CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door Luco » 12 mei 2016, 07:48

Ik heb geen beelden gezien en zag ook geen camera achter de voorruit hangen
hebben ze het ook niet over gehad toen ik zei dat er meer dan genoeg ruimte was

ik wacht wel af

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mei 2016, 08:19

Mooii kut Luco man, waardeloos, not kidding.
EMG, ik wist die alcohol en verkeer cursussen wel, maar waar jij misschien voor moet? Poeh. Bezwaar maken zoveel mogelijk.

Maar je droeg ook geen gordel zei je? Dat vind ik dan betrekkelijk onhandig. Maar 't zou op 'n onboard camera moeten staan denk ik ook.

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2016, 08:25

Geen gordel hebben ze het niet eens over gehad.
Hij begon gelijk over emg en ik moest in de auto blijven.
Kwam later terug en en zei het is geregeld, heb je nog vragen, nee nou dag en weg waren ze

geen vragen of ik beelden wou zien, geen briefje of wat dan ook, helemaal niks.
En als je dan keek hoe ze zigzaggend door het verkeer jakkerden kunnen ze zelf ook wel een cursus gebruiken :tooth: :tooth:

Maar het is niet anders, ik wacht het af en beslis dan wat ik doe

Peric

Bericht door Peric » 12 mei 2016, 10:05

Probleem is dat het zijn woord tegen het jouwe is. En aangezien ze een eed afgelegd hebben zullen ze in bijna alle gevallen gelijk krijgen.
Succes ermee!

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2016, 10:16

Peric schreef:Probleem is dat het zijn woord tegen het jouwe is. En aangezien ze een eed afgelegd hebben zullen ze in bijna alle gevallen gelijk krijgen.
Succes ermee!
Daar ben ik ook bang voor, dan maar gewoon aftikken en een leerzame cursus krijgen :lollerdelol:

JP

Bericht door JP » 12 mei 2016, 10:27

Ach......natuurlijk lullig als zo'n agent je een oor aan naait.

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2016, 10:34

Dat is mijn beeld he JP, het beeld van die agent zal vast anders zijn, ik waag er ff een mailtje aan naar onze mcboy

Erik K.

Bericht door Erik K. » 12 mei 2016, 12:00

Luco schreef:Ik werd vandaag aangehouden, ik denk, oops, geen gordel, niet helemaal netjes gereden, beetje laat uitvoegen maar niet over doorgetrokken streep, dat wordt een vette, wat denk je, geen boete, maar zon fucking emg aanmelding, iemand ervaring met die fijne cursus :tooth:

Meen je niet!?!

Ik had een week of 3 geleden bijna hetzelfde. Reed op de ring A10 op de meest linker baan steeds tussen 100 en 110, 100 is daar toegestaan. Moest ook uitvoegen, keek om me heen, ruimte genoeg tikkie gas erbij dus van geheel links 3 baden opschuiven en zo door naar de uitvoegstrook om normaal op tijd uit te voegen.
30 Tellen later een VW Touareg in mijn spiegel met gebaren of ik wilde stoppen etc.
Werd mij naar m'n rijbewijs gevraagd en of ik haast had. Ik bleef kalm en gaf mijn rijbewijs en vroeg netjes vanwaar hun vraag. Dat was dus vanwege mijn uitvoeg manoeuvre. Ik gaf aan geef haast te hebben maar lichtelijk geïrriteerd was omdat tegenwoordig iedereen links hangt, vrijwel geen richtingaanwijzer gebruikt en mensen van mening zijn dat als ze die dan wel gebruiken dan ook direct van baan kunnen wisselen ook al rijdt daar iemand :wtf:
De agent gaf aan dat ik me met deze manoeuvre ook enigszins schuldig maakte aan dergelijk rijgedrag.
Ik gaf de agent daarin gelijk, ik had me ook niet op moeten laten jutten door andermans rijgedrag,
en kwam er met deze les vanaf.

S-J

Bericht door S-J » 12 mei 2016, 12:34

Heb de EMG cursus mogen doen.. wel 6 jaar terug inmiddels denk ik..

Het is een aanfluiting eerste klas. Een of andere idioot vanuit de alcohol cursus getrokken, een cursus gegeven en daar neer gekwakt. De 'feiten' worden niet onderbouwd, en als je ernaar vraagt is er geen antwoord. Het is alsof je in de kleuterklas zit met een ongeschoolde leraar. Feitelijk gezien wordt er geacht dat je daar drie dagen met je bek dicht zit en dan is het prima.

Ik ben er de tweede dag uitgegooid omdat ik vragen bleef stellen waar hij het antwoord niet op wist.. (waaronder wat de vertragingssnelheid is, remafstand en reactietijd, dus gewoon over het verkeer/de regelgeving). Die vent kon geeneens fatsoenlijk Nederlands. Kinderachtige powerpoint presentatie die m'n nichtje van 5 nog in elkaar had kunnen zetten. Vreselijk.

#frustraties

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 mei 2016, 12:46

Rijbewijs toen ongeldig verklaard S-J?

Knot

Bericht door Knot » 12 mei 2016, 12:51

Ik geef altijd aan dat ik totaal geen haast heb, integendeel eigenlijk niks te doen heb maar het gewoon lekker vind om flink in de toeren te jagen :)

JP

Bericht door JP » 12 mei 2016, 12:55

Voor mijn C (E) rijbewijs te behouden moet ik voor september nog 35u bijscholing regelen ( en zelf betalen ) en dan heb ik me niet misdragen..... :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2016, 19:17

Bewijs van overtreding is één ding. Grond voor EMG is een tweede. Kan je in beide gevallen wel voorzien van het nodige advies en assisteren met het bezwaar.

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2016, 19:42

graag :thumbup:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2016, 19:58

Erik K. schreef:. Ik gaf aan geef haast te hebben maar lichtelijk geïrriteerd was omdat tegenwoordig iedereen links hangt, vrijwel geen richtingaanwijzer gebruikt en mensen van mening zijn dat als ze die dan wel gebruiken dan ook direct van baan kunnen wisselen ook al rijdt daar iemand :wtf:
.

Dit valt me dus ook zo enorm op de laatste tijd echt iedereen hangt met of onder de toegestane snelheid op de meest linkerbaan.... Ik haal soms meer rechts dan links in echt bizar gewoon :evil:

En idd richting aan is gaan of er nou plek is of niet of je nou hard aankomt of niet je moet maar remmen :bag:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 12 mei 2016, 20:00

Peric schreef:Probleem is dat het zijn woord tegen het jouwe is. En aangezien ze een eed afgelegd hebben zullen ze in bijna alle gevallen gelijk krijgen.
Succes ermee!
Ik was eens in de rechtzaal waar een ouder echtpaar, 65+, gezamenlijk ontkende via de vluchtstrook te vroeg te zijn uitgevoegd om vervolgens via een pompstation (A27, Scheiwijk) de afslag te bereiken.
Het was hun woord tegen die van 1 verbalisant, niet aanwezig, dus de rechter 'moest' afgaan op het woord van de verbalisant.
Punt.

HJ2

Bericht door HJ2 » 12 mei 2016, 20:42

Martijn_bmw schreef:
Erik K. schreef:. Ik gaf aan geef haast te hebben maar lichtelijk geïrriteerd was omdat tegenwoordig iedereen links hangt, vrijwel geen richtingaanwijzer gebruikt en mensen van mening zijn dat als ze die dan wel gebruiken dan ook direct van baan kunnen wisselen ook al rijdt daar iemand :wtf:
.

Dit valt me dus ook zo enorm op de laatste tijd echt iedereen hangt met of onder de toegestane snelheid op de meest linkerbaan.... Ik haal soms meer rechts dan links in echt bizar gewoon :evil:

En idd richting aan is gaan of er nou plek is of niet of je nou hard aankomt of niet je moet maar remmen :bag:

Halelujah, same here....

Succes man!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2016, 21:36

Balen man !!

Maar de juridische ondersteuningsdienst is reeds gerekruteerd zie ik al wel :D

Succes met de afhandeling.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 jun 2016, 09:43

Na dik 10 jaar mijn rijbewijs te hebben is het nu een keer raak. Gecorrigeerd 112 km/u waar 80 km/u was toegestaan en dus een strafbeschikking in de bus.

De auto is van de leasemij en die heeft mij de strafbeschikking en een verzetsformulier per mail toegestuurd., met het verzoek de stukken in te vullen. Natuurlijk moet er betaald worden, maar klakkeloos invullen voelt niet goed.
339eu (incl 9eu administratiekosten) zijn vervelend en zou ik wel van af willen natuurlijk, het spreekwoordelijke kruisje achter mijn naam vind ik eigenlijk minstens zo vervelend.

Iemand ervaring/tips over hoe nu verder?
Wat op te vragen? Rekening houden met welke termijnen? etcetera

Heb al even op flitsservice.nl gekeken, maar daar staat zoveel info dat het erg lastig is om de informatie specifiek te maken voor mijn situatie

Tristan

Bericht door Tristan » 06 jun 2016, 10:01

Was afgelopen donderdag ook le pineut. 48 km/u te hard na correctie op N-weg (80 km/u) buboko. Staande gehouden en meting door laser vanuit busje.

Normaal gesproken rij ik nooit zoveel te hard sinds dat ik in 2007 een keer mijn rbw ben kwijtgeraakt (50 km/u te hard) en 3 dagen maar kwijt / 500 boete.

Maar in dit geval reden er 2 auto's voor me waarvan de linker de rechter maar niet inhaalde. Toen het 3-baans werd even flink het gas erop om er langs te gaan en helaas op piek gepakt.

Heb verder geen bon of ander papier gekregen. Baal wel, vooral weer dat x-je achter je naam voor de komende 2 jaar (recidive) en 5 jaar registratie :wtf: .

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2016, 10:15

das wel net pech hebben, laser vanuit een busje? hoor je ook niet vaak, wel dat ze zo'n ding in de hand houden gewoon buiten de auto.
bedienen ze die laser dan met de hand vanuit de auto of zit zo'n ding gemonteerd in zo'n auto/busje?

kwamen ze je dan achterna met bv een motor of werd je bv een eind verderop staande gehouden door een ander team wat met die eerste in contact stonden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jun 2016, 10:18

Ugh!! Dat zijn de grootste angst momenten, net gepakt worden tijdens een ietwat geiriteerde inhaalactie. Ik snap je frustratie maar zou nog stijds blij zijn dat die piek niet net 2 km hoger lag.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 jun 2016, 10:35

Ja, was allang blij dat het niet 2 km harder ging. :whistle: Maar desondanks toch wel zuur, maar eigen schuld. Heb sinds 2007 geen enkele zware overtreding gehad en zelfs weinig Muldertjes. Puur 'at the wrong place, at the wrong time'.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 jun 2016, 10:42

Tja, zo denk ik er eigenlijk ook wel over.

Altijd gezegd dat ik vroeg op laat wel een keer aan de beurt ben en nu mocht het eens zo zijn. Ik zorg er eigenlijk wel altijd voor dat ik geen 50 te hard rij, aangezien een gebrek aan een rijbewijs lastig is met het werk.

Iemand enig idee wat wijsheid is in mijn geval? Doorgeven aan de leasemaatschappij dat ik geen idee heb wie er gereden heeft en ik het formulier niet invul? Om zo het "kruisje" achter mijn naam te voorkomen?
Boete zal sowieso door hun betaald worden en op mijn salaris ingehouden worden.

Op zich vind ik dat kruisje ook niet heel erg, gaat zoals gezegd al 10 jaar goed en heb in die tijd maar een handvol kleine Muldertjes gehad. Echter staat er sinds twee jaar ook een motor in de schuur waar, "even" invoegen en dan weer de normale snelheid gaat dan al snel te hard. Toch jammer als dat binnen nu en een jaar of twee gebeurd...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jun 2016, 12:50

Ik heb het zelf 2x kort achter elkaar gehad, staande gehouden met 35 te hard en een boete voor 38 te hard. De 1e kon ik niet "ontwijken" want staande gehouden, de 2e heb ik de naam van m'n vrouw ingevuld. Dus of je accepteert hem of je vult, met toestemming, de naam van vader/moeder/zus/vrouw/vriendin "ofzo" in. Volgens mij krijg je als berijder van die leaseauto sowieso de boete op je naam als je niets invult maar dat weet ik niet zeker.

Plaats reactie