Fiat 500
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
30 K? Dwaas....
Nee, als ik iets te zeggen had bij Fiat zou ik hem hoger inzetten dan de Panda.
De Panda is een gewoon een goedkoop schijthok zonder enige vorm van emotie. Ik heb twee vriendinnen die beide een Panda rijden (als tweede auto) om de simpele reden, dat hij goedkoop is. Nergens anders voor.
Ruimte van het koffer, is waar-de-loos. Een liter bakje "Ola" ijs en 500 gram sperzieboontjes en hij is vol.
Binnen is het een kale bedoeling, mits je hem aankleed, maar dan is hij niet meer "goedkoop".
Die Fiat 500, heeft een beetje "retro". Ik zie hem net als de Beetle en de Mini . Die zijn ook veel te duur voor wat ze werkelijk bieden.
Maar dat boeit de gemiddelde Beetle/Mini-rijder niet, want zij kopen hun auto met emotie.
Dus die oliebol van jou, gaat met 100 PK makkelijk naar de 20K....
@Macboy, ik vind het interieur rommelig. Je weet niet waar je moet kijken op dat dashboard. Kwestie van smaak, maar ik hoe van ingetogen met mooie materialen, in plaats van "kermis" met een hoop kleuren en plastiek.

Nee, als ik iets te zeggen had bij Fiat zou ik hem hoger inzetten dan de Panda.
De Panda is een gewoon een goedkoop schijthok zonder enige vorm van emotie. Ik heb twee vriendinnen die beide een Panda rijden (als tweede auto) om de simpele reden, dat hij goedkoop is. Nergens anders voor.
Ruimte van het koffer, is waar-de-loos. Een liter bakje "Ola" ijs en 500 gram sperzieboontjes en hij is vol.
Binnen is het een kale bedoeling, mits je hem aankleed, maar dan is hij niet meer "goedkoop".
Die Fiat 500, heeft een beetje "retro". Ik zie hem net als de Beetle en de Mini . Die zijn ook veel te duur voor wat ze werkelijk bieden.
Maar dat boeit de gemiddelde Beetle/Mini-rijder niet, want zij kopen hun auto met emotie.
Dus die oliebol van jou, gaat met 100 PK makkelijk naar de 20K....
@Macboy, ik vind het interieur rommelig. Je weet niet waar je moet kijken op dat dashboard. Kwestie van smaak, maar ik hoe van ingetogen met mooie materialen, in plaats van "kermis" met een hoop kleuren en plastiek.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Tellers zijn wel heel origineel, maar de middenconsole is wel heel rommelig. Deze kan ook zo uit een ander Fiat model gesloopt zijn. Wil je het echt goed doen dan zul je interieur ook een beetje een retro-look mee moeten geven zoals ze dat bij Mini en in mindere mate bij de New Beetle gedaan hebben. Dan ben je goed bezig en zorg je dat er ook een stuk emotie binnen in de auto om de hoek komt kijken.
vooralsnog erg bijelkaar geraapt interieur als je even door het tape heen kijkt:
[img:1024:768]http://www.autogespot.com/log/images/05 ... iat/24.JPG[/img]
vooralsnog erg bijelkaar geraapt interieur als je even door het tape heen kijkt:
[img:1024:768]http://www.autogespot.com/log/images/05 ... iat/24.JPG[/img]
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Wat meer info:
Autointernationaal.nl heeft beslag weten te leggen op de eerste gedetailleerde informatie over de nieuwe Fiat 500, die binnenkomt bij de Italiaanse dealers arriveert. Een belangrijk model, waarmee het merk het succesnummer uit zijn gloriejaren wil vertalen naar de 21ste eeuw. Een model met een duidelijk familiegezicht, maar door het intensieve gebruik van chroom veel minder basic dan het origineel. Er zit nu zelfs een achterspoiler op, waardoor de Fiat 500 niet langer de gezinswagen is voor huishoudens met een smalle beurs, maar een karakteristieke stadscoupé voor singles of stellen. Ook krijgt de koper geen eenheidsworst, maar kan hij zijn 500 via de keuze uit 12 verschillende kleuren, maar vooral dankzij tal van opties aan zijn persoonlijke smaak aanpassen.
