Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Martijn_bmw » 20 feb 2016, 20:30

Paskal schreef:
Martijn_bmw schreef:Mooi huis paskal!

Of zelf iets bouwen is natuurlijk ook heel gaaf, heel veel om overna te denken lijkt me maar dan heb je ook wel echt alles naar je eigen zin en inzicht
Da's inderdaad wel heel wat om over na te denken, zeker gezien het feit we over 10 wk geacht worden ons huis uit te zijn. En eens mbt eigen zin, smaak en inzicht, maar daar staat wel tegenover dat de zelfbouwkavel ongeveer de helft is qua grootte tov de kavel van het gelinkte huis. BIj dat huis is de dubbele garage in gedachten al verlengd met een metertje of zes ;)
Daarnaast kan het het zelf (laten) bouwen ook nog wel wat voeten in aarde qua stress, financiële onzekerheden etc :).

Hoe dan ook wel leuke zaken om mee bezig te zijn :)
Zeker leuk! En ik zou persoonlijk voor het gelinkte huis gaan als je daar een beetje goeie deal kan maken :D

Echt mooi alles strak en modern maar wel met sfeer, echt top!

Luco

Bericht door Luco » 20 feb 2016, 23:59

Als je zelf gaat bouwen zou ik iig wel een deskundige inhuren.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 21 feb 2016, 08:14

Zijn er hier ervaringen met bouwers zoals Varexhuis?

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2016, 08:31

U bepaalt uw bouwprijs
Op onze website vindt u geen prijslijst, of een lijst met standaard prijzen voor aanvullende opties. Bij VarexHuis bouwen we uw huis op maat. Zorgvuldig afgestemd op uw woonwensen en omgeving, maar ook op uw financiële mogelijkheden. Niet voor niets vragen we u uw budget aan te geven in uw woonprofiel. Zo wordt uw nieuwe huis exact zoals u wilt, binnen uw budget en zonder verrassingen achteraf.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Als ze vooraf om je budget vragen gaan bij mij mijn nekharen al overeind staan :blink:

Verder niks nieuws aan hun bouwmethode al doen ze voorkomen van wel.
Voor de rest ziet het er niet verkeerd uit, maar het blijft een aannemer :tooth:

Als je zelf wilt laten bouwen gewoon een aannemer uit de buurt zoeken die meerdere huizen in de omgeving heeft gebouwd en een goede naam heeft.

Milka

Bericht door Milka » 21 feb 2016, 10:10

twee goede adviezen van Luco.

Houd het lokaal, je kunt veel beter referenties natrekken.
De partij heeft ook meer belang om zijn naam hoog te houden.

En je vergist je in welke beslissingen je allemaal moet en kunt nemen bij een nieuwbouw.
Zoek daarbij ondersteuning bij iemand die je op weg kan helpen en ook op koers houd.
Hij of zij kan je voorhouden wat de uitkomst nu op langere termijn is bij keuzes.

Buiten dat heb je natuurlijk het financiële plaatje en de tijd die er in gaat zitten.
Het huis waar naar gelinkt wordt, beetje afhankelijk van de grondprijs natuurlijk maar die bouw je niet zomaar voor 500k. Op basis van de foto's ziet de afwerking er hoogwaardig uit.

Maar alles ten spijt, je kunt 1 ding niet veranderen: locatie
Het huis kan zo mooi zijn en het perceel 2x zo groot als ie niet voor jou goed ligt. Houd het op.
Is de locatie top, maar het huis minder. Dat laatste is aan te passen.

succes en veel plezier

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2016, 10:48

Mensen denken er vaak te makkelijk over, ff bouwen :)

Je moet zelf eerst goed nadenken wat je wilt, anders wordt je gestuurd ipv dat jij stuurt.

Wil je traditioneel een bestek?
Wil je werken met een pve?
of stel je alleen functionele eisen?

Dat is zon beetje de eerste vraag die je jezelf moet stellen
alle drie de varianten hebben hun voor en nadelen

en dan?
wil je toezicht of doe je het zelf?
welke architect of doe je dat ook zelf

enz enz enz

Vaak zij mensen ook te veeleisend of verwachten ze teveel.
Wat is redelijk en wat is niet redelijk, er zijn bijna overal normen voor verdiep je daarin anders kon je nog wel eens hele vervelende discussies krijgen over bv vlakheid van vloeren, wanden en dergelijke, en dat is dan maar een voorbeeldje.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 29 feb 2016, 00:19

Als je zelf altijd gedroomd hebt om zelf een huis te bouwen is het nu met deze rente natuurlijk ook een prima tijd. Ons huis heeft echter wel ruim twee jaar gekost. Ruim een jaar met architect in de weer voordat het kavel bechikbaar kwam, en bijna een jaar bouwen.
Het kost wel veeeel tijd, maar het proces en het resultaat was wel een feestje. Gaat niet vanzelf, maar met een goede voorbereiding heel goed te doen. En dan wel echt je eigen huis hebben staan. Bestaat geen tweede van!

Kan het iedereen aanraden als je de mogelijkheid hebt.

S-J

Bericht door S-J » 01 mar 2016, 11:05

Ga dit draadje ook maar volgen. Zat net op Funda, kijken of ik volgend jaar of over twee jaar ook wat ga kopen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mar 2016, 11:21

een leuk (niet te groot) vrijstaand huisje (bestaand) met oprit en minimaal dubbele ruime garage voor weinig zou leuk zijn :hungry:

ErikS

Bericht door ErikS » 18 mar 2016, 07:25

Gisteren ons huis binnen 1 dag verkocht. :tooth: :crazy:

dvh

Bericht door dvh » 18 mar 2016, 07:51

Dat is snel :-)
Ons huis heeft nog niet eens te koop gestaan en het is al verkocht :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2016, 10:35

:shock: nice dat zoiets zo snel kan gaan, geen geleur met vreemden over je vloer.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2016, 14:30

ErikS schreef:Gisteren ons huis binnen 1 dag verkocht. :tooth: :crazy:
dvh schreef:Dat is snel :-)
Ons huis moet nog gebouwd worden en is al verkocht :kikker:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 18 mar 2016, 14:53

Spijkerhard schreef:Als je zelf altijd gedroomd hebt om zelf een huis te bouwen is het nu met deze rente natuurlijk ook een prima tijd. Ons huis heeft echter wel ruim twee jaar gekost. Ruim een jaar met architect in de weer voordat het kavel bechikbaar kwam, en bijna een jaar bouwen.
Het kost wel veeeel tijd, maar het proces en het resultaat was wel een feestje. Gaat niet vanzelf, maar met een goede voorbereiding heel goed te doen. En dan wel echt je eigen huis hebben staan. Bestaat geen tweede van!

Een geschikt kavel vinden voor wat wij willen vind ik nog het lastigste.

De zoektocht naar nieuwbouw loopt iedere keer op een teleurstelling uit. Vorige week nog een hoekhuis aan het water gezien. Alle beschikbare gegevens stonden op een A3 geprint. Had vriendelijk gevraagd om teruggebeld te worden over afmetingen (kavel en huis) ipv met een lineaaltje te gokken en of wij een voorbeeld konden zien van de stenen die gebruikt worden voor de buitenmuren. Bij een huis van 450.000,- vind ik dat toch wel het minste om zicht op te hebben voor je je inschrijft. Helaas hadden ze niet het fatsoen om terug te bellen.
Liefst zouden wij een eigen huis neer laten bouwen met goede voorzieningen voor zonne-energie en opslag en gebruik van grijswater.

dvh

Bericht door dvh » 18 mar 2016, 15:46

Arthur schreef:
ErikS schreef:Gisteren ons huis binnen 1 dag verkocht. :tooth: :crazy:
dvh schreef:Dat is snel :-)
Ons huis moet nog gebouwd worden en is al verkocht :kikker:
Baas boven baas :ken ik jou:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 mar 2016, 16:43

:mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 18 mar 2016, 16:44

Over een uurtje de sleutel ophalen :shocking:

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2016, 21:09

RutgerK schreef:
Spijkerhard schreef:Als je zelf altijd gedroomd hebt om zelf een huis te bouwen is het nu met deze rente natuurlijk ook een prima tijd. Ons huis heeft echter wel ruim twee jaar gekost. Ruim een jaar met architect in de weer voordat het kavel bechikbaar kwam, en bijna een jaar bouwen.

Een geschikt kavel vinden voor wat wij willen vind ik nog het lastigste.

