Honda NSX SC Trackday project

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: Honda NSX SC Trackday project

Bericht door EvdP » 04 apr 2016, 18:29

Ben benieuwd!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 apr 2016, 18:30

Moedig dat je doorzet :thumbup:

Maar weet je, ik snap die focus op vermogen niet. Ik had er gewoon een standaard motor in gekiept, en gewoon eerst eens wat rijden. hoeft geen standaard exemplaar te zijn, kan ook wat uit een andere auto zijn natuurlijk, iets tussen 300-400 PK als het maar betrouwbaar is.

Wat je bij veel TA builds ziet is dat er mega vermogen gemaakt word maar meestal vallen de rondetijden uiteindelijk tegen omdat er niet mee te rijden is. 500 WHP in een auto van minder als 1200 kg is niet echt een ding voor beginners, zeker RWD. Of een auto snel is hangt van veel meer dingen af, als de driveability niet goed is dan komt het potentieel er ook niet uit bijvoorbeeld.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 apr 2016, 18:41

Ben het volledig met Bert eens.

Voor een trackcar komen eventuele extra pk's pas op de laatste plaats.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 04 apr 2016, 18:51

Vind ik ook Bert,

TA draait lijkt het om vermogen en spoilers. Deed vorig jaar een keer mee met een e36 M3 en 360-380pk en reed toen al de 1 na snelste tijd van de hele dag. Elmar had toen met de viper de snelste tijd.

Dus dan rijden er allemaal wagens met 500+ pk en zijn de rondetijden max 1.56 ongeveer :lol:

Afgelopen weekend nog gekeken. Reed een rx7 mee met naar zeggen max 1000pk, in elk geval een serieus apparaat wat uiteindelijk nog een 1:44 reed (uit mijn hoofd). Snel zeker, maar kijk eens naar de rondetijden van de paas races waar teams met een 3.2l S54 motor ook die tijden rijden......

Dimer

Bericht door Dimer » 05 apr 2016, 12:39

Als je kijkt naar de bouw van deze auto, dan is er geen speciale focus op vermogen. Ik pak de hele auto aan, onderstel, remmerij, interieur, balans. Als mijn focus op vermogen had gelegen was ik voor een andere setup gegaan.

Daarnaast heb ik nog een extra J motor gekocht, welke ik op rond de 300pk zal houden. Mocht die 500pk te heftig zijn, heb ik deze nog achter de hand.

Mijn doel met deze auto is om in het hele proces lol te hebben. Wat zo nu en dan lukt ;) En ik wil een auto bouwen die ik gaaf vind. Of ik daar straks snel mee zal zijn, dat zullen we gaan zien. Sowieso ben ik niet van plan meteen competitie te gaan rijden. Eerst maar eens een paar trackdays pakken en aan de auto wennen.

Daarnaast is er een groot verschil tussen 'vermogen en spoilers' en wat ik probeer te bouwen.
Laatst gewijzigd door Dimer op 05 apr 2016, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 05 apr 2016, 13:09

@dimer,

Mijn post was overigens totaal niet op jouw gericht hoor, maar meer TA in het algemeen. Je NSX vind ik juist 1 van de mooiste van het veld en ook 1 van de weinige die ik ook probeer te volgen qua ontwikkeling.

Hoop de auto in de toekomst ook wat vaker te zien op de circuitdagen van DFtrackdays.

Dimer

Bericht door Dimer » 05 apr 2016, 13:47

Nutkees schreef:@dimer,

Mijn post was overigens totaal niet op jouw gericht hoor, maar meer TA in het algemeen. Je NSX vind ik juist 1 van de mooiste van het veld en ook 1 van de weinige die ik ook probeer te volgen qua ontwikkeling.

Hoop de auto in de toekomst ook wat vaker te zien op de circuitdagen van DFtrackdays.
Het is ook zeker de bedoeling dat ik daar vaak zal komen! Hoe, waar en wanneer is allemaal nog een beetje onzeker. Over een of twee maanden ga ik naar Londen verhuizen, maar de NSX blijft voorlopig nog in Nederland.

Maar dat zien we dan wel weer ;)

Emiel

Bericht door Emiel » 05 apr 2016, 15:08

Als je nu de auto afmaakt en de standaard motor erin legt. Kun je rijden, alles afstellen, lol hebben en ondertussen verder gaan met een ander motorblok.

Worked for me :)

Maarja als je gaat verhuizen veranderd dat de zaak wel.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 apr 2016, 18:46

Commentaar is ook niet op spoilers etc. ik vind de NSX zoals hij was er supervet bij staan.

Alleen als ik je topic door lees dan heb je er volgens mij in 50 rondjes Zandvoort/Assen ongeveer 3 motoren stuk gereden. Niet echt een economische manier van autosport zeg maar.

Als je er gewoon een NSX-R motor in schroeft met een ander uitlaatsysteem dan staat er al een pijlsnelle auto in die spec en nog veel betrouwbaarder ook.

Zeker als je ook nog in de UK gaat wonen. Snelle rondetijden zitten ook voor een groot deel in gewenning. Ik rij zelf nog maar 1-2 dagen per jaar en dan zie je het ook gewoon, het duurt gewoon heel lang voor je het ritme en vertrouwen weer hebt, zeker als het met 400-500 PK wagens is.

Dimer

Bericht door Dimer » 06 apr 2016, 09:19

haha het is zeker geen goedkope manier van autosport... een NSX-R motor ook niet ;) Het had ook allemaal niet gehoeven. Ik weet bijna zeker dat Dymo Track een fout heeft gemaakt. We hebben 10 jaar lang bijna probleemloos gereden en nadat Dymo Track de motor onder handen heeft genomen liep ie vast en daarna nog een keer, wederom bij hun vandaan. Het is zo jammer dat ze alle communicatie blocken en niet eens willen meedenken aan een oplossing :(

Ik heb nu twee van die J serie motoren gekocht, $800,- bij elkaar. De turbokit was 'iets' duurder, maar op maat en naar mijn specificaties. Het uitgangspunt van de nieuwe versie is betrouwbaarheid, balans en kosten.

Mocht er onverhoopt iets misgaan, dan kan ik zo een motor vervangen. Een gebruikte NSX motor is al snel €5.000,-, een NSX-R motor zomaar het dubbele (als je er een kunt vinden) en een gebruikte J serie is $400,-.

Daarbij hoef ik niet met 500pk te rijden. Ik rijd met relatief kleine turbo's, dus ik kan makkelijk met minder druk rijden om te wennen.

Het enige waar ik me straks zorgen over maak, is of ik het niet zonde vindt om met die auto te gaan rijden :sealed:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 apr 2016, 10:09

dat zijn leuke prijsjes voor de V6, als je dan ook nog eens handig bent dan wist ik het ook wel :D
lekker aan de V6 beetje extra power er in 350<>420 of meer als je portemonnee je lief is ;-)

ik zou ook niet meer doen, dan kan je wellicht veiliger spelen met de overbrenging bv korter oid te maken zodat je sneller uit de bochten e.d. bent en een snellere beleving krijgt en wie weet voor bepaalde circuits beter?

benieuwd wat het wordt, zal wel lastiger worden ivm werk uren aan de NSX als je in Londen zit.

Plaats reactie