BMW M2
- Hielke
Re: BMW M2
M2 tegen Focus RS on track.
https://www.youtube.com/watch?v=X_LCunEbH44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=X_LCunEbH44" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Weer wat ontdekt;
Bij rustig in 1 wegrijden, alleen op de koppeling, geeft de kar zelf gas bij, achteruit idem. ( in comfort setting, voor sport en sport + moet ik het nog proberen)
Ik dacht eerst dat ik het geloofde , maar een paar keer hertesten bevestigt bovenstaande.
Bij alle voorgaande karren opt de koppeling wegrijden resulteerde altijd in een kleine dip in RPM, logisch uiteraard.
Bij rustig in 1 wegrijden, alleen op de koppeling, geeft de kar zelf gas bij, achteruit idem. ( in comfort setting, voor sport en sport + moet ik het nog proberen)
Ik dacht eerst dat ik het geloofde , maar een paar keer hertesten bevestigt bovenstaande.
Bij alle voorgaande karren opt de koppeling wegrijden resulteerde altijd in een kleine dip in RPM, logisch uiteraard.
- Joop
De eerste stap naar autonoom rijden... 
- Bert ///M3
De huidige generative DSC systemen hebben veel meer van die opties.
Jou auto geeft bijvoorbeeld automatisch tussengas maar wat ze voorheen ook deden met bijvoorbeeld de 1M en andere 1 series is dat het systeem de gasklep even open gooit als de achterwielen blokkeren met terugschakelen, het systeem geeft gewoon wat gas bij als het ware. Had BMW een mooie naam voor, MSR of engine drag reduction control.
Over die olietemperatuur, verschilt van auto tot auto en ook qua rijstijl. Mijn M3's hadden ook altijd maar een paar kilometer nodig en dan zat je op 80 graden. Met gewoon rijden in normaal verkeer. Dus niet meteen vol doortrekken maar ook niet overdreven voorzichtig. Je hebt lieden die al op 1500 rpm schakelen maar dan duurt het eeuwen voor je temperatuur in je motor hebt. Verder hebben de meeste motoren van BMW ook een opwarm programma waarmee je sneller temperatuur in je motor hebt.
Jou auto geeft bijvoorbeeld automatisch tussengas maar wat ze voorheen ook deden met bijvoorbeeld de 1M en andere 1 series is dat het systeem de gasklep even open gooit als de achterwielen blokkeren met terugschakelen, het systeem geeft gewoon wat gas bij als het ware. Had BMW een mooie naam voor, MSR of engine drag reduction control.
Over die olietemperatuur, verschilt van auto tot auto en ook qua rijstijl. Mijn M3's hadden ook altijd maar een paar kilometer nodig en dan zat je op 80 graden. Met gewoon rijden in normaal verkeer. Dus niet meteen vol doortrekken maar ook niet overdreven voorzichtig. Je hebt lieden die al op 1500 rpm schakelen maar dan duurt het eeuwen voor je temperatuur in je motor hebt. Verder hebben de meeste motoren van BMW ook een opwarm programma waarmee je sneller temperatuur in je motor hebt.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Thanks Bert voor toelichting !
Hier een fantastische test, met mooie uitgeleg hoe ik het zelf ook precies ervaar;
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1259536" onclick="window.open(this.href);return false;
1M v s M2;
M2 is softer all around
softer clutch
softer brake pedal
steering number
gearbox lighter
1M puts you back in the seat with boost and the M2 builds more slowly and then has more power at the top end
NO WAY I WOULD TRADE
M2 literally feels like the same car actually
M2 revs more freely
Definitely better grip in the corners in the M2
Maar wel sneller.
Hier een fantastische test, met mooie uitgeleg hoe ik het zelf ook precies ervaar;
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1259536" onclick="window.open(this.href);return false;
1M v s M2;
M2 is softer all around
softer clutch
softer brake pedal
steering number
gearbox lighter
1M puts you back in the seat with boost and the M2 builds more slowly and then has more power at the top end
NO WAY I WOULD TRADE
M2 literally feels like the same car actually
M2 revs more freely
Definitely better grip in the corners in the M2
Maar wel sneller.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Prima info.
Gespot hier 300m bij mij vandaan bij 't tankstation in 't centrum. Wel dik met alles M Perf. Ik hou 't bij de uitlaat, de rest, mwoah...beetje te.
http://www.autogespot.com/bmw-m2-coupe-f87-2/2016/05/08" onclick="window.open(this.href);return false;

Gespot hier 300m bij mij vandaan bij 't tankstation in 't centrum. Wel dik met alles M Perf. Ik hou 't bij de uitlaat, de rest, mwoah...beetje te.
http://www.autogespot.com/bmw-m2-coupe-f87-2/2016/05/08" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Andre
Die blauwe is van de zoon van Sigor Robin.
Mooi omschreven. Is van Bimmerpost.
For the absolute driving enthusiast... the person who wouldnt even THINK about getting a DCT... the 1M is absolutely the holy grail between the two.
The 1M is the analog classic. No ASD. No EPS. A manual steering rack that is sublime, combined with a shifter, clutch, and transmission, and chassis that provide more visceral feedback to the driver.
The 1M is a stallion that dares to be tamed, and it's absolutely more challenging ,involving , and more fun to drive.
Mooi omschreven. Is van Bimmerpost.
For the absolute driving enthusiast... the person who wouldnt even THINK about getting a DCT... the 1M is absolutely the holy grail between the two.
The 1M is the analog classic. No ASD. No EPS. A manual steering rack that is sublime, combined with a shifter, clutch, and transmission, and chassis that provide more visceral feedback to the driver.
The 1M is a stallion that dares to be tamed, and it's absolutely more challenging ,involving , and more fun to drive.
-
Robin
Aha, duidelijk:)
De mijne wordt deze week geproduceerd.
De mijne wordt deze week geproduceerd.
-
Robin
Even over die trackbattle M2 vs Focus RS, op Bimmerpost dondert half de members over elkaar heen, want zo'n 'lelijk' 'goedkoop' htk ding als de Focus RS kan nooit zo snel zijn bladiebla.
Maar er wordt nu gesuggereerd dat de Focus Rs op Cup2 tyres stond?
Is dat(wel) zo?
Verder heb ik onnoemelijk veel zin in de M2, alhoewel de 1M met wat ritjes giseren ook zwaar uitmuntend is. Ik heb 't laatste half jaar bij tijd en wijle een vorm van Ischias en dat ligt mede aan dingen als het koppelingspedaal:)
Nou dan is DCT in de digitale semi analoge M2 een prima ding voor mij als ouwere jongere:)
Ook het relaas van M3Adjuster/Romo etc gelezen hebbende betr hoe de handbak 'doet' in de M2. Maar da's voor een ieder anders natuurlijk.
Maar er wordt nu gesuggereerd dat de Focus Rs op Cup2 tyres stond?
Is dat(wel) zo?
Verder heb ik onnoemelijk veel zin in de M2, alhoewel de 1M met wat ritjes giseren ook zwaar uitmuntend is. Ik heb 't laatste half jaar bij tijd en wijle een vorm van Ischias en dat ligt mede aan dingen als het koppelingspedaal:)
Nou dan is DCT in de digitale semi analoge M2 een prima ding voor mij als ouwere jongere:)
Ook het relaas van M3Adjuster/Romo etc gelezen hebbende betr hoe de handbak 'doet' in de M2. Maar da's voor een ieder anders natuurlijk.
-
Robin
Een blauwe met MPE , ti tips zonder carbon diffuser.

- Hielke
Focus RS stond absoluut niet op Michelin Cup2 banden. Bij 0:30 zie je dat heel goed. Wat het wel zijn weet ik niet, maar beslist geen semi slicks.
Ford is door z'n hardheid en diffs meer als trackcar neergezet natuurlijk. M2 is veel comfortabeler.
Ford is door z'n hardheid en diffs meer als trackcar neergezet natuurlijk. M2 is veel comfortabeler.
-
Arthursx
Lijken mij Michelin pilot super sport banden. Bij 0:35 kun je de zijkant zien.
-
Robin
Inderdaad toch Supersports, geen Cups, is al besproken daar, zo komen praatjes in de wereld:)
Nu mekkeren ze weer over dat 't circuitje te klein is om te analyseren hoe/wat/waarom/rondetijden.

Nu mekkeren ze weer over dat 't circuitje te klein is om te analyseren hoe/wat/waarom/rondetijden.
-
Robin
[QUOTE=redux;19900469]Why? Take them out in the canyons at 5/10 pace and the BMW won't see which way the ford went. The RS is going to be far faster in the real world. It's going to 991 turbo or a gen 1 mini on r-comps to run away from that focus.[/QUOTE]
Als 't nat is/regent, maar droog?
Als 't nat is/regent, maar droog?
- Tristan
Leuk al die rondetijden maar de M2 lijkt mij veel leuker om te rijden, daar gaat het toch uiteindelijk om?
Enige die een zinnig antwoord kan geven is André welke sneller/leuker is.
Enige die een zinnig antwoord kan geven is André welke sneller/leuker is.
- FreudeamFahren
En dan nog: da's André's mening 
-
Andre
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de focus RS. Het sper diff ligt klaar om in de vooras gemonteerd te worden. Dan werkt het remsper ook niet meer.
Maar dat voorkeur komt ook, omdat ik nu even weer meer uitdaging vindt in 4 wiel glijden.
De M2 trekt bij mij even geen volle zalen. De focus RS is in de basis ook sportiever om te rijden. De M2 is meer een daily en heeft echt upgrades nodig voor meer sportiviteit.
Maar dat voorkeur komt ook, omdat ik nu even weer meer uitdaging vindt in 4 wiel glijden.
De M2 trekt bij mij even geen volle zalen. De focus RS is in de basis ook sportiever om te rijden. De M2 is meer een daily en heeft echt upgrades nodig voor meer sportiviteit.
-
Robin
Tja alles is aan te passen aan een ieders wensen natuurlijk. De mijne staat straks op kenteken en kan ik dagelijks gebruiken. prima daily lijkt mij. Maar: Ieder het zijne:)
- GTRene
zal mij benieuwen hoe het gedrag van de Ford veranderd met dat andere diff, niet alleen met glijden maar ook waar de Ford normaal goed in was, of het dus een een algemeen goede upgrade is zeg maar
de M2 is gewoon mooi en zo te horen iets meer GT dan GTR ?
opzich niks geen verkeerds aan, meer een 'allrounder' dan de 1M die eigenlijk ook best all round is
de 1M wordt/is dus straks een gezochte auto
en voor verzamelaars en voor DF figuren, best interessant, gaat even mobile aanslingeren en zien wat de prijzen nu nog zijn
de M2 is gewoon mooi en zo te horen iets meer GT dan GTR ?
opzich niks geen verkeerds aan, meer een 'allrounder' dan de 1M die eigenlijk ook best all round is
de 1M wordt/is dus straks een gezochte auto
en voor verzamelaars en voor DF figuren, best interessant, gaat even mobile aanslingeren en zien wat de prijzen nu nog zijn
- MarkS
Tussen de 45-70K, staan er niet zo heel erg veel te koop.
- GTRene
in DLD staat er 1 vanaf 35k...komt nog 6k bpm e.d. over, das wel een koopje, wel wat hogere kmst 135k en wellicht gerepareerde ex schade? who knows, maar leuk ding, alhoewel originele velgen juist mooi zijn.MarkS schreef:Tussen de 45-70K, staan er niet zo heel erg veel te koop.
wel van 1ste eigenaar schijnbaar.
staat bij die garage wat ook V10 en V8 inlepelt
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
In mijn ogen een beetje overspannen bedragen voor 'n geweldige kar, maar voor de hogere bedragen staan ze er al maanden. Voor 'n 1M geldt bij mij: Liefde maakt blind. Heb 'n toptijd gehad met de 1M , genieten, maar ik weet ook dat 'beauty is in the eye of the beholder' en ik vind/vond 'n 1M stoer/dik/prachtig(niet mooi als in schoonheid, want dat is 'n 1M niet zozeer natuurlijk)maar hele volksstammen moeten eerst in zo'n ding rijden om al dan niet overtuigd te geraken. En dan is 45-70k een hele hoop geld, nog steeds.MarkS schreef:Tussen de 45-70K, staan er niet zo heel erg veel te koop.
-
Andre
Vriend van me kreeg 58000 euro voor een 1m met 60.000 km inruil op nieuwe m2.
Ik doe die van mij zeker niet weg voor 58000 euro. De 1M is veel specialer dan de m2. Lagere productie aantallen en is veel meer een uitdaging in het rijden!
Ik doe die van mij zeker niet weg voor 58000 euro. De 1M is veel specialer dan de m2. Lagere productie aantallen en is veel meer een uitdaging in het rijden!
- GTRene
wel een nette/goede inruilprijs.
denk dat ze ook aardig gewild blijven bij velen.
denk dat ze ook aardig gewild blijven bij velen.
-
Robin
Ieder z'n meug en z'n mening. M2 is veel mooier maar dan wel in t blauw.