Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Joy
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Oef, zijdelings zulke klappers maken vind ik toch altijd een beetje eng voor de nek. 

- Knot
Je denkt dat de energie er wel uit is na die klap maar toch vrolijk nog een paar koprollen erachteraan 

- Danish
Inderdaad! Volgens mij heeft die ook geen rolkooi.. Althans ik zie het niet.
- Knot
Auto is bedoeld voor Japanners natuurlijk, die komen niet boven het stuur uit 

- MParallel
- Auto: BMW
Idd.Knot schreef:Je denkt dat de energie er wel uit is na die klap maar toch vrolijk nog een paar koprollen erachteraan
- Reind
Toch maar weer eens een bewijs dat het zomaar gebeurt en behoorlijke gevolgen heeft. Begint redelijk onschuldig met lift off oversteer en daarna ben je passagier. Ik denk niet dat ik me daar zomaar uit had kunnen redden, wellicht vol op het gas om hem recht te trekken maar daar heb je niets aan als je in het gras zit. Dit alles buiten het feit dat gas loslaten op het verkeerde moment natuurlijk een rijders fout is.
En waar ze gaan staan na het ongeluk is echt
In the line of fire zegmaar.
En waar ze gaan staan na het ongeluk is echt

- MParallel
Vandaag, nou ja gisteren, samen met vriend een rondje gedaan met zijn Quatroporte GT, als deel van een 1150km rond trip.
Eerst langs, wat later een autopaleis leek te zijn: Sportcars & More / Hofmann Sportscar in Bruchköbel, bij Frankfurt.
http://www.sportcars-hoffmann.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Merc G AMG 6x6 en een LaFerrari, waren zomaar twee van een giga collectie vsn vele Ferrari's.
Toen via Nurburgring teruggereden en hij daar ze eerste ronde gereden, stapvoets. Was ech te schitterend weer en het was druk, maar niet weekend druk. Na 1 ronde vondt ue het ook wel mooi geweest.
Toen hem kennis laten maken met Pinnochios in Adenau en tien op weg naar huis.
Bij Blankenheim de A1 op, moesten we vrij snel af, omdat het afgesloten was. Stukje binnendoor richting Bad Munstereifel en dan weer richting A1. En toen... Die weg was nagenoeg leeg. Ik zeg pak je kans want zo keeg als nu en zulk mooi weer. Hij had er niet zo'n zin in, totdat een M Z3 Coupe voorbij vloog. Toen ging het gas erop. Helaas te laat, bij 256km/h op de navi kwam er toch weer verkeer in beeld en hield het feestje op.
Toen bij de A73 voorbij Venlo dat vreselijke ingeluk gezien, waarbij een vrachtwagen door de middenberm is gegaan. Dasr stond een hoopje schroot, dat ooit een auto geweest is, gesandwiched tussen vangrail en vrachtwagen. Als daar nog mensen levend uit zijn gekomen...
Verder een mooie dsg geweest en paar uur in die auto kunnen sturen.
Gem. Verbruik 7.6km/L. Twee keer getankt onderweg en nog halve tank in NL tegen ongeveer €200 totaal.
Eerst langs, wat later een autopaleis leek te zijn: Sportcars & More / Hofmann Sportscar in Bruchköbel, bij Frankfurt.
http://www.sportcars-hoffmann.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Merc G AMG 6x6 en een LaFerrari, waren zomaar twee van een giga collectie vsn vele Ferrari's.
Toen via Nurburgring teruggereden en hij daar ze eerste ronde gereden, stapvoets. Was ech te schitterend weer en het was druk, maar niet weekend druk. Na 1 ronde vondt ue het ook wel mooi geweest.
Toen hem kennis laten maken met Pinnochios in Adenau en tien op weg naar huis.
Bij Blankenheim de A1 op, moesten we vrij snel af, omdat het afgesloten was. Stukje binnendoor richting Bad Munstereifel en dan weer richting A1. En toen... Die weg was nagenoeg leeg. Ik zeg pak je kans want zo keeg als nu en zulk mooi weer. Hij had er niet zo'n zin in, totdat een M Z3 Coupe voorbij vloog. Toen ging het gas erop. Helaas te laat, bij 256km/h op de navi kwam er toch weer verkeer in beeld en hield het feestje op.
Toen bij de A73 voorbij Venlo dat vreselijke ingeluk gezien, waarbij een vrachtwagen door de middenberm is gegaan. Dasr stond een hoopje schroot, dat ooit een auto geweest is, gesandwiched tussen vangrail en vrachtwagen. Als daar nog mensen levend uit zijn gekomen...
Verder een mooie dsg geweest en paar uur in die auto kunnen sturen.
Gem. Verbruik 7.6km/L. Twee keer getankt onderweg en nog halve tank in NL tegen ongeveer €200 totaal.
- Joopieboy
Dat ongeluk waar jij op doelt is deze:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/24870 ... wagen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heeft echt geluk gehad...
Klinkt wel als een geslaagde dag verder!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/24870 ... wagen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin van der Zwaard
Bizar!! Wat ik dan niet snap, als we voor auto's runflatt kunnen maken dan moet dat voor vrachtauto's toch ook mogelijk zijn. Dan heb je als chauffeur net ff wat meer controle over het hele spulletje. Want als 40 ton aan de haal gaat dan kan geen chauffeur dat op de weg houden.
- frank de jonge
Denk niet dat er runflat voor vrachtwaggels is. Gewicht veel te hoog
- MParallel
Die heb ik zien stan ja. Ongelofelijk, die heeft een beschermengel.Joopieboy schreef:Dat ongeluk waar jij op doelt is deze:
- GTRene
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Vanmiddag had ik dit voor mij...
- GTRene
die bleef nog mooi op de weg voor zo'n grote schuit
had meer momentum verwacht.

