hallo,
wie kan mij verder helpen?
bij het wisselen van het inlaatspruitstuk was mij opgevallen hoe vettig en nat de binnenzijde van het spruitstuk was. De druppels olie zaten op de temperatuur sensor. Mede hierdoor overweeg ik een oil catch can.
Nu de vraag: welk systeem voor een bmw e36 328i?
of alleen een tankje(gesloten) tussen leiding kleppendeksel en pcv klep
of een tankje met luchtfilter (open) en dan de pcv klep aansluiting op het inlaatspruitstuk volledig afsluiten en de leiding dan kleppendeksel-tankje-oliepeilstok.
mijn voorkeur gaat naar de onderste oplossing maar wat zijn de verschillen en hoe zit het met je carterdruk, de loop van je motor, vermogen verschil etc
alvast bedankt
Douwe
bmw e36 oil catch can
-
- Bert ///M3
Re: bmw e36 oil catch can
Ik zou er denk ik gewoon een gesloten tank tussen maken. Dan blijven je carterdruk etc gewoon identiek. Als je er een open breather op zet dan gaat hij daardoor lucht aanzuigen.
Bij de meeste carterventilatiesystemen hoort er ook een olieseparator in, om de olie van de dampen te scheiden, meestal heb je dan ook een terugloop naar je Carter maar ik weet niet of dit bij een M52 ook zo is of dat het gewoon een enkele slang is.
Bij de meeste carterventilatiesystemen hoort er ook een olieseparator in, om de olie van de dampen te scheiden, meestal heb je dan ook een terugloop naar je Carter maar ik weet niet of dit bij een M52 ook zo is of dat het gewoon een enkele slang is.
-
Re: bmw e36 oil catch can
alvast bedankt voor je reactie