Macboys opvolger draadje
- Hielke
Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?
Probeer Ilija nou niet van het padje te krijgen. Porsche is zo'n beetje het mooiste wat er is. Dat weet ie maar al te best, en hij moet zich nu niet af laten leiden.
De combinatie met een Up is prima. Die dingen rijden ook op hogere snelheid heel volwassen. Klap de achterbankleuning om en je hebt een pakezel.
De combinatie met een Up is prima. Die dingen rijden ook op hogere snelheid heel volwassen. Klap de achterbankleuning om en je hebt een pakezel.
-
340i is (samen met de M3) de enige 3 serie met een geblazen 6 cilinder.RutgerK schreef:Heet die hybride niet 340i?dvh schreef:Waar moet ik aan denken bij een 330e ? Ik kijk eigenlijk nooit naar leaseauto's...
330e is een 320i met een elektromotor ter ondersteuning. De combinatie van deze 2 aandrijvingen werkt erg goed vind ik. Is een (gevoelsmatig) snelle auto, met (niet overdreven veel, maar genoeg) koppel onderin en genoeg kracht bovenin de toeren. Ik weet alleen niet of Macboy het ziet zitten om veel met stekkers in de weer te zijn.
-
Dat weet ik ook wel. 420 flessen wijn passen erin.Hielke schreef:Probeer Ilija nou niet van het padje te krijgen. Porsche is zo'n beetje het mooiste wat er is. Dat weet ie maar al te best, en hij moet zich nu niet af laten leiden.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik heb zelf goede ervaringen met de Seat Ibiza 1.0 TSI FR Connect. Zuinig, heel veel luxe en ook nog eens hele goede stoelen. Echt prima auto. Wel de 110 pk versie nemen. Die kost 1000 euro meer dan de 95 pk versie, maar dan krijg je ook een zesbak.
http://www.seat.nl/modellen/ibiza-sc-3-deurs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.seat.nl/modellen/ibiza-sc-3-deurs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
Dank Rico voor je review daar heb ik echt iets aan
Erik zakelijk leasen en kopen zit een groot verschil in. Bij lease gewoon altijd zelf iets nieuws uitkiezen. Zoals Tom ook zegt daar zit voor mij de helft van de fun. Een dikke Z4 in de lease zal niet extreem veel goedkoper zijn dan een Boxster 718. Dus dan altijd iets meer uitgeven. Een Z4 2.0i zal er natuurlijk nooit komen. Dat is echt een ruk motor en helemaal in een cabrio. Bij BMW dan altijd een 6-cilinder.
Als een 718 te duur is dan kan ik een uitstapje maken naar een MX5. Die zal veel betaalbaarder zijn. Dan kan ik daarnaast ook een wat dikkere tweede auto zetten. Dat maakt het dan wat logischer.
Zal alles nog op een rijtje moeten zetten maar welk voordeel ik met die blauwe Z4 zou hebben is me nog niet helemaal helder eerlijk gezegd. Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk !

Erik zakelijk leasen en kopen zit een groot verschil in. Bij lease gewoon altijd zelf iets nieuws uitkiezen. Zoals Tom ook zegt daar zit voor mij de helft van de fun. Een dikke Z4 in de lease zal niet extreem veel goedkoper zijn dan een Boxster 718. Dus dan altijd iets meer uitgeven. Een Z4 2.0i zal er natuurlijk nooit komen. Dat is echt een ruk motor en helemaal in een cabrio. Bij BMW dan altijd een 6-cilinder.
Als een 718 te duur is dan kan ik een uitstapje maken naar een MX5. Die zal veel betaalbaarder zijn. Dan kan ik daarnaast ook een wat dikkere tweede auto zetten. Dat maakt het dan wat logischer.
Zal alles nog op een rijtje moeten zetten maar welk voordeel ik met die blauwe Z4 zou hebben is me nog niet helemaal helder eerlijk gezegd. Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk !
- RVV
Graag gedaan! En 0,0 roze bril
want ik heb echt helemaal niets met die auto. Qua gevoel doet ie me net zoveel als mijn gazelle stadsfiets 

-
Nou, scheelt 30k met een porsche, en maar 10k met een mx5.al alles nog op een rijtje moeten zetten maar welk voordeel ik met die blauwe Z4 zou hebben is me nog niet helemaal helder eerlijk gezegd. Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk !
Doe mij dan die z4 maar.

