Focus RS 2015
- Joost
Re: Focus RS 2015
1 keer met mijn ex Focus RS op Zandvoort gereden en ik zat klem (1,89m).
- Joost
Zie je die bobbel in het dak? Dat is m'n helm!
- Bijlagen
-
- IMG_0403.jpg (376.62 KiB) 1954 keer bekeken
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Heb voor het werk in een fiesta gereden, maar ook daarin is de zitpositie niet laag genoeg af te stellen. Als gevolg ben je dus iedere keer met de stoel instellingen aan het klooien. Zeer irritant en dus niet alleen een focus kwaaltje.
- Hielke
Joost, overdrijven is ook een vak!
Sportkuipje plaatsen was destijds geen optie?

Sportkuipje plaatsen was destijds geen optie?
-
Zit positie is wel het laatste waar ik mij druk om maak. Daar is altijd wel een aanpassing voor te bedenken.
Mijn test is alleen hoe de handling is en dat de auto doet wat ik er van verwacht. Dat geeft mij het plezier. De stoelen pas ik wel aan hoe ik wil zitten.
Mijn test is alleen hoe de handling is en dat de auto doet wat ik er van verwacht. Dat geeft mij het plezier. De stoelen pas ik wel aan hoe ik wil zitten.
- Joost
Haha. Niet alles te serieus nemen.
Was m'n straatauto destijds. Daar wilde ik niet de stoelen uitslopen voor een paar kuipstoelen.
Was m'n straatauto destijds. Daar wilde ik niet de stoelen uitslopen voor een paar kuipstoelen.
- Kasteel
Ik vond de 1m ook std veels te hoog, hebben sommige forummers ook echt perfect opgelost
.
Have fun komend weekend Andre!

Have fun komend weekend Andre!
- Joost
Oke. Daar merk ik niets van. Wel handbediende stoelen.
Heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat die lager kunnen dan de elektrische bediende stoelen.
Maar back on topic. Veel plezier Andre dit weekend. Genoeg regen voorspeld volgens mij
.
Heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat die lager kunnen dan de elektrische bediende stoelen.
Maar back on topic. Veel plezier Andre dit weekend. Genoeg regen voorspeld volgens mij

-
Aan het weer zal het niet liggen.
Hij staat klaar.

Hij staat klaar.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
leuk in wit!
-
Moet leuk spelen worden!
-
Nou allen dat weet ik nog niet. Dag des oordeels moet nog komen.
- Fernando
Wit staat hem idd goed!
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ben benieuwd 

-
Zat net even een filmpje van die RS te bekijken. Ze hebben toch wel wat vooruitgang geboekt sinds de T-Ford.
Ter vergelijk
Ter vergelijk
-
- Auto: M3P, 130i
Gaaf ding Andre!
Laat je de auto afleveren op LingLong's voor het betere glijwerk?
Laat je de auto afleveren op LingLong's voor het betere glijwerk?

- mrbbs
Had een tweet gestuurd naar Peter Hillhorst en net antwoord ontvangen op mijn verhaal:
het heftige torque steer herken ik niet. Hij trok wel wat in het stuur, maar ik vond het meer welkome levendigheid dan nervositeit.
Misschien moeten we het wat tijd geven. Althans kan ik de indruk die ik toen had niet negeren..
het heftige torque steer herken ik niet. Hij trok wel wat in het stuur, maar ik vond het meer welkome levendigheid dan nervositeit.
Misschien moeten we het wat tijd geven. Althans kan ik de indruk die ik toen had niet negeren..
- Hielke
En heeft de dealer nog gereageerd op je vraag of er iets aan de bandenspanning mankeerde?
- Macboy
Goed verhaal Joost vorige pagina !
Andre we zijn allemaal erg benieuwd wat jij en Hielke ervan gaan vinden. Ik kan niet wachten op de verslagen gvd mooi man
Andre we zijn allemaal erg benieuwd wat jij en Hielke ervan gaan vinden. Ik kan niet wachten op de verslagen gvd mooi man

