Zoals jullie misschien wel weten heeft mijn M3 cabrio geen standaard radio antenne, want de auto is geleverd zonder audio, dan wel audio voorbereiding.
De tweede eigenaar heeft zo'n Bosch raam antenne gemonteerd. Werkt verder perfect, maar ik zit toch te kijken naar een oplossing, die helemaal niks toon. De twee hele dunne draadjes boeien me niet zo, maar dat "Bosch" ding zelf waar de draden naartoe lopen, zou nog mooier zijn die ook onzichtbaar te maken.
Nu is nog een optie, om dát ding gewoon weg te werken, en dan houd je alleen zichtbaar die draadjes over.
Nu zie ik van dit soort opties, dus je onder het dash kan monteren. Maar radio ontvangst binnen een stalen kooi blijkt toch niet zo eenvoudig. Je kunt niet even ergens willekeurig een draad spannen en je hemt radio ontvangst. Nog zaken als lengte v.d. draad, plaatsing horizontaal of verticaal ivm polarisatie van de radiogolf etc.
Deze zie ik veel, kosten een prikkie en allen Made in China.
Voor het geld durf ik wel een gokje te wagen, maar vragen hier is nog makkelijker. Iemand wel eens geprobeerd? Bagger ontvangst of niet? Het gaat me alleen om FM. AM luister ik nooit naar.