GP van Canada

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Peter Tunissen

GP van Canada

Bericht door Peter Tunissen » 11 jun 2007, 12:33

Was weer eens eventful, zoals gebruikelijk dus.
Crash van Kubica:
http://media.putfile.com/F1-crash-Rober ... anada-2007
Ongelofelijk hoe stevig die auto's tegenwoordig zijn en hoe goed zo'n systeem als HANS is. Deed me op het moment zelf erg veel aan de crash van Greg Moore denken (ook zonder kans om af te remmen de muur in) en dat liep helaas minder goed af. Ongelofelijk dat hij zelf uit de auto kon kruipen en ook verder niks mankeerde. Je zag in de eerste beelden op het moment dat de auto tot stilstand kwam zijn arm redelijk willoos naar beneden bungelen en zijn hoofd lag ook zo anstig stil tegen de cockpitrand aan.
Zat later even na te denken: Barrichello is volgens mij de enig nog actieve F1 coureur die een dodelijk ongeluk van een coureur meegemaakt heeft. Hoezo F1 veiliger geworden na Senna....

Sato buitenom bij Alonso was gaaf. Hij heeft anderhalf jaar iedere auto waar hij in stapte afgeschreven tot op een Lotus 49 aan toe, maar nu is hij er dan ook. Durf wel te beweren dat Sato qua absolute snelheid tot de vijf snelste coureurs ter wereld behoort. Die verdient gewoon een snelle Honda waarmee hij voor podiumplaatsen kan vechten.

Oh ja, er won iemand zijn eerste race die zelf vond dat dat allemaal wel heel wat eerder had mogen gebeuren, maar dat verder zijn seizoen wel redelijk ok was tot nog toe.
Schumacher was een keer of tien in beeld en Olav Mol vroeg zich af hoe die zich zou voelen om na het startsignaal van de grid weg te lopen i.p.v. weg te rijden. Gezien de snelheid van Ferrari en de organisatie van het team nu ook (pitscrew die kansloos afgetroefd werd door die van McLaren), denk ik dat hij denkt dat hij op een prima moment gestopt is.

Schlegelmilch maakt een paar fotoboeken over zijn leven in F1, aan de hand van de era's van de coureurs die in hun generatie dominant waren. The Fangio era, the Clark era, the Stewart era, the Senna era en the Schumacher era. Hij kan nu al aan deel zes beginnen: the Hamilton era.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jun 2007, 13:04

Heb het totaal gemist, maar idd een hele beste klapper, deja vu Senna :shock:
10 jaar geleden met zo`n ongeval geen kans op overleven IMO

Is er iets bekend over zijn huidige conditie?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jun 2007, 13:12

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 jun 2007, 13:32

Tsja is natuurlijk nog maar de vraag of die de volgende week weer mee doet. Fysiek oke is 1 ding, maar of hij lichamelijk en mentaal al fit genoeg is is een tweede. Maar die jongens zijn natuurlijk zo getrained dat ze in dat opzicht al veel meer kunnen verwerken als een normaal mens natuurlijk.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 11 jun 2007, 13:47

Een vermakelijke race. Best bijzonder trouwens, 278 frontaal op de muur. All in a days work

Dit camera stand punt is wel leuk. Gefilmt door iemand uit het publiek
http://www.youtube.com/watch?v=BsXYsf5m4Ww
Let ook eens op de Marshell die een F1 auto met 278 op minder dan een meter langs zich heen krijgt

Sander S.

Bericht door Sander S. » 11 jun 2007, 14:19

wát een klap, ongekend zeg

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 11 jun 2007, 15:16

Zag de foto op de Telegraaf staan net, hij heeft echt dikke mazzel gehad die Kubica.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 11 jun 2007, 21:39

Kovalainen heeft het ook goed gereden,van plek 22 naar 4 :)

DDX

Bericht door DDX » 11 jun 2007, 22:46

Jorrit schreef:Dit camera stand punt is wel leuk. Gefilmt door iemand uit het publiek
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management

:?

Dutch

Re: GP van Canada

Bericht door Dutch » 11 jun 2007, 23:06

Peter Tunissen schreef:Hij kan nu al aan deel zes beginnen: the Hamilton era.
Dat lijkt me een terechte observatie.

Roman

Bericht door Roman » 12 jun 2007, 11:13

DDX schreef:
Jorrit schreef:Dit camera stand punt is wel leuk. Gefilmt door iemand uit het publiek
This video is no longer available due to a copyright claim by Formula One Management

Als ie gefilmd is door iemand in het publiek hoe kunnen ze dat dan ooit maken :?

Maik

Bericht door Maik » 12 jun 2007, 11:24

Volgens mij staat er op je ticket zelfs dat al het geschoten materiaal eigendom blijft van de organisator? Dus dat kunnen ze dan wel maken :wink: Jammer is het wel...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jun 2007, 11:24

Roman schreef:
DDX schreef:

Als ie gefilmd is door iemand in het publiek hoe kunnen ze dat dan ooit maken :?
Indien op een kaartje staat dat het verboden te filmen of te fotograferen staat dan kunnen ze de beelden op eisen :wink:

Misschien wel iets voorbarig maar Hamilton lijkt me wel een potentiële Wereld champ! Onvoorstelbaar hoe hij er al bij zit dit jaar. Balen voor Kimi dat er ineens zo'n talent tevoorschijn wordt getoverd :wink: Lag toch wel een beetje in de verwachting dat hij die positie zou innemen.

filip Dehond

Bericht door filip Dehond » 12 jun 2007, 15:29

Sander S.

