Passat eruit, ID.4 erin.
-
Re: BMW M3/ Volvo C70/ Uhm... nog een M3...
Doe mij maar een standkachel. Maakt stoelverwarming overbodig. Vind het zelf meestal een akelig gevoel.
Stoelventilatie lijkt me weer wel heerlijk (zit er helaas niet op bij mij).
Kleuren zijn bij Joy goed gekozen. Zowel bij de e36, e46 en de c70.
Stoelventilatie lijkt me weer wel heerlijk (zit er helaas niet op bij mij).
Kleuren zijn bij Joy goed gekozen. Zowel bij de e36, e46 en de c70.
- Niels
- Auto: Prius+
Standkachel is briljant maar stoelverwarming kan ook fijn zijn als ik de rug wat voel.
Eens vwb de kleuren!
Eens vwb de kleuren!
- Joy
De E36 is terug van een beurtje (198.000 km op de klok). Stationair liep ie al een tijdje rommelig, er bleken onder het inlaattraject een paar slangen volledig vergaan te zijn. 100% verbetering nu. De uitlaat leek een beetje te lekken en dat bleek door een flinke scheur te komen bovenop de einddemper. Een nieuwe originele is niet veel goedkoper dan een goed merk RVS-pijp dus dat is een Supersprint geworden. Die hebben sinds een tijdje een nieuwe reeks einddempers in productie genomen. Vrijwel dezelfde looks als origineel en een hele mooie afwerking.
Het geluid is perfect. Niet aanwezig maar toch een mooie volle brom en vanaf 4.000 tpm gaat ie zingen. Stiller dan de Eisenmann Sport die ik eerst had. Nu mis ik alleen de Supersprint kat-sectie nog, het spruitstuk is al een keer vervangen voor een versie van Supersprint. De kat-sectie kost maar liefst € 2.500,- dus die mag nog even blijven zitten.
De airco deed het uitgerekend gisteren niet meer. Het is al een paar keer gebeurd in de afgelopen jaren dat het systeem leeg was. De condensor en radiateur is al vervangen en daarmee leek het lekken opgelost maar vandaag werd duidelijk dat er een ventiel lichtjes bleek te lekken. Die is besteld dus binnenkort is het systeem eindelijk lekvrij. Voorlopig weer afgevuld dus we zitten weer even koel.
De terugreis bevestigde mijn gevoel dat de E36 toch meer rijplezier geeft dan de E46. Dit is uiteraard persoonlijk maar het voelt als thuis komen in de E36. De E46 is een pak serieuzer en ik rij er vanzelf rustiger mee dan de E36. Die laatste daagt altijd uit.
Binnenkort maar wat nieuwe foto's schieten van het stel bij elkaar.
Het geluid is perfect. Niet aanwezig maar toch een mooie volle brom en vanaf 4.000 tpm gaat ie zingen. Stiller dan de Eisenmann Sport die ik eerst had. Nu mis ik alleen de Supersprint kat-sectie nog, het spruitstuk is al een keer vervangen voor een versie van Supersprint. De kat-sectie kost maar liefst € 2.500,- dus die mag nog even blijven zitten.

De airco deed het uitgerekend gisteren niet meer. Het is al een paar keer gebeurd in de afgelopen jaren dat het systeem leeg was. De condensor en radiateur is al vervangen en daarmee leek het lekken opgelost maar vandaag werd duidelijk dat er een ventiel lichtjes bleek te lekken. Die is besteld dus binnenkort is het systeem eindelijk lekvrij. Voorlopig weer afgevuld dus we zitten weer even koel.
De terugreis bevestigde mijn gevoel dat de E36 toch meer rijplezier geeft dan de E46. Dit is uiteraard persoonlijk maar het voelt als thuis komen in de E36. De E46 is een pak serieuzer en ik rij er vanzelf rustiger mee dan de E36. Die laatste daagt altijd uit.
Binnenkort maar wat nieuwe foto's schieten van het stel bij elkaar.
- Niels
Staat super zo 

- Joy
Ik zag toevallig m'n oude E28 langs komen op Marktplaats. Leeft nog steeds.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-b" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik 'm had:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-b" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik 'm had:
- GTRene
leuk zo je oude kar weer tegen komen.
die uitlaat staat goed
mooi dat die weer mooi loopt nu, vele van die oude karren krijgen te maken met de rubber leidingen e.d. die opperdepop geraken, die zijn nog niet zo erg, slimmer wordt het als de brandstofleidingen gaan scheuren...
die uitlaat staat goed

