GP van Canada

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 jun 2007, 19:07

Kwalonso, triest figuur :?

Wilbert

Bericht door Wilbert » 12 jun 2007, 19:11

Hamilton: top leuk goed en ga zo maar door en dat voor een ferrari fan.
Alonso: een nog grotere jankebal dan albers
Massa en fisichella: Stelletje domme randdebielen rood is stoppen.
Raikonen: Gaat het niet worden.
Kubica: beste klapper die ik in jaren heb gezien ( gods zij dank dat hij er zonder echt iets heftigs uit is gekomen)
heiffeld: en Wurz: vind ik gewoon leuk.
Albers: een grotere kneus loopt er niet rond o toch misschien alonso
trullie en ralph ga met pensioen jullie hebben niks te zoeken in de F1
voor de rest bekijk het maar.

Ik heb zondag eindelijk weer echt genoten van de F1

Dutch

Bericht door Dutch » 12 jun 2007, 20:02

Jongens, heb 't nou eens door - dit is allemaal opgeklopte media-spin van de Britse en Spaanse pers.

Twee weken geleden was 't Hamilton die klaagde dat hij niet alleen nummer 2 op z'n auto had, maar ook de nummer twee in het team was. (Niemand hier toen over gehoord, trouwens, dat Hamilton een jankerd is.)

Dat was na lekker zuigende vragen van de Britse pers op de 'echte' persconferentie die niet op tv komt.

In dit geval hebben ze in dit radioprogramma alle Britse krantenkoppen hardop aan Alonso voorgelezen totdat hij eindelijk wat zei.

Maar soms lukt 't niet altijd, zoals tijdens de persconferentie van afgelopen zaterdag:

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=31717

Zoals altijd zet Pitpass het weer even in het juiste, relativerende perspectief.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 12 jun 2007, 20:12

feit is wel dat Alonso meerdere malen bewezen heeft, zowel op de baan als in interviews etc, dat het een enorme hondenlul is ...

Hamilton zeg ik niets over. Ik vind het enorm knap hoe hard hij van Nick wegreed na de laatste safety car procedure, en hoe hij vervolgens zonder een enkel zweetdruppeltje uitstapte, maargoed, straks als hij écht onder zware druk staat mag hij laten zien wat hij waard is.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 12 jun 2007, 20:34

Een kleine kanttekening, Hamilton stapt uit zonder een zweetdruppeltje.

"Je kan aan z'n haren niet zien dat hij gezweten heeft, aangezien hij er ongeveer een milimeter haar op heeft staan"

"En ik denk dat de coureurs in de McLaren, Ferrari en BMW iets minder hard hoeven te werken in de auto als de B-teams op dit moment, want als Hamilton zijn carriere was begonnen in een Toyota dan was het niet, juzt Kroezing, zoals nu in de beste auto van het veld"

Dutch

Bericht door Dutch » 12 jun 2007, 21:07

Sander Spoolder schreef:feit is wel dat Alonso meerdere malen bewezen heeft, zowel op de baan als in interviews etc, dat het een enorme hondenlul is ...
Welnee joh, je hoort gewoon bij de grote groep Nederlanders die 'm om z'n karakter niet mag, net zoals er heel veel Nederlanders zijn die Schumacher ondanks z'n karakter wel mochten. Daar is geen 'feit' aan, want wat ik al zei, in andere landen is 't precies andersom. :lol:

En op de baan? Ik kan me één dingetje herinneren - die remtest op Doornbos - dus als dat nou alles is?

Al die karaktertoestanden, ze kunnen mij helemaal niks schelen, ik kijk naar wat ze laten zien op de baan. En om die reden heb ik Alonso nog altijd heel hoog zitten. Hij heeft 't wel weten op te nemen tegen Schumacher, die toch de grootste van zijn tijd was en nog altijd op z'n hoogtepunt is gestopt. Met mooie bravouremanoeuvres, zoals buitenom in de 130R op Suzuka.

Kijk, dat hij het nu niet weet te redden tegen Hamilton, ligt vooral aan Hamilton, want die is echt een klasse apart. Hij is nu al verder dan Schumacher destijds was.
Sander Spoolder schreef: Hamilton zeg ik niets over. Ik vind het enorm knap hoe hard hij van Nick wegreed na de laatste safety car procedure, en hoe hij vervolgens zonder een enkel zweetdruppeltje uitstapte, maargoed, straks als hij écht onder zware druk staat mag hij laten zien wat hij waard is.
Dat vond ik nou weer net niet zo heel bijzonder. Wat Matthieu zegt: iemand van zo'n kaliber in zo'n auto, die hoort dat gewoon te doen en dat kost 'm nog weinig moeite ook. Volgens mij was dit juist z'n makkelijkste GP tot nu toe.

Maar dit:

http://www.youtube.com/watch?v=yn7L-fA3 ... ed&search=

Dit is nou vintage Hamilton. Echt fan-tas-tisch! Als je na deze GP2-race in Turkije nog niet overtuigd was van zijn bijzondere talent...

Roman

Bericht door Roman » 13 jun 2007, 10:38

Nieuw filmpje van de crash op youtube... voor zolang het duurt

http://www.youtube.com/watch?v=dWZ7iKXfLXs

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jun 2007, 15:14

Nou, over huilebalk gesproken pfffffffffff, wat een jankdoos die Alonso.

