Fiat 500

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Fiat 500: deal or no deal?

Deal !
66
77%
No deal !
20
23%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Floris
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 okt 2006, 16:57

Bericht door Floris » 29 mei 2007, 21:58

Panda doet 14K en een Punto sport met diezelfde motor 17.500, Fiat 500 met die motor zullen ze denk ik precies ertussen voor max. 16K en redelijk aangekleed in de markt zetten.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 29 mei 2007, 22:08

30 K? Dwaas.... :wink:

Nee, als ik iets te zeggen had bij Fiat zou ik hem hoger inzetten dan de Panda.
De Panda is een gewoon een goedkoop schijthok zonder enige vorm van emotie. Ik heb twee vriendinnen die beide een Panda rijden (als tweede auto) om de simpele reden, dat hij goedkoop is. Nergens anders voor.
Ruimte van het koffer, is waar-de-loos. Een liter bakje "Ola" ijs en 500 gram sperzieboontjes en hij is vol.
Binnen is het een kale bedoeling, mits je hem aankleed, maar dan is hij niet meer "goedkoop".

Die Fiat 500, heeft een beetje "retro". Ik zie hem net als de Beetle en de Mini . Die zijn ook veel te duur voor wat ze werkelijk bieden.
Maar dat boeit de gemiddelde Beetle/Mini-rijder niet, want zij kopen hun auto met emotie.
Dus die oliebol van jou, gaat met 100 PK makkelijk naar de 20K....


@Macboy, ik vind het interieur rommelig. Je weet niet waar je moet kijken op dat dashboard. Kwestie van smaak, maar ik hoe van ingetogen met mooie materialen, in plaats van "kermis" met een hoop kleuren en plastiek.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 mei 2007, 22:28

Tellers zijn wel heel origineel, maar de middenconsole is wel heel rommelig. Deze kan ook zo uit een ander Fiat model gesloopt zijn. Wil je het echt goed doen dan zul je interieur ook een beetje een retro-look mee moeten geven zoals ze dat bij Mini en in mindere mate bij de New Beetle gedaan hebben. Dan ben je goed bezig en zorg je dat er ook een stuk emotie binnen in de auto om de hoek komt kijken.

vooralsnog erg bijelkaar geraapt interieur als je even door het tape heen kijkt:
[img:1024:768]http://www.autogespot.com/log/images/05 ... iat/24.JPG[/img]

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 mei 2007, 01:03

Interieur is ontworpen door :

[img:268:252]http://www.ebertoysab.se/images/Logo/MATTEL.JPG[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2007, 01:09

Waardeloos ding, maar dat had ik dacht ik al eerder geschreven :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 10 jun 2007, 17:49

Wat meer info:

Autointernationaal.nl heeft beslag weten te leggen op de eerste gedetailleerde informatie over de nieuwe Fiat 500, die binnenkomt bij de Italiaanse dealers arriveert. Een belangrijk model, waarmee het merk het succesnummer uit zijn gloriejaren wil vertalen naar de 21ste eeuw. Een model met een duidelijk familiegezicht, maar door het intensieve gebruik van chroom veel minder basic dan het origineel. Er zit nu zelfs een achterspoiler op, waardoor de Fiat 500 niet langer de gezinswagen is voor huishoudens met een smalle beurs, maar een karakteristieke stadscoupé voor singles of stellen. Ook krijgt de koper geen eenheidsworst, maar kan hij zijn 500 via de keuze uit 12 verschillende kleuren, maar vooral dankzij tal van opties aan zijn persoonlijke smaak aanpassen.
In het interieur treffen we 4 zitplaatsen aan en één achter het stuur geplaatste meter, waarin alle informatie (snelheid, toerental, kilometrage, brandstofvoorraad) is opgenomen. Ook de waarschuwingslampjes zijn hier in ondergebracht. In dit opzicht is er weinig veranderd en dankzij intensief gebruik van ivoorkleurig plastic zit je zó weer in de jaren vijftig. Fiat spreekt van een ‘excellent’ ruimteaanbod voorin, maar over het zitcomfort achterin is men minder uitgesproken. De bagageruimte meer 185 liter (Panda: 206 liter) en op de Lounge uitvoering is de achterbank in 50:50 verhouding neerklapbaar. Inderdaad, niet de gebruikelijke 40:60 verhouding want de 500 is immers strikt 4-persoons. Naast de genoemde Lounge gaat Fiat de 500 ook leveren als Sport.
Qua motoren zijn er 3 keuzemogelijkheden: een 1,2 liter 8-kleps benzinemotor van 69 pk, een 1.4 met dubbel zoveel kleppen en 100 pk en een 1.3 Multijet dieselmotor van 75 pk. Alle krachtbronnen voldoen aan de toekomstige Euro-5 emissienormen. Als 1.2 zit de 500 in 12,9 seconden op 100 km/u, kan de 160 km/u worden aangetikt en komt het verbruik uit op 5,1 liter per 100 km gemiddeld. De 1.4 komt tot 182 km/u en heeft 10,5 seconden voor de sprintklus nodig en als gemiddeld verbruik wordt 6,3 liter per 100 km genoemd. In het geval van de 1.3 Multijet kunt u rekenen op een consumptie van 4,3 liter diesel per 100 km, een topsnelheid van 164 km/u en 13,8 seconden voor de acceleratie naar 100 km. Opvallend: de prestatiecijfers zijn steevast nét wat minder dan die van de technisch identieke Panda.
Fiat laat weten te rekenen op 5 sterren in de EuroNCAP crashtest. Hiermee onderscheidt het merk zich van Renault, dat 4 sterren voor de nieuwe Twingo voldoende acht. Verder meldt het merk trots dat 7 airbags standaard zullen zijn. ESP behoort tot de standaarduitrusting van de 1.4; op de andere 2 motorversies wordt deze veiligheidsvoorziening als optie geleverd. De sterkste motorversie onderscheidt zich ook met schijfremmen rondom (vóór geventileerd). De 1.2 en de Multijet hebben trommelremmen achter en gewone schijfremmen vóór. 185/55 R 15 banden zijn op alle motorversies standaard, tegen meerprijs is 195/45 R 16 rubber leverbaar. Direct vanaf de start zijn de 1.2 en Multijet leverbaar, de 1.4 volgt na de zomer. De 2008 productie van 125000 auto's is al uitverkocht.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 10 jun 2007, 19:52

Joy Jolliffe schreef:De 2008 productie van 125000 auto's is al uitverkocht.
WTF :shock:
Alleen in Italië al??

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 10 jun 2007, 22:45

Ik denk zelfs dat dat de wereldwijde productie is...

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 10:22

dik 12 miljoen auto's uitverkocht?

leuke droom...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2007, 11:49

Neem nog een slokkie Rob! Ik zou je bankrekening maar eens checken, dat saldo kan wel eens 10 keer zo weinig zijn als je dacht :)

2 minpunten:
- ESP standaard op de 1.4, terwijl het op de 100hp Panda optioneel is. Dat hadden ze hier ook veel beter kunnen doen. Met ESP wordt het GEEN leuke auto.
- Langzamer dan de Panda!? Dat had ik juist niet verwacht, omdat de 500 kleiner is. Het wachten is op de Abarth als dat zo is. Hopelijk klinkt de 500 met 100pk net zo lekker als de Panda 100hp.

Dat het een succes wordt, blijkt wel.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jun 2007, 22:28

Succes twijfel ik niet aan, hoewel het wel even zal duren voordat het doordringt. Je moet er steeds meer zien in steeds verschillende combo's.

geheid een succes.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 11 jun 2007, 22:51

Uiteraard wordt dit een hit, Fiat is altijd goed geweest in kleine auto's, ook de huidige Punto scoort supergoed en de nieuwe Bravo gaat ook de goede kant op. De Panda is ook niet verkeerd, dus dit wordt een kaskrakertje.

Heb hiervoor een Punto HGT gehad met 131 pk en die kar stuurde echt niet beroerd. Lekker laag gewicht, super compleet uitgerust en een geinig smoeltje. Enige jammere was dat na 3.5 jaar raggen het ding gewoon gaar was :?

Denk dat ik de STI maar ga inruilen op een 500 Abarth met 180 pk kit 8)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 jun 2007, 23:33

nouja 125 duizend vind ik ook veel in een jaar Cav.
hoe maken ze die dingen?
worden die in taiwan in elkaar gezet en dan verscheept naar italy?


langszamer dan een panda?........dus daar heb je echt big fun mee....

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 12 jun 2007, 08:20

Volgens Autoleek:
Zodoende wordt de 500 in Amerika een dure auto: de prijs van de 140 pk sterke Abarth-versie komt in de buurt van de Mini Cooper te liggen.
De Cooper kost in de VS 18.700 dollar (14k euro) dus ik zou voor de Abarth hier ergens tussen de 18 en 20k euro's rekenen. Wel duur zeg :shock:

Gino
Berichten: 225
Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40

Bericht door Gino » 12 jun 2007, 08:52

Rebel: volgensmij wordt de nieuwe 500 geproduceerd in Tychy, Polen.

