Welke remblokken daily drive

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jussi

Welke remblokken daily drive

Bericht door Jussi » 17 apr 2016, 22:35

Liefhebbers,

Zoals sommige al in het Mijn Auto draadje hebben gezien, rijd ik een F31 318d als dagelijkse wagen. Nu was ik de auto zo net een wasbeurt aan het geven en het viel me op dat de originele remblokken echt belachelijk veel remstof afgeven. Daarnaast zijn ze ook niet bijzonder goed.

Daarom dat ik me afvroeg wat ik er op zou zetten als deze versleten zijn. Op de Z3 heb ik EBC Yellow Stuff maar dat lijkt me op deze overkill. Ik dacht al aan EBC Red Stuff maar ik hoor graag nog meer opties.

Bedoeling is dus niet om echt serieuze verbeteringen in remkracht te boeken maar voornamelijk een goede remblok voor een dagelijkse auto te vinden die een beetje zuinig met het remstof is.

Tommy

Re: Welke remblokken daily drive

Bericht door Tommy » 17 apr 2016, 22:42

Als remstof het grote punt is kan je kijken naar hawk ceramics, da's alleen geen sport / performance remblok. De remstof is ook eerder lichtgrijs dan zwart.

Knot

Bericht door Knot » 17 apr 2016, 23:25

Ik vond Hawk HP+ op de E36 prima remmen maar wel veel remstof geven. Op de E46 had ik het streetperformance blok Hawk HPS iets minder voor het echte trackdaywerk maar remstof ook stukken minder en na 20.000km waren ze nog als nieuw!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 18 apr 2016, 06:42

Als je geen zin hebt in remstof de EBC blokken lekker links laten liggen. Zelf heb ik ook erg goeie ervaringen met de Hawk HPS serie. Weinig tot geen remstof maar merkbaar beter remgevoel en meer remkracht.

Plaats reactie