Duitse politie stopt illegale internationale autorace op A3

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hans

Bericht door Hans » 12 jun 2007, 08:56

Uitgegeven: 12 juni 2007 06:23

DÜSSELDORF - De Duitse politie heeft maandagmiddag een einde gemaakt aan een illegale autorace op de snelweg A3 in Noord-Rijnland-Westfalen, de weg van het Ruhrgebied naar Arnhem.

Daarbij werden vijftien auto's in beslag genomen en de bestuurders mochten hun rijbewijs inleveren, meldde de politie van Düsseldorf maandagavond.

De van startnummers voorziene auto's scheurden met hoge snelheid en gevaarlijke capriolen uithalend over de Duitse Autobahn. Volgens de politie ging het om deelnemers aan een illegale Europese autorace. .

Londen

De "coureurs" zouden in Londen gestart zijn, via Amsterdam richting Keulen onderweg zijn geweest, met als finish Genève via Praag, Wenen, Milaan en Lyon. Finishen kunnen ze wel vergeten. De politie vlagde hen bij een parkeerplaats voor een wegrestaurant langs de A3 af.
http://www.nu.nl/news/1110382/21/Duitse ... op_A3.html

René130i

Bericht door René130i » 12 jun 2007, 09:17

Las t ook net :shock: Pistonheads?

markk

Bericht door markk » 12 jun 2007, 09:35

en terecht.

Dat Duitsland op sommige snelwegen waar dit kan geen limieten kent is een unicum. Als daar dan misbruik van wordt gemaakt en de verkeersveiligheid in het gedrang komt MOET je ingrijpen. Limiet of geen limiet.

Waarom denk je dat ik nooit aan een DF CBR mee doe ? ;-)

Mark.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jun 2007, 09:37

markk schreef:en terecht.

Dat Duitsland op sommige snelwegen waar dit kan geen limieten kent is een unicum. Als daar dan misbruik van wordt gemaakt en de verkeersveiligheid in het gedrang komt MOET je ingrijpen. Limiet of geen limiet.

Mark.
Eigenlijk 100% met je eens Mark. Daarom ook wel hulde aan de DF-ers dat er wel snel wordt gereden, maar niet gevaarlijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 jun 2007, 09:49

Dennis Cavallino schreef:
Eigenlijk 100% met je eens Mark. Daarom ook wel hulde aan de DF-ers dat er wel snel wordt gereden, maar niet gevaarlijk.
Nog even ter benadrukking. Ik heb de heenweg (toen wij nog niet van de politie afwisten) niemand gevaarlijke capriolen uit zien halen, "behalve" hard rijden. Deze gasten zijn aan het straatracen. Das toch een wezenlijk verschil :)

HSR

Bericht door HSR » 12 jun 2007, 10:28

Verdomme, dat die lui niet even nadenken. Op deze manier geef je de anti autobahn commissie weer een enorme troef. :?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jun 2007, 10:54

markk schreef:en terecht.

Mark.
Mee eens alleen is de CBR geen wedstrijd natuurlijk. Deze auto's waren ook nog eens voorzien van een nummer :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 12 jun 2007, 12:40

Ik wou net zeggen.

Ik vind echt dat we ons prima gedragen hebben. Er werd natuurlijk ook vantevoren aangegeven door Rico en kornuiten dat dergelijk asociaal gedrag niet op prijs gesteld zou worden en een ban als resultaat had.

Maar,

Ik heb heel sterk het gevoel dat zo'n beetje elke DF-er er heel bewust van is hoe hij of zij rijdt. Tuurlijk gaat het weleens hard, tuurlijk vliegt Patrick er weleens aan de rechterkant voorbij. Maar alles met de broodnodige marge. Maar ik heb met alle ritten nog geen enkele gevaarlijke situatie meegemaakt.

Zelfs als de autobahnpolizei niet aanwezig geweest was had het echt niet fout gegaan, dat geloof ik niet. Er werd dan ook alleen maar hard gereden, alleen dan met 2 of 3 auto's bij elkaar in de buurt.
Dikke prima dus.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2007, 12:56

Maurice Graber schreef:
Nog even ter benadrukking. Ik heb de heenweg (toen wij nog niet van de politie afwisten) niemand gevaarlijke capriolen uit zien halen, "behalve" hard rijden. Deze gasten zijn aan het straatracen. Das toch een wezenlijk verschil :)
mee eens straatracen vooral op niet afgezette wegen is gewoon gevaarlijk mensen houden er geen rekening mee en die lui halen echt gevaarlijke capriolen uit.
Wat wij deden met CBR is een heerlijke dag en ontspanning en komt ten goede aan je rijgedrag en respect voor de Duitse overheid en de prachtige vrije wegen, laten we dat respecteren :idea:

Harrie

Bericht door Harrie » 12 jun 2007, 15:33

Kom jongens, geen boter op de hoofd he. 300km/u is 83 meter per seconde. Ga dan aub niet verkondigen dat de DF-ers beter zijn dan de rest. Iedere fout met deze snelheid is dasastreus. Of het nou een "straatrace" is of een "DF-run" maakt natuurlijk niet uit.

Waarschijnlijk trap ik nu op een paar zieltjes, maar ik zie het voorlopig niet anders. Inderdaad, ik ben er niet bij geweest.

Roman

Bericht door Roman » 12 jun 2007, 15:36

Harrie schreef:Kom jongens, geen boter op de hoofd he. 300km/u is 83 meter per seconde. Ga dan aub niet verkondigen dat de DF-ers beter zijn dan de rest. Iedere fout met deze snelheid is dasastreus. Of het nou een "straatrace" is of een "DF-run" maakt natuurlijk niet uit.

Waarschijnlijk trap ik nu op een paar zieltjes, maar ik zie het voorlopig niet anders.
Je kan het "veilig" doen, of je kan het onverantwoord doen.

Wat ik net lees hier is dat bij de DF-Run er geen rare of super gevaarlijke "capriolen" zijn utgehaalt. In tegenstelling wat ze in Duitsland aan het doen waren volgens dat artikel.

Dus je post lijkt me gemaakt zonder alles gelezen te hebben?

Harrie

Bericht door Harrie » 12 jun 2007, 15:49

Roman schreef:
Dus je post lijkt me gemaakt zonder alles gelezen te hebben?
Ik heb het artikel wel gelezen. Daarom had ik er ook bijgezet wat 300 km/u voor snelheid is. 83m/s!! Een weg is 6 of 9 m breed.
Er is inderdaad een verschil tussen onverantwoord en "veilig" doen. Je zet het zelf al tussen aanhalingstekens. Geen rare of super gevaarlijke "capriolen"......:wink: 300 km/u is gewoon niet veilig in de huidige snelwegmaatschappij.

Ook ik zou graag een keer meedoen. Maar ik zit op dat moment niet alleen op de weg. Ik vind dat risico toch echt te groot.

Elmar

Bericht door Elmar » 12 jun 2007, 17:19

En wie zegt dat het artikel niet wat is opgeklopt.

Elke buitenstaander verklaart ons ook voor volslagen idioot om 300 te gaan rijden, al is het legaal.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 12 jun 2007, 17:36

tuurlijk vliegt Patrick er weleens aan de rechterkant voorbij
Dat doe ik alleen als ik de indruk heb, dat het veilig is EN de personen een beetje kunnen sturen....van de mensen die meegegaan zijn naar London en Parijs kan IEDEREEN prima sturen...ook de rest van de D-F leden zullen wel beter kunnen sturen dan ik....
Overigens valt rechts inhalen voor mij niet onder "extreem gevaarlijk rijden"...is in America al lang toegestaan :mrgreen: ...
Wat ik WEL gevaarlijk rijden vind, is AFSNIJDEN ivm. irritatie op de snelweg....dat zal NOOIT gebeuren als je met een groepie vrienden gaat rijden....!!!
Ook zal je iemand van een groep vrienden nooit betrappen op irritant bumperkleven enz....
En wie zegt dat het artikel niet wat is opgeklopt.
Helemaal mee eens...op de CBR07 was er ook een helikopter en "Obersturm Feldmarshalk" aanwezig...volledig opgeklopt :mrgreen:

Corvette

Bericht door Corvette » 12 jun 2007, 20:59

Harrie je commentaar slaat echt nergens op. Je bent er zefs geen eens bij geweest.

Zoals jij het vertaalt komt het er eigenlijk op neer dat wij liegen.

We hebben je immers al uitgelegd ( of geprobeerd uit te leggen) dat we zeer zorgvuldig te werk zijn gegaan en zelfs onder toeziend oog van de politie en dan ga jij nog beweren dat wij een stelletje imbecielen zijn.

Dat valt me tegen van jou.

Je bent toch niet in de veronderstelling dat juist op dit forum debielen zitten zoals bij de echte Cannonball run, want die mensen sporen echt niet en wat ze uitvreten is echt ongeoorloofd.

Nou ja

Vriendelijke groet

Corvette

RVV

Bericht door RVV » 12 jun 2007, 23:29

Even afgezien van het verhaal dat wij DF'ers wel weten waar we mee bezig zijn, is het voor mij duidelijk dat een CBR achtige opzet geen kans van slagen meer heeft in de (nabije) toekomst.

De Duitse politie zit bovenop alles wat ook maar riekt naar enige vorm van met elkaar op rijden en lijkt op een "race". Zelfs jaarlijkse ritjes naar de ring vanuit NL met een groep worden link, want dan is het op die A3 die relatief rustig is, ook van dik hout zaagt men planken.

Zodra er een groep met redelijk opvallende auto's en niet Duitse kentekenplaat hebbende de grens passeert gaan alle alarm bellen rinkelen.

Dat artikel is natuurlijk zwaar overtrokken, en die nummers is niet echt slim, maar voor de rest zal het rijden niet anders zijn geweest dan de ritjes naar de ring die wij maken of de CBR die we afgelopen augustus hielden.

Ik lees dat ze bij een restaurant zijn aangehouden, dat moet dan hunxe zijn geweest, meestal stoppen wij daar ook even. Vanaf de grens echt een klein prutstukje (40 a 50 km).

Kortom het word er niet meer leuker op de autobahn als je met een paar knappe auto's eens wat wil vergelijken. :cry:

Tom

Bericht door Tom » 12 jun 2007, 23:58

Hier staan foto's van het hele gebeuren.
http://www.totallycrap.com/galleries/ga ... ball_2007/
Zeer opvallende auto's dus.

Rico ik vind je reactie wat overtrokken. Naar de ring ga je meestal toch met vrij kleine groepjes. Een auto of zes en dan heb je het wel gehad. En dan rijd je niet eens met zulke opvallende auto's.

Onze CBR was a) verklikt en had b) een opkomst van zo'n 70 auto's... en die hadden ook nog eens op een vaste locatie afgesproken. Dat vind ik een ander verhaal dan 'ze staan je bij de grens op te wachten'. Zoiets als een CBR zal lastig worden in de toekomst.. maar wat auto's vergelijken moet best lukken mits kleinschalig en zonder ergens samen te komen. Bij de ritjes van en naar de ring kom je ook wel eens onderweg samen bij een tankstation, ik heb nog nooit problemen gehad.

Dat de politie in Duitsland voorzichtig is geef ik ze groot gelijk in eerlijk gezegd. Niemand wil ongelukken en ook daar weten ze niet wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als jij met je kinderen in Duitsland aan het rijden bent en je komt de locale sjonnieclub met GTItjes tegen die veel te hard rijden en weinig rijervaring hebben, dan rijd je daar ook liever voor of achter ipv ertussen :)

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2007, 00:02

haah haha hoe val ik op, tjonge wat een idioten, maar wel gaaf opzich, echt helemaal hun eigen gang gaan, even geen regels maarja zo kan het ook niet helemaal natuurlijk, maar alles ging goed en eigenlijk wel een punt gezet en in het nieuws :shock:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 jun 2007, 00:06

vind je het heel gek dat die gasten aangehouden zijn?

spuuglelijke wagens en dito vrouwen .. ongekend.

Ik zie een CBR nog makkelijk gebeuren in de toekomst, je kan op talloze plekken Duitsland in, en de A31 loopt toevallig helemaal naar beneden.

Het moet alleen niet allemaal openlijk afgesproken worden. Dan komt dat echt wel goed.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2007, 00:23

Sander Spoolder schreef:vind je het heel gek dat die gasten aangehouden zijn?

spuuglelijke wagens en dito vrouwen .. ongekend.

Ik zie een CBR nog makkelijk gebeuren in de toekomst, je kan op talloze plekken Duitsland in, en de A31 loopt toevallig helemaal naar beneden.

Het moet alleen niet allemaal openlijk afgesproken worden. Dan komt dat echt wel goed.
Inderdaad, en niet met z'n allen als eerste bij de benzinepomp gaan staan maar meteen uit zicht van dat personeel enzo en de auto achter op de parkeerplaatsen zetten?? anders teveel sport in het zicht en denk dat die lui een soort meldingsplicht hebben voor dit soort zaken...?
Anyway denk dat het nog wel kan, doen we gewoon alleen net als vorige keer netjes houden dan niks aan de hand, geen opvallende CBR stickers op de deuren of ander opzichtig spul :idea:

gewoon dagelijks gekleed gaan als op onderstaande foto :lol: 8)
[IMG:1280:854]http://img217.imageshack.us/img217/5189 ... 1look0.jpg[/img]

Daniel

Bericht door Daniel » 13 jun 2007, 08:20

Tom schreef:Hier staan foto's van het hele gebeuren.
http://www.totallycrap.com/galleries/ga ... ball_2007/
Zeer opvallende auto's dus.
Zo, dat is wel de meest verneukte Cooper S die ik ooit heb gezien :shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 jun 2007, 08:40

@Harrie: hard rijden brengt altijd risico met zich mee idd. Daarom pleit dit forum ervoor dit zo verantwoord mogelijk te doen :wink:

@Rico: Een volgende CBR zie ik wel gebeuren hoor. Polizei erbij...so what, geen probleem om het gas heel erg diep in te drukken :D

Harrie

Bericht door Harrie » 13 jun 2007, 09:54

Cor Dame schreef:Harrie je commentaar slaat echt nergens op. Je bent er zefs geen eens bij geweest.

Zoals jij het vertaalt komt het er eigenlijk op neer dat wij liegen.

We hebben je immers al uitgelegd ( of geprobeerd uit te leggen) dat we zeer zorgvuldig te werk zijn gegaan en zelfs onder toeziend oog van de politie en dan ga jij nog beweren dat wij een stelletje imbecielen zijn.

Dat valt me tegen van jou.

Je bent toch niet in de veronderstelling dat juist op dit forum debielen zitten zoals bij de echte Cannonball run, want die mensen sporen echt niet en wat ze uitvreten is echt ongeoorloofd.

Nou ja

Vriendelijke groet

Corvette
Nou nou...hier staan toch pertinent een paar onwaarheden in. :wink:

Ik geef zelf inderdaad al aan dat ik er niet bijgeweest ben. Maar ik geef nergens aan dat ik denk dat jullie (wie jullie dan ook mogen zijn..bedoel je de DF-runners?) liegen. Ook heb ik nergens gezegd dat we hier met een stel imbecielen zitten. Ik vind deze groep zelfs erg leuk, een grote diversiteit aan liefhebbers. Ook geloof ik dat de DF runners zeer zorgvuldig te werk zijn gegaan.

