Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Focus RS 2015

Bericht door tomgtr » 08 apr 2016, 00:32

Yep gezien. :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 apr 2016, 00:35

:tooth:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 08 apr 2016, 17:59

Gewoon doen Ilja. Je leeft maar één keer :).

ps....voor die tijd wil ik nog wel een keer in je diesel rijden. Dan weet ik wat ik mis ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 08 apr 2016, 18:40

Ik wilde zelf al nergens over beginnen ...

markk

Bericht door markk » 08 apr 2016, 20:38

Macboy schreef:Heerlijke reacties :thumbup:

Natuurlijk ga ik voor PDK met mijn kilometers. De PDK was in de GTS ook geweldig. Het is ook geen DCT dus geen enkel bezwaar om voor een automaat te gaan. Ik rij nu ook dik tevreden in een automaat. Daarvoor ook in de GTD een automaat gehad. Ben ook echt een automaat liefhebber. Alleen ik heb wel de ballen om te zeggen dat puur autorijden alleen met handbak is. Maar aangezien het voor mij een centenkwestie wordt zal ik voor de goedkoopste optie gaan.

Wat betreft zaken: ik zou geen cliënt minder hebben of minder omzet draaien met een Boxster. Integendeel, groot gedeelte van mijn cliënten zou dat juist geweldig vinden. Dat speelt dus geen enkele rol. De enige die het bij het rechte eind heeft is Will F: het gaat meer om mijn eigen gevoel. Vind ik dat ik het kan maken om in een Porsche te rijden (deels) van belastinggeld ? Daar zit mijn issue.

Tegelijkertijd weet ik dat ik ook veel belasting betaal door mijn goedlopende praktijk. Ook weet ik dat de Boxster niet duurder is dan de M135i. Daar had ik ook geen moeite mee. Waarom dan wel bij een Porsche ? Bij Porsche heb je gewoon dat patserige gevoel: iets dat ik absoluut niet deel, want ik ben gewoon een liefhebber in hart en nieren. Maar of dat zo overkomt bij mensen ? Dat denk ik niet. Het is immers ook mijn eerste cabrio. Bij een Z4 zou ik denk ik hetzelfde gevoel hebben. Nogmaals, geen cliënt minder zal ik erom hebben. Maar het is dat gevoel van een (grotendeels) sociale advocaat die op de centen van anderen in een Porsche gaat rijden. Dat is het enige dat mij niet zint.

Daarnaast is het natuurlijk ook een centenkwestie. De M135i was een droom die uitgekomen is. Met de 120d bespaar ik letterlijk €1000 per maand. Dat is niet niks. Wil ik wederom nu de andere kant op en €1000 meer uitgeven per maand ? Het ging immers om een fijne luxe diesel die goed bij me past.

Maar dan kom ik bij het volgende punt: nu kan het nog. Een nieuwe Porsche ! Hoe zal het in de toekomst gaan ? Kan je dan je dromen nog wel najagen ? Gaat het dan op de praktijk nog wel zo goed ? Kan ik het dan wel betalen ? Of gaat de roverheid niet alle autofun inperken ? Dat je niet harder dan 120 kan vanwege elektronische limieten. De doemscenarios van Andre. Of dat Porsche helemaal niet meer bestaat. Of dat ik kinderen krijg en mijn geld elders wil besteden ? Of dat ik genoeg heb van autorijden omdat ik ouder wordt en omdat het me allemaal niet meer boeit ? Je weet het niet.

Wat ik wel weet: het is misschien nu of nooit om een nieuwe Porsche te kunnen rijden. Dat zou voor mij dus een sterke reden zijn om te zeggen fuck it we gaan het gewoon doen, dromen najagen. Daarbij kan ik er altijd nog voor kiezen om voor bepaalde "lastige momenten" een tweede auto erbij te nemen en dan niet met de Porsche naar de locatie te gaan bijvoorbeeld.

Maar even tussen ons gezegd: ik heb geen secretaresse. Een gemiddelde secretaresse kost meer dan deze Boxster. De Porsche is dus gewoon mijn secretaresse. Waarom mag een advocaat wel €2000 aan een vrouw betalen maar niet aan een auto ? Ik heb immers niet beiden. Ik heb ook geen secretaresse nodig, maar wel een auto. Dus die discussies kan je daarmee wel pareren lijkt me.

We gaan het wel zien, we hebben nog wel even om na te denken. Overigens denk ik dat 1:10 zeer realistisch is. De 911 turbo S verbruikte 1:7,5 gemiddeld bij de AMS test. Waarom zou een 4-cilinder Boxster dan geen 1:10 gemiddeld kunnen halen ? Mijn M135i met 320pk 6-cilinder haalde immers ook 1:10 gemiddeld over 145.000km. Met mijn ritten knalde ik als een malloot (1:5) maar op lange ritten ook veel 1:13. En ik was meer met lange ritten bezig dan met knallen, vandaar het gemiddelde. Knallen doe je vaak ook kortstondig en niet 200km per dag.

Dus over dat verbruik maak ik me geen zorgen, maar we wachten de eerste rijtesten wel even af.
Als ik dit zo lees denk ik maar 1 ding:

De hoogste tijd om:
1. een secretaresse te nemen
2. een Porsche te nemen
3. #1 te nemen op de motorkap van #2

Mark.

dvh

Bericht door dvh » 08 apr 2016, 21:50

Wat kost dat nou? Een Porsche leasen?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 05:09

Dat is de logische reactie op punt 3 idd :)

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 06:00

Wat een Porsche kost om te leasen kan je net zo min zeggen als wat het kost om een Golf te leasen. Afhankelijk van de maatschappij, welk model, welke opties, welke looptijd en hoeveel kilometers.

Laat ik het zo zeggen: als ik per jaar 20.000km zou rijden met een looptijd van 5 jaar dan kon ik van het geld van de M135i dus makkelijk een nieuwe Porsche 911 Targa 4 PDK van €156.000 leasen. Bizar eigenlijk.

Daarom dus voor mij vanwege 24 maanden lease en 55.000km de instap 718. Dan kost hij mij maandelijks iets minder dan de M135i mij destijds kostte. Dan heb je beetje een beeld. Kijk voor de grap maar eens op http://www.leaseplandirect.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Voordeel daarbij is dat de Boxster dus een cabrio is en middenmotor heeft, dus wel de betere sturende Porsche. Voor mij dus een win-win situatie, beetje te vergelijken met mijn Rolex. Het begint vanaf €5500 ongeveer tot €100.000 maar de goedkopere (stalen) versies vind ik persoonlijk wel de mooiste in tegenstelling tot die gouden bling bling diamanten versies.

Tuurlijk is het een centenkwestie, maar jullie snappen me wel. Gewoon een (haalbare) droom dus !!!

@Mark :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 06:20

Heb even gekeken hoe ik de instap 718 zou willen samenstellen. Uitgangspunt is alleen om die opties te kiezen die noodzakelijk zijn. Paar dingen moet je echter gewoon hebben bij een Porsche. Met mijn interieur kleur fetish en de Porsche mogelijkheden op dat vlak moet ik natuurlijk blauw leer hebben of rood.

En een paar mooie velgen, daar schreeuwt de auto gewoon om. Daar baal ik wel van want liefst heb ik natuurlijk de instap velgen. Ook in verband met de prijs van de banden. Keer over onderhandelen ? Of keer in het echt bekijken die standaard velgen. Zijn namelijk wel 18" ook al lijkt dat niet zo.

Mijn wish-list list ziet er voorlopig zo uit:

- 718 2.0 300pk
- zilver metallic (kleur nog onzeker, donkergrijs ook grote kans)
- blauw lederen interieur (kan ook zwart/rood worden bij donkergrijs)
- 20" carrera classic (bijna een must mooie velgen eronder)
- blauwe kap (afhankelijk van interieur kleur kan dus rood worden)
- park assist achter (zicht naar achter zal niet top zijn denk ik)
- windscherm (zal praktisch hele jaar open rijden denk ik)
- PDK (vanwege kilometers en mogelijk goedkoper dan handbak)
- 64l tank (je wil toch met mijn km iets minder vaak bij de pomp staan dus top optie!)
- lane change assist (vanwege het beperktere rondom zicht)
- verwarmbare stoelen en stuur (geen mietje dus ook in de winter open knallen)
- factory collection Zuffenhausen (duuuuuh)

De rest is allemaal bijzaak. Audio zal ik moet horen. Gescheiden airco is onzin.

Hoe denken de kenners erover ?
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (56.36 KiB) 2267 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (101.84 KiB) 2267 keer bekeken

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 09 apr 2016, 06:34

- Geen cruise control?
- Ik zou PASM icm sperdiff overwegen: PASM geeft het onderstel twee gezichten, sperretje maakt limiet veel interessanter en beheersbaarder. Zorgen samen voor het element sport in het begrip sportwagen.
- Plaatjes in de configurator laten wielen altijd klein lijken, maar 18" zal ook in 't echie altijd bescheiden blijven onder een moderne Porsche.

En dat allemaal in het Focus draadje :-)

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 06:42

Heb de mods al gevraagd alles in het 718 draadje te gooien.

Cruise controle heb ik nog nooit gebruikt alleen die ene keer toen ik riep dat ik zelf zuiniger kon rijden. Voor mij dus onzin. PASM voegt voor mij persoonlijk niets toe. Als een merk een goed onderstel kan bouwen moet je niet experimenteren. Een sperdiff lijkt me ook niet echt nodig en kan volgens mij alleen icm PASM dus valt dat voor mij sowieso af.

Als je al kijkt naar die eerste review in de Schotse hooglanden: die man reed in comfort stand want de sportieve stand was veel te hard. Ik weet dan al genoeg. En tuurlijk het is maar een korte review van een onbekend iemand, maar ook zonder is mijn keuze al gemaakt. PASM komt er bij mij dus absoluut niet in. Porsche weet prima hoe het moet. Maar bedankt voor het meedenken FaF !

In de M135i vond ik die adaptieve opties ook echt helemaal niks. BMW weet als geen ander hoe je een goed onderstel moet bouwen. Het M onderstel is gewoonweg top. Voor elke dag. Zowel sportief als comfortabel.

Ik mag er toch op vertrouwen dat Porsche dit ook prima voor elkaar zal hebben ;)

Hier nog even een duidelijk voorbeeld van het verschil in velgen standaard 18" vs Carrera 20"
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (42.74 KiB) 2268 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (47.66 KiB) 2268 keer bekeken

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 09 apr 2016, 07:39

Ik neem aan dat xenon of full LED standaard is?

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 08:52

Ik zou voor dat lane change assist iets anders kiezen en is er bij die velgen geen tussenweg? Dus 19"?

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 08:53

Lane change assist is voor mij essentieel vanwege het beperkte zicht rondom. Maak vaak mee met ramen achter dat ik bij het nek draaien toch een auto net niet zie. Bij de 718 vanwege de lage zit zal het zicht rondom nog slechter zijn. En mijn broer is zwaar verongelukt doordat iemand naar links kwam en niet oplette: dat moet er dus gewoon op. De 1 serie heeft dit helaas niet.

De LED lampen - die je normaal altijd wil hebben - wil ik bij de Boxster dus juist niet hebben. De nieuwe 911 heeft ze ook. Ik vind die dagrij verlichting echt zooo lelijk ! Dus absoluut geen LED voor mij. Weer zon voorbeeld waar ik wat "geluk" lijk te hebben omdat de goedkopere optie voor mij mooier is. Xenon is wel standaard en dat is dus prima. Bi-xenon misschien niet, maar groot licht gebruik ik alleen om mensen snachts opzij te jagen. Dat moet dan maar halogeen of zo ....

En helaas is er geen mooie 19" velg. Zowel de Carrera S velg als de Carrera Classic zijn 20".

Hier dat voorbeeld van die "fictieve vierkantjes" gadverdamme das echt tien keer niks :kotsen:

Afbeelding

Hielke

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Hielke » 09 apr 2016, 10:55

Ik vind die "18 wielen ook prima te pruimen. De "20 Classics zijn mooier.

Die kleuren komen op de website niet goed uit. Die speciale Oranje kleur is op youtube filmpjes vele malen mooier. De Rhodium Silver kleur heeft een blauwige tint, dat vind ik jammer. Die Agatha Christie grey kleur doet het in de configurator erg goed. Maar die kleuren moet je eerst in het echt zien.

Wat er verder op die auto zit doet er natuurlijk geen fuck toe. De basisingrediënten zijn top, daar gaat het om. En het is absoluut waar dat die auto voor z'n schamele 67.000 euro de uitstraling van een sportwagen van ver over de ton heeft. Dat is wat de kwaliteit van Porsche doet. Een groot compliment.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 apr 2016, 11:07

Ik vind helermaal mooi en begrijpelijk, maar mij krijg je niet met 50-60k km per jaar in een 300pk Boxster, ook niet in 'n M2/3/4/5/6 etc. Neem me niet kwalijk.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 11:10

Ging ik toch voor de 19" (als 20" het niet wordt, das de mooiste in dit geval). Idd niet het mooiste wiel maar die 18" is het ook niet en staat wel wat klein.
Hier 19".
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (63.18 KiB) 2204 keer bekeken

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 apr 2016, 11:13

Die 19 inch die Arthur post vind ik wel mooi. De 18 inch niet. Wat Hielke zegt is leuk, maar niet waar als je zoveel per jaar rijdt. Dan zijn sommige opties echt wel erg fijn om te hebben.

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2016, 11:15

Hoe is 't interieurgeluid betr dat het een cabrio is bijvoorbeeld?

Ik wil niet moeilijk doen, maar met dat soort kilometrages is comfort ook belangrijk (understatement) en je kunt kromme zaken recht lullen snap ik ook, maar de praktijk he:)

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 11:23

Laat ik het zo zeggen; ik neem de Boxster niet mee naar t werk. Wil bv 's Morgens dat lawaai niet aan de kop :) Stap ik lekker in de stille dieselstation met een zacht muziekje zonder externe geluiden. Heerlijk :D
'S Middags terug naar huis is een ander verhaal maar ja, dan heb ik hem niet mee:)

Peric

Bericht door Peric » 09 apr 2016, 11:26

Een cabrio is prima te rijden met windscherm.
En Ilja, donkergrijs met een rode kap is wel über denk ik.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 11:29

Dat kleine glasplaatje tussen de stoelen? Schei uit man! Waai je d'r nog uit... Al ben ik wel redelijk lang :)

Robin

Bericht door Robin » 09 apr 2016, 11:36

Headsetje is ook niet zo duur:)

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 11:38

Leuke speledingetjes voor erbij. Echt niet dat ik daar 50-60kkm mee ging maken. 1500km is zat :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 apr 2016, 11:45

tomgtr schreef:Die 19 inch die Arthur post vind ik wel mooi. De 18 inch niet. Wat Hielke zegt is leuk, maar niet waar als je zoveel per jaar rijdt. Dan zijn sommige opties echt wel erg fijn om te hebben.
Wat ik bedoel is dat ik er geen verstand van heb. Wat de één comfortabel vindt, vindt de ander onnodig. Ik denk dat Macboy met z'n jaarkilometrage wel aardig in de smiezen heeft wat ie voor de dagelijkse sleurkilometers prettig vindt of juist niet.

En over de vele kilometers waar een Boxster, Cayman, 991 of whatever andere Porsche geschikt voor is. Nou reken maar van yes. Er zijn weinig andere merken die sportiviteit en veercomfort zo goed weten te combineren.

Plaats reactie