- mrbbs
Porsche rijden is natuurlijk altijd fab.. maar ik weet niet of dat nog het geval zal zijn met de 718, die is aan de turbo net zoals de 991.2 en die vond ik maar niks. Had die nog steeds atmo geweest zou ik ervoor gaan in jouw plaats, maar dan kwam die wellicht ook minder fiskaal in het vizier.
Maar in ieder geval ik zou de 718 eerst even testen, testrit van minstens 2 uur is zeker aan te raden.
Verder is de MX-5 inderdaad een bargain en zal je minstens evenveel plezier mee hebben. Tevens zal het je meer comfort geven bij de keuze van een 2e wagen.
Maar in ieder geval ik zou de 718 eerst even testen, testrit van minstens 2 uur is zeker aan te raden.
Verder is de MX-5 inderdaad een bargain en zal je minstens evenveel plezier mee hebben. Tevens zal het je meer comfort geven bij de keuze van een 2e wagen.
-
718 lijkt mij een goede keuze. Erg mooie auto en de basismotor heeft ook nog eens 300 pk
Up zou ik nog eens goed over nadenken als je interieur-fetisjist bent. Ik weet niet of ze er nog steeds zo van binnen uitzien, maar met mijn vrouw destijds wezen kijken (en rijden) naar een van de eerste Upjes. Wat mij vooral tegenviel is dat je aan de binnenkant van de deuren tegen metalen deuren + lak kijkt. Qua afwerking vind ik dat echt verschrikkelijk, maar dat is persoonlijk en gaat eigenlijk nergens over. Uiteindelijk een Golf Highline 1.2 voor haar gekocht. Is echt veel meer auto en het prijsverschil met een aangeklede Up was toen 5k.
Succes met de keuze. Kies in ieder geval de 718 als het kan.

Up zou ik nog eens goed over nadenken als je interieur-fetisjist bent. Ik weet niet of ze er nog steeds zo van binnen uitzien, maar met mijn vrouw destijds wezen kijken (en rijden) naar een van de eerste Upjes. Wat mij vooral tegenviel is dat je aan de binnenkant van de deuren tegen metalen deuren + lak kijkt. Qua afwerking vind ik dat echt verschrikkelijk, maar dat is persoonlijk en gaat eigenlijk nergens over. Uiteindelijk een Golf Highline 1.2 voor haar gekocht. Is echt veel meer auto en het prijsverschil met een aangeklede Up was toen 5k.
Succes met de keuze. Kies in ieder geval de 718 als het kan.
-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282237518
Hmm, 20k.
Mx5 is dan wel erg goedkoop in verhouding.
Hmm, 20k.
Mx5 is dan wel erg goedkoop in verhouding.
- Luca
RVV schreef:Geen Up maar wel een Seat Mii..60 pk. Nu dik 3 jaar in bezit.. 2 keer een beurt gehad en een setje nieuwe bandjes. En 2 zijspiegels die er door een ander werden afgereden. Kilometerstand nu 82000 km. Ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Gaat gewoon niks aan stuk. Verbruik zoals eerder vermeld altijd 1 op 19. Auto rijd gevoelsmatig nog als een nieuwe sterker nog hij ziet er nog als nieuw uit.
Zitpositie is ronduit goed. Net als het zicht rondom. Best vlot maar verwacht geen wonderen boven de 100/120 desalniettemin kun je probleemloos tussen de 140 en 160 kruisen. Auto voelt op die snelheden erg stabiel aan. Veel snelweg verkeer is geen belemmering en geeft mij geen onveilig gevoel. Van buiten is het een schoenendoos. Maar als ik er in rij heb ik het gevoel een klasse "hoger" te rijden. Stuurgevoel is gewoon dik in orde. Hij doet precies wat je verwacht. Navigatiesysteem/Bluetooth werkt prima. Muziek/geluid is ook gewoon dik in orde. Lekkere volle bas. Binnenbekleding (licht) is snel vies. Als de kinderen vochtige sportkleding aan hebben krijg je snel kringen. Maar het is ook heel makkelijk weer schoon te maken/te verwijderen. Het is dat deze het prima doet anders zou ik zo weer een nieuwe kopen. Een Up vind ik trouwens wel leuker smoelen. Maar verder is het een pot nat natuurlijk.
Ik heb er niet heel lang in gereden maar de MII vond ik een heerlijke auto! Dikke aanrader! Het is een kleine auto maar rijdt heerlijk. Veel ruimte voor en achterin. Aardig wat relaxe km in gemaakt b
- Roy RS
Of je koopt voor t wisselgeld n dacia bi fuel met gas, lease kan ook, wonder boven wonder hebben ze n goeie restwaarde, kun je bijna gratis km maken en fun hebben met wat anders...dat andere apprecieer je dan nóg meer 

