Tsja, ik vind het teveel moeite om het nog verder uit te gaan zoeken.
Vanochtend met de Golf Bluemotion op pad, ruim 200km gereden, dat blijft toch ook een ideaal ding, 14% bijtelling, bijna alle mogelijke opties met het 40 years of golf pakket, zit goed, mp4 video vrijgeschakeld, onderstel wat iets verlaagd is voor de emissie precies sportief/hard genoeg, na JD kuur vermogen acceptabel met 150pk/330nm.
Vanmiddag met de E46 een rondje gedaan na de montage van de zomerwielen, mist alleen het schuifdakje en stoelverwarming maar stuurt goed en nodigt uit om lekker door te halen die motor.
Vanavond met de E60 nog een rondje om het af te maken, zo laat op de avond op verlaten snelwegen is het toch wel de ideale cruiser voor het geld hoor, audio had wat dikker gemoeten (hifi of logic7) voor het mooie maar je zit lekker in de sportstoelen, stoelverwarming aan, dakje op een kiertje. Soms denk je dat het bij een 520i eigenlijk wel een standaard onderstel had mogen zijn om het comfortabeler te maken maar aan de andere kant geeft het M onderstel i.c.m. de 6bak hem wel dat sportieve randje mee. De snelweg op even doorhalen naar 6700 in 3 en 4 om tot de conclusie te komen dat er wel gang in zit maar je wel het onderste uit de kan moet halen en vervolgens weer lekker de cruisecontrol reset en met 125km/u verder hobbelen.
De servotronic vind ik op deze auto ideaal, licht bij uitparkeren en bebouwde kom en toch wat gewicht erin op snelwegafritten etc. Wellicht bij circuitwerk en driften dat je het gevoel en contact met de voorwielen mist maar ik zou het op een E60 (non-M5) niet willen missen.
Terugweg de N11 op, glad grijs asfalt, toch even geprobeerd, DTC/DSC uit en de 180 graden doordraaier het gas onderin en tegensturen..... wat een giller met 170pk/210nm op dat gewicht en die afmetinigen.... heb er net snel een fles wijn op opengetrokken