BMW M2
-
Re: BMW M2
Welke dealer is dat als ik vragen mag? Ik wil hem ook graag proberen, maar niet meer bij BMW Den Haag. Waarschijnlijk is het een DCT. 9 van de 10 is DCT. Bij demo's is dat waarschijnlijk 10 van de 10.MarkS schreef:Heb van m'n BMW dealer datum voor proefrit doorgekregen. Dat wordt 23 april. Hoop op een DCT.
-
Onlinetomgtr
Tja klapdak is leuke maar zware gadget. Met morgan erbij nu had ik net zo lief coupe.Robin schreef:Ja Tom-lachermaarom;)
Maar jij hebt wel n wereldkar. Wel lullig dat ie geen schuifdak heeft;)
Dus keuze is gemaakt Robin?
-
Ook de autobladen zullen DCT pushen dus daar zou ik niet naar luisteren.
Die 7000 euro zou ik wel naar luisteren:)
DCT is prima. Maar ik blijf bij de handbak:)
Die 7000 euro zou ik wel naar luisteren:)
DCT is prima. Maar ik blijf bij de handbak:)
- Macboy
Goed om te horen Robin, een trage keuze was het in elk geval wel 

-
Komen er nog filmpjes Robin?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
90 % van de carjournos promoot de handbak.
Nu ben ik geen carjourno en ook geen reviewer, ik kijk wel uit!
Daarom ook maar geen filmpjes flieger.
Want dat geneuzel van 'n paar hier gaat wel erg vervelen op een gegeven moment en met any filmpje krijg je dat ook weer, spijkers op laag water zoeken etc.
Maar 'n M4 is wel 'n geweldenaar: groot edoch zeer sportief in z'n doen en laten wat je eigenlijk niet voor mogelijk acht in het begin. In mijn ogen!
Nu ben ik geen carjourno en ook geen reviewer, ik kijk wel uit!
Daarom ook maar geen filmpjes flieger.
Want dat geneuzel van 'n paar hier gaat wel erg vervelen op een gegeven moment en met any filmpje krijg je dat ook weer, spijkers op laag water zoeken etc.
Maar 'n M4 is wel 'n geweldenaar: groot edoch zeer sportief in z'n doen en laten wat je eigenlijk niet voor mogelijk acht in het begin. In mijn ogen!
-
Een witte ook niet verkeerd!
-
Onlinetomgtr
Wit is schitterend op M2, grijs ook. Blauw, hmmm weet het niet. Vind ze vaak een beetje flets op foto's in het wild. Maar nog niet in echt gezien. We gaan het meemaken.
-
Eigenlijk mee eens in grote lijnen Tom, ware het niet dat ik de irl EU foto's van wit, zwart en grijs het 'net niet' vind hebben. Dit is een drukke en inderdaad misschien soms fletse M kleur. Ben nooit van het blauw geweest in 't algemeen, maar it has grown on me. Maar alles persoonlijk he en in mijn ogen.
Vanuit de 'keus' die je niet hebt altijd blauw bij de M2.

Silverstone op de M4DCT waar ik nu mee rijd is in mijn ogen werelds. Zo had ik 'n M4 gedaan.
Ergo ik wil die M4 ook wel overnemen van BMW NL.
Vanuit de 'keus' die je niet hebt altijd blauw bij de M2.
Silverstone op de M4DCT waar ik nu mee rijd is in mijn ogen werelds. Zo had ik 'n M4 gedaan.
Ergo ik wil die M4 ook wel overnemen van BMW NL.

-
Onlinetomgtr
Yup motor in sport plus, versnelling in stand 3, besturing lekker in comfort houden en gaan met dat ding. Heerlijk.
-
Dat is die balkjes button onder de pook toch?tomgtr schreef:Yup motor in sport plus, versnelling in stand 3, besturing lekker in comfort houden en gaan met dat ding. Heerlijk.
Ja even gekloot met de besturing, maar comfort is goed ook inderdaad. Maar ik moet zeggen in Sport(Plus) besturing toch wel prima feedbackgevoel voor 'n EPS.
Onderstel in sportplus is op 'n snelweg harder dan 'n 1M met OEM 19 inch. Eigenlijk te hard voor normaal werk.
Motor in sport plus:Geweldenaar. En tractieproblemen op droog met die lellen van achterbanden:Heer-lijk!
Sound goed, in tunnel is 't een atoombom. Machtig.
Verder met de m2:)
- GTRene
komt ook heel dik uit die witte in de video.
denk dat het ook wel verschil van fotografie is hoe een kleur over kan komen en hoe het buiten licht is en of reflectie van.
De glimmende blauwe in die laatste foto zie je bv veel reflectie (of hoe heet dat) op de auto komen, dat zal bij een witte wat minder zijn?
ben benieuwd hoe de kleuren over komen in het eggie, zodra die hier bij de dealer staat (is een M dealer dacht ik) zal ik eens een keer langsrijden daaro
denk dat het ook wel verschil van fotografie is hoe een kleur over kan komen en hoe het buiten licht is en of reflectie van.
De glimmende blauwe in die laatste foto zie je bv veel reflectie (of hoe heet dat) op de auto komen, dat zal bij een witte wat minder zijn?
ben benieuwd hoe de kleuren over komen in het eggie, zodra die hier bij de dealer staat (is een M dealer dacht ik) zal ik eens een keer langsrijden daaro

- Macboy
Jammer dat je dit weer zo moet brengen Robin. Ik had het al wat laten rusten, vroeg alleen normaal of je de traagheid had gemerkt.Robin schreef:Want dat geneuzel van 'n paar hier gaat wel erg vervelen op een gegeven moment en met any filmpje krijg je dat ook weer, spijkers op laag water zoeken etc.
Als dat namelijk niet zo was, dan was je er zelf wel over begonnen dacht ik.
-
Onlinetomgtr
Ilja, er is geen traagheid. Dat is het problem nou net. Ik kan prima leven met volgende stelling:
PDK is beter dan DSG.
En ik ga ervan uit dat het Ferrari system hoe het ook Mogen heten beter is dan PDK.
Dat zie je in de prijs en is duidelijk.
Maar de vertraging die je noemt is er niet bij mensen die dagelijks in zo'n ding rijden. Dus lag
1) aan de chauffeur
2) aan de auto (bak kapot of heeft onderhoud nodig
3) aan de voorliefde voor handbakken van de tester en/of het psychische effect van perse de gemaakte keuze goed vinden.
Basta. Rest is kul.
PDK is beter dan DSG.
En ik ga ervan uit dat het Ferrari system hoe het ook Mogen heten beter is dan PDK.
Maar de vertraging die je noemt is er niet bij mensen die dagelijks in zo'n ding rijden. Dus lag
1) aan de chauffeur
3) aan de voorliefde voor handbakken van de tester en/of het psychische effect van perse de gemaakte keuze goed vinden.
Basta. Rest is kul.
-
Je kunt 6800 keer blijven gaan herhalen dat de DCT bak traag terugschakelt(of je dingen afvragen/navragen), maar de bak zelf wordt dáár in de praktijk niet trager van....
Ook in efficiency en 1 streepje onder de pook razendsnel en intuitief.
Zelfs in sport2 met 2345 schakelen geeft die miniklunk in de aandrijflijn wat mechanische beleving wat er bij hoort en ik graag 'beleef'.
En anders in D en de groeten maar weer.
Ook in efficiency en 1 streepje onder de pook razendsnel en intuitief.
Zelfs in sport2 met 2345 schakelen geeft die miniklunk in de aandrijflijn wat mechanische beleving wat er bij hoort en ik graag 'beleef'.
En anders in D en de groeten maar weer.
-
Robin trek die handrem eens in 2e versnelling aan het dak toe.
Gebeurt er dan ook wat?
Gebeurt er dan ook wat?
- Hielke
Vooropgesteld dat ik geen ervaring met Porsche's PDK bak heb, vind ik de DCT bak in de demo M4 van Robin prima schakelen. Ben zonet even met Robin te rijden geweest om die bak ook op z'n merites te kunnen beoordelen.
De vertraging die er is, is verwaarloosbaar. Never en de nooit niet ben je als commandant over een handbak met koppel- en schakel beweging sneller dan de DCT. En vloeiender al helemaal niet, want op dit vlak is de DCT bak van BMW nog een aardig stuk beter dan wat VAG te bieden heeft. We hebben in de handmatige snelle modus van de bak gereden. Van vertragingen zoals op video's getoond (meer dan een halve seconde tussen opdracht en reaktie) is absoluut geen sprake geweest. Ik heb trouwens tijdens de hele rit (die misschien een kwartier duurde) nooit de indruk gehad dat één van de schakelcommando's (op of neer) trager verliep dan de ander. Gewoon heel prettig. Heeft deze DCT bak afbraak gedaan aan de rijbeleving in de M4? Wacht, ik stel de verkeerde vraag. Had een handbak in de M4 een meerwaarde voor de aanwezige rijbeleving betekend? Kan het me niet voorstellen. Voor een dynamischer en leukere auto als een 1M of M2 zou ik me dit enigszins kunnen voorstellen. Althans, in de tijd die je nodig hebt om je de interpretatie van de snelheid en geluiden van de auto eigen te maken. Weet je eenmaal gevoelsmatig met welke snelheid en in welke versnelling je onderweg bent (en daarvoor is een kwartier te weinig) dan doet die DCT bak waarschijnlijk op geen enkele manier meer afbreuk aan de beleving.
