2015 - F31 - 318d M-Sport - Saphir Schwarz - dash cams?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: 2015 - F31 - 318d M-Sport - Saphir Schwarz
Ja. Het is wel te coderen dat hij in sport opstart. Evenals het uitcoderen van het start/stop systeem.
- Macboy
Ik zou hem zeker coderen inderdaad. Ook de dagrijverlichting achter en bandenspanning doen. Naast datgene wat Arthur al noemt.
-
?Macboy schreef:Ik zou hem zeker coderen inderdaad. Ook de dagrijverlichting achter en bandenspanning doen. Naast datgene wat Arthur al noemt.
Please elaborate.
- Macboy
Check mijn draadje voor de foto daarvan. Je kunt de bandenspanning dan per wiel programmeren alsook de temperatuur van de banden. Volgens mij was bandenspanning standaard trouwens en temperatuur per wiel kan er dan bij. Andersom dus. Weet nu even niet lol. Bij BMW met LED branden deze overdag alleen voor, niet achter. Dat kun je ook programmeren. Je kunt ook programmeren dat je met one touch soft close alles dicht kan doen, waaronder het dak, in plaats van zoals nu ingedrukt houden tot alles open cq dicht. En nog 100 andere leuke dingen die je kan laten doen. Als je iemand zoekt app je me maar. Via link DF legal hierboven kom je op mijn site en telefoonnummer.
- Luca
Mij is verteld dat het coderen van de sportstand niet mogelijk was?! Ik wilde ook graag dat hij op de sportstand bleef staan na het opnieuw starten van de auto.
Start-stop wel. Ook laten doen net als div andere leuke dingen:
-digitale km teller
-M-performance in BC bij "opstarten"
-temp banden BC
-led in handgrepen branden als ik achteruit rij
-dvd vrij
-drl icm achterlichten
+ enkele andere kleine dingen volgens mij.
Start-stop wel. Ook laten doen net als div andere leuke dingen:
-digitale km teller
-M-performance in BC bij "opstarten"
-temp banden BC
-led in handgrepen branden als ik achteruit rij
-dvd vrij
-drl icm achterlichten
+ enkele andere kleine dingen volgens mij.
-
Zeer interessant! Voornamelijk bandentemp, start stop en dagrijverlichting heb ik interesse in. M-performance logo is misschien wat overkill met deze wilde 143PK.
Volgende stap is ramen tinten.

Volgende stap is ramen tinten.
- tomgtr
Mooi ding Jussi. Ik vind die blauwe streep wel wat hebben eigenlijk.
- Arthur
Wat ook handig is om het sluiten van de kofferklep te laten coderen. Nu kan hij alleen open maar dan ook dicht via de sleutel en de knop in de voetenruimte. Digitale snelheid via de BC kan ook. En de mistlampen als bochtenverlichting laten werken (ala VW).
-
-
Vanmiddag tijdens het stofzuigen het knopje voor de koffer gevonden.Arthur schreef:Wat ook handig is om het sluiten van de kofferklep te laten coderen. Nu kan hij alleen open maar dan ook dicht via de sleutel en de knop in de voetenruimte. Digitale snelheid via de BC kan ook. En de mistlampen als bochtenverlichting laten werken (ala VW).

Ik heb ook BR Performance gecontacteerd maar ik vind hun uitleg nogal wazig.

Beste,
Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 318d naar ca 190pk en 400Nm.Onnodig te zeggen dat de toch wel zware 3-reeks meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost momenteel slechts 560 euro ( BMW promotie in de maand maart ).De stage 1 herprogrammatie hebben we zo ontwikkeld dat deze echt 100% betrouwbaar is en blijft, dus geen risico of extra slijtage voor motor of aandrijflijn.
De herprogrammatie is momenteel onzichtbaar voor de dealer, maar we kunnen niet garanderen dat dit in de toekomst altijd zo zal blijven.
Het is namelijk niet ondenkbaar dat BMW nieuwe technieken bedenkt om de tuning op te sporen, waardoor je later alsnog de garantie verliest.
Nu langs de andere kant is de 2.0 liter motor van BMW zowat de meest betrouwbare dieselmotor ter wereld, dus de kans dat je die garantie ooit zal nodig hebben, is wel heel erg klein.
Indien je effectief een probleem zou hebben onder garantie kunnen we nog steeds de originele software terugplaatsen, zo blijft de constructeursgarantie behouden.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Dikke kar Mathieu! erg nette uitvoering en niet zo karig als de meeste hokken die je dagelijks voorbij ziet komen
ps hoe is het met de Z QP?

