Hieronder staat een lijstje met aanpassingen die gedaan zijn aan de auto.
- E36 M3 3.0 S50B30 (geen originele maar een volledig omgebouwde inclusief RDW omkeuring op kenteken, alle onderdelen zowel cosmetisch als technisch) inclusief M3 sper.
- In 2015 deels gereviseerde motor en de rest is allemaal nagezien. De cilinderkop is gereviseerd, JE zuigers gemonteerd, nieuwe krukas (inclusief krukas- en drijfstanglagers) en de injectoren getest en gereinigd.
- Carbon airbox met Alpha-N mapping.
- Intrax 1K2 schroefset, splinternieuw aangezien ik de auto vorig jaar opgebouwd heb. Ongeveer 1000 straatkilometers mee gereden, een weekendje Nurburgring en recentelijk een driftdag. De dempers zijn voor mij ontwikkeld voor Nurburgring/Zandvoort en driften.
- Intrax camberplates voor een volledig instelbare wielstand.
- Auto is uitgewogen en uitgelijnd.
- Op maat gemaakte rolkooi van de Autosport Company.
- Oliepomp en carter van een M3 3.2 (beter voor de olievoorziening dan de 3.0, hier lopen de 3.0 motoren vaak door stuk).
- Versterkte koppeling.
- Supersprint spruitstuk.
- Supersprint X-pipe middenpijp.
- Verbeterde carterventilatie.
- Grotere oliekoeler.
- Deepdish stuur.
- Carbon Lorraine RC6 remblokken.
- Tweedelige remschijven van een M3 3.2.
- X-brace van een M3 GT.
- Verstelbare veerpootbrug tussen de voorste veertorens.
- Bijna alle kogels en rubbers zijn vernieuwd, deels vervangen voor versterkte rubbers.
- Bodem bij de achteras is verstevigd tegen scheuren.
- 4 nieuwe semislicks.
- 2 Sparco Pro 2000 stoelen met Sparco 4-punts gordels
- Eventueel met 4 driftvelgen met banden.
- Eventueel met losse Supersprint einddemper.
- De auto heeft weinig roest in tegenstelling tot de meeste BMW E36's.
- APK tot januari 2017.
Er zitten vele rekeningen bij welke inzichtelijk maken dat ik een boel aan de auto heb laten vervangen en upgraden.
Vraagprijs: 11.000 euro. Realistisch bieden mag.
De auto is te bezichtigen in Utrecht. Contact graag via e-mail.