mooi dat die weer mooi loopt nu, vele van die oude karren krijgen te maken met de rubber leidingen e.d. die opperdepop geraken, die zijn nog niet zo erg, slimmer wordt het als de brandstofleidingen gaan scheuren...
-
Mooi die uitlaat, die kleine dingen maken een auto echt af.
Vraagje over rev-match bij je E46 M3. Wat houd dat precies in? Bij terugschakelen met het pookje/flippers geeft de bak toch zowiezo tussengas? Of heeft de SMG 2 dat niet fabrieksaf? Want rij zelf met SMG 3 en die geeft gewoon tussengas bij terugschakelen.
Vraagje over rev-match bij je E46 M3. Wat houd dat precies in? Bij terugschakelen met het pookje/flippers geeft de bak toch zowiezo tussengas? Of heeft de SMG 2 dat niet fabrieksaf? Want rij zelf met SMG 3 en die geeft gewoon tussengas bij terugschakelen.
- Danish
In sportstand geeft die inderdaad al tussengas, maar dat is best weinig. Met (csl)rev match is dat een stuk meer.
- Bert ///M3
De SMG back van even CSL schakelt ook sneller als die van even gewone M3, dus eigenlijk moet je de SMG computer aanpassen naar CSL software. En vervolgens in de DME de revmatch parameters van een CSL gebruiken.
In feite heeft de DME van een gewone E46 M3 hetzelfde programma alleen zijn de parameters iets terug geschroefd.
In feite heeft de DME van een gewone E46 M3 hetzelfde programma alleen zijn de parameters iets terug geschroefd.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Goed om te lezen. Mijne loopt nu stationair onrustig en ik vermoed dat de nu 18 jaar oude slangen ook niet allemaal meer even lekker zijn.Joy schreef:De E36 is terug van een beurtje (198.000 km op de klok). Stationair liep ie al een tijdje rommelig, er bleken onder het inlaattraject een paar slangen volledig vergaan te zijn. 100% verbetering nu. ...
Dus binnenkort toch maar even die hele air collector loshalen.
- E36-italia
- Auto: Laro Discovery TD5
BMW is behoorlijk creatief geweest met vacuumslangen... bij de 318is-jes is dat ook een ramp!MParallel schreef:. Mijne loopt nu stationair onrustig en ik vermoed dat de nu 18 jaar oude slangen ook niet allemaal meer even lekker zijn.
Dus binnenkort toch maar even die hele air collector loshalen.
-
OnlineFabian
- Joy
Lol, ook een weekendje weg? Ik lag toen te dobberen in het zwembad. Vandaag gelukkig wat beter weer.
Zojuist op de terugweg kreeg ik gezelschap van een knalrode 1e model X6M. Ik reed op een oprit richting snelweg en had eigenlijk verwacht dat ie door me heen zou accelereren bij het oprijden van de snelweg. Iets van 500+ pk ga ik niet redden. Maar het verbaasde me dat de M3 in 1e instantie op gelijke voet accelereerde en vervolgens van 180-270 weg liep.
En dat een paar keer opnieuw. Frontaal oppervlak en gewicht lijkt toch redelijk killing boven 180 km/u. Dat was een leuk onderonsje.
Ik denk dat dit 'm was:

Zojuist op de terugweg kreeg ik gezelschap van een knalrode 1e model X6M. Ik reed op een oprit richting snelweg en had eigenlijk verwacht dat ie door me heen zou accelereren bij het oprijden van de snelweg. Iets van 500+ pk ga ik niet redden. Maar het verbaasde me dat de M3 in 1e instantie op gelijke voet accelereerde en vervolgens van 180-270 weg liep.

Ik denk dat dit 'm was:
- Joy
Vrijdagavond zijn we met drie E36's afgezakt naar Duitsland om een weekendje te toeren in de Eifel.
In een slaapplek werd voorzien dmv een woning via AirBnB in Langweiler, een uurtje onder de Nürburgring.

Oorspronkelijk zouden we over Belgie rijden maar gezien de vrijdagmiddagdrukte toch maar over Venlo gereden. Tommy is bij Moerdijk aangehaakt met de Z4 en Daniel had de E46 M3 al een weekje bij zich voor zijn werk in Nijmegen. De C70 is helaas niet zo geschikt voor bochtenwerk.
Dus de E46 haakte aan in Venlo. Aldoende Duitsland ingedoken. Gelijk maar even Super Plus getankt tegen een wat vriendelijker tarief.

Bij een volgende plaspauze waren we ineens zuslief en mijn zwager kwijt. Die waren in de veronderstelling dat we al waren gaan rijden en zodoende in de achtervolging de Autobahn op gestormd. Een kwartier voorsprong met 180 km/u geeft best een gaatje.
Met 260-280 km/u in de achtervolging duurde het uiteindelijk nog geruime tijd voordat de 2 terug in zicht kwamen. En daar bleken we Tommy ook nog eens kwijt te zijn geraakt in wegwerkzaamheden wegens een andere route op zijn navigatie. Dat ging weer lekker.
Om 0:15u kwamen we goed gaar via een geweldige (bizar donkere) bosroute op de plaats van bestemming aan. Een flink huis stond tot onze beschikking. Patrick en Allen waren eerder op de dag al gearriveerd en begroeten ons met een walm van whisky.

De volgende ochtend heerlijk ontbeten in de achtertuin en vervolgens de weg maar op gegaan. In principe was de bedoeling om te gaan kijken bij de AvD Oldtimer Grand Prix op de Nürburgring. Bij aankomst bleek het ontzettend druk te zijn en werd gelijk besloten door te rijden en een gedeelte van de '1000-bochten-route' te pakken.

In Cochem de lunch genuttigd. Een erg leuke bruisende historische stad.