- Will F.
Z4 met 6cil is geen vergelijk voor een 981 6cil 2.7. De laatste is echt een sportwagen met viscerale beleving, de Z4 een prachtige, sportieve auto met hele hoge feel good factor, maar qua beleving meer in de richting van mercedes dan porsche. (heb een E89 Z4 gehad) Het is geen hele speelse, lichtvoetige auto als een mx5 bijvoorbeeld. Heel sure footed zogezegd.
- Macboy
Precies, daar ga ik ook vanuit. Daarom voor mij (nu) niet de beste optie.
Erik volgens mij heb jij niet echt door hoe leaseprijzen werken. De aanschafprijs is niet zo heel bepalend. Een €50k auto kan een gelijke leaseprijs hebben als een €65k auto. Dus bedragen vergelijken hebben we niet zo veel aan. Dat is alleen interessant bij daadwerkelijke aanschaf van de auto. En dat gaan we dus sowieso niet doen.
Ben zelf overigens groot liefhebber van turbo motoren. Gewoon altijd koppel paraat. Daarom ook zo gek van diesels. Dus de 718 zou mij wel heel erg kunnen bevallen, zeker als semi-daily auto. Maar ik ga er zeker wel even in rijden maar vrees dat mijn roze Porsche bril niet heel objectief zal zijn ...
Maar goed al mijn dromen gaan snel in duigen als ik de prijzen zie voor een paar opties, dus zo kan ik weer relativeren
Erik volgens mij heb jij niet echt door hoe leaseprijzen werken. De aanschafprijs is niet zo heel bepalend. Een €50k auto kan een gelijke leaseprijs hebben als een €65k auto. Dus bedragen vergelijken hebben we niet zo veel aan. Dat is alleen interessant bij daadwerkelijke aanschaf van de auto. En dat gaan we dus sowieso niet doen.
Ben zelf overigens groot liefhebber van turbo motoren. Gewoon altijd koppel paraat. Daarom ook zo gek van diesels. Dus de 718 zou mij wel heel erg kunnen bevallen, zeker als semi-daily auto. Maar ik ga er zeker wel even in rijden maar vrees dat mijn roze Porsche bril niet heel objectief zal zijn ...
Maar goed al mijn dromen gaan snel in duigen als ik de prijzen zie voor een paar opties, dus zo kan ik weer relativeren

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wij hebben er ook een SEAT Mii bij staan. Fijn karretje, doet alles wat je verwacht en grote afstanden geen probleem. Natuurlijk is dat fijner in de BMW maar bij nood prima. Ruimte en stoelen zijn prima en met 4 man houdt het ook gewoon gang. Inhalen is wat beter opletten, je hebt niet veel over maar je moet elke auto rijden naar z'n motor natuurlijk. Je kunt geen inhaalacties van een dikke turbodiesel verlangen. Al met al een prima autootje ("het gebakje") waar m'n vrouw heel tevreden mee is. Het is een Dynamic Sport en ziet er best leuk uit, ding heeft zelfs stoelverwarming
Overigens is het bij ons met 1:16,5/17,5 wel gedaan...
Maar voor Macboy lijkt het mij niets, ook niet in combi met een Boxster. Gewoon die Jag nemen en klaar. Geen geneuzel met 2 auto's waarvan 1 je eigenlijk "te min" is.

Overigens is het bij ons met 1:16,5/17,5 wel gedaan...
Maar voor Macboy lijkt het mij niets, ook niet in combi met een Boxster. Gewoon die Jag nemen en klaar. Geen geneuzel met 2 auto's waarvan 1 je eigenlijk "te min" is.
-
Wat je kunt doen is Arthur laten proefrijden in die 718. Bij Niels werkt het ook.
Hoeveel kilometers schat je te moeten maken in de Up! als je die alleen gebruikt in nood?
Hoe groot is de hond?