Beetje respect wat ie had heeft ie nu wel definief door de plee gespoeld.

http://www.planet.nl/planet/show/id=691 ... /sc=9d14fe

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 13 jun 2007, 16:08

Ja, ga hetzelfde relverhaal nog even herkauwen joh... Zoals Dutch al zei, toen Hamilton twee weken hetzelfde zei(/gezegd zou hebben) was er niks aan de hand en nu men de man met de vinger zo ver krijgt dat ie het roept zijn de rapen gaar.

Dutch

Bericht door Dutch » 13 jun 2007, 17:15

En ook weer grappig hoe algemene nieuwssites de oorspronkelijke uitspraken uit hun verband trekken. Want deze quotes van Dennis worden gemakshalve maar even weggelaten:
autosport.com schreef:"It's completely understandable that the results of each Grand Prix are going to provide both the British and the Spanish media with an opportunity to hang on every word that the drivers say - and sometimes quotes are taken out of context, which can put a completely different spin on an innocent remark," Dennis said.
autosport.com schreef:"Fernando's comments when read carefully are correct; he hasn't been with the team long and the relationship can only continue to develop. The team is not going to do anything to jeopardise this positive and growing partnership."

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 13 jun 2007, 19:37

Wilbert schreef:Hamilton: top leuk goed en ga zo maar door en dat voor een ferrari fan.
Alonso: een nog grotere jankebal dan albers
Massa en fisichella: Stelletje domme randdebielen rood is stoppen.
Raikonen: Gaat het niet worden.
Kubica: beste klapper die ik in jaren heb gezien ( gods zij dank dat hij er zonder echt iets heftigs uit is gekomen)
heiffeld: en Wurz: vind ik gewoon leuk.
Albers: een grotere kneus loopt er niet rond o toch misschien alonso
trullie en ralph ga met pensioen jullie hebben niks te zoeken in de F1
voor de rest bekijk het maar.

Ik heb zondag eindelijk weer echt genoten van de F1
bij die laatste namen wilde ik Coulthard er nog even bij zetten.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 30 jun 2007, 18:20

Viso deed vanmiddag nog maar eens een Kubica met bonuspunten voor het ondersteboven meenemen van de vangrail en ontsnapte eveneens zonder ernstige verwondingen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/60356

Filmpje staat nog niet op youtube, maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen.
Als je dan vergelijkt met Marco Campos zijn ongeluk (ook op Magny Cours), dan zijn de auto's de afgelopen 10 jaar toch echt heel veel veiliger geworden. Of zou dat hem in de bescherming zitten (sterkere helmen & HANS)?

Dutch

Bericht door Dutch » 30 jun 2007, 20:26

Ik zat ook al te zoeken op YouTube...

Zonet z'n teambaas gemaild over de bijzonderheden, dus misschien heb ik vanavond nog een update.

Ben trouwens ook benieuwd hiernaar:
The race started with a bang when iSport teammates Timo Glock and Andi Zuber, who had annexed the front row, contrived to drive into each other within yards of the start.

Zuber's car was sent flying, landing on top of Glock's head. Both were out, with Glock the first to report to the medical centre in a neck brace.
Hoe krijg je 't voor elkaar!

Zeker nadat Glock gisteren deze waarschuwing nog afgaf:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/60297

Ik denk dat er vanavond een zeer ontstemde iSport-teambaas Paul Jackson in het paddock van Magny-Cours rondwandelt...

Dutch

Bericht door Dutch » 01 jul 2007, 00:13

Hier is-ie dan:

http://www.youtube.com/watch?v=hGetc1OEhF0

Un-fcuking-believable...

Z'n teambaas heeft inmiddels geantwoord. Samengevat: Viso heeft enorm veel geluk gehad. 2 cm lager en de muur had z'n hoofd eraf gerukt. Van de auto is weinig meer over (hij zou foto's sturen), maar Viso heeft zelf verder niks, behalve een hersenschudding. Dus opnieuw een wonderbaarlijke ontsnapping. Maar volgens de teambaas toch ook echt de enorme vooruitgang in veiligheid.

Dutch

Bericht door Dutch » 01 jul 2007, 00:28

Om het even in perspectief te zetten, de klap die 12 jaar geleden voor Marco Campos dodelijk was, op dezelfde plaats:

http://www.youtube.com/watch?v=4OhTpXB_NcI

Dat je daar nog aan dacht, Peter. Ik was helemaal kwijt dat het ook op Magny-Cours was. De gelijkenis is huiveringwekkend.

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 01 jul 2007, 11:18

:shock: Dat scheelde voor Viso echt helemaal niks. Goeie genade wat een crash............

Tomaz

Bericht door Tomaz » 01 jul 2007, 11:37

wtf?! :shock:

Die man heeft mazzel^² Knap dat ie niets heeft, en nóg knapper dat ie een brandblusser kan onthoofden met z´n auto.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jul 2007, 13:18

Wow... :shock:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 jul 2007, 14:49

Wat is dat toch een prutsteam zeg :?

Dutch

Bericht door Dutch » 02 jul 2007, 01:35

partyondude schreef:Wat is dat toch een prutsteam zeg :?
:?: :?:

Overigens was Viso vandaag alweer terug op het circuit en zag hij zijn teamgenoot Javier Villa de tweede GP2-race winnen. Da's nog eens een weekend van hoogte- en dieptepunten voor het team...

En nu we hier toch zwaar off-topic over GP2 bezig zijn, dit zijn de beelden van de eerdergenoemde blunder van gisteren, waarbij de iSport-teamgenoten Glock en Zuber elkaar bij de start uitschakelen:

http://www.youtube.com/watch?v=x0HmdWRA_No

Wie dacht dat Albers vandaag de blunder van het jaar maakte, deze is nog vééél genanter...

Plaats reactie