E36 325i + E60 535d + E53 4.6is
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Grote kans dat het een E46 of een E39 wordt.
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Weer eens even een update. E36 heeft weer een verse APK gekregen bij Bas Roos. Eigenlijk weinig mee gehad het afgelopen jaar. De geleiders van het raam LV vervangen, uitlaatlek dicht gemaakt en één van de achtergordels gemaakt. Dat was het eigenlijk wel, viel me goed mee.
De 530 heeft verse remblokken voor gekregen. RV was staal op staal, btje jammer want de sensor (zit LV) was nog net niet door. Net geen schade aan de schijf. Alleen nu begint er koelvloeistof te lekken, even kijken waar dat vandaan komt. Ook heeft hij af en toe problemen met aanslaan. Waarschijnlijk is de opvoerpomp een goede verdachte. Dus volgende week maar weer even afgeven.
Gezien de km stand en de 1000km per week is het acceptabel bij de 5 serie tot heden. Nu bijna 200K gereden sinds de aanschaf.
De 530 heeft verse remblokken voor gekregen. RV was staal op staal, btje jammer want de sensor (zit LV) was nog net niet door. Net geen schade aan de schijf. Alleen nu begint er koelvloeistof te lekken, even kijken waar dat vandaan komt. Ook heeft hij af en toe problemen met aanslaan. Waarschijnlijk is de opvoerpomp een goede verdachte. Dus volgende week maar weer even afgeven.
Gezien de km stand en de 1000km per week is het acceptabel bij de 5 serie tot heden. Nu bijna 200K gereden sinds de aanschaf.

- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Nou fünfer staat weer klaar om op te halen. Lekken van de KVS bleek op 2 plekken tegelijk te zijn. Pakking van de waterpomp en de plastic aansluiting op het blok. Dus de hele rotzooi heeft er af gelegen. Maar goed hij is nu weer lek vrij.
De problemen met het aanslaan bleken te wijten aan de krukas positie sensor. Dat viel dan weer mee.
Vanaf vanavond weer 2 auto's op de dam. Wat heerlijk makkelijk is dat toch, en wat zijn we verwend merk je tegelijk. First world problems....
De problemen met het aanslaan bleken te wijten aan de krukas positie sensor. Dat viel dan weer mee.
Vanaf vanavond weer 2 auto's op de dam. Wat heerlijk makkelijk is dat toch, en wat zijn we verwend merk je tegelijk. First world problems....
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E39 530d en E36 325i
Zo zie je maar, als je het onderhoud op peil hebt loop je enkel tegen de verassingen aan. Verder blijft het dan super betrouwbaar. (zeker een 530d E39)
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Dat is zeker waar. De 530 wordt echt 7 dagen per week gebruikt en heeft ons nog nooit laten staan. Over twee weken hebben we hem 4 jaar in bezit en hebben we er ongeveer 2 ton bijgeplust. 

- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Nou, nu weer het volgende. Stap gisteren in, ligt er een raar goedje op de middenconsole naast de pook. Ik overal kijken langs t plafond geen lek of druppels. Dus ik kijk in de achteruitkijkspiegel en tadaa de vloeistof uit de spiegel dus
Even flink zitten schelden, maar goed.
Thuisgekomen de gelekte vloeistof opgeruimd, maarrrr omdat de console met leer bekleed is (af fabriek) zit er nu dus een lelijke vlek in het leer.
Gelijk met colourlock leerreiniger erover. Geen resultaat..... Weet iemand hoe ik dat eruit kan krijgen?
Spiegel is lastig te verkrijgen, maar ben al aan het mailen met een Duitser.

Thuisgekomen de gelekte vloeistof opgeruimd, maarrrr omdat de console met leer bekleed is (af fabriek) zit er nu dus een lelijke vlek in het leer.



Spiegel is lastig te verkrijgen, maar ben al aan het mailen met een Duitser.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E39 530d en E36 325i
huh...uit de spiegel?
of is dat zoiets als een automatisch dimmende binnenspiegel die op zo'n vloeibaar goedje werkt...?
of is dat zoiets als een automatisch dimmende binnenspiegel die op zo'n vloeibaar goedje werkt...?
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Ja deze auto heeft elektrochroom spiegels binnen en buiten. Dus komt een lekker fris goedje uit zeg maar....
-
Online
- Berichten: 18926
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E39 530d en E36 325i
Ik dacht laatst wat gelezen te hebben dat je dan gewoon een nieuwe middenconsole kan kopen..... 

- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Nou als het niet te reinigen is dan blijft het mooi zitten. Heb de prijzen gezien, nou never dat dat erin komt voor dat geld. Leuk zo'n "individual" pakketje....
Dus weet iemand nog een leer reiniger optie?
Dus weet iemand nog een leer reiniger optie?
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 29 jan 2010, 17:15
Re: E39 530d en E36 325i
Klein beetje aceton of spiritus op een doekje zou je kunnen proberen.
Daarna uiteraard het leer weer goed behandelen.
Daarna uiteraard het leer weer goed behandelen.
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Ik ga vanavond weer eens even boenen. Thnx voor de tip! 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E39 530d en E36 325i
Dat is klote zeg, je hebt de lederreiniger van colourlock dus al geprobeerd, maar heb je hem ook daarna weer geprobeerd zwart? bij te kleuren?
Misschien even een foto uploaden?
Misschien even een foto uploaden?
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Was het maar zwart leer. Het is montana grau leer, dus zit nu een zwart-achtige vlek in
Maar ga nog even aan de boen. Zal wel even een foto posten vanavond.

- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i - 4 jaar 530d
Sinds gisteren is onze trouwe snelweg cruiser 4 jaar in ons bezit. Tijd om de balans eens op te maken. 4 jaar geleden besloten de leaseauto de deur uit te trappen en een BMW erbij te halen. Lang aan het zoeken geweest naar een diesel met acceptabele km stand. In eerste instantie was de E60 in het vizier. Toen viel plotseling mijn oog op een E39 530d met maar 79K op de teller.
De tranentrekkende advertentie: https://www.premiumclassics.nl/news/49/ ... itionSport" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens proefrit gemaakt en alle documenten doorgenomen. Auto was echt nog heel netjes. Alle opties die we op ons lijstje hadden konden afgevinkt worden. Dezelfde middag de auto gekocht. In de eerste weken wat problemen met het ASC, bleek aan de banden te liggen. Niet helemaal tevreden toen over de afhandeling van Premium.
De eerste 2.5 jaar reed mijn vrouw er vooral mee. Eigenlijk probleemloos de twee ton gepasseerd. Wat natuurlijk wel zo is dat met de afstanden die wij er mee rijden de slijtage onderdelen hard gaan. Per jaar zitten we tussen 45.000-50.000km. Dus dat betekent een set banden rondom, blokken rondom en iedere 1,5 jaar de schijven voor. En twee keer per jaar de olie.
Afgelopen 1.5 jaar heb ik de 530d mee ivm onze verhuizing. Je begint nu toch wel te merken dat de kilometers gaan tellen. Er beginnen toch wat zaken kapot te gaan. In de afgelopen 2 jaar de kachelmotor, de egel, remklauwen voor, ASC sensoren achter, slangen van het koelsysteem en de binnenspiegel moeten vervangen.
Echter gedeeld door het aantal kilometers komt het onderhoud op een paar cent de kilometer (2 ongeveer). Dat is acceptabel. Gisteren de teller over de 274.000 gezet. Dus ongeveer 195.000 km gereden met de 5. En nog steeds vind ik het een erg fijne en erg mooie auto.
Is het een goedkope auto: nee. Is het een goede auto: ja (in mijn perceptie). Ik geniet er nog dagelijks van, en hij heeft ons nog nooit laten in die 4 jaar. We hebben ondertussen ook al heel wat landen van Europa gehad met deze auto. Voorlopig blijft hij ook nog wel
De tranentrekkende advertentie: https://www.premiumclassics.nl/news/49/ ... itionSport" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens proefrit gemaakt en alle documenten doorgenomen. Auto was echt nog heel netjes. Alle opties die we op ons lijstje hadden konden afgevinkt worden. Dezelfde middag de auto gekocht. In de eerste weken wat problemen met het ASC, bleek aan de banden te liggen. Niet helemaal tevreden toen over de afhandeling van Premium.
De eerste 2.5 jaar reed mijn vrouw er vooral mee. Eigenlijk probleemloos de twee ton gepasseerd. Wat natuurlijk wel zo is dat met de afstanden die wij er mee rijden de slijtage onderdelen hard gaan. Per jaar zitten we tussen 45.000-50.000km. Dus dat betekent een set banden rondom, blokken rondom en iedere 1,5 jaar de schijven voor. En twee keer per jaar de olie.
Afgelopen 1.5 jaar heb ik de 530d mee ivm onze verhuizing. Je begint nu toch wel te merken dat de kilometers gaan tellen. Er beginnen toch wat zaken kapot te gaan. In de afgelopen 2 jaar de kachelmotor, de egel, remklauwen voor, ASC sensoren achter, slangen van het koelsysteem en de binnenspiegel moeten vervangen.
Echter gedeeld door het aantal kilometers komt het onderhoud op een paar cent de kilometer (2 ongeveer). Dat is acceptabel. Gisteren de teller over de 274.000 gezet. Dus ongeveer 195.000 km gereden met de 5. En nog steeds vind ik het een erg fijne en erg mooie auto.
Is het een goedkope auto: nee. Is het een goede auto: ja (in mijn perceptie). Ik geniet er nog dagelijks van, en hij heeft ons nog nooit laten in die 4 jaar. We hebben ondertussen ook al heel wat landen van Europa gehad met deze auto. Voorlopig blijft hij ook nog wel