Een voorbeeld word hier neergezet door FastEddie. Rechts inhalen. Ook ik vind wanneer je rechts in kan halen dan had die linksrijder ook naar rechts kunnen gaan. Maar ik vraag me ook wel eens af wanneer je zo'n linksrijder rechts voorbij klapt en die gast dan op dat moment naar rechts. Wie is er dan fout? Natuurlijk gaan wij roepen (ook ik) dat het aan die linksrijder ligt. Die had of eerder naar rechts gekunnen of had moeten kijken voordat hij naar rechts ging.

Of dat clipje van vorig jaar, waar een bestuurder van een caravan op het LAATSTE moment zag dat hij toch niet naar links kon omdat er snellere wegdeelnemers hard aangereden kwamen.

2 dagelijkse voorbeelden die je in het verkeer tegen komt, zonder extreem gevaarlijk te zijn, die super gevaarlijk worden bij snelheden van 300 met andere verkeersdeelnemers die totaal niet in de gaten hoe hard dat werkelijk is.

Volgens de clipjes die ik gezien heb word er ook niet altijd 200m afstand gehouden als er 300 gereden word.

Ik dat wat Rico na jou post aangeeft een correcte weergave is van wat er aan de hand is.

Ik veroordeel niemand hier (ik rij zelf ook te hard), ik hoop ook dat er weer een volgende DF-run komt (en ja, dan ga ik weer twijfelen om mee te doen) en hoop ook oprecht dat er niets gebeurd.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 13 jun 2007, 12:21

Harrie,

als je iets NIET ziet, dan zie je het ook NIET (das logisch 8) )...of je nu 2,35 km/h rijdt, of 2349 km/h...
Denk meer dat je "valt" over de genoemde begrippen, zoals : "300 rijden"..."rechts inhalen"....enz...dat KAN allemaal gevaarlijk zijn.....

MAAR indien iemand een auto ziet die vrij hard komt aanrijden...en dan EXPRESS naar links gaat, zo van "...ik bepaal wel even of jij hard kan rijden.."...DAT IS PAS GEVAARLIJK !!!
Geen van de mensen hier (jij ook niet) denkt hier zoals boven beschreven indien "wij" onderweg zijn....dus deze marge in de veiligheid heb je sowieso al....

Tevens denk ik dat "wat gebeuren moet, gebeurt toch wel..."....zonder het lot te tarten dan he....
:mrgreen:

Dan kan ik je vertellen dat ik ook de zijkant van mijn STI (zelfde als de van Bram, maar dan BLACK) in elkaar gereden heb, omdat deze vrouw mij...
1. niet zag !
2. ik veel te hard reed tov. haar
het was dus een schampschot 1e klas....shit happens....
Het was HAAR fout, omdat zij van baan verwisselde dus verzekering betaalde netjes uit.....
Let nu wel EXTRA goed op...en bij twijfel NIET inhalen is mijn devies...

Have fun en GAS EROP !!! :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 13 jun 2007, 12:33

Wat een kansloze club auto´s en mokkels die modball. Die eigenaar van die mini zou alleen al gearresteerd moeten worden voor het hebben van een afgrijselijk slechte smaak.

Wat betreft het rijden, hier kan ik geen uitspraak over doen aangezien ik er niet bij was. Als het echt een race was vind ik het terecht dat ze aangehouden zijn. Was het ´gewoon´ een tour door Europa dan waren ze niet slim met die nummers maar als ze zich aan de verkeersregels hielden is er volgens mij geen reden om ze aan te houden.

Ik ben het wel eens met rico dat dit de doodsteek is voor de CBR. Dit soort evenementen wordt op een hoop gegooid, dan kun je nog zo mooi praten over verantwoord rijgedrag, daar heeft de politie op zo´n moment schijt aan.

Plaats reactie