- mrbbs
Nog niets vernomen van David Put..
Inderdaad benieuwd of Andre het trekken ook gaat ondervinden.. Of als het verdwijnt naar mate de banden beter ingereden zijn.
Inderdaad benieuwd of Andre het trekken ook gaat ondervinden.. Of als het verdwijnt naar mate de banden beter ingereden zijn.
- tomgtr
Neem aan dat zo'n opgefokte motor nog best een aardig tijdje ingereden moet worden? Vreselijk is dat.
Andre krijgt in 1 maand een nieuwe Focus RS en een M2? Veel beter wordt het toch niet.
Andre krijgt in 1 maand een nieuwe Focus RS en een M2? Veel beter wordt het toch niet.
- Hielke
Heb net even een stukje met Andre in wat druilerig weer meegereden. Dingen die me opvielen:
1. Mooie blauwe interieurverlichting van klokken en knoppen. Normaal doet zoiets me niks, dit viel direct positief op.
2. Fantastische recaro's. Zaten me als gegoten. Ik ben niet de grootste, hadden ze een hoogteverstelling gehad dan stonden ze voor mij toevallig al op de juiste hoogte.
3. Een hard onderstel. In alle modi. Niet gemeen hard.
4. Ondanks de reserve die Andre nog betrachtte voel je dat de motor bovenin nog een tandje bijzet. Heel lineair door het toerenbereik, een wereld van verschil met de old skool turbo's.
Met de demo van mrbbs moet echt iets aan de hand geweest zijn, die auto rijdt superstabiel.
1. Mooie blauwe interieurverlichting van klokken en knoppen. Normaal doet zoiets me niks, dit viel direct positief op.
2. Fantastische recaro's. Zaten me als gegoten. Ik ben niet de grootste, hadden ze een hoogteverstelling gehad dan stonden ze voor mij toevallig al op de juiste hoogte.
3. Een hard onderstel. In alle modi. Niet gemeen hard.
4. Ondanks de reserve die Andre nog betrachtte voel je dat de motor bovenin nog een tandje bijzet. Heel lineair door het toerenbereik, een wereld van verschil met de old skool turbo's.
Met de demo van mrbbs moet echt iets aan de hand geweest zijn, die auto rijdt superstabiel.
-
Zo vandaag al 500 km erop.
Mijn ervaringen in het kort.
De stoel zit inderdaad iets aan de hoge kant in vergelijk tot BMW en Audi. Maar ik red me er wel mee.
Auto is stabiel alleen moet je wel in de goede modes zitten.
Is ie perfect nee maar hij bied wel heel veel fun!
Dat trekken in het stuur doet ie soms als ie naar grip zoekt. Oplossing zou wezen een mechanisch sper op de vooras. Je praat hier dan wel extremen waar de meeste nooit zullen komen.
Stuurhuis is heel direct.
Demping is hard het is daarom geen family car! Maar de auto helt nauwelijks over!
Power van de 1m haalt ie niet. Hij is vlot maar niet zo explosief als een 6 cil.
Handrem zit op de remklauw en werkt perfect!
Hij is veel leuker om te rijden dan een rs3. Maar voor daily use kies ik de rs3 meer comfort en premium feel.
Achterdiff is heel apart moet ik nog steeds aan wennen. Die drukt continu de neus naar binnen waardoor je vroeg op het gas kan!
Drift ie vanzelf absoluut niet. Je moet er mee vechten en is zeker uitdagend en rewarding.
Heeft veel minder onderstuur dan evo s en subaru's
Ik mis alleen een sper op de vooras. Zal ford eens een Mail doen als dat mogelijk is. Dan zou ie perfect voor mij zijn.
Ben moe en voldaan.
Voor meer vragen morgen maar. Ik ga maffen:)
Mijn ervaringen in het kort.
De stoel zit inderdaad iets aan de hoge kant in vergelijk tot BMW en Audi. Maar ik red me er wel mee.
Auto is stabiel alleen moet je wel in de goede modes zitten.
Is ie perfect nee maar hij bied wel heel veel fun!
Dat trekken in het stuur doet ie soms als ie naar grip zoekt. Oplossing zou wezen een mechanisch sper op de vooras. Je praat hier dan wel extremen waar de meeste nooit zullen komen.
Stuurhuis is heel direct.
Demping is hard het is daarom geen family car! Maar de auto helt nauwelijks over!
Power van de 1m haalt ie niet. Hij is vlot maar niet zo explosief als een 6 cil.
Handrem zit op de remklauw en werkt perfect!
Hij is veel leuker om te rijden dan een rs3. Maar voor daily use kies ik de rs3 meer comfort en premium feel.
Achterdiff is heel apart moet ik nog steeds aan wennen. Die drukt continu de neus naar binnen waardoor je vroeg op het gas kan!
Drift ie vanzelf absoluut niet. Je moet er mee vechten en is zeker uitdagend en rewarding.
Heeft veel minder onderstuur dan evo s en subaru's
Ik mis alleen een sper op de vooras. Zal ford eens een Mail doen als dat mogelijk is. Dan zou ie perfect voor mij zijn.
Ben moe en voldaan.
Voor meer vragen morgen maar. Ik ga maffen:)
- Kasteel
Klinkt goed!!