ps hoe is het met de Z QP?
- Arthur
Op welke hokken doel je hier eigenlijk? Als je de 3-serie bedoelt: In NL zijn die niet zo karig uitgerust hoor. Ze staan alleen vaak op die lullige 16" wielen ivm de bijtelling. Als het ontbreken van een M-pakket als karig bedoeld wordt dan is/was dat inherent aan die bijtellingsregels. Verder zijn de meeste 3-series prima uitgerust. Zo hoor je hier een aantal Belgen "klagen" dat men daar bv veel minder xenon ziet dan hier. Ook zie je hier meestal de navi pro terwijl er in het buitenland vaker navi business in zit. En dan als laatste hier zie je meestal de automaat (ook dure optie:) ) icm de 320d ipv een minder gemotoriseerde uitvoering.
Wat BMW betreft; Ik ben daar de laatste maanden nogal mee bezig geweest en het valt mij op dat in NL de betere uitvoeringen staan, dus wat betreft opties. Qua motor is er meer te vinden in het buitenland maar zoek maar eens een 5-serie met comfortstoelen in bv Duitsland. In NL hebben ze dat bijna allemaal ivm de HE uitvoering. Nadeel is dat als men HE heeft aangevinkt dat er daarna niet meer veel los wordt bijbesteld. Die losse opties zie je weer wel meer in bv D. Al met al valt het best mee tenzij een sportief uiterlijk als niet karig bedoeld wordt. Ik zou het anders samengesteld noemen
Wat BMW betreft; Ik ben daar de laatste maanden nogal mee bezig geweest en het valt mij op dat in NL de betere uitvoeringen staan, dus wat betreft opties. Qua motor is er meer te vinden in het buitenland maar zoek maar eens een 5-serie met comfortstoelen in bv Duitsland. In NL hebben ze dat bijna allemaal ivm de HE uitvoering. Nadeel is dat als men HE heeft aangevinkt dat er daarna niet meer veel los wordt bijbesteld. Die losse opties zie je weer wel meer in bv D. Al met al valt het best mee tenzij een sportief uiterlijk als niet karig bedoeld wordt. Ik zou het anders samengesteld noemen

-
Bij twijfel zou ik het niet doen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de betrouwbaarheid van die n47's zit, maar de garantie riskeren op zo'n blok lijkt me link... Als je die 220i op BB zag bvb, ik zou niet in die kerel z'n schoenen willen staan.Jussi schreef:Vanmiddag tijdens het stofzuigen het knopje voor de koffer gevonden.Arthur schreef:Wat ook handig is om het sluiten van de kofferklep te laten coderen. Nu kan hij alleen open maar dan ook dicht via de sleutel en de knop in de voetenruimte. Digitale snelheid via de BC kan ook. En de mistlampen als bochtenverlichting laten werken (ala VW).Dat coderen lijkt wel interessant.
Ik heb ook BR Performance gecontacteerd maar ik vind hun uitleg nogal wazig.Zie vetgedrukte tekst:
Beste,
Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 318d naar ca 190pk en 400Nm.Onnodig te zeggen dat de toch wel zware 3-reeks meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost momenteel slechts 560 euro ( BMW promotie in de maand maart ).De stage 1 herprogrammatie hebben we zo ontwikkeld dat deze echt 100% betrouwbaar is en blijft, dus geen risico of extra slijtage voor motor of aandrijflijn.
De herprogrammatie is momenteel onzichtbaar voor de dealer, maar we kunnen niet garanderen dat dit in de toekomst altijd zo zal blijven.
Het is namelijk niet ondenkbaar dat BMW nieuwe technieken bedenkt om de tuning op te sporen, waardoor je later alsnog de garantie verliest.
Nu langs de andere kant is de 2.0 liter motor van BMW zowat de meest betrouwbare dieselmotor ter wereld, dus de kans dat je die garantie ooit zal nodig hebben, is wel heel erg klein.
Indien je effectief een probleem zou hebben onder garantie kunnen we nog steeds de originele software terugplaatsen, zo blijft de constructeursgarantie behouden.
Natuurlijk zit er altijd dat duiveltje op je schouder dat meer wil.
Ik heb dit per ongeluk ook per pm gestuurd Jussi, excuses!
-
OnlineMark 320iS
+1, valt mij ook op. Ik ben nu ook actief aan het zoeken (zoals jij weetArthur schreef:Op welke hokken doel je hier eigenlijk? Als je de 3-serie bedoelt: In NL zijn die niet zo karig uitgerust hoor. Ze staan alleen vaak op die lullige 16" wielen ivm de bijtelling. Als het ontbreken van een M-pakket als karig bedoeld wordt dan is/was dat inherent aan die bijtellingsregels. Verder zijn de meeste 3-series prima uitgerust. Zo hoor je hier een aantal Belgen "klagen" dat men daar bv veel minder xenon ziet dan hier. Ook zie je hier meestal de navi pro terwijl er in het buitenland vaker navi business in zit. En dan als laatste hier zie je meestal de automaat (ook dure optie:) ) icm de 320d ipv een minder gemotoriseerde uitvoering.

