BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 12 mei 2016, 14:48

Ik heb Faringwell, al sinds de E90 M3 dacht ik(8 jaar ofzo?)
Dure grap, maar even twee voorbeelden:

1 mnd geleden nieuwe accu erin gezet bij m'n dealer, dus ik op de zaak hier, auto in de werkplaats. Word ik gebeld door Faringwell. Of ik weet wat er met mijn auto gebeurt en hoe en wat en kortsluiting etc. Ik huh? Oh ja bij m'n dealer nieuwe accu.

Paar weken terug Zwolle treinstation/stationsplein ik parkeerplaats zoeken. Gevonden en als 'n hazewind uitstappen, deur dicht en knop clicken op alarm, rennende naar de parkeermeter. In mijn haast was m'n vrouw-die mee was :P - te traag om gordel af te doen en uit te stappen dus die zat even opgesloten. En toen ging 't alarm na 'n aantal seconden loeien. Ik bij die parkeermeter eerst niks in de gaten. Was mijn auto lol. En ja na 1 minuut of minder Faringwell belt m'n vrouw's gsm telefoon vdie notabene zelf opgesloten zat roflol.
Even uitleggen en klaar.

Dom I know, maar ze zijn wel bij de les.

Zij vond 't minder leuk geloof ik:)

Robin

Bericht door Robin » 12 mei 2016, 14:51

MarkS schreef:Ja natuurlijk, dezelfde BMW kleuren die Porsche ook gebruikt.
Dat zijn toch twee verschillende kleurschema's of?

MarkS

Bericht door MarkS » 12 mei 2016, 14:54

MPar heeft gelijk, zijn niet de martini kleuren die oa door Porsche worden gebruikt maar de BMW (M) kleuren. Die overigens wel ook toen al op de 2002 turbo te vinden waren. Ik haal Porsche en BMW af en toe door elkaar. ;-)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 12 mei 2016, 15:02

Naja het zijn natuurlijk ook wel precies dezelfde kleuren, Rood wit en blauw. En BMW dan nog een extra tint blauw, of paars zoals je wilt.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mei 2016, 19:40

Voor wat betreft de verzekeringen: je zou kunnen bellen met AFIC inderdaad, die hierboven al genoemd wordt. Jos is een autoliefhebber, van Porsches in het bijzonder maar ook van ander mooi spul.
Een alternatief is Advies Verzekerd, waar je kunt vragen naar Joost Kam. Ook een autoliefhebber, met een voorliefde voor youngtimers en klassiekers.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2016, 21:21

Snipe schreef:Voor wat betreft de verzekeringen: je zou kunnen bellen met AFIC inderdaad, die hierboven al genoemd wordt. Jos is een autoliefhebber, van Porsches in het bijzonder maar ook van ander mooi spul.
Een alternatief is Advies Verzekerd, waar je kunt vragen naar Joost Kam. Ook een autoliefhebber, met een voorliefde voor youngtimers en klassiekers.

Top !!

Mails verstuurd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 mei 2016, 22:20

Ik gebruik http://www.clemententromph.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Carel-Jan van Loon. Adres gekregen van Hans (vorige eigenaar van Morgan). Ze hebben net zo lang lopen meuten bij Turien tot ik zelfde premie had als Hans. Ze doen veel aparte auto's geloof ik

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mei 2016, 23:45

Ik zit ook bij Turien & co :)
maar heb de auto ook op Taxatie waarde verzekerd, bij een nwe hoeft dat niet :D

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2016, 01:10

Misschien handig om draadje af te splitsen ? Wel erg handige tips hier over verzekeringen.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 13 mei 2016, 02:49

Idd, ik ga ook maar eens ff rondbellen. Dat gezeik met die SCM certificering larieboterkoek.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 mei 2016, 09:19

Eens met Macboy.

WJ

Bericht door WJ » 13 mei 2016, 14:50

Net voor het eerst in het wild gespot, in Rkerk. Wat een bommetje zeg, supergaaf!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mei 2016, 15:42

Verzekering status update;

Nou met dank aan DF`ers die hebben meegedacht !! TOP MANNEN !!!!

Shoppen loont wel degelijk, kwam op aanraden hierboven dus bij AFIC terecht;

De kar gaat van Allianz naar Turien&Co

Allianz
Alarmklasse V verplicht, inbouwkosten; €2.000,--
Alarm opvolging abonnement; €400,-- per jaar (€35 per maand)
Premie verzekering; €1.380,-- per jaar (€115 per maand)

Turien&Co
Alarmklasse 3 voldoet (standaard aanwezig)
Premieverzekering €1008,-- per jaar (€84 per maand)

Nou dat was goed en snel geregeld !! Gelijk over uiteraard.

Robin, das ook wat voor jou man!!

Jussi

Bericht door Jussi » 13 mei 2016, 15:59

Fantastisch geregeld zeg ik dan. Is dit dan volledige dekking?

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 16:03

Romo goed verhaal, maar je moet je kar dan ook 's nachts achter slot en grendel hebben he? En Oostblokkers die 'm jatten onverhoopt zonder volgsysteem? Hoe regelen ze dat bij die verzekeraar?

ik zorg er eigenlijk altijd voor dat met dagjes weg in Amsterdam ofzo hij in parkeergarages staat/afgeloten parkeerterreinen. Hij staat normaal bij mij in de garage altijd.

Ben 'n beetje huiverig. En ik heb al bespaard op geen handbak dus klaar:)))

Tristan

Bericht door Tristan » 13 mei 2016, 16:09

Turien heb ik ook lang gezeten.

Zit nu bij Assicuro.

MarkS

Bericht door MarkS » 13 mei 2016, 16:19

Robin schreef:Romo goed verhaal, maar je moet je kar dan ook 's nachts achter slot en grendel hebben he? En Oostblokkers die 'm jatten onverhoopt zonder volgsysteem? Hoe regelen ze dat bij die verzekeraar?

ik zorg er eigenlijk altijd voor dat met dagjes weg in Amsterdam ofzo hij in parkeergarages staat/afgeloten parkeerterreinen. Hij staat normaal bij mij in de garage altijd.

Een nachtclausule is alleen van toepassing bij bepaalde producten. Bij AFIC/Turien bij het Porsche product meen ik. Nachtclausule betekent overigens alleen dat in een straal van een paar kilometer rondom je woonadres hij gestald moet staan. Je kunt er prima ergens mee naartoe en de auto dan buiten laten overnachten.

Maar ik vraag me serieus af of op het product dat Romo nu meldt überhaupt een nachtclausule van toepassing is.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 16:24

MarkS schreef:
Robin schreef:Romo goed verhaal, maar je moet je kar dan ook 's nachts achter slot en grendel hebben he? En Oostblokkers die 'm jatten onverhoopt zonder volgsysteem? Hoe regelen ze dat bij die verzekeraar?

Een nachtclausule is alleen van toepassing bij bepaalde producten. Bij AFIC/Turien bij het Porsche product meen ik. Nachtclausule betekent overigens alleen dat in een straal van een paar kilometer rondom je woonadres hij gestald moet staan. Je kunt er prima ergens mee naartoe en de auto dan buiten laten overnachten.

Maar ik vraag me serieus af of op het product dat Romo nu meldt überhaupt een nachtclausule van toepassing is.

Ok duidelijk verhaal, bij mij is 't meer mentaal/praktisch. Ik 'wil' er 'n volgsteem in omdat ik 'bang' ben ivm jatterij, ofzo...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 mei 2016, 16:26

Met een volg system voorkom je geen jatten, je vergroot de kans om hem terug te vinden. Maar wil je hem echt terug als hij gejat is? Enige redden dat ik trackers heb is omdat verzekering het wil. Anders dus niet. Weg is weg en hou hem maar dan.

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 16:33

tomgtr schreef:Met een volg system voorkom je geen jatten, je vergroot de kans om hem terug te vinden. Maar wil je hem echt terug als hij gejat is? Enige redden dat ik trackers heb is omdat verzekering het wil. Anders dus niet. Weg is weg en hou hem maar dan.
Klopt ook, geen speld tussen te krijgen inderdaad. Dan maar hopen dat dat soort zaken jatter afschrikt, zal wel niet...alles is al bedacht en tegenmaatregelen natuurlijk.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 mei 2016, 16:43

Ze weten niet of er een tracker opzit. Dus wat schrikt er af?

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 16:59

tomgtr schreef:Ze weten niet of er een tracker opzit. Dus wat schrikt er af?
inderdaad. Maar wat ik 'n pagina ofzo geleden al zei: Faringwell is er als de kippen bij als er wat loos is.

Fernando

Bericht door Fernando » 13 mei 2016, 17:02

Profi-oostblokkers zetten natuurlijk gelijk een jammer aan die alle frequenties jammen. Prettige wedstrijd...

Robin

Bericht door Robin » 13 mei 2016, 17:04

Maar volgens mij is het meer een zaak van preventie. Ik kom uit 't vakgebied waarbij beveiliging prioriteit is, meer dan ongeveer welk normaal vakgebied ook...

Dus ik kijk anders tegen mijn bezit en beveiliging daarvan aan dan een ander denk ik? Hier is 't nu: Ach M2, voordelig verzekeren, geen volgsysteem/geen tracking. Dan jatten ze 'm maar als 't zo is. Mij 'n zorg. Even zwartwit.

En de premies worden daardoor hoger.

Tja.

Preventief werken voor wat 't waard is. En wat mogelijk is.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 mei 2016, 17:50

Geloof me je wordt knettergek van die jammer detector. BMW had ons niet verteld dus 1e keer dat gebeurde BMW assistance gebeld, die sturen een paar kneuzen van ANWB die kijken of de accu het doet en vervolgens de auto af laten slepen. Een dag later het telefoontje van Kalfsbeek werd ik niet vrolijk van....
Laatst gewijzigd door tomgtr op 13 mei 2016, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie