BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 09 mei 2016, 18:02

Maar je kunt als je niet weg bent van de M2 hem ook toch weer doorverkopen André? Lijkt me niet zon slecht idee?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11645
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M2

Bericht door Hielke » 09 mei 2016, 18:27

Robin schreef:
MarkS schreef:Tussen de 45-70K, staan er niet zo heel erg veel te koop.
In mijn ogen een beetje overspannen bedragen voor 'n geweldige kar, maar voor de hogere bedragen staan ze er al maanden. Voor 'n 1M geldt bij mij: Liefde maakt blind. Heb 'n toptijd gehad met de 1M , genieten, maar ik weet ook dat 'beauty is in the eye of the beholder' en ik vind/vond 'n 1M stoer/dik/prachtig(niet mooi als in schoonheid, want dat is 'n 1M niet zozeer natuurlijk)maar hele volksstammen moeten eerst in zo'n ding rijden om al dan niet overtuigd te geraken. En dan is 45-70k een hele hoop geld, nog steeds.:)
Vraagprijzen zijn inderdaad overspannen. Ik hou die Duitse en Nederlandse markt voor de grap ook wat in de gaten (het beleggingsargument). Maar wat ze op dit moment vooral doen is staan. Voor het huidige aanbod met de huidige vraagprijzen is geen vraag.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3543
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: BMW M2

Bericht door Booooh » 09 mei 2016, 18:35

Andre schreef:Vriend van me kreeg 58000 euro voor een 1m met 60.000 km inruil op nieuwe m2.

Ik doe die van mij zeker niet weg voor 58000 euro. De 1M is veel specialer dan de m2. Lagere productie aantallen en is veel meer een uitdaging in het rijden!
€ 1,80 per kilometer zou wel een hele nette prijs zijn ;) ...

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 09 mei 2016, 18:50

Ik snap best dat als je nu een 1M hebt dat je die niet wegdoet voor 58K.

Aan de andere kant zie ik ze dan te koop staan en dan denk ik, ik ga geen 60K (of meer) betalen voor een 1M.
Dat verklaart wss ook voor een belangrijk deel dat het beperkte aantal dat te koop staat niet snel weg is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27122
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 09 mei 2016, 19:03

1M heeft veel meer ruigheid, rauwheid.

Bij de M2 mis ik vooralsnog het elastiek, de katapult, het idee van gelanceerd en afgeschoten worden.

Nog geen volgas kunnen proberen, mogelijk dat het straks meer voelbaar is.


Duidelijk is dat de M2 voor mijn geen "logische" opvolger van de 1M is, 2 geheel verschillende karakters.

Het rijdt allemaal dikke prima, stuurt heel direct, remmen idem, maar qua beleving (geluid, motor karakteristiek, koppeling, rev match) had het voor een ///M wel een tandje anders gemogen.

Het is heel veel een AG kar en veel minder een GmbH kar, dit ondanks de M logo`s.

Om een echte opvolger van de 1M te maken hadden ze in Garching m.i. een wat andere weg moeten bewandelen, c.q. meer in de lijn van de 1M moeten denken, dat is nu in het geheel niet gedaan.

Als dd is het een prima kar, zeker voor mijn competenties, waarbij ik inschat dat Andre en anderen met meer rijders competenties dan ik relatief snel verveeld zullen zijn van deze kar.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 09 mei 2016, 19:30

M3Adjuster, die André ook citeert op vorige pagina, die de 1M en de M2 vergelijkt op Bimmerpost vindt ze juist weer wél op elkaar lijken qua feel en rijden etc. Zo blijkt maar weer hoe subjectief alles is.:)

Andre
Berichten: 11429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 09 mei 2016, 20:32

Zelfs romo die nooit op een circuit komt voelt het verschil. En het siert hem dat ie het toegeeft ondanks dat ie hem gekocht heeft. Velen doen dat niet.

kunnen we het logo niet veranderen.

Van BMW M2 naar BMW AG2

Tom
Berichten: 22414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M2

Bericht door Tom » 09 mei 2016, 20:43

Het verbaast mij niet zo. Die weg was een aantal jaar terug al ingezet. Technisch steeds minder verschillen met BMW AG auto's (met name optische opsmuk en fanatiek overal M-logotjes plakken, om de koper maar het idee te geven iets speciaals te hebben), geluid over speakers, steeds meer marketing en geldklopperij rondom het M-merk (zoals een Performance-lijn, waarbij je alsnog verleid wordt meer opties te nemen op het topmodel).

