bmw e36 oil catch can

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Douwe-Kannis

bmw e36 oil catch can

Bericht door Douwe-Kannis » 03 mei 2016, 10:42

hallo,

wie kan mij verder helpen?

bij het wisselen van het inlaatspruitstuk was mij opgevallen hoe vettig en nat de binnenzijde van het spruitstuk was. De druppels olie zaten op de temperatuur sensor. Mede hierdoor overweeg ik een oil catch can.

Nu de vraag: welk systeem voor een bmw e36 328i?

of alleen een tankje(gesloten) tussen leiding kleppendeksel en pcv klep

of een tankje met luchtfilter (open) en dan de pcv klep aansluiting op het inlaatspruitstuk volledig afsluiten en de leiding dan kleppendeksel-tankje-oliepeilstok.

mijn voorkeur gaat naar de onderste oplossing maar wat zijn de verschillen en hoe zit het met je carterdruk, de loop van je motor, vermogen verschil etc

alvast bedankt

Douwe

Bert ///M3

Re: bmw e36 oil catch can

Bericht door Bert ///M3 » 05 mei 2016, 11:20

Ik zou er denk ik gewoon een gesloten tank tussen maken. Dan blijven je carterdruk etc gewoon identiek. Als je er een open breather op zet dan gaat hij daardoor lucht aanzuigen.

Bij de meeste carterventilatiesystemen hoort er ook een olieseparator in, om de olie van de dampen te scheiden, meestal heb je dan ook een terugloop naar je Carter maar ik weet niet of dit bij een M52 ook zo is of dat het gewoon een enkele slang is.

Douwe-Kannis

Re: bmw e36 oil catch can

Bericht door Douwe-Kannis » 05 mei 2016, 18:05

alvast bedankt voor je reactie

Plaats reactie