WJ schreef: (...)
En nu dan V3;
Ibi weg, en nu een UP!
- JP
Re: Ibiza Bocanegra, V3!
- dvh
Re: Ibiza Bocanegra, terug naar 17" en Eibach.
Gaaf WJ 
Stukken beter zo.. Veel meer van nu. Stuk frisser en hipper.
Persoonlijk zou ik ook gelijk van die rode remklauwen af willen. Gewoon zwart. Lekker stealth..........
Stukken beter zo.. Veel meer van nu. Stuk frisser en hipper.
Persoonlijk zou ik ook gelijk van die rode remklauwen af willen. Gewoon zwart. Lekker stealth..........
- WJ
Thanks!
Het stuurt ook allemaal weer een stuk beter, en het rijd comfortabler. Ik ben happy.
Het stuurt ook allemaal weer een stuk beter, en het rijd comfortabler. Ik ben happy.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooi hoor! Op naar een Leon Cupra?

- WJ
De nieuwe is wel erg mooi, maar ik heb geen nieuwe Cupra centjes. Misschien een jong gebruikte over een jaar of 2.
Ben toevallig een tijdje terug naar een Golf 6 GTI wezen kijken, maar kreeg verdacht weinig terug voor me Ibi dus blijf er nog maar een tijdje in rijden, vond ik zonde van me geld. hehe
Ben toevallig een tijdje terug naar een Golf 6 GTI wezen kijken, maar kreeg verdacht weinig terug voor me Ibi dus blijf er nog maar een tijdje in rijden, vond ik zonde van me geld. hehe
- Joopieboy
Hele verbetering zo! En rijgedrag snap ik goed daarom wil ik onder de ignis maar max 16 en geen 17 inch. 
- Martijn M
Ziet er een stuk sportiever uit! Netjes. 
- WJ
Re: Ibiza Bocanegra.
De motoren van tegenwoordig vervuilen zichzelf nogal van binnen, niet alleen bij de tsi's van VAG maar bij alle merken komt dit voor. Dus vanavond bij Celtemp geweest. De motor heeft daar een interne poetsbeurt gekregen, er staat nu namelijk bijna 43k km op de teller. Ik had geen klachten of iets maar het leek me gewoon verstandig om even te laten doen, en voor het geld hoef je het ook niet te laten.

Daarna even een stukje gaan rijden. Zoals ik al vermelde had ik geen klachten, auto loopt gewoon goed etc, maar toch leek die na de "interne poetsbeurt" weer wat soepeler te lopen, ook hoog in de toeren leek die net wat meer kracht te hebben. Ik ben iig tevreden, wat extra onderhoud kan nooit kwaad natuurlijk.
Daarna even een stukje gaan rijden. Zoals ik al vermelde had ik geen klachten, auto loopt gewoon goed etc, maar toch leek die na de "interne poetsbeurt" weer wat soepeler te lopen, ook hoog in de toeren leek die net wat meer kracht te hebben. Ik ben iig tevreden, wat extra onderhoud kan nooit kwaad natuurlijk.
- frank de jonge
Re: Ibiza Bocanegra
Wat kost zoiets nog dan? Zo'n intern reinigingsbeurtje. Wellicht ook maar gelijk de egr dicht maken. Die versmeerd je de boel.
- WJ
Ik was nu 125euro kwijt.
Waar ik ben geweest kunnen ze alleen benzines. Maar zijn geloof ik ook een aantal adressen waar ze diesels doen maar daar heb je weer andere apparatuur voor nodig.
Waar ik ben geweest kunnen ze alleen benzines. Maar zijn geloof ik ook een aantal adressen waar ze diesels doen maar daar heb je weer andere apparatuur voor nodig.
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wat doen ze precies dan? Linkje met uitleg?
- frank de jonge
Je inlaat, kleppen en injectoren reinigen.
- WJ
Ik kan zo snel niet een link vinden waar het duidelijk beschreven word. Maar inderdaad wat Frank zegt. Ze sluiten dat ding (wat je ziet hangen) op je inlaat aan, die spuit spul je inlaat in terwijl de auto draaid (en toeren maakt) en zo word die soort van schoon geblazen.
In Engeland doet Terraclean het geloof ik, ze doen daar ook veel BMW's.
In Engeland doet Terraclean het geloof ik, ze doen daar ook veel BMW's.
Laatst gewijzigd door WJ op 16 okt 2014, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Voor de BMW x35i (N54, N55) is er 'walnutblasting'. Dit maakt ook je inlaat schoon. Wellicht dat dit (ongeveer) hetzelfde is?
- Arthur
Wanneer draait het blok in de soep, van alle losgekomen elementen?

