Specs
1e toelating 28/4/1999 in DE, 16/11/04 in NL.
Kilometerstand: 189.682km
4.9 V8 400pk, handgeschakelde 6 bak, mechanisch sperdif.
Avusblau, shadow line.
Staat van de auto:
Binnenkant: 9/10. Enkel een beschadiging op de interieurlijst van de bestuurdersdeur verder super. Hele mooie alcantara hemel en geen ouderwets plastic hout.
Buitenkant: 7/10. De originele M5 velgen hebben wel wat stoeprandschade en hier en daar wat gebruikssporen (steenslag, krassen op het kofferbakdeksel). Niks bijzonders voor leeftijd maar ook niet nieuw staat. Een kundig poetser komt hier een heel eind mee maar daar ligt mijn talent niet.
Onderhoud: in november een (prijzige) inspectie II gehad bij BMW specialist SPBA waar complimenten over de staat werden gegeven, in het voorjaar thermostaat en allerhande riemen vervangen. Sluitende geschiedenis (dealer en specialisten) is aanwezig vanaf 2.000km run in service tot en met heden (zie latere bericht onder). Boekjes en een ordner vol bonnen. 2* sleutel met ab en zelfs de valet- & portemonneesleutel sleutel zijn nog aanwezig.
Technisch: alles prima behalve het schuifdak, dit loopt niet goed. Onderdelen zijn niet duur maar wel moet de hemel hiervoor gedemonteerd worden. Gezien de perfecte staat van de alcantara hemel wilde ik geen risico nemen en heb het zo gelaten.
Overig: AC Schnitzer uitlaat. Standaard heeft de E39 M5 een 520 geluid, deze verhelpt dat. Bij koude start hoorbaar, prachtige brom bij hoog in de toeren of gas los maar geen herriepijp bij normaal rijden. Navigatie is vervangen door het grotere scherm van de latere versies. Denison MP3-speler is ingebouwd. Cruise control, leren dashboard, alarm, climate controle (gescheiden), dimmende spiegels, parkeer sensoren, elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen, verstelbaar stuur, facelift Xenon verlichting, skiluik, afneembare trekhaak en neerklapbare achterbank & etc. Twee sets originele M5 velgen (zomer- en winterbanden).
Prijs. Tsja, de wagen hoeft niet weg, geen grote reparaties nodig dus EUR12.000 lijkt me een nette prijs. Wat duurder dan de wagens met 3 ton op de teller, wat goedkoper dan de wagens met 1,5 ton er op. Edit: prijs aangepast. dit is ex winterset.
Enfin, geen noodverkoop en voorlopig alleen op DF te koop, ik heb geen zin in bandenschoppers, testpiloten of handelaren.
GEEN inruil. Eerste contact via PM. Aanschafkeuring geen probleem mits bij BMW specialist, dealer of ANWB/ Dekra. Niet bij Henkie achteraf garage..
Foto`s zal ik van de week nog uitbreiden. Hier nog enkele geleend van Jochem: