Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Het maakt toch niet uit hoe oud ze zijn? Ze zijn daar allemaal onschuldig, jong en oud. Het is, hoe dan ook, krankzinnig, wat een achterlijk volk...
- GTRene
schijnbaar zijn dit 3 verdachten van Zaventem, niks verdachts zo zeg maar, lijkt me ook lastig op te sporen zo als ze geen vreemd gedrag vertonen tussen al die mensen van allerlei pluimage.
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... 1458657038" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... 1458657038" onclick="window.open(this.href);return false;
- JP
De linkse en middelste zitten al (in stukjes) in het paradijs aan de 72 maagden. Die rechtse is zeker een mietje....
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Verneem aan me mezelf dat ik het ook al moeilijker kan scheiden, extremisme en de islam.
- Fernando
Is ook niet zo gek Mike. Niet iedere moslim is een terrorist, maar tegenwoordig is wel zo’n beetje iedere terrorist moslim...
- Hielke
Ik merk dat het me grotendeels koud laat. België is een failed state. Molenbeek is een islamitisch roversnest waar IS strijders zich relatief veilig kunnen voelen. Het moest een keer gebeuren en gaat weer gebeuren. Daar of hier.
Ik stem de volgende keer weer op Wilders en neem de gevolgen voor lief. Van het verwijfde stel knuffelaars van de reguliere partijen is geen enkele oplossing te verwachten.
Ik stem de volgende keer weer op Wilders en neem de gevolgen voor lief. Van het verwijfde stel knuffelaars van de reguliere partijen is geen enkele oplossing te verwachten.
- Luco
Nee van Wilders wel
Hoop tokkie geblaat, meer niet, als die mee moet regeren rent die hard weg, want dan moet die verantwoording nemen en dat doet die liever niet.
Kijk bomgordel idioten hou je niet tegen, ook al zou je alle moslims eruitgooien en de grenzen sluiten, dan nog zullen dat soort hersenlozen de grens overkomen en hun ding doen, kijk naar 9-11, hoe dicht zat daar de grens wel niet??
Het blijft triest, maar ik voorspel binnen een aantal maanden hier ook zoiets op schiphol en cs, amsterdam, rotterdam of den haag.
Het is slechts een kwestie van tijd.

Hoop tokkie geblaat, meer niet, als die mee moet regeren rent die hard weg, want dan moet die verantwoording nemen en dat doet die liever niet.
Kijk bomgordel idioten hou je niet tegen, ook al zou je alle moslims eruitgooien en de grenzen sluiten, dan nog zullen dat soort hersenlozen de grens overkomen en hun ding doen, kijk naar 9-11, hoe dicht zat daar de grens wel niet??
Het blijft triest, maar ik voorspel binnen een aantal maanden hier ook zoiets op schiphol en cs, amsterdam, rotterdam of den haag.
Het is slechts een kwestie van tijd.
-
Wilders wil in elk geval de grenzen dicht. Daarmee verklein je het risico dat er nog meer binnenkomen. Je maakt jezelf wel een beetje belachelijk met je smilies in je reactie naar mijn mening. Wilders neemt overigens wel zijn verantwoording, heeft daardoor zelfs 24/7 beveiliging nodig.
- Luco
ik moet er gewoon serieus om lachen als mensen denken dat Wilders het wel even op gaat lossen, die man is minimaal net zo erg als alle andere politieke leiders, als hij ooit mee gaat regeren gaan echt de grenzen niet dicht, als jij denkt van wel ben je wel erg naief.
-
In het kader van het Wilders proces.
Wilt u meer of minder aanslagen.
Wij denken dat het met pappen en nat houden gaat werken.
Er worden nu onschuldige burgers gedood.
Er moeten tegen reacties komen. De Overheid zou moeten zeggen jullie privileges worden ingeperkt. Moskeeën worden gesloopt. Het dragen van boerka is verboden. Het wordt tijd dat deze mensen zich aanpassen aan de westerse wetten. Wil je dat niet dan ben je vrij om te vertrekken.
Probeer eens een katholieke kerk te openen in een Moslim land.
We zijn gek geworden in Europa met onze tolerantie. Het word tijd om onze eigen normen en waarden weer boven aan de lijst te zetten. Kom je hier als immigrant en wil je hier een leven opbouwen dan kies je voor onze normen en waarden.
Wilt u meer of minder aanslagen.
Wij denken dat het met pappen en nat houden gaat werken.
Er worden nu onschuldige burgers gedood.
Er moeten tegen reacties komen. De Overheid zou moeten zeggen jullie privileges worden ingeperkt. Moskeeën worden gesloopt. Het dragen van boerka is verboden. Het wordt tijd dat deze mensen zich aanpassen aan de westerse wetten. Wil je dat niet dan ben je vrij om te vertrekken.
Probeer eens een katholieke kerk te openen in een Moslim land.
We zijn gek geworden in Europa met onze tolerantie. Het word tijd om onze eigen normen en waarden weer boven aan de lijst te zetten. Kom je hier als immigrant en wil je hier een leven opbouwen dan kies je voor onze normen en waarden.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Eens met het beeindigen van het politiek correcte gedoe. Af en toe heb ik het idee dat ze zich drukker maken over plofkippen dan over ploflims.
Waarom zien we geen bekende moslims hun afschuw uiten hierover bijvoorbeeld? Het enige wat ik voorbij zie komen is vooral, ja maar zo zijn niet alle moslims en dergelijken. Nou als ik dit soort dingen voorbij zie komen zou ik er niet graag mee geassocieerd willen worden, http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... debat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi voorbeeldje politiek correctheid ook weer, zucht.
Waarom zien we geen bekende moslims hun afschuw uiten hierover bijvoorbeeld? Het enige wat ik voorbij zie komen is vooral, ja maar zo zijn niet alle moslims en dergelijken. Nou als ik dit soort dingen voorbij zie komen zou ik er niet graag mee geassocieerd willen worden, http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... debat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi voorbeeldje politiek correctheid ook weer, zucht.
- Riceaux
Het eerste waar we mee moeten stoppen is de bemoeienis in het midden-oosten. Dat is het begin van deze ellende geweest, laat het dan ook daarmee eindigen.
-
Ook na Brussel blijven we wegkijken!
Door Joost Niemöller
Vanochtend verscheen er op de Vlaamse tv een medewerkster die op weg was naar haar werk. Een fris, leuk, roodharig meisje. Ze zat in het metrotreinstel achter de metro die ontplofte. Ze beschreef haar ervaringen. Hoe er rook verscheen. Hoe de metro ineens stilstond. Hoe iedereen via de achteruitgang over de rails moest lopen tot bij het vorige metrostation. Dat er iets mis was, besefte ze wel. Tja. Het had niks gescheeld of ze was ook in een rauwe lap vlees veranderd. Even een stukje harder doorgelopen. Even het groene licht gehaald. Even niet hoeven zoeken naar je huissleutels. Toch maakte dit frisse jonge meisje geen geschrokken indruk. Dat vond ik bewonderenswaardig. En ze voelde geen enkele reden om iets te zeggen over de reden waarom die andere passagiers die minder geluk hadden, wel tot rauwe lappen vlees waren veranderd. Dat vond ik laf. Maar niet uitzonderlijk laf. Gewoon alledaags laf.
Niet doordenken, daar zijn mensen erg goed in. Wat mensen doen, is het gevaar opdelen in hokjes en zo zetten ze het weg en wordt hun wereldje weer veilig. Zo heb je de ‘terroristen.’ Dat is vervelend. Net zo vervelend als ‘kanker.’ Je kunt er last van krijgen en je kunt er geen last van krijgen. Er zijn ook mensen die heel veel aandacht besteden aan dat terrorisme, en die zeggen dat daarachter de ‘islam’ zit en de ‘massamigratie.’ Dat zijn de ‘racisten.’ Dat zijn net zulke nare mensen als de ‘terroristen.’ Daar kun je maar beter niets mee te maken hebben.
Afgelopen week sprak ik toevallig met een ander fris Vlaams meisje. Ze vertelde me dat Antwerpen geen leuke stad meer was om te wonen. Er was namelijk tegenwoordig een racistische burgemeester. En op het station stonden steeds soldaten. Met geweren. Dat waren hele jonge jongens. Die konden zo gaan schieten. Best eng. Trouwens, Brussel, dat was tegenwoordig helemaal een nare stad. Daar woonden onder ander Vlamingen die enorm racistisch waren ten aanzien van de Walen.
Nu denkt u misschien dat ik dit omwille van mijn verhaaltje verzin. Zo naïef kunnen mensen niet zijn, denkt u misschien. Maar ik verzin niets.
De laffe wegkijkmechanismen zitten diep gebakken in de mens. Want de mens is een dier. Als een gnoe wordt gepakt door een leeuw, rent de kudde gnoes nog een tijdje door, en gaat dan weer verder met grazen, want nu een van hen gepakt is, gaan ze er vanuit dat het probleem voorbij is. Dat lijkt misschien dom, maar voor de gnoes als soort pakt dit prima uit.
En zo is het met mensen ook. Toen de nazi’s Nederland binnenvielen, ging de overgrote meerderheid van de Nederlanders gewoon door met hun laffe wegkijkleventjes. Nu de moslims ons leven steeds vaker tot een hel maken, raken we eventjes voor een paar uur in paniek, zetten het probleem weg als zijnde ‘iets met terrorisme’. Niet leuk als je toevallig zelf in dat metrorijtuig zat of in de vertrekhal stond te wachten. Maar de meesten stonden dat niet. Soms heb je pech, meestal heb je geluk.
Het is natuurlijk lastig wanneer je erachter komt dat moslims die terroristen niet als een probleem zien. Voor hen is zo’n aanslag een feestje. Dat gaat ook op voor de jonge Turken en Marokkanen in dit land. Het is een doelpunt. Grote opwinding op de iPhone. Cool. Wanneer een leraar van dat verschijnsel melding doet op Twitter (niet in zijn klas overigens), krijgt hij –letterlijk!- de politie langs met het verzoek niet meer zulke Twitterberichten te versturen.
Want het is niet de bedoeling dat onze laffe slaapleventjes verstoord worden. Je hebt terroristen. En je hebt racisten. En af en toe is er een aanslag en dan kun je in een rauwe lap vlees veranderen. Maar dat is niets om je ongerust over te maken. Want je kunt er toch niets aan doen. Sommigen krijgen kanker, anderen niet. En morgen hebben we het op het werk weer gewoon over andere dingen. En vanavond bij de Publieke Omroep zeggen we gewoon dat moslims ook vaak het slachtoffer zijn van terroristen, en dat het een armoedeprobleem is en dat de vluchtelingen hier niet onder mogen lijden.
Want het leven gaat toch gewoon door en het leven met verontrustende waarheden over de islam is best wel een heel gedoe. Laat dat maar aan de racisten over. Nare types.
Door Joost Niemöller
Vanochtend verscheen er op de Vlaamse tv een medewerkster die op weg was naar haar werk. Een fris, leuk, roodharig meisje. Ze zat in het metrotreinstel achter de metro die ontplofte. Ze beschreef haar ervaringen. Hoe er rook verscheen. Hoe de metro ineens stilstond. Hoe iedereen via de achteruitgang over de rails moest lopen tot bij het vorige metrostation. Dat er iets mis was, besefte ze wel. Tja. Het had niks gescheeld of ze was ook in een rauwe lap vlees veranderd. Even een stukje harder doorgelopen. Even het groene licht gehaald. Even niet hoeven zoeken naar je huissleutels. Toch maakte dit frisse jonge meisje geen geschrokken indruk. Dat vond ik bewonderenswaardig. En ze voelde geen enkele reden om iets te zeggen over de reden waarom die andere passagiers die minder geluk hadden, wel tot rauwe lappen vlees waren veranderd. Dat vond ik laf. Maar niet uitzonderlijk laf. Gewoon alledaags laf.
Niet doordenken, daar zijn mensen erg goed in. Wat mensen doen, is het gevaar opdelen in hokjes en zo zetten ze het weg en wordt hun wereldje weer veilig. Zo heb je de ‘terroristen.’ Dat is vervelend. Net zo vervelend als ‘kanker.’ Je kunt er last van krijgen en je kunt er geen last van krijgen. Er zijn ook mensen die heel veel aandacht besteden aan dat terrorisme, en die zeggen dat daarachter de ‘islam’ zit en de ‘massamigratie.’ Dat zijn de ‘racisten.’ Dat zijn net zulke nare mensen als de ‘terroristen.’ Daar kun je maar beter niets mee te maken hebben.
Afgelopen week sprak ik toevallig met een ander fris Vlaams meisje. Ze vertelde me dat Antwerpen geen leuke stad meer was om te wonen. Er was namelijk tegenwoordig een racistische burgemeester. En op het station stonden steeds soldaten. Met geweren. Dat waren hele jonge jongens. Die konden zo gaan schieten. Best eng. Trouwens, Brussel, dat was tegenwoordig helemaal een nare stad. Daar woonden onder ander Vlamingen die enorm racistisch waren ten aanzien van de Walen.
Nu denkt u misschien dat ik dit omwille van mijn verhaaltje verzin. Zo naïef kunnen mensen niet zijn, denkt u misschien. Maar ik verzin niets.
De laffe wegkijkmechanismen zitten diep gebakken in de mens. Want de mens is een dier. Als een gnoe wordt gepakt door een leeuw, rent de kudde gnoes nog een tijdje door, en gaat dan weer verder met grazen, want nu een van hen gepakt is, gaan ze er vanuit dat het probleem voorbij is. Dat lijkt misschien dom, maar voor de gnoes als soort pakt dit prima uit.
En zo is het met mensen ook. Toen de nazi’s Nederland binnenvielen, ging de overgrote meerderheid van de Nederlanders gewoon door met hun laffe wegkijkleventjes. Nu de moslims ons leven steeds vaker tot een hel maken, raken we eventjes voor een paar uur in paniek, zetten het probleem weg als zijnde ‘iets met terrorisme’. Niet leuk als je toevallig zelf in dat metrorijtuig zat of in de vertrekhal stond te wachten. Maar de meesten stonden dat niet. Soms heb je pech, meestal heb je geluk.
Het is natuurlijk lastig wanneer je erachter komt dat moslims die terroristen niet als een probleem zien. Voor hen is zo’n aanslag een feestje. Dat gaat ook op voor de jonge Turken en Marokkanen in dit land. Het is een doelpunt. Grote opwinding op de iPhone. Cool. Wanneer een leraar van dat verschijnsel melding doet op Twitter (niet in zijn klas overigens), krijgt hij –letterlijk!- de politie langs met het verzoek niet meer zulke Twitterberichten te versturen.
Want het is niet de bedoeling dat onze laffe slaapleventjes verstoord worden. Je hebt terroristen. En je hebt racisten. En af en toe is er een aanslag en dan kun je in een rauwe lap vlees veranderen. Maar dat is niets om je ongerust over te maken. Want je kunt er toch niets aan doen. Sommigen krijgen kanker, anderen niet. En morgen hebben we het op het werk weer gewoon over andere dingen. En vanavond bij de Publieke Omroep zeggen we gewoon dat moslims ook vaak het slachtoffer zijn van terroristen, en dat het een armoedeprobleem is en dat de vluchtelingen hier niet onder mogen lijden.
Want het leven gaat toch gewoon door en het leven met verontrustende waarheden over de islam is best wel een heel gedoe. Laat dat maar aan de racisten over. Nare types.
-
https://youtu.be/hFyhY8WVCm0" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit filmpje moeten ze elke dag in Den Haag draaien!
Dit filmpje moeten ze elke dag in Den Haag draaien!
- Hielke
Precies hoe Wilders erover denkt. Islam mag een religie zijn, het is vooral een ideologie. Een ideologie waarin werelddominantie middels het plegen van geweld jegens anders denkenden wordt gepropageerd.
Mijn visie: Alle uitingen van de islam in het vrije verkeer tussen mensen in onze samenleving verbieden en vernietigen. Moskeeën, hoofddoekjes, de koran, noem het maar op. Het is een gewelddadige, anti-westerse ideologie. Simple as that. Aanpakken die hap.
-
Mee eens Hielke. Sterke laatste alinea. Polen stopt met het opnemen van 'vluchtelingen'. Wie volgt?
- Luco
Hoe had je dat gedacht dan? Ze allemaal uitmoorden ofzo?Hielke schreef:
Mijn visie: Alle uitingen van de islam in het vrije verkeer tussen mensen in onze samenleving verbieden en vernietigen. Moskeeën, hoofddoekjes, de koran, noem het maar op. Het is een gewelddadige, anti-westerse ideologie. Simple as that. Aanpakken die hap.
- Hielke
Ik stuur ze allemaal naar Babylon(iënbroek). Mag jij ze gaan knuffelen.Luco schreef:Hoe had je dat gedacht dan? Ze allemaal uitmoorden ofzo?Hielke schreef:
Nee man, gewoon terug naar af. Naar huis, waar Allah heerst.
- Luco
Nou ja je zegt vernietigen, vandaar de vraag.Hielke schreef:Ik stuur ze allemaal naar Babylon(iënbroek). Mag jij ze gaan knuffelen.Luco schreef:Hoe had je dat gedacht dan? Ze allemaal uitmoorden ofzo?Hielke schreef:
Ik ben het wel met Andre eens, aanpassen of wegblijven, maar als je ze wilt vernietigen ben je geen haar beter.
- tomgtr
Ik denk dat je de grondwet daar dusdanig voor moet wijzigen dat je qua rechten en plichten in een soort Nazi Duitsland leeft. Wil je de consequenties daarvan? Als dan de SGP aan de macht komt alle homo's eruit? Als D66 aan de macht komt alle macht naar Europa? Ik denk dat onze grondwetten iets te belangrijk zijn en vanwege hele goede redenen bestaan. Ze zo even veranderen naar hoe de tijdsgeest is op dat moment of hoe de regering eruit ziet op dat moment is heel erg gevaarlijk en zal al gauw richting dictatuur gaan. Maar geen zorgen, onze politiek is zo versplinterd er komt geen wet doorheen, laat staan een grondwetwijziging!Hielke schreef:Ik stuur ze allemaal naar Babylon(iënbroek). Mag jij ze gaan knuffelen.Luco schreef:Hoe had je dat gedacht dan? Ze allemaal uitmoorden ofzo?Hielke schreef:
- Hielke
De grondwet heeft er nooit rekening mee gehouden dat we honderdduizenden vreemdelingen met dubbele paspoorten en met een vijandige opstelling jegens ons, de gastheer, in ons midden zouden tolereren.
Luco, ik heb het over de vernietiging van de uitingen van de islam. De gebedshuizen, de opstokende boeken, de vrouwonvriendelijke hoofddoekjes, etc.
Luco, ik heb het over de vernietiging van de uitingen van de islam. De gebedshuizen, de opstokende boeken, de vrouwonvriendelijke hoofddoekjes, etc.
- GTRene
idd, geweldig gesproken, helemaal mee eens

- GTRene
schijnbaar heeft Turkije ze uitgeleverd aan NL en Belgie oid maar sloegen ze alle raad in de wind, het zijn immers zulke lieve jongens zo redeneert NL (die er over gaan schijnbaar) en dus werden ze gewoon op straat gezet en of op straat met de woorden van, en niet stout wezen jongens?
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... lgie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... lgie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fernando
Voor diegene die nooit op geenstijl komen:
Inzending. Uit de mail. Naam & rang bij redactie bekend. Na de zoveelste aanslagen binnen Europa is het tijd om, vanuit mijn positie, mijn zorgen te uiten over de situatie in Europa. Voordat ik hier verder op in ga wil ik me eerst even in het kort introduceren: Mijn naam doet er even niet toe, belangrijker is wat ik doe, en dat is onderdeel uitmaken van de NL Special Forces (NLSF) Mijn specialisatie is contraterreur, een onderwerp waarin ik me al jaren in heb verdiept. Onze antiterreur rol ligt voornamelijk in het buitenland en dan meestal in conflictgebieden. Ik ben niet de zoveelste, zogenaamde, wetenschapper die gaat vertellen hoe we het beste met terrorisme om moeten gaan, wat ik u wel kan vertellen is wat wij zelf ervaren en dat wijkt nogal eens af van wat al die zogenaamde deskundigen allemaal vinden.
Europa als conflictgebied
Waar ik me steeds meer zorgen over maak is dat er steeds meer situaties in Europa ontstaan (of gaan ontstaan) die wij voorheen alleen tijdens uitzendingen in conflictgebieden zagen. Ik zal u een voorbeeld geven: bijna alle uitzendingen waar NL aan heeft meegedaan, staan in het teken om de bevolking aan onze kant te krijgen zodat zij niet de kant kiezen van onze tegenstanders. Deze bevolking noemen wij: center of gravity (COG), oftewel zwaartekracht. Dit houdt globaal in dat elke groepering die actief is in een bepaalde regio steun moet krijgen van deze COG. Zonder COG zullen zij niet kunnen bestaan en krijgen zij dus geen vaste voet aan de grond. Deze steun kan bijvoorbeeld bestaan uit het bieden van onderdak, logistiek, rekrutering, etcetera. Natuurlijk is de andere kant opkijken, terwijl je weet dat je buurman lid is van een terreurgroep, ook een vorm van steun.
Wat ik al zei, dit is wat wij hoofdzakelijk doen tijdens missies: zorgen dat de bevolking aan onze kant staat. Ik heb dit zelf mogen ervaren in landen als Irak, Afghanistan en Mali. Wat wij ook zien in deze landen, en wat direct te maken heeft met de COG, zijn de grote aantallen jonge mannen (jongens) die aanwezig zijn in deze conflictgebieden. Deze jonge mannen hebben vaak geen goed toekomstperspectief en zijn dus de ideale rekruten voor criminele of terroristische groeperingen.
Nazi-Duitsland
De islam speelt hierin een grote rol, veel jongeren worden geïndoctrineerd door de verschillende vormen van de islam en zijn dus uitermate geschikt om gerekruteerd te worden door verschillende islamitische terroristische organisaties. Deze harde kern van moslims zal inderdaad een kleine groep vormen tussen de vele moslims op deze wereld, alleen deze harde kern wordt wel, op wat voor manier dan ook, gesteund door een hele grote groep moslims - misschien wel 80 procent. Vergelijk het met nazi-Duitsland: de nazi’s (de harde kern) vormden een kleine groep van de Duitse bevolking maar kregen wel de steun van een groot deel van de bevolking, waardoor zij hun terreurbewind konden uitvoeren.
Al deze onderwerpen zien we nu terug in Europa maar spelen natuurlijk al jaren. Al jaren doet de Nederlandse overheid hetzelfde wat militairen op missies doen. Namelijk een deel van de bevolking tevreden houden zodat ze geen onrust veroorzaken. In Nederland betekent dit dat er vele allochtone jongeren tevreden worden gehouden door middel van uitkeringen, bijstand, huistoewijzingen, etcetera. Maar hoelang kan de regering dit volhouden? De instroom van kansloze migranten blijft immers groeien en moet dus tevreden worden gehouden. Dat gaat een hoop geld kosten, wat de Nederlandse bevolking op haar beurt weer niet prettig gaat vinden.
Attentie buurtpreventie
De daders achter de aanslagen in Parijs en Brussel hebben steun gehad van een groot deel van de islamitische populatie binnen Europa, dit kan niet ontkend worden. Wat ik al zei, de andere kant opkijken en zwijgen is ook al een vorm van steun. Als iemand in mijn wijk een fanatieke nazi is en zich verdacht gedraagt (onbekende buitenlanders in huis nemen bijvoorbeeld) dan is de kans groot dat de wijkbewoners zich ongerust gaan maken en dat daar melding van wordt gemaakt - wij accepteren namelijk dat gedrag niet in onze wijken. Hoe kunnen jihadisten zich dan ophouden in bepaalde wijken in Europa zonder dat er buurtbewoners naar buiten komen met hun zorgen? Nou, omdat zij hen steunen misschien.
De islamisering van Europa, samen met de vele kansloze allochtone jongeren zullen voor grote problemen gaan zorgen. Meer aanslagen zullen volgen, ook in Nederland. Onschuldige mensen zullen sterven doordat niemand de juiste stappen durft te ondernemen. Niemand durft de waarheid te zeggen omdat ze bang zijn voor hun carrière, alle hoge functionarissen binnen de verschillende veiligheidsorganen zijn bang voor hun carrière en houden dus hun mond. Keulen is hier een goed voorbeeld van. De daadwerkelijke waarheid moest van de onderklasse komen, oftewel de straatagenten. De hoge politiefunctionarissen durfden niks te zeggen, want dat zou ten koste gaan van hun carrière.
Het kalf en de put
De geschiedenis van de islamitische veroveringen vanaf de zevende eeuw vertoont grote gelijkenissen met de groeiende islamitische invloeden binnen het moderne Europa. Langzaamaan verspreidt de islam zijn macht, zij zal niet stoppen totdat geheel Europa islamitisch is. Hoe gaan zij dit bewerkstelligen? Zijn aanslagen het begin van een groter geheel? Alle ingrediënten voor een opkomend conflict in Europa zijn aanwezig. Helaas leven wij in een maatschappij waarin we eerst wachten tot het huis goed in brand staat, en dan pas gaan blussen. Is daarom misschien het gezegde 'als het kalf verdronken is dempt men de put' zo typisch Nederlands?
Wat ik al zei, ik ben geen generaal, ben ook niet afgestudeerd in terrorisme of veiligheid. Wat ik wel heb: Een realistisch wereldbeeld en kennis die ik in de loop van mijn carrière in de inlichtingen en Special Forces-sector heb opgebouwd. Een kennis die een hoop deskundigen en ambtenaren ontberen, omdat zijzelf zelden tot nooit langdurig in conflictgebieden zijn geweest.
Het laatste wil ik u dit zeggen: de reden dat ik dit schrijf, is omdat ik het tot mijn plicht zie om onze bevolking te beschermen. Daarom heb ik ook dit vak gekozen. Helaas zijn wij lions led by lambs.
NAAM EN RANG BIJ REDACTIE BEKEND
- RutgerK
Mooi verhaal. Kan het gedrag om deze 'waarheid' op geenstijl te plaatsen alleen niet rijmen met een lange carrière binnen de eenheid waarvan deze persoon zegt te zijn. Het verhaal blinkt ook niet uit in objectieve uitzettingen.
Zolang er ook in de blanke wijken mensen maanden dood in een stoel kunnen zitten zonder dat iemand het merkt kan ik mij prima voorstellen dat een persoon maanden in een huis of wijk zich kan verschuilen.
Zolang er ook in de blanke wijken mensen maanden dood in een stoel kunnen zitten zonder dat iemand het merkt kan ik mij prima voorstellen dat een persoon maanden in een huis of wijk zich kan verschuilen.