Weinig tot geen lease toestanden hiero
-
Oh, dat waren die lui met die manta en jovink de voederbietel t-shirts aanGJ schreef:En ik weet dat (landelijk gezien) veel van mijn collega's ook op autofora verschijnen en zelfs wel eens aan gummen-lelystad metings hebben meegedaan.

(geintje hehe)
Laatst gewijzigd door Tom op 31 mar 2006, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja, god, je moet ook een beetje menselijk blijven ... je hebt vast erg arrogante leaserijders en je hebt vast hele lakse. Maar je betaalt zo'n leasebedrijf toch ook klauwen met geld om ervoor te zorgen dat het in orde is? Of zijn het allemaal OCMW's (sociale bijstand)? Dacht toch van niet.
Zij factureren dit gewoon door naar de werkgever, dus leasebedrijf beschermt zijn winstmarge en risico en de werkgever draait er voor op ... mooi mooi mooi. Zo doen ze dat dus.
GJ, trek het je niet aan.
Rico, kan je op mijn IP eens zoeken? Ben benieuwd.
Zij factureren dit gewoon door naar de werkgever, dus leasebedrijf beschermt zijn winstmarge en risico en de werkgever draait er voor op ... mooi mooi mooi. Zo doen ze dat dus.
GJ, trek het je niet aan.
Rico, kan je op mijn IP eens zoeken? Ben benieuwd.
-
Het nadeel van leasen is dat je nooit een echt leuke auto kunt rijden (90% van de gevallen, zijn uitzonderingen natuurlijk). In die prijsklasse zijn ze er amper of anders mag het niet van het bedrijf. Het is het allemaal net niet. Een groot deel is verplicht diesel en moet veel kilometers maken, dat is in strijd met een beetje sportief/leuk wagentje.
Ik had ook best een iets dikkere motor in de Alfa kunnen pakken, maar ben bewust voor een wat leuker aangeklede uitvoering gegaan. Achteraf met een tweede auto erbij is dat de perfecte keus. Ga voor best of both worlds zolang het kan.
Ik had ook best een iets dikkere motor in de Alfa kunnen pakken, maar ben bewust voor een wat leuker aangeklede uitvoering gegaan. Achteraf met een tweede auto erbij is dat de perfecte keus. Ga voor best of both worlds zolang het kan.
- Knot
-
Knot, tuurlijk is daar niks mis mee, die Astra is sneller/luxer als mijn Alfa gok ik 
Wat ik wil zeggen is dat je snel beperkt bent in prijs of te leasen merken... je kunt bij lease niet de perfecte auto leasen door te zeggen dat je een jaartje doorspaart en dan die OPC uitvoering besteld, iets wat je wel bij kopen kunt doen (jaartje wachten zodat je voor de perfecte uitvoering kunt gaan). Ik heb het idee dat sommige leaserijders dat best dwars zit, auto's zijn duur zeker als je wat opties erop wilt, je zit heel snel boven de leaseprijs.

Wat ik wil zeggen is dat je snel beperkt bent in prijs of te leasen merken... je kunt bij lease niet de perfecte auto leasen door te zeggen dat je een jaartje doorspaart en dan die OPC uitvoering besteld, iets wat je wel bij kopen kunt doen (jaartje wachten zodat je voor de perfecte uitvoering kunt gaan). Ik heb het idee dat sommige leaserijders dat best dwars zit, auto's zijn duur zeker als je wat opties erop wilt, je zit heel snel boven de leaseprijs.
- Knot
Klopt, heb ik mazzel dat ik opel freak ben door de prijs/kwaliteit/prestatie verhouding en dat we die nog goedkoop leasen ook (14% korting).
Jaartje doorsparen...tsja... ik heb de zwarte vectra gekozen omdat er toen alleen een 5deurs astra was, daarna ontslag genomen en na 5 maanden weer teruggegaan en wel een GTC in de lease mogelijk
Jaartje doorsparen...tsja... ik heb de zwarte vectra gekozen omdat er toen alleen een 5deurs astra was, daarna ontslag genomen en na 5 maanden weer teruggegaan en wel een GTC in de lease mogelijk

-
Nou ja zegRico v Velzen schreef:Fabian hele interessante reactie ! Lijkt wel of lease rijders denken dat ze meer rechten hebben OMDAT ze geleased hebben dan "gewone" autokopers ?
Als ik een leenauto mee moet dan moet ik hem ook gewoon betalen, of de service is erg goed en ze matsen mij, maar dat is eerder uitzondering dan regel lijkt me.

Kijk een gedeelte van het leasebedrag wat betaald wordt is voor de service die de leasemij levert. Vervangende auto bij onderhoud of als je je leasert plat rijdt o.a.
Toen ik vier keer achter elkaar gezeik had gehad met huurauto's van Budget, kreeg de leasemij een telefoontje van mij. De boodschap: ik wil geen huurauto's van Budget meer. Elke keer weer was er iets mee, achtereenvolgens: slippende v-snaar, kapotte sloten, kortsluiting cruisecontrol (een Marco Bakkertje zeg maar).
Daar was ik toen klaar mee, het koste mij iedere keer weer tijd om de auto om te ruilen voor een wel functionerend exemplaar. Leasemij reageerde overigens begripvol en ik kreeg dus voortaan andere huurauto's mee.
Ben ik dan een zeikerd? Omdat ik service verlang waarvoor betaald wordt?
-
Ik heb vroeger een jaar of 4 lease gereden en sinds 1.5 jaar (gelukkig
: )niet meer. Wat ik het grootste voordeel vind van van een eigen auto rijden is dat je er niet jaren aan vast zit!
Ik denk dat het bij veel autoliefhebbers toch na 1 a 2 jaar weer begint te kriebelen en er wat anders moet komen. Als je aan een leaser vast zit is dat meestal voor een jaar of 4 en dan kan best lang zijn...

Ik denk dat het bij veel autoliefhebbers toch na 1 a 2 jaar weer begint te kriebelen en er wat anders moet komen. Als je aan een leaser vast zit is dat meestal voor een jaar of 4 en dan kan best lang zijn...
-
- Knot
- Ruud Bosch
Als ik voor mezelf spreek dan heb ik daar geen moeite mee, heb 4 + 1 jaar (dus 1 jaar verlengd, was eigen keus) met de vorige leaser gereden.IfThenElse schreef: Ik denk dat het bij veel autoliefhebbers toch na 1 a 2 jaar weer begint te kriebelen en er wat anders moet komen. Als je aan een leaser vast zit is dat meestal voor een jaar of 4 en dan kan best lang zijn...
En het kriebelt niet, want een praktisch familie-stationcar is voor huis-tuin-en-keuken-verkeer toch het handigst. Wel de nieuwe leaser van hetzelfde type maar met een upgrade genomen (meer motor & meer luxe).
Ik zoek de driving-fun toch meer buiten het dagelijks verkeer, en dus dan ook met een andere auto.
FTR: daar kriebelt het overigens wel, om weer iets anders te willen.

- Ruud Bosch
Ruilen is altijd lastig. Niemand wil graag jouw (niet meer nieuwe) auto hebben, als ze zelf een nieuwe zouden hebben mogen uitzoeken.Knot schreef:Ruilen zal bij ons moeilijk worden vrees ik, maargoed, ik wil niet perse iets anders, wel graag iets dikkers. Zou alleen ruilen als ik een rwd zou mogen leasen, een 320d DE ofzo, daar heb ik dikke bijtelling voor over, in alle andere gevallen (fwd of rwd wieldop) heb ik liever mijn huidige auto.
Zeker niet als je zelf dan wel een nieuwe wil uitzoeken.
En ik weet wel dat er in mijn werkkring geen collega's zijn met wie ik *wil* ruilen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat zou ik dus weer niet doen.Ruud Bosch schreef: Wel de nieuwe leaser van hetzelfde type maar met een upgrade genomen (meer motor & meer luxe).
Elke keer een andere auto proberen, je hoeft hem toch niet zelf te betalen en na een paar jaar is 'ie weer weg.
Laatst gewijzigd door Arthur op 01 apr 2006, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud Bosch
Re: Weinig tot geen lease toestanden hiero
Er zijn genoeg autoliefhebbers die leasen voor de woon-werkverkeer en voor de fun er een of twee (of drie) auto's bij hebben.Rico v Velzen schreef:Nu draaien we een maandje of 2 en wat me is opgevallen is dat er eigenlijk nooit leasedraadjes zijn. zoals; Welk leascontract moet ik nemen ? Wat kost een "hutsefluts" in de maandelijse lease. Ik kan kiezen uit de volgende 3 leaseauto's die in de bedrijfspoll zitten etc etc.
Kortom het lijkt me dat leasen eigenlijk geen rol speelt op dit forum, wat is daar de verklaring voor ? Autoliefhebbers leasen niet (gechargeerd natuurlijk) ? Leasen is een bedrijfsmatige tool en dit is een hobbymatige site en gaat daardoor niet echt samen ?
Ik denk dat een van de redenen van het ontbreken van lease-gezeur nu komt omdat het aantal gebruikers van dit forum nog niet zo hoog is als bij "de anderen".
- Ruud Bosch
op zich mee eens, maar gek genoeg kwam ik toch op hetzelfde type weer terug. Ik heb diverse alternatieven onderzocht in dezelfde prijsklasse (bijtelling!, ik stop liever geld in de hobby-auto's) en die konden niet aan deze tippen.Arthur schreef:Dat zou ik dus weer niet doen.Ruud Bosch schreef: Wel de nieuwe leaser van hetzelfde type maar met een upgrade genomen (meer motor & meer luxe).
Elke keer een andere auto proberen, je hoeft hem toch niet zelf te betalen en na een paar jaar is 'ie weer weg.
- Ruud Bosch