Hoi allemaal...tijd voor een update!
De S70;
Gaat geweldig, fantastische cruiser. Inmiddels alweer 15000 km verder. Zelden zo ontspannen door NL gereden als met deze auto. Probleemloos was ie niet. Nieuwe achterremklauwen van een nieuwer type V70 (S60 is hetzelfde) nodig nadat ie al rokend tot stilstand was gekomen, wiellager links is onlangs vervangen en de voorruit mocht na 16 jaar ook de container in.
Het blijft spannend, een auto die jaren stil heeft gestaan...
Verder nog;
- Bouten van de fusees vervangen door OEM bouten en moeren.
- Ontluchting van kofferbak compleet gemaakt
- LPG vuller degelijk dicht gemaakt
- Recirculatie van de kachel vastgezet, mechanisme defect waardoor ie dicht bleef staan
- Groot vacuumlek in de inlaat gevonden en opgelost.
- Alle vacuumslangen van de turboregeling vervangen in verband met terugkerende motorlampje
- Alle olieniveaus van de aandrijving gecontroleerd, alles op peil.
- en...nog veel meer...
Druk geweest met bumperrandjes...pfff...
S70 AWD heeft enkel de uitlaat rechts (FWD enkel links), nu zit er bij mij een V70R AWD uitlaat onder, met links en rechts een sierstuk. S70 AWD heeft origineel links een dicht kapje. Bent u er nog?
Wilde dus links ook een bumper randje, want dat heeft ie rechts ook. V70R bumper gescoord, met randjes...randje links netjes gemaakt...is die hele bumper vlakker...neverniet passen. Had nog een S70 AWD bumper liggen en daar het dicht kapje gemodificeerd;
Boven V70R AWD, onder S70 AWD
Van een dicht kapje naar;
...en gespoten en gemonteerd;
Klein detail wat de achterkant een heel ander gezicht geeft.
Het motorlampje bleef me ook achtervolgen. Uitlezen gaf een paar mogelijkheden. Ik ben ze allemaal gaan afstrepen, vacuumlekkage, turboregelklepjes...slangen. Op een gegeven moment kon het qua foutcode en logica niet meer...turbodruk te hoog...terwijl de fout er alleen in kwam met constante snelheid...
Er heeft iemand in een ver verleden de turbo afgesteld, precies verkeerd om. De wastegate stond dus altijd open ipv met een beetje voorspanning dicht. Opnieuw -goed- afgesteld en het loopt nu alweer een maand foutcodeloos, ik blij! Het vermogen zit nu ook weer dichter bij de 193pk af fabriek.
Plaatje;
En ik heb nog ergens een S60 staan...
Hele dikke laag stof...accu erin en lopen.
Nu al een volle dag aan het strippen geweest...en nog niet klaar.
Deuren moeten nog helemaal kaal worden gemaakt, want hij gaat volledig opnieuw in het rood gezet worden.
Ziet er nu heel zielig uit...
Planning is om in juni weer in de S60 te gaan rijden. De S70 gaat dan wel het veld ruimen. Had hem er wel bij willen houden maar kreeg een 'offer i couldn't refuse'...