De vertraging die er is, is verwaarloosbaar. Never en de nooit niet ben je als commandant over een handbak met koppel- en schakel beweging sneller dan de DCT. En vloeiender al helemaal niet, want op dit vlak is de DCT bak van BMW nog een aardig stuk beter dan wat VAG te bieden heeft. We hebben in de handmatige snelle modus van de bak gereden. Van vertragingen zoals op video's getoond (meer dan een halve seconde tussen opdracht en reaktie) is absoluut geen sprake geweest. Ik heb trouwens tijdens de hele rit (die misschien een kwartier duurde) nooit de indruk gehad dat één van de schakelcommando's (op of neer) trager verliep dan de ander. Gewoon heel prettig. Heeft deze DCT bak afbraak gedaan aan de rijbeleving in de M4? Wacht, ik stel de verkeerde vraag. Had een handbak in de M4 een meerwaarde voor de aanwezige rijbeleving betekend? Kan het me niet voorstellen. Voor een dynamischer en leukere auto als een 1M of M2 zou ik me dit enigszins kunnen voorstellen. Althans, in de tijd die je nodig hebt om je de interpretatie van de snelheid en geluiden van de auto eigen te maken. Weet je eenmaal gevoelsmatig met welke snelheid en in welke versnelling je onderweg bent (en daarvoor is een kwartier te weinig) dan doet die DCT bak waarschijnlijk op geen enkele manier meer afbreuk aan de beleving.
-
Niet geprobeerd.Andre schreef:Robin trek die handrem eens in 2e versnelling aan het dak toe.
Gebeurt er dan ook wat?
Zit geen handrem in volgens mij?
Nu ben ik geen handremgebruiker überhaupt.
Zit er wel in.
Maar boeie...
- Hielke
En oh ja, dit vergeet ik nog te vertellen, de bak onthoudt schakelcommando's. Dus ook wanneer het toerental van de motor een terugschakelactie nog niet toestaat, vindt die schakelactie alsnog plaats op het moment dat het toerental wel voldoende gezakt is. Je hoeft je daarom bij sportief terugschakelen niet af te vragen of na twee keer tikken de bak echt wel van 5 naar 3 terug gaat. Dat gaat ie, mits je maar voldoende snelheid bent kwijtgeraakt. Heel goed.
-
Als je de M2 dagelijks of als enige auto hebt dan DCT prima.
Maar als weekend fun auto verkies ik nog altijd de handbak.
Even een kleine shiftlock voor het dwars aanremmen van de bocht koppeling in handrem erbij en door een hairpin heen:)
Door het tussengas en naadloze en perfecte schakelmomenten in de DCT mis ik een beetje het drama wat ook weer een uitdaging is. Voor dagelijks heb je dat niet nodig maar wel voor de fun momenten.
Maar als weekend fun auto verkies ik nog altijd de handbak.
Even een kleine shiftlock voor het dwars aanremmen van de bocht koppeling in handrem erbij en door een hairpin heen:)
Door het tussengas en naadloze en perfecte schakelmomenten in de DCT mis ik een beetje het drama wat ook weer een uitdaging is. Voor dagelijks heb je dat niet nodig maar wel voor de fun momenten.
-
Onlinetomgtr
Dat is heel iets anders Andre. Als je handbak leuker vindt dan DCT en je kan het betalen (of vindt een constructive dat het niet duurder is) : vooral een handbak nemen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen een handbak LEUKER vinden rijden en meer LOL met hun auto hebben met handbak.
Maar ga dan niet DCT met onzin redenen afbranden met een stuk tragische proza vol symboliek waar WF Hermans jaloers op zou zijn.
Maar ga dan niet DCT met onzin redenen afbranden met een stuk tragische proza vol symboliek waar WF Hermans jaloers op zou zijn.
- Bert ///M3
Ferrari gebruikt dezelfde bakken als BMW, bij Getrag vandaan. Alleen in de Ferrari's zijn ze sneller afgesteld, maar die hebben er ook veel vaker problemen mee (zoek maar eens op problemen met de bakken van de 458, veel hebben binnen 30.000 km de bak al stuk.....)tomgtr schreef:Ilja, er is geen traagheid. Dat is het problem nou net. Ik kan prima leven met volgende stelling:
PDK is beter dan DSG.
1) aan de chauffeur
Basta. Rest is kul.
-
Van alles valt inderdaad wat te zeggen en met welk doel men het gebruikt, het één is niet persé beter of slechter dan het ander. Lullig genoeg wel duurder! En dat is geen sarcasme dit keer....
Maar al waren ze even duur dan met de superuitgebreide proefrit die ik nu heb gedaan weet ik 't niet. DCT is wel heel impressive. Vind ik(mijn mening!)
Over naadloos, ja, maar hij bokt wel beetje in de snelste schakelmodus en dat geeft dan weer mechanische 'beleving'. Dat zeiden ze in Sportauto ook al en dat vonden ze wel wat hebben in de M2, gaf meer betrokkenheid dan je in theorie denkt. Dat zie ik nu ook inderdaad.
Maar al waren ze even duur dan met de superuitgebreide proefrit die ik nu heb gedaan weet ik 't niet. DCT is wel heel impressive. Vind ik(mijn mening!)
Over naadloos, ja, maar hij bokt wel beetje in de snelste schakelmodus en dat geeft dan weer mechanische 'beleving'. Dat zeiden ze in Sportauto ook al en dat vonden ze wel wat hebben in de M2, gaf meer betrokkenheid dan je in theorie denkt. Dat zie ik nu ook inderdaad.