Maik schreef:Rebel schreef:Zoals jullie het stellen, zou het dus bij steetraces,sprintraces.....of dragraces geen snars uitmaken welke schokbrekers je monteert?
Mijn gevoel zegt nog steeds dat je met de schokbrekers tijdens een sprintrace toch een FWD of een RWD kunt beinvloeden qua tractie..
Hebben we geen obi-wan-kenobi op DF die voor eens en altijd het verlossend antwoord kan geven, en zegt dat de vering (in welke vorm of afstelling dan ook) totaal niet kan meehelpen an de tractie tijdens een sprintrace....
Dat hebben wij nooit gezegd, we zeggen alleen dat het hellen van de auto er geen invloed op heeft.
Een heel mooi afgesteld onderstel (veren en dempers) geeft je natuurlijk betere grip, omdat je wielen dan mooier het wegdek kunnen volgen. Maar alleen daardoor zijn ze beter, niet doordat ze meer of minder de auto laten hellen.
Maik in al mijn posten ga ik uit van een "stoplicht-sprint" of een sprint van enkele tientallen meters, puur om de tractie aan te tonen.
Ik bedoel nimmer de demping of veerafstelling van de auto in zijn totaal.
Dus een veerafstemming puur voor de eerste meters tractie....
Uiteraard zal niemand zijn auto daarop afstemmen, uitgezonder auto's die daar juist wel weer voor gemaakt zijn of in willen uitblinken (dragraces , sprintraces)
Maar ls er een demperafstelling zou zijn, die variable is, en bliksemsnel zou kunnen reageren, dan zou in theorie dit wel mogelijk zijn.
Feit blijft, dat het een onnatuurlijke ervaring is, om met de TT op te trekken volgas en dat de neus zo goed als niet omhoog komt.
Dit geld ook bij het afremmen.
Door middel van de schakelaar kun je hierin wijzigen, hoe progressief dit systeem moet ingrijpen.
Ik hoop dat je ooit een keer de gelegenheid krijgt om er mee te rijden Maike. Losstaand van het feit , of het dan wel of niet merkbaar is met de tractie vanuit stilstand.