In het interieur treffen we 4 zitplaatsen aan en één achter het stuur geplaatste meter, waarin alle informatie (snelheid, toerental, kilometrage, brandstofvoorraad) is opgenomen. Ook de waarschuwingslampjes zijn hier in ondergebracht. In dit opzicht is er weinig veranderd en dankzij intensief gebruik van ivoorkleurig plastic zit je zó weer in de jaren vijftig. Fiat spreekt van een ‘excellent’ ruimteaanbod voorin, maar over het zitcomfort achterin is men minder uitgesproken. De bagageruimte meer 185 liter (Panda: 206 liter) en op de Lounge uitvoering is de achterbank in 50:50 verhouding neerklapbaar. Inderdaad, niet de gebruikelijke 40:60 verhouding want de 500 is immers strikt 4-persoons. Naast de genoemde Lounge gaat Fiat de 500 ook leveren als Sport.
Qua motoren zijn er 3 keuzemogelijkheden: een 1,2 liter 8-kleps benzinemotor van 69 pk, een 1.4 met dubbel zoveel kleppen en 100 pk en een 1.3 Multijet dieselmotor van 75 pk. Alle krachtbronnen voldoen aan de toekomstige Euro-5 emissienormen. Als 1.2 zit de 500 in 12,9 seconden op 100 km/u, kan de 160 km/u worden aangetikt en komt het verbruik uit op 5,1 liter per 100 km gemiddeld. De 1.4 komt tot 182 km/u en heeft 10,5 seconden voor de sprintklus nodig en als gemiddeld verbruik wordt 6,3 liter per 100 km genoemd. In het geval van de 1.3 Multijet kunt u rekenen op een consumptie van 4,3 liter diesel per 100 km, een topsnelheid van 164 km/u en 13,8 seconden voor de acceleratie naar 100 km. Opvallend: de prestatiecijfers zijn steevast nét wat minder dan die van de technisch identieke Panda.
Fiat laat weten te rekenen op 5 sterren in de EuroNCAP crashtest. Hiermee onderscheidt het merk zich van Renault, dat 4 sterren voor de nieuwe Twingo voldoende acht. Verder meldt het merk trots dat 7 airbags standaard zullen zijn. ESP behoort tot de standaarduitrusting van de 1.4; op de andere 2 motorversies wordt deze veiligheidsvoorziening als optie geleverd. De sterkste motorversie onderscheidt zich ook met schijfremmen rondom (vóór geventileerd). De 1.2 en de Multijet hebben trommelremmen achter en gewone schijfremmen vóór. 185/55 R 15 banden zijn op alle motorversies standaard, tegen meerprijs is 195/45 R 16 rubber leverbaar. Direct vanaf de start zijn de 1.2 en Multijet leverbaar, de 1.4 volgt na de zomer. De 2008 productie van 125000 auto's is al uitverkocht.
Autointernationaal.nl heeft beslag weten te leggen op de eerste gedetailleerde informatie over de nieuwe Fiat 500, die binnenkomt bij de Italiaanse dealers arriveert. Een belangrijk model, waarmee het merk het succesnummer uit zijn gloriejaren wil vertalen naar de 21ste eeuw. Een model met een duidelijk familiegezicht, maar door het intensieve gebruik van chroom veel minder basic dan het origineel. Er zit nu zelfs een achterspoiler op, waardoor de Fiat 500 niet langer de gezinswagen is voor huishoudens met een smalle beurs, maar een karakteristieke stadscoupé voor singles of stellen. Ook krijgt de koper geen eenheidsworst, maar kan hij zijn 500 via de keuze uit 12 verschillende kleuren, maar vooral dankzij tal van opties aan zijn persoonlijke smaak aanpassen.