De cabrio had geweldig weer voor het dak omlaag.

Overal heerlijke haarspeldbochten tegengekomen. Met beide M3's achterin de groep lekker lopen gummen.
Overigens reed de Fiat 500 van Allen niet eens in de weg. De 2-pitter heeft er tot 100 best zin in. Een bont gezelschap zo.
De volgende dag redelijk op tijd vertrokken richting huis. De E36 M3 ging tijdens de terugreis over de 200.000 km heen. Deze maand 7 jaar en 65.000 km verder. Het blijft een ontzettend fijn ding.

Het was even geleden en redelijk slopend tegelijk maar wel lekker om weer eens zo een tocht te rijden.
In een slaapplek werd voorzien dmv een woning via AirBnB in Langweiler, een uurtje onder de Nürburgring.
Oorspronkelijk zouden we over Belgie rijden maar gezien de vrijdagmiddagdrukte toch maar over Venlo gereden. Tommy is bij Moerdijk aangehaakt met de Z4 en Daniel had de E46 M3 al een weekje bij zich voor zijn werk in Nijmegen. De C70 is helaas niet zo geschikt voor bochtenwerk.

Bij een volgende plaspauze waren we ineens zuslief en mijn zwager kwijt. Die waren in de veronderstelling dat we al waren gaan rijden en zodoende in de achtervolging de Autobahn op gestormd. Een kwartier voorsprong met 180 km/u geeft best een gaatje.

Om 0:15u kwamen we goed gaar via een geweldige (bizar donkere) bosroute op de plaats van bestemming aan. Een flink huis stond tot onze beschikking. Patrick en Allen waren eerder op de dag al gearriveerd en begroeten ons met een walm van whisky.

De volgende ochtend heerlijk ontbeten in de achtertuin en vervolgens de weg maar op gegaan. In principe was de bedoeling om te gaan kijken bij de AvD Oldtimer Grand Prix op de Nürburgring. Bij aankomst bleek het ontzettend druk te zijn en werd gelijk besloten door te rijden en een gedeelte van de '1000-bochten-route' te pakken.
In Cochem de lunch genuttigd. Een erg leuke bruisende historische stad.
De cabrio had geweldig weer voor het dak omlaag.
Overal heerlijke haarspeldbochten tegengekomen. Met beide M3's achterin de groep lekker lopen gummen.

De volgende dag redelijk op tijd vertrokken richting huis. De E36 M3 ging tijdens de terugreis over de 200.000 km heen. Deze maand 7 jaar en 65.000 km verder. Het blijft een ontzettend fijn ding.
Het was even geleden en redelijk slopend tegelijk maar wel lekker om weer eens zo een tocht te rijden.

- Tim N
Re: E36 M3/ E46 M3/ Volvo C70: Toertocht Eifel
Leuk verslag, Cochem vorig jaar ook geweest leuke plaats idd. (al waren wij per MTB)
Staat de Cabrio nog op winterbanden of zie ikd at verkeerd?
Staat de Cabrio nog op winterbanden of zie ikd at verkeerd?
- Joy
Jep, die gaan over een aantal weken met velg en al eraf voor 17 inch styling 32. Al hebben deze banden een ZR-codering en geven ze eigenlijk veel grip voor een winterband.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Mooie plaatjes.
Ik zit er over een maandje een week.
Tijd voor een Nurburgring E36 meet...
Ik zit er over een maandje een week.
Tijd voor een Nurburgring E36 meet...
- Niels

-
Was een mooi weekend relaxen. Zeeuwen die de auto's gingen uitladen met eten en drinken voor het weekend was een hilarische vertoning. Leek alsof we genoeg hadden voor een hele week.
Zoals ik ook ergens anders al schreef is m'n mening over de kleine Fiat helemaal bijgesteld.
Op de terugweg nog even kort vol in de ankers en opzij moeten vliegen vanwege een inkomende hitsige Italiaans raspaard die me niet zag en toch nog de afslag wilde halen. Ging net goed en MdV kreeg de wagen uiteindelijk toch schadevrij terug.
Denk dat ik de wagen stiekem een kuurtje naar 100 hele pk's moet brengen.

Zoals ik ook ergens anders al schreef is m'n mening over de kleine Fiat helemaal bijgesteld.
Op de terugweg nog even kort vol in de ankers en opzij moeten vliegen vanwege een inkomende hitsige Italiaans raspaard die me niet zag en toch nog de afslag wilde halen. Ging net goed en MdV kreeg de wagen uiteindelijk toch schadevrij terug.
Denk dat ik de wagen stiekem een kuurtje naar 100 hele pk's moet brengen.

- MartijnGizmo
Mooi tripje zo, gewoon lekker rijden met mede-liefhebbers... 

- Martijn_bmw
leuk geschreven verhaal en een top trip zo te zien 

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
*ik zat al "must resist"

- Tom V
Ziet er uit als een heerlijke trip. Ooit haak ik een keer aan, tot die tijd lees ik de verslagen graag. 

-
Wat 'n wagens hebben jullie toch....
Voor mij de cabrio graag..... Of de m3 sedan....

Voor mij de cabrio graag..... Of de m3 sedan....