Hoeveel kilometers schat je te moeten maken in de Up! als je die alleen gebruikt in nood?
Hoe groot is de hond?
- Fasteddie2
Persoonlijk zou ik niet zo'n "boodschappenkarretje" gaan rijden. Ivm.
1. veiligheid (!)
2. wat is je 'm na 3 dagen zat bent ?
3. Er staan al hele straten vol met die lelijke shit
De optie die ik zelf doe (en ik kan echt praktisch alles leasen wat ik zou willen):
- lease budget laten uitbetalen
- grote diesel privé kopen, en met deze auto kan je uiteraard rijden wat je wil. Zorg ervoor dat deze auto een mooie representatieve auto is die bij klanten netjes overkomt enz.
- ook privé een "fun" car erbij. M5, RS6, 500+ pk auto's..you get me
Dat laatste zou dan ook, in jouw geval de Porsche kunnen zijn, die je dan gaat leasen.
De grote diesel zou je privé dan kunnen kopen voor 5.000 euro max of zo. Moet echt wel lukken.
Laatst in een Boxster S (oudere type) gereden moet zeggen perfect daily car hoor ! Uiteraard weinig plek. Misschien ook een argument om die grote diesel als station te nemen.
1. veiligheid (!)
2. wat is je 'm na 3 dagen zat bent ?
3. Er staan al hele straten vol met die lelijke shit

De optie die ik zelf doe (en ik kan echt praktisch alles leasen wat ik zou willen):
- lease budget laten uitbetalen
- grote diesel privé kopen, en met deze auto kan je uiteraard rijden wat je wil. Zorg ervoor dat deze auto een mooie representatieve auto is die bij klanten netjes overkomt enz.
- ook privé een "fun" car erbij. M5, RS6, 500+ pk auto's..you get me