Mooie auto trouwens deze 318d.
-
- Arthur
Re: 2015 - F31 - 318d M-Sport - Saphir Schwarz - windows tin
Ik vind dat altijd een stuk beter staan.
Peuter dat 318d er ff af
Peuter dat 318d er ff af

- Tristan
Voorportieren ook gedaan?
Heb mijn voorportieren ook laten doen (iets minder donker dan achter) om het een minder bestelbus look te geven.
Heb mijn voorportieren ook laten doen (iets minder donker dan achter) om het een minder bestelbus look te geven.
-
Voorportieren niet gedaan. Ik wilde geen te donkere tint om dat te vermijden.Tristan schreef:Voorportieren ook gedaan?
@Arthur: dat gebeurt zodra ik er de tijd voor vind. Ik wil het zelf doen om absoluut geen schade te hebben. Samen met zinkspray op de base van de remschijven want het is ongehoord dat die helemaal verroest zijn na amper 1 jaartje oud.
- Tristan
Valt wel mee hoor, hier een foto van mijn folie.Jussi schreef:Voorportieren niet gedaan. Ik wilde geen te donkere tint om dat te vermijden.Tristan schreef:Voorportieren ook gedaan?

Overgang is wat minder heftig imho.
-
Inderdaad mooier.
Ik kijk het even aan. Ik moet ook uitzoeken of het in BE überhaupt mag om de voorste ramen een tint te geven.
Vooralsnog ben ik er al heel erg blij mee.
Ik kijk het even aan. Ik moet ook uitzoeken of het in BE überhaupt mag om de voorste ramen een tint te geven.
Vooralsnog ben ik er al heel erg blij mee.

- Macboy
Echt bestelbus look. Vind het zelf dus niet wat. Vooral bij Tristan niet want lichte kleur. Overigens zou ik als je het dan toch doet ook zeker voor iets donkerder maken.
Ik ben normaal niet zo van de "negatieve posts" maar er staan genoeg positieve tegenover toch ?
Ik ben normaal niet zo van de "negatieve posts" maar er staan genoeg positieve tegenover toch ?
-
Negatieve post is prima.
Ik vind een station zonder getinte ramen op een lijkwagen lijken.
Zo licht is het trouwens niet met 85%. Ik ben gewoon blij dat het niet pekzwart is.
Wilde nog een foto direct van de telefoon uploaden maar dat kan niet wegens max 1MB.

Zo licht is het trouwens niet met 85%. Ik ben gewoon blij dat het niet pekzwart is.
Wilde nog een foto direct van de telefoon uploaden maar dat kan niet wegens max 1MB.

- Tim N
Grappig, zoveel mensen zoveel meningen. Als je achter zo donker hebt dan zeker ook voor iets ivm overgang.
Zelf vind ik het zeker op een donkere kleur snel "lichte vracht" kenteken auto uitstralen.
Ik kijk graag het interieur in, vooral als er een anders dan zwart interieur in een donkere auto zit erg gaaf.
Zelf vind ik het zeker op een donkere kleur snel "lichte vracht" kenteken auto uitstralen.
Ik kijk graag het interieur in, vooral als er een anders dan zwart interieur in een donkere auto zit erg gaaf.
-
OnlineMark 320iS
Mijn auto heeft het ook zo, maar dan affabriek, zou het zelf niet zo bestellen denk ik juist ivm het kleurverschil tussen voor en achter.
@Jussi, hoe denk je het 318d eraf te halen? Ik wil het er bij mij ook wel afhalen, maar ben ook bang voor beschadigingen.
@Jussi, hoe denk je het 318d eraf te halen? Ik wil het er bij mij ook wel afhalen, maar ben ook bang voor beschadigingen.
- Tim N
Met de fohn verwarmen en dan visdraad erlangs en restjes verwijderen. (eventueel na-polijsten)