In het interieur treffen we 4 zitplaatsen aan en één achter het stuur geplaatste meter, waarin alle informatie (snelheid, toerental, kilometrage, brandstofvoorraad) is opgenomen. Ook de waarschuwingslampjes zijn hier in ondergebracht. In dit opzicht is er weinig veranderd en dankzij intensief gebruik van ivoorkleurig plastic zit je zó weer in de jaren vijftig. Fiat spreekt van een ‘excellent’ ruimteaanbod voorin, maar over het zitcomfort achterin is men minder uitgesproken. De bagageruimte meer 185 liter (Panda: 206 liter) en op de Lounge uitvoering is de achterbank in 50:50 verhouding neerklapbaar. Inderdaad, niet de gebruikelijke 40:60 verhouding want de 500 is immers strikt 4-persoons. Naast de genoemde Lounge gaat Fiat de 500 ook leveren als Sport.
Qua motoren zijn er 3 keuzemogelijkheden: een 1,2 liter 8-kleps benzinemotor van 69 pk, een 1.4 met dubbel zoveel kleppen en 100 pk en een 1.3 Multijet dieselmotor van 75 pk. Alle krachtbronnen voldoen aan de toekomstige Euro-5 emissienormen. Als 1.2 zit de 500 in 12,9 seconden op 100 km/u, kan de 160 km/u worden aangetikt en komt het verbruik uit op 5,1 liter per 100 km gemiddeld. De 1.4 komt tot 182 km/u en heeft 10,5 seconden voor de sprintklus nodig en als gemiddeld verbruik wordt 6,3 liter per 100 km genoemd. In het geval van de 1.3 Multijet kunt u rekenen op een consumptie van 4,3 liter diesel per 100 km, een topsnelheid van 164 km/u en 13,8 seconden voor de acceleratie naar 100 km. Opvallend: de prestatiecijfers zijn steevast nét wat minder dan die van de technisch identieke Panda.
Fiat laat weten te rekenen op 5 sterren in de EuroNCAP crashtest. Hiermee onderscheidt het merk zich van Renault, dat 4 sterren voor de nieuwe Twingo voldoende acht. Verder meldt het merk trots dat 7 airbags standaard zullen zijn. ESP behoort tot de standaarduitrusting van de 1.4; op de andere 2 motorversies wordt deze veiligheidsvoorziening als optie geleverd. De sterkste motorversie onderscheidt zich ook met schijfremmen rondom (vóór geventileerd). De 1.2 en de Multijet hebben trommelremmen achter en gewone schijfremmen vóór. 185/55 R 15 banden zijn op alle motorversies standaard, tegen meerprijs is 195/45 R 16 rubber leverbaar. Direct vanaf de start zijn de 1.2 en Multijet leverbaar, de 1.4 volgt na de zomer. De 2008 productie van 125000 auto's is al uitverkocht.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Neem nog een slokkie Rob! Ik zou je bankrekening maar eens checken, dat saldo kan wel eens 10 keer zo weinig zijn als je dacht 
2 minpunten:
- ESP standaard op de 1.4, terwijl het op de 100hp Panda optioneel is. Dat hadden ze hier ook veel beter kunnen doen. Met ESP wordt het GEEN leuke auto.
- Langzamer dan de Panda!? Dat had ik juist niet verwacht, omdat de 500 kleiner is. Het wachten is op de Abarth als dat zo is. Hopelijk klinkt de 500 met 100pk net zo lekker als de Panda 100hp.
Dat het een succes wordt, blijkt wel.

2 minpunten:
- ESP standaard op de 1.4, terwijl het op de 100hp Panda optioneel is. Dat hadden ze hier ook veel beter kunnen doen. Met ESP wordt het GEEN leuke auto.
- Langzamer dan de Panda!? Dat had ik juist niet verwacht, omdat de 500 kleiner is. Het wachten is op de Abarth als dat zo is. Hopelijk klinkt de 500 met 100pk net zo lekker als de Panda 100hp.
Dat het een succes wordt, blijkt wel.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Uiteraard wordt dit een hit, Fiat is altijd goed geweest in kleine auto's, ook de huidige Punto scoort supergoed en de nieuwe Bravo gaat ook de goede kant op. De Panda is ook niet verkeerd, dus dit wordt een kaskrakertje.
Heb hiervoor een Punto HGT gehad met 131 pk en die kar stuurde echt niet beroerd. Lekker laag gewicht, super compleet uitgerust en een geinig smoeltje. Enige jammere was dat na 3.5 jaar raggen het ding gewoon gaar was
Denk dat ik de STI maar ga inruilen op een 500 Abarth met 180 pk kit 8)
Heb hiervoor een Punto HGT gehad met 131 pk en die kar stuurde echt niet beroerd. Lekker laag gewicht, super compleet uitgerust en een geinig smoeltje. Enige jammere was dat na 3.5 jaar raggen het ding gewoon gaar was

Denk dat ik de STI maar ga inruilen op een 500 Abarth met 180 pk kit 8)
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
- Jeroen Bosman
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:50
Nope fabriek staat in Polen (waar ook o.a. de Panda vandaan komt en straks de nieuwe Ford KA) in de stad Tychy.Rebel schreef:nouja 125 duizend vind ik ook veel in een jaar Cav.
hoe maken ze die dingen?
worden die in taiwan in elkaar gezet en dan verscheept naar italy?
langszamer dan een panda?........dus daar heb je echt big fun mee....
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Denk dat de Abarth wel iets duurder gaat worden dan 20k in het begin, en dat vind ik echt niet te duur voor zo'n gaaf karretje. Pas bij 30k vind je auto's die minstens zoveel plezier én snelheid bieden. Ik denk alleen dat velen door alle toeters en bellen al snel 30k uitgeven. Zolang de prijzen op Mini Cooper niveau blijven hangen vind ik het redelijk wat ze doen, je krijgt voor dat geld het plezier en de looks van een Cooper S. Alleen wel in een kleinere verpakking.Daniel schreef:Volgens Autoleek:
De Cooper kost in de VS 18.700 dollar (14k euro) dus ik zou voor de Abarth hier ergens tussen de 18 en 20k euro's rekenen. Wel duur zegZodoende wordt de 500 in Amerika een dure auto: de prijs van de 140 pk sterke Abarth-versie komt in de buurt van de Mini Cooper te liggen.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Enige tijd geleden meldden Autoweek dat de Fiat 500 de oversteek naar de Verenigde Staten gaat maken. Nu blijkt echter dat de Amerikanen minder keuze krijgen dan de Europeanen.
Volgens het doorgaans goed ingelichte Automotive News komt namelijk alleen de 500 Abarth naar de Verenigde Staten. Zodoende wordt de 500 in Amerika een dure auto: de prijs van de 140 pk sterke Abarth-versie komt in de buurt van de Mini Cooper te liggen.
Sowieso staan de Amerikanen bij Fiat enigszins op het tweede plan, want de 500 komt daar op zijn vroegst in 2009 op de markt. Ondanks het late aanboren van deze extra markt denkt Fiat-directeur Sergio Marchionne dat de productie van 2007 en 2008 snel uitverkocht zal raken. In 2007 rollen 58.000 exemplaren uit de fabriek in het Poolse Tychy, in 2008 zijn dat er 120.000.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/e1f ... c512ae.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/5/3ec ... 8d9535.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/0/675 ... a06840.jpg[/img]
Toch blijf ik van mening dat de 150pk Abarth uitvoering ook hier in Nederland ( (BPM) dusdanig duur gaat worden dat de echte lol er al een beetje vanaf is. Hij zal volgens mij richting de 30 K gaan.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], De fiscalist, WillemBoer en 5 gasten