Dat laatste zou dan ook, in jouw geval de Porsche kunnen zijn, die je dan gaat leasen.
De grote diesel zou je privé dan kunnen kopen voor 5.000 euro max of zo. Moet echt wel lukken.
Laatst in een Boxster S (oudere type) gereden moet zeggen perfect daily car hoor ! Uiteraard weinig plek. Misschien ook een argument om die grote diesel als station te nemen.
-
Ow zeker wel. Alleen ik heb me er niet heel erg in verdiept.Erik volgens mij heb jij niet echt door hoe leaseprijzen werken. De aanschafprijs is niet zo heel bepalend. Een €50k auto kan een gelijke leaseprijs hebben als een €65k auto. Dus bedragen vergelijken hebben we niet zo veel aan. Dat is alleen interessant bij daadwerkelijke aanschaf van de auto. En dat gaan we dus sowieso niet doen.
Feit is, dat een BMW over het algemeen niet heel slecht is met de leaseprijzen ivm de goede restwaarde.
Maar ja, een MX5 heeft ook een prima restwaarde.....
Soms blijft het een vreemd verhaal, de leaseprijzen. Dat is een feit.....
Maar Porsche VS BMW in de lease móet veel verschil maken, anders reed iedereen een Porker, toch?
- Macboy
Het zal gaan om 50/50 verdeling qua kilometers. Dus 25.000 in de ene en 25.000 in de andere met in/uitloop naar boven of beneden zeg maar. Dus 20.000 in de ene en 35.000 in de andere. De reden Allen is dat ik hiermee dus de kosten kan drukken. Logisch dat ik liefst 60k in de Boxster 718 wil doen, maar dat wordt denk ik een te dure grap. Maar goed zoals gezegd, we wachten nog op de prijzen.
Na alle reacties denk ik toch wel essentieel om te gaan proefrijden. Maar met de 3-cilinder Polo heb ik het echt prima volgehouden 40.000km. Natuurlijk wilde ik hem toen omruilen voor een GTD maar dat was ook omdat het financieel mogelijk was en niet omdat de Polo niet was bevallen. Hij was alleen te langzaam, maar was toen mijn enige auto. Nu zit er dan iets leuks naast zeg maar. Dus de ritten waarin je wil knallen pak je dan toch de snellere auto heb ik het idee. En ik ben echt niet iemand die altijd wil knallen.
Laat ik maar eens in de Up! gaan rijden. Heb testritten gezien van de 108 en consorten maar de Up! wint eigenlijk elke test op ruime voorsprong. Was ook de enige auto die me beviel, maar ja ben dan ook VW liefhebber natuurlijk.
Na alle reacties denk ik toch wel essentieel om te gaan proefrijden. Maar met de 3-cilinder Polo heb ik het echt prima volgehouden 40.000km. Natuurlijk wilde ik hem toen omruilen voor een GTD maar dat was ook omdat het financieel mogelijk was en niet omdat de Polo niet was bevallen. Hij was alleen te langzaam, maar was toen mijn enige auto. Nu zit er dan iets leuks naast zeg maar. Dus de ritten waarin je wil knallen pak je dan toch de snellere auto heb ik het idee. En ik ben echt niet iemand die altijd wil knallen.
Laat ik maar eens in de Up! gaan rijden. Heb testritten gezien van de 108 en consorten maar de Up! wint eigenlijk elke test op ruime voorsprong. Was ook de enige auto die me beviel, maar ja ben dan ook VW liefhebber natuurlijk.
- Macboy
Een paar dingen die je vergeet. Ten eerste zijn de grootste leaserijders mensen met een gezin dus dan komt een Porsche niet zo goed uit. Ten tweede hebben de meeste leaserijders een auto vanwege hun werk nodig en dan vindt de werkgever het niet goed. Verder vergeet je de bijtelling natuurlijk. Als een €50k auto en een €75k auto dezelfde leaseprijs hebben, dan is de bijtelling natuurlijk wel veel hoger. En het laatste punt dat je denk ik vergeet is dat de leaseprijs dus ex brandstof is. Dus stel een €50k diesel BMW auto en een €75k 718 benzine auto zouden dezelfde leaseprijs kunnen hebben. Als je dan 60.000km per jaar gaat rijden is die Porsche qua lease dus net zo duur, maar qua brandstof ben je alsnog €500 duurder uit elke maand. Dat is bij mij dus ook een belangrijke factor om de 718 niet voor 60.000km in te zetten maar bijvoorbeeld maximaal de helft. Dat scheelt enorm en kan dus onderop de streep zeer gunstig en haalbaar uitkomen.ErikS schreef:Soms blijft het een vreemd verhaal, de leaseprijzen. Dat is een feit. Maar Porsche VS BMW in de lease móet veel verschil maken, anders reed iedereen een Porker, toch?
-
Ok, in dat geval denk ik dat ik gewoon een normale wagen had gepakt. Ik dacht dat je net als ik wat langere afstanden reed? Vind de wagen van MdV leuk voor zomaar een dagje. Niet voor 25-30k per jaar.
Jaguar XE leasen. Voor 15k een Boxster erbij kopen met 10k op de rekening voor onderhoud en reparatie? Bij zo'n Boxster hoef je er gelijk niet te voorzichtig mee te zijn en boeit een krasje niet. Bonus is het geluid van de 6 cilinder.
Jaguar XE leasen. Voor 15k een Boxster erbij kopen met 10k op de rekening voor onderhoud en reparatie? Bij zo'n Boxster hoef je er gelijk niet te voorzichtig mee te zijn en boeit een krasje niet. Bonus is het geluid van de 6 cilinder.
- Macboy
Even kijken.
Potentieel nieuwe 718 samenstellen en ophalen in Zuffenhausen of een 15 jaar oude Boxster voor €15k ophalen op Marktplaats.
Hmmmmmm erg lastig hoor
Potentieel nieuwe 718 samenstellen en ophalen in Zuffenhausen of een 15 jaar oude Boxster voor €15k ophalen op Marktplaats.
Hmmmmmm erg lastig hoor

-
718 Samenstellen en iedere keer weer die 600 kilometer in een Up! rijden omdat je op de kilometers moet letten? Kansloze martelgang gaat dat de komende twee jaar worden. 

- Macboy
We zitten ook beetje te dollen natuurlijk. Maar vergeet niet van die 60.000km die ik maakte zaten natuurlijk ook de privé kilometers bij inbegrepen. Daarbij hoef ik niet meer ieder weekend naar Maastricht vanaf juni en dat scheelt toch ook behoorlijk. Het is wel moeilijk inschatten voor me. Maar op dit moment heb ik echt het idee dat ik redelijk veel in de Up! moet kunnen stappen wetende dat er thuis iets nog leukers staat te wachten voor de volgende dag. Heb geen idee, maar ik denk het.
Gelukkig is er dit forum waarop sommige mensen mij beter kennen en weer even op de plek zetten
Gelukkig is er dit forum waarop sommige mensen mij beter kennen en weer even op de plek zetten

-
Je kan ook een up! tijdelijk proberen in de vorm van shortlease of huur. Die kosten zijn nog wel te overzien. Er zit wel een groot verschil in een instap up! en een highline, dus hou daar rekening mee.