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 09 mei 2016, 20:44

Ik zal wel even melden over 'n week of 3 wat ik ervan vind(het rijden) :)

Zoals ik al zei, ik ben voorbereid. Kan 't alleen maar meevallen nietwaar....

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10886
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW M2

Bericht door Joy » 09 mei 2016, 20:49

Het draaide in het verleden voornamelijk om de afwijkende motorblokken. Daar was zoveel anders aan dat ze een compleet andere beleving met zich mee brachten. Nu zijn het grotendeels dezelfde motoren zoals in de gewone 135/ 335i/ 550i geleverd worden. Daar hebben ze helaas een stukje M-traditie mee verloren.
Maar wellicht moet je de auto niet afspiegelen tegenover (oud) familieleden maar tegenover de huidige concurrentie. En daar zal de M2 waarschijnlijk nog steeds bovenuit steken qua rijplezier.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 09 mei 2016, 21:00

Inderdaad Joy, relateren aan de huidige concurrentie(die hetzelfde probleem heeft), want elke (//M) nieuweling, wordt gespiegeld aan z'n voorganger(of wat er was) al decennia, en guess what, het is altijd hetzelfde liedje waar we 't nu over hebben.
De vorige was echt beter etc etc etc...totdat...etc etc, maarja. Het zij zo.

Nu even wat anders, paar dikke Sjaken voorzien van iets te groot 20"lichtmetaal:
Afbeelding

Afbeelding

Dik hoor poehee.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M2

Bericht door dvh » 09 mei 2016, 21:19

Dat zijn absoluut dikke bakkies hierboven... !

Persoonlijk zou ik liever het moderne van de M2 willen.. ( grijs bitte.. )
Sta overigens niet te kijken dat de M2 wat ' softer' is dan de 1M.

Andre zegt het al. 1M is in mindere opgaves gemaakt. M2 is voor een groter publiek besteld. Moet meer een allemansvriend zijn.

Wouter81
Berichten: 9495
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
Locatie: Curaçao

Re: BMW M2

Bericht door Wouter81 » 09 mei 2016, 21:42

Het is inderdaad maar net wat je referentiekader is. Is ie nou uitverkocht voor dit hele jaar eigenlijk in NL?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW

Bericht door MarkS » 09 mei 2016, 21:59

Ik geloof er niks van, dat de M2 meer een allemansvriend "moet" zijn ivm grotere oplages. Die grotere oplage is ook maar betrekkelijk en valt nog maar helemaal te bezien waar die op uit gaat komen.

1M vs M2 is het vergelijken van een auto die jaren geleden met de techniek van toen is ontwikkeld en uitgebracht met een wagen conform de huidige maatstaven. Uitsluitend handbak vs (een nog betere) handbak én een DCT. Hydraulisch vs electr sturen. En een verdere doorontwikkeling van de toegepaste turbo techniek. (Zie ook wat Porsche daar doet). M2 is gewoon een stuk sneller dan de 1M. Dat de beleving anders is heeft te maken met de meer lineaire afgifte van turbo boost en vermogen. Waar de 1M nog een aardig turbo gat (gaatje) had, is die bij de M2 bijna verdwenen. Daarnaast is de hele auto incl wielbasis gegroeid. We maken bij BMW (turbo's) ook gewoon de vergelijking die we bij andere merken zoals Porsche maken tussen de verschillende generaties (930, 964, 993, 996, 997, 991, ...). En nu ook weer met de nieuwe Cayman/Boxster. Er gaat altijd wat "verloren" maar er komt ook veel voor terug. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M2

Bericht door dvh » 09 mei 2016, 22:10

Heb geen zin om het 300tellende draadje van de 1M door te spitten. Maar toen was het vol lof :' bijna niet merkbaar'. En nu zou er een behoorlijk turbogat zijn? En de M2 bijna niet merkbaar :*-)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 09 mei 2016, 22:13

Doe maar niet. :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M2

Bericht door GTRene » 09 mei 2016, 22:18

de M2 is misschien 'te goed' misschien moet er meer brute power in om het M gevoelw at aan te wakkeren?

zoals ze bv vaak schrijven over de Cayman, zelfs de GT4 dat die veel meer power aan kan, dat gevoel kregen sommige testers, die auto is wellicht ook wat 'te goed' meer power er in scares you a bit more, en dus supercar gevoel? :D

in elk geval een mooi excuus, had ik niet ergens gelezen dat ze wel 500pk uit zo'n blokje kunnen halen?

