Auto: KIA

Re: BMW 325i E36 tracktool

Bericht door Hitz » 11 mei 2016, 09:47

Fraaie auto, hoog 'hebben' gehalte. Succes met de verkoop! :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 11 mei 2016, 10:09

Blijft een gave tracktool! GLWS!

Ernst Bilthof

Bericht door Ernst Bilthof » 13 mei 2016, 15:39

Wat een gave bak nog steeds! Toen je hem net had vond ik hem al erg gaaf! Vooral dat geluid met airbox is prachtig.

Helaas zal ik eerst mijn huidige auto moeten verkopen, mocht dat gebeuren deze nog beschikbaar zijn, dan weet ik het wel! Aangezien ik me meer wil gaan focussen op trackdays en nordschleife.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 18 mei 2016, 08:54

Ernst Bilthof schreef:Wat een gave bak nog steeds! Toen je hem net had vond ik hem al erg gaaf! Vooral dat geluid met airbox is prachtig.

Helaas zal ik eerst mijn huidige auto moeten verkopen, mocht dat gebeuren deze nog beschikbaar zijn, dan weet ik het wel! Aangezien ik me meer wil gaan focussen op trackdays en nordschleife.
Bedankt Ernst. Momenteel is de auto er nog, dus mocht je interesse hebben kan je altijd komen kijken!

Steven N.

Bericht door Steven N. » 29 mei 2016, 14:12

Verkocht!

Gesloten