had meer momentum verwacht.
- Knot
Vind het niet eens een "almost crash", gaat gewoon hard met zo'n grote slee, en nog veel grip ook zo wil als hij (ga ik vanuit) ermee hoekt!
- TurboClouseau
- MParallel
-
OnlineRJK
- lykel
StefanW schreef:Vanmiddag had ik dit voor mij...
Ik heb hem gisteren voor de bocht overdwars en daarna hard rechtdoor over het grasveld zien gaan.

Jou heb ik ook een paar keer zien langskomen. Helaas zelf niet echt kunnen rijden vanwege een kapot steunlager van de cardanas.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik zag hem een paar keer, altijd leuk zulke auto's er tussendoor. Het begint qua auto's allemaal een beetje eenheidsworst te worden op de ring.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Vanaf 28 seconden zie je het vanuit een andere hoek.Knot schreef:Vind het niet eens een "almost crash", gaat gewoon hard met zo'n grote slee, en nog veel grip ook zo wil als hij (ga ik vanuit) ermee hoekt!
Zijn kontje ging in elke bocht al heen en weer. Je zag duidelijk dat ie ermee zat te spelen, maar hij nam wel heel veel risico vond ik. Het was niet verantwoordelijk, zeker niet als je de drukte op de baan ziet.
- Knot
Tsja, zal wel aan mij liggen maar ik vind het wat overtrokken. De rijstijl is niet ideaal, zeker niet als het druk is, ik hou ook van strakker rijden maar als ik een beetje aan het klooien ben hang ik ook wel eens de achterwielen over de rand hier en daar.
Hij rijdt toch netjes en op tempo verder, geen dermate schrikreactie dat hij 6 tankslappers maakt of van schrik op de baan bijna stil gaat staan daarna ofzo.
Hij rijdt toch netjes en op tempo verder, geen dermate schrikreactie dat hij 6 tankslappers maakt of van schrik op de baan bijna stil gaat staan daarna ofzo.
- Alexander
Ik begrijp beide kanten wel. Als je er vlak achter zit, in alle drukte, komt het nogal lomp over.
Aan de andere kant vind ik het ook wel meevallen. Beetje aan het spelen.
Hoe vaker je rijdt, hoe meer idioten je tegenkomt en geloof mij: het kan echt nog veel veel erger. Hoort een beetje bij de drukte dit soort figuren.
Gewoon dat soort gasten snel inhalen (op bochtensnelheid) wanneer het safe kan. Wat je ook deed
Aan de andere kant vind ik het ook wel meevallen. Beetje aan het spelen.
Hoe vaker je rijdt, hoe meer idioten je tegenkomt en geloof mij: het kan echt nog veel veel erger. Hoort een beetje bij de drukte dit soort figuren.
Gewoon dat soort gasten snel inhalen (op bochtensnelheid) wanneer het safe kan. Wat je ook deed

- witje
In het filmpje van Automobilchannel zie je dat hij bij Brunnchen probeert te driften.
Overigens heeft Frank Habitz z'n bus in de vangrail geparkeerd, precies daar waar hij altijd zelf staat te kijken
Overigens heeft Frank Habitz z'n bus in de vangrail geparkeerd, precies daar waar hij altijd zelf staat te kijken
- frank de jonge
Wie is Frank Habitz?