@Andre, wat ze jij met de bevindingen welke je nu hebt ontdekt/gevoeld, wat zou er volgens jou voor jou bv, aan veranderd kunnen worden om meer het M gevoel te krijgen, meer de brutus zeg maar :)

Power/onderstel/stuurhuis/bak? vertel :hungry:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 10 mei 2016, 16:07

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M2

Bericht door GTRene » 10 mei 2016, 16:11

nice :df:

Andre
Berichten: 11429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 10 mei 2016, 17:07

Als je op Google intypt BMW m2 dan krijg je ongeveer een paar honderd foto's dan kan je je lol niet op.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27122
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 10 mei 2016, 17:34

Andre schreef:Als je op Google intypt BMW m2 dan krijg je ongeveer een paar honderd foto's dan kan je je lol niet op.

Ik zit er liever in, dat dan weer wel :lol:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: BMW M2

Bericht door MarkS » 10 mei 2016, 18:41

Als we alles gaan googelen kunnen we dit hele forum wel opdoeken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27122
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW M2

Bericht door romo » 10 mei 2016, 20:38

Clarkson review;

http://f87.bimmerpost.com/forums/attach ... 1462904054" onclick="window.open(this.href);return false;

http://f87.bimmerpost.com/forums/attach ... 1462904054" onclick="window.open(this.href);return false;

http://f87.bimmerpost.com/forums/attach ... 1462904054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M2

Bericht door Macboy » 10 mei 2016, 23:03

Wat ik een beetje vreemd vind in deze discussie is het directe 1M vs M2 vergelijk. Volgens mij gaat het daar in de essentie helemaal niet om, maar om de oude 1-serie vs de nieuwe 1-serie. De nieuwe 1-serie is wat groter en ruimer en dus comfortabeler geworden en heeft ook elektronische besturing gekregen. Logisch dat de oude 1-serie dus agieler voelde dan de nieuwe 1-serie. Heeft dus niks te maken met 1M vs M2 maar dat is gewoon de hele basis van de nieuwe 1-serie. Je gaat een E36 M3 toch ook niet direct vergelijken met een E46 M3 ? Of een E46 M3 met een E90 M3 ? Om maar over de E30 M3 te zwijgen.

Wat Tom dus zegt: nieuwere autos worden altijd wat veiliger en minder betrokken dan de voorgaande modellen. Uitzonderingen daargelaten. Vind het dus echt een onzinnige discussie omdat iedere kenner al lang had kunnen en moeten weten dat de M2 anders zou aanvoelen dan de 1M. Sommige mensen kicken meer op dat oude pure. Andere mensen houden gewoon van fris en nieuw. In een direct vergelijk zal het oude pure misschien bij de meeste een grotere glimlach bezorgen, maar we kunnen helaas niet altijd in het verleden blijven hangen.

Doe mij daarom maar gewoon de M2.

dvh schreef:Heb geen zin om het 300tellende draadje van de 1M door te spitten. Maar toen was het vol lof :' bijna niet merkbaar'. En nu zou er een behoorlijk turbogat zijn? En de M2 bijna niet merkbaar :*-)
Wordt toch een keer tijd dat je mijn posts eens gaat lezen. Heb altijd al gezegd dat de 1M een mega turbogat heeft (dat in elk geval vanwege de boost zo aanvoelt) hetgeen bij de M135i totaal niet het geval was. Dat leek wel een N/A motor terwijl de 1M bijna het tegenovergestelde van een N/A motor is. De M2 is duidelijk een evolutie van de M135i motor. Voor een daily erg goede ontwikkeling. De auto is daardoor echter geen bruut hooligan monster meer. Dat was nou juist het mooie aan de 1M.

Andre
Berichten: 11429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M2

Bericht door Andre » 11 mei 2016, 01:27

Mooi verhaal van Clarkson en zijn laatste zin in het M2 artikel.

Now i get into a focus RS which is apparantly even better:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten