Even een hele korte intro:
Mijn naam is Bart, bouwjaar 88, woonachtig in Gelderland en werkzaam in autoland... En sinds kort in het bezit van een BMW E81 120i met M-pakket. Hiervoor heb ik een tijd lang in een Jaguar XJ6 uit 1994 gereden maar stiekem maakte ik daar net even teveel kilometers mee en was ik maandelijks bizar veel geld kwijt aan alleen de brandstof kosten. Een hobby mag best geld kosten, maar er zijn ook grenzen...
Nu is een XJ6 3.2 echt een hele fijne auto, met in mijn ogen echt een geweldig voorkomen,maar het is ook behoorlijk verouderde techniek en na 22 jaar begint er links en rechts toch wat leeftijd mee te spelen. Nu kun je er best wat geld tegenaan gooien en de boel weer oplappen, maar eigenlijk is het gekkenwerk...
Dus de Jag een aantal maanden geleden aan een handelaar verkocht en rustig gaan zoeken naar iets dat aan mijn wensen voldeed. Nu werk ik voor een bedrijf dat dagelijks met auto import bezig is dus een logische keuze zou Duitsland zijn.
Rustig afgewacht tot er eindelijk eens een mooie e9x 330i met handbak, m-pakket, facelift, zwarte hemel etc etc voorbij kwam... viel toch tegen maar uiteindelijk in Dortmund gaan kijken naar een e91 330i. Dat bleek toch ook niet helemaal zuivere koffie te zijn. Naar mijn idee toch net even teveel slijtage rondom voor een auto met maar 90dkm. Nu ben ik opzich best wel fijn van de 3.0 BMW blokken en toevallig stond er al een tijdje een blauwe e87 130i op Marktplaats bij een niet nader te noemen autobedrijf. Toch even gaan kijken in Bleiswijk. Maar wederom een teleurstelling... Misschien dat de vraagprijs al wat alarmbellen had moeten doen afgaan... Maar in de advertentie stond niets over diefstalschade en ontbrekende ruiten

Dus ook snel weer vertrokken, maar een 1-serie als nieuwe auto zag ik best wel zitten... weer een paar weken alle verkoop sites dagelijks afgelopen tot dat ik een e81 120i tegen kwam op nog geen 15km van huis... Goed, het was dan wel geen 130i maar verder klopte hij aardig. Diezelfde avond nog langs geweest, proef gereden en eigenlijk voelde alles direct wel oké. Een stuk minder ''traag'' als verwacht en behoorlijk scherp te rijden i.c.m het M onderstel. Dus eigenlijk binnen 3 uur een auto gekocht en tot op heden heb ik ik er nog geen spijt van.
Anyway, heel verhaal maar aan foto's heb je meer...
De Jag:
En haar opvolger:
Dat was het even voor nu, afgelopen week nog wel wat kleine mods toegepast maar daarover later meer