- frank de jonge
Daarom ook gewoon die EGR afdichten. Stom systeem.
- Petrolhead Tom
Mooie techniek! Gaaf!
-
erwin20vt
Bij een benzine sluit je een vernevelaar aan net voor de gasklep en deze verneveld een reinigingsvloeistof het inlaat traject in. alle het vuil word langzaam los geweekt en gaat mee de verbranding in. er komen dan ook geen grote brokken los die in de motor vallen.
Bij indirect ingespoten benzine auto`s gaat de brandstof nog langs de kleppen en deze reinigen dan de kleppen.
direct ingespoten auto`s hebben dit niet en de inlaat kleppen vervuilen daar door erg snel waardoor je een slechte ontbranding krijgt.
Een diesel werkt redelijk op dezelfde manier, alleen om de motor niet op hol te laten slaan spuit deze de reinigingsvloeistof pulserend in op een licht verhoogd toerental.
Omdat een diesel veel meer vervuild van binnen moet er veel meer reinigingsvloeistof gebruikt worden, dit komt bij in de olie een oliewissel na dien is dan ook noodzakelijk. Als je dit dus overweegt zal ik het combineren ism een onderhoudsbeurt.
Bij indirect ingespoten benzine auto`s gaat de brandstof nog langs de kleppen en deze reinigen dan de kleppen.
direct ingespoten auto`s hebben dit niet en de inlaat kleppen vervuilen daar door erg snel waardoor je een slechte ontbranding krijgt.
Een diesel werkt redelijk op dezelfde manier, alleen om de motor niet op hol te laten slaan spuit deze de reinigingsvloeistof pulserend in op een licht verhoogd toerental.
Omdat een diesel veel meer vervuild van binnen moet er veel meer reinigingsvloeistof gebruikt worden, dit komt bij in de olie een oliewissel na dien is dan ook noodzakelijk. Als je dit dus overweegt zal ik het combineren ism een onderhoudsbeurt.
- WJ
Re: Ibi weg, en nu een UP!
De Ibiza vandaag omgeruild voor de UP!
Lijstje;
High up! BMT 4-deurs
Kleur : Deep black pearl
Bekleding : Jk,zwart/titaanzwart
Bijleveringen :
0NA Zonder type-aanduiding
3FB Panorama-schuif-/ kantelda
3L3 I.h.v. bijrijderstoel
4A3 Verwarmbare voorstoelen
8RU Fender soundsysteem
FC1 Inbouw via individual
PCD Drive pakket
PD1 Decorinleg 'black pearl'
PH1 Climatic
PS2 Dynamic pakket
W28 Executive pakket
Plaatjes;

Vind hem zelf wel erg leuk.
Alleen niet vooruit te branden. Maar dat open dakje met die zwarte hemel, stoelverwarming en Fender audio maken het een klein beetje goed.
Lijstje;
High up! BMT 4-deurs
Kleur : Deep black pearl
Bekleding : Jk,zwart/titaanzwart
Bijleveringen :
0NA Zonder type-aanduiding
3FB Panorama-schuif-/ kantelda
3L3 I.h.v. bijrijderstoel
4A3 Verwarmbare voorstoelen
8RU Fender soundsysteem
FC1 Inbouw via individual
PCD Drive pakket
PD1 Decorinleg 'black pearl'
PH1 Climatic
PS2 Dynamic pakket
W28 Executive pakket
Plaatjes;
Vind hem zelf wel erg leuk.
- GTRene
mooi ding zo 
- dvh
Superhip !
Maar dat was de ibiza ook.
Wat was de reden ?
Maar dat was de ibiza ook.
Wat was de reden ?
- WJ
Ibi was 5 jaar oud, zaten wat grote (onderhoud) dingen aan te komen. Dus beetje bijgelegd en gewoon nieuw en zuinig rondtuffen komende tijd, wat ook voor mijn portomonee even geen kwaad kan. 
- dvh
Ik wacht nog even op de 1.0 tsi up 
- Arthur
Leuk ding