Gebruikersavatar
Jeroen Bosman
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50

Bericht door Jeroen Bosman » 12 jun 2007, 08:55

Rebel schreef:nouja 125 duizend vind ik ook veel in een jaar Cav.
hoe maken ze die dingen?
worden die in taiwan in elkaar gezet en dan verscheept naar italy?


langszamer dan een panda?........dus daar heb je echt big fun mee....
Nope fabriek staat in Polen (waar ook o.a. de Panda vandaan komt en straks de nieuwe Ford KA) in de stad Tychy.

Gebruikersavatar
Jeroen Bosman
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50

Bericht door Jeroen Bosman » 12 jun 2007, 08:56

Aha, net te laat.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jun 2007, 09:15

Daniel schreef:Volgens Autoleek:
Zodoende wordt de 500 in Amerika een dure auto: de prijs van de 140 pk sterke Abarth-versie komt in de buurt van de Mini Cooper te liggen.
De Cooper kost in de VS 18.700 dollar (14k euro) dus ik zou voor de Abarth hier ergens tussen de 18 en 20k euro's rekenen. Wel duur zeg :shock:
Denk dat de Abarth wel iets duurder gaat worden dan 20k in het begin, en dat vind ik echt niet te duur voor zo'n gaaf karretje. Pas bij 30k vind je auto's die minstens zoveel plezier én snelheid bieden. Ik denk alleen dat velen door alle toeters en bellen al snel 30k uitgeven. Zolang de prijzen op Mini Cooper niveau blijven hangen vind ik het redelijk wat ze doen, je krijgt voor dat geld het plezier en de looks van een Cooper S. Alleen wel in een kleinere verpakking.

Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Bericht door Church of Noise » 12 jun 2007, 21:58

Hmm, hoe meer ik 'r van zie, hoe leuker ik 'm begin te vinden... Meer zelfs, ik wil er een :D

Ben echt benieuwd naar 't financiële plaatje...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 jun 2007, 12:18

Ik ook, maar duur wordt hij ZEKER niet.

Mensen vergeten denk ik dat een beetje Opel Corsa ook gewoon 24k kost ...

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 13 jun 2007, 21:23

Enige tijd geleden meldden Autoweek dat de Fiat 500 de oversteek naar de Verenigde Staten gaat maken. Nu blijkt echter dat de Amerikanen minder keuze krijgen dan de Europeanen.

Volgens het doorgaans goed ingelichte Automotive News komt namelijk alleen de 500 Abarth naar de Verenigde Staten. Zodoende wordt de 500 in Amerika een dure auto: de prijs van de 140 pk sterke Abarth-versie komt in de buurt van de Mini Cooper te liggen.
Sowieso staan de Amerikanen bij Fiat enigszins op het tweede plan, want de 500 komt daar op zijn vroegst in 2009 op de markt. Ondanks het late aanboren van deze extra markt denkt Fiat-directeur Sergio Marchionne dat de productie van 2007 en 2008 snel uitverkocht zal raken. In 2007 rollen 58.000 exemplaren uit de fabriek in het Poolse Tychy, in 2008 zijn dat er 120.000.



[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/e1f ... c512ae.jpg[/img]

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/5/3ec ... 8d9535.jpg[/img]

[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/0/675 ... a06840.jpg[/img]


Toch blijf ik van mening dat de 150pk Abarth uitvoering ook hier in Nederland ( (BPM) dusdanig duur gaat worden dat de echte lol er al een beetje vanaf is. Hij zal volgens mij richting de 30 K gaan.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 13 jun 2007, 22:07

Lijkt me echt sterk.

Als Fiat dat doet, boren ze een eventueel succes vantevoren al de grond in.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 16 jun 2007, 14:26

Eerste prijzen bekend:


de 69 pk uitvoering gaat kaal meer dan 13K kosten

metalic, radiootje, velgjes, airco, afleveringskosten en je zit op dik 18K voor dit autootje....


Zoals voorspelt dus...

Gino
Berichten: 225
Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40

Bericht door Gino » 16 jun 2007, 14:38

Dan lijkt me 25k voor een leuk aangeklede Abarth een behoorlijk realistisch getal als ik dat zo hoor....

Jammer.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 16 jun 2007, 14:39

30k voor een fully loaded 500 abarth is toch niet zoveel? De Cooper S, weliswaar wat groter maar dezelfde vijver, doet nog weer meer. En die verkoopt ook. Schandalig :P

Een hoop hangt af van het vermogen van de Abarth en hoe snel hij ermee is. Plus de handling..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], De fiscalist, WillemBoer en 5 gasten