Bericht door Sander S. » 12 jun 2007, 15:36

Weetje,

Ik vind die Alonso echt een ontzettende paardenlul.

Tijdens de strijd met Schumacher ook al elke keer uithalen en nu gewoon stik en stik jaloers zijn ...

Man, volgens mij heeft hij wel 4 of 5 keer van de baan gelegen zondag. Hij had de race voor hamilton zo kunnen verknallen ware het niet dat Alonso net 5cm voor Hamilton langs gleed.

lul

filip Dehond

Bericht door filip Dehond » 12 jun 2007, 15:53

ik heb em ook nooit gemogen

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jun 2007, 16:01

Arrogant kutventje

Sander S.

Bericht door Sander S. » 12 jun 2007, 16:05

Wouter81 schreef:Arrogant kutventje
Wat nou joh? ik geef alleen mijn mening!

Maar je hebt gelijk :wink:

Miljoenen verdienen, rossen in een dikke F1 car, zoveel jongens pakken als hij wil, en nog zeuren.

Als hij zich ook maar een beetje symphatiek opstelde af en toe had ik al snel meer respect gehad.

Metchu

Bericht door Metchu » 12 jun 2007, 16:30

ben ik absoluut met je eens sander! Schumacher had ook wel eens van die trekjes, maar dat was in de hitte van de strijd en schumi bleef toch sympathiek. Ik mag deze spanjaard echt niet en gun het hem ook niet. Go HAMILTON (liefst raikkonen, maarja je kan niet alles hebben)! :D

Roman

Bericht door Roman » 12 jun 2007, 16:39

Roep het wel vaker, word hier toch iets minder sympatiek op gereageerd maar maakt me niks uit.

Alonso is een arrogant kut kaboutertje.

Hamilton zie ik graag winnen.

Alonso ooit eens in het echt gezien, ongeloofelijk hoe hoog iemand z'n neus kan houden tijdens het lopen. :lol: Arrogante bal.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 12 jun 2007, 17:07

alonso kan niet rijden

kimi verdient beter materiaal

sato is superieur

kubica had (zoals ik op de duitse tv gehoord heb) een gebroken been, en zal er dan volgende week niet bij zijn.

nick heidfeld was ook vet goed, evenals hamilton

trulli moet gauw oprotten uit de f1, trulli sucks, evenals liuzzi

albers moet heel snel beter presteren, want zo haalt ie het niet, gooi dan Doornbos in die wagen

massa en kovalainen moeten heel veel beter op dat rooie lichtje letten...

Mathieu

Bericht door Mathieu » 12 jun 2007, 17:22

Soweeee.

Dutch

Bericht door Dutch » 12 jun 2007, 17:33

Interessante samenvatting... :?

Maar goed, om even terug te komen op Alonso: ik merk dat steeds meer mensen hem niet mogen, vooral in Nederland niet.

Grappig hoe dat soort voorkeuren toch zo landgebonden zijn. Even afgezien van de laatste weken was Alonso juist mateloos populair in Engeland, rijdend voor een ruig Brits team (Renault) dat nog lekker een beetje ouderwets en rebels is. Hier moest toen al zowat niemand iets van hem hebben.

Omgekeerde geval: Schumacher is daar altijd 'scum' van het ergste soort is geweest, terwijl Nederland behoorlijk veel Schumi-fans kent.

Hebben dat soort voorkeuren soms met de landsaard te maken?

En als we toch lekker statements aan het doen zijn: Alonso is beter dan Kimi (vooral in de zin van completer, kan een team voortstuwen), maar Hamilton zet beiden in zijn schaduw. Hamilton is niveau Clark/Prost/Senna, Alonso is niveau Fittipaldi, Kimi is niveau Peterson.

O ja, Kubica heeft géén been gebroken. Sterker nog, hij reed zélf in een X5 bij het ziekenhuis weg...

Sander S.

Bericht door Sander S. » 12 jun 2007, 17:35

Dutch schreef:Interessante samenvatting... :?

Maar goed, om even terug te komen op Alonso: ik merk dat steeds meer mensen hem niet mogen, vooral in Nederland niet.

Grappig hoe dat soort voorkeuren toch zo landgebonden zijn. Even afgezien van de laatste weken was Alonso juist mateloos populair in Engeland, rijdend voor een ruig Brits team (Renault) dat nog lekker een beetje ouderwets en rebels is. Hier moest toen al zowat niemand iets van hem hebben.

Omgekeerde geval: Schumacher is daar altijd 'scum' van het ergste soort is geweest, terwijl Nederland behoorlijk veel Schumi-fans kent.

Hebben dat soort voorkeuren soms met de landsaard te maken?

En als we toch lekker statements aan het doen zijn: Alonso is beter dan Kimi (vooral in de zin van completer, kan een team voortstuwen), maar Hamilton zet beiden in zijn schaduw. Hamilton is niveau Clark/Prost/Senna, Alonso is niveau Fittipaldi, Kimi is niveau Peterson.

O ja, Kubica heeft géén been gebroken. Sterker nog, hij reed zélf in een X5 bij het ziekenhuis weg...
Automaat hee :lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 12 jun 2007, 17:46

Dan moet 't wel het goeie been zijn... :lol:

Maar goed, het been is écht niet gebroken:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59692

Plaats reactie