De zoektocht naar nieuwbouw loopt iedere keer op een teleurstelling uit. Vorige week nog een hoekhuis aan het water gezien. Alle beschikbare gegevens stonden op een A3 geprint. Had vriendelijk gevraagd om teruggebeld te worden over afmetingen (kavel en huis) ipv met een lineaaltje te gokken en of wij een voorbeeld konden zien van de stenen die gebruikt worden voor de buitenmuren. Bij een huis van 450.000,- vind ik dat toch wel het minste om zicht op te hebben voor je je inschrijft. Helaas hadden ze niet het fatsoen om terug te bellen.
Liefst zouden wij een eigen huis neer laten bouwen met goede voorzieningen voor zonne-energie en opslag en gebruik van grijswater.
zonneenergie is overrated :blink:
opslag en gebruik grijs water zijn genoeg mogelijkheden voor

Normaal gesproken is er al een materiaalstaat als je inschrijft, of het plan moet nog in een VO fase zitten, maar dat lijkt me onlogisch.

alt

Bericht door alt » 19 mar 2016, 13:34

Ik heb een huisje uit 1920 met schuur 12 x 3 met een leuk stukje aan het water gekocht aan de rond van een dorp. Het huisje is net gesloopt & laat een catalogushuis bouwen. het huis wordt zoals mijn vrouw het graag wel hebben. De kosten zijn iets minder dan een huis op een nieuwbouwwijk. Maar weer lekker vrij wonen & een huis naar je eigen zin, ruimte voor onze honden. Ben geen liefhebber van bootje varen (koud & nat).

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 23 mar 2016, 17:50

alt schreef:Ik heb een huisje uit 1920 met schuur 12 x 3 met een leuk stukje aan het water gekocht aan de rond van een dorp. Het huisje is net gesloopt & laat een catalogushuis bouwen. het huis wordt zoals mijn vrouw het graag wel hebben. De kosten zijn iets minder dan een huis op een nieuwbouwwijk. Maar weer lekker vrij wonen & een huis naar je eigen zin, ruimte voor onze honden. Ben geen liefhebber van bootje varen (koud & nat).
Zitten te denken aan een soortgelijk project. Hoeveel tijd is hier voor nodig eigenlijk, in termen van zowel vergunningen proces als bouw zelf?

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2016, 18:50

klinkt leuk Alt, begrijp ik het nu goed dat je dus een oud huisje hebt gekocht met schuur, maar beide tegen de vlakte laat gooien en daar dan een klein droomhuisje op laat zetten met grote garage oid?

dvh

Bericht door dvh » 23 mar 2016, 19:09

Zojuist de verbouwings-offerte binnen. Een nieuwe M2 zeg maar :-) Autch........
Maar dan zijn we er voorlopig weer vanaf.. Van verbouwen. En van de centen..

:mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 23 mar 2016, 19:23

Als het goed is blijft het in je huis wel meer waard dvh :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 23 mar 2016, 20:01

Ben benieuwd... :bag:
Maar dan is het wel weer netjes.

alt

Bericht door alt » 23 mar 2016, 21:04

Even antwoorden op de vragen.

De gemeente Koggenland zegt 2 tot 8 weken nodig te hebben voor de bouwvergunning.
De aanvraag is in week 11 gedaan door de aannemer.
Voor het slopen is een omgevingsvergunning ( o.a.als er asbest verwijderd moet worden) nodig.
Deze vergunning was er binnen 2 weken.
Voor een asbestinventarisatie moet je zeker gaan winkelen, want ik heb er een gecertificeerd bedrijf gevonden, welke het voor 1/3 van de prijs heeft gedaan
Het voordeel van het nieuw te bouwen huis = je kan het laten bouwen zoals je vrouw dat wilt.

De schuur laat ik staan.
Er kunnen nu 3 auto's in, lang geleden zaten er 80 varkens in.
Gelukkig ruik je dat niet meer.
Was zeker een zeker schone boer.

Wil ook de verplichte zonnepanelen op de oude schuur laten plaatsen.
Daar komt een omvormer voor wisselstroom, maar ik wil ook een gelijkstroom hebben voor de Tesla.
Omvormen naar wisselstroom kost 20 %, dan weer terug naar gelijkstroom kost weer de nodig procenten.
Ik zal daar met Tesla nog over hebben.
Ben enkel bang dat er dan een dure installatie voor moet komen

Plaats reactie