Anyway, als je niet van plan bent om verder iets aan je auto te doen (qua mods/verbeteringen), dan is leasen een prima keuze. Je weet precies wat de auto je kost, alles wordt voor je geregeld.
Trackdays zijn dan een no-no, maar de vraag is of je je privé-auto wél wil riskeren op het circuit. Een speelauto erbij is dan misschien een betere optie.
Persoonlijk neig ik er naar om niet een auto erbij te hoeven kopen voor de fun en wil ik gewoon 1 auto waarmee ik alles kan.
Ik heb tot nog toe nog nooit een eigen auto gehad, dus misschien moet ik het maar eens proberen en kijken hoe het bevalt. Op dit moment voel ik er toch weinig voor om een langdurig leasecontract aan te gaan.
Of het financieel aantrekkelijk is of niet, tja. Is het echt heel interessant? Een leuke auto kost toch €€€€€€, linksom of rechtsom.
Lease versus Koop
- RVV
Ik heb totaal geen verstand van leasen weet eigenlijk ook niet wat verstandig is, zakelijk leasen of prive rijden/kopen.
Mijn beide auto's die ik nu heb zijn prive. Geeft wel een lekker gevoel, want geen bijtelling, maar ik kan ook niks aftrekken van de winst en ik moet prive alles ophoesten ook niet alles. Maar zakelijk wil in sowieso geen dure auto's meer rijden en dan bedoel ik auto's die echt richting 50K gaan of zelfs overschrijden.
Wat mij altijd een beetje heeft tegengestaan van leasen is dat je geen/minder vrijheid hebt, ten eerste zit je lange tijd aan hetzelfde vast, even wat anders kan niet, daarnaast heb ik altijd het idee dat leasen bijna een gunst is die je word verleend door de leasemaatschappij. aan de "kleine" ondernemer. Zo heb ik dat na offertes in het verleden wel eens ervaren. Ik bedoel als eenmansbedrijfje die een auto nodig heeft ben je niet echt interessant.
Koop heeft me altijd meer gevoel van vrijheid gegeven.
Mijn beide auto's die ik nu heb zijn prive. Geeft wel een lekker gevoel, want geen bijtelling, maar ik kan ook niks aftrekken van de winst en ik moet prive alles ophoesten ook niet alles. Maar zakelijk wil in sowieso geen dure auto's meer rijden en dan bedoel ik auto's die echt richting 50K gaan of zelfs overschrijden.
Wat mij altijd een beetje heeft tegengestaan van leasen is dat je geen/minder vrijheid hebt, ten eerste zit je lange tijd aan hetzelfde vast, even wat anders kan niet, daarnaast heb ik altijd het idee dat leasen bijna een gunst is die je word verleend door de leasemaatschappij. aan de "kleine" ondernemer. Zo heb ik dat na offertes in het verleden wel eens ervaren. Ik bedoel als eenmansbedrijfje die een auto nodig heeft ben je niet echt interessant.
Koop heeft me altijd meer gevoel van vrijheid gegeven.
- Fabian
Dat is absoluut niet waar, dat zijn juiste de interessante klanten voor een leasemij.Rico v Velzen schreef:daarnaast heb ik altijd het idee dat leasen bijna een gunst is die je word verleend door de leasemaatschappij. aan de "kleine" ondernemer. Zo heb ik dat na offertes in het verleden wel eens ervaren. Ik bedoel als eenmansbedrijfje die een auto nodig heeft ben je niet echt interessant.
.
- Panda de Beer