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E39 530d en E36 325i
Geen goedkope auto? met 2ct/km is die wel goedkoop imho. (of bedoel je wat verbruik betreft?
Wat ik mij afvraag, in die jaren 9en vooral km's) geen nieuwe dempers, veren rubbers etc geplaatst?
Wat ik mij afvraag, in die jaren 9en vooral km's) geen nieuwe dempers, veren rubbers etc geplaatst?
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Qua reparaties valt het inderdaad nog wel mee. Is 3 cent/km trouwens zie ik net
Maar het verbruik is voor een diesel natuurlijk niet fantastisch. Gemiddeld genomen zit ik op 1:12. Daarnaast is het ook een zware jongen dus de wegenbelasting tikt ook aan. Maar goed het is deels ook hobby 
Rubber etc laat ik meerdere keren per jaar controleren, maar ieder jaar roept bas dat het in orde is. Dus


Rubber etc laat ik meerdere keren per jaar controleren, maar ieder jaar roept bas dat het in orde is. Dus

-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36
Re: E39 530d en E36 325i
Als je veel snelwegkilometers rijd hebben je schokdempers en ophangingsrubbers ook niet heel erg veel te lijden. Dat wordt anders als er alleen maar mee door woonwijken geragd wordt met alle drempels...
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: E39 530d en E36 325i
1:12??? En dat met voornamelijk grote afstanden? Dat reed mijn E39 528i ook makkelijk.
Zware rechtervoet?
Zware rechtervoet?
- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Haha, ik denk een zware voet idd. Rijd nu wat langere stukken op 110-120 ivm tijdelijke detachering en derhalve een andere route. Dan is 1:13 goed te halen. Maar zodra de limiet 130 is schiet ik vaak door naar 150/160. Dat is niet bevorderlijk voor het verbruik. En als iemand wil "spelen" op de snelweg doe ik vaak mee
En erg netjes die 1:12 met de 528. Wij hebben de E36 325i, E46 328i en E90 325i gehad en dan moest ik mn best doen voor 1:10. Zal wel aan mij liggen vrees ik

En erg netjes die 1:12 met de 528. Wij hebben de E36 325i, E46 328i en E90 325i gehad en dan moest ik mn best doen voor 1:10. Zal wel aan mij liggen vrees ik

-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6214
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: E39 530d en E36 325i
Ik hetzelfde probleem met de E36 325i. 1 op 7 komt eerder dan 1 op 10. 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E39 530d en E36 325i
Ik krijg mijn E46 328i niet onzuiniger dan 1:10 gemiddeld. Nu ruim 3k mee gereden volgens mij. Paar ritjes A28 op en neer. Is meestal ook 150-160 en als mensen willen spelen doe ik ook leuk mee. Beetje spelen in de buurt op achteraf weggetjes en 500km autobahn knallen, waarvan 450 km gas of remmen en 50 km 200 op de cruise. Op de 1 of andere manier wil er niet meer benzine door de leidingen. Met de E36 325i zat ik meestal rond de 1 op 6-7. 

-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6214
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: E39 530d en E36 325i
Die M50 wil wel zuipen 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E39 530d en E36 325i
Zit met de 328i toch ook op 1:9,3 over 18.000km en dat is veel lange stukken. (gebruiken de fiets in de stad
)

- Vliet
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i
Nou inmiddels weer flink wat kilometers verder. Teller van 530 staat ergens op de 287. De laatste tijd alleen een vervelend met starten als de motor warm is. Auto is hiervoor naar de garage geweest, krukassensor vervangen. Probleem was een tijdje weg. Alleen nu is het terug. De motor wil niet aanslaan als die warm is. Erg vervelend bij een tankstation of een klant. Sta je daar toch al gauw een 20min te klooien voordat je weg kan. Dus binnenkort weer terug naar de garage. Bij koude start is er nooit een probleem.
Ook nieuwe remschijven in bestelling staan voor de 5. Toch maar weer de Zimmermann race schijven. Zitten er nu toch al weer 70-80k onder. Best netjes.
Er zitten nu ook rondom nieuwe Toyo proxes sport plus banden onder de 5, die bevallen erg goed. Veel grip
Voor wat betreft de E36 is er eigenlijk niks te melden. Hij brult vrolijk z'n kilometers erbij. Alleen nu wil mdv misschien wat anders.... Ze vindt de E36 niet zo fijn koppelen. Dus misschien binnenkort in de koophoek. Zit al met een schuin oog naar E46 328i te koekeloeren.
Ook nieuwe remschijven in bestelling staan voor de 5. Toch maar weer de Zimmermann race schijven. Zitten er nu toch al weer 70-80k onder. Best netjes.
Er zitten nu ook rondom nieuwe Toyo proxes sport plus banden onder de 5, die bevallen erg goed. Veel grip

Voor wat betreft de E36 is er eigenlijk niks te melden. Hij brult vrolijk z'n kilometers erbij. Alleen nu wil mdv misschien wat anders.... Ze vindt de E36 niet zo fijn koppelen. Dus misschien binnenkort in de koophoek. Zit al met een schuin oog naar E46 328i te koekeloeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, bleu_dust, Majestic-12 [Bot], MVB, Sidney